| Forfatter |
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
Elkjær, selvmål!
Den Holfi JEG taler om og som jo som længst blev distanceret, som jeg beskriver længere oppe i denne tråd, er en Xandra LE - dvs : Toploaded og med 7 batterier i modsat de sædvanlige 2 - derfor Limitede Edition. Den er 100% batteridrevet i ALLE afdelinger. Især drevet er derfor godt, da det jo er helt afkoblet fra lysnetets svingende kvalitet. Desuden kan denne spille, - som ingen indre afkobling (fjedre) har af drevmekanismen, bringes til at synge HVIS man afkobler den rigtigt. Finder man frem til rette kombination af spikes, underlag og SD dæmpefødder, kan den noget ret sjældent mht. til de nederste oktaver, for så spiller den en ganske dyb og nuanceret bas. De Holfi maskiner der ellers omtales her i tråden, har - BLOT TIL ORIENTERING - intet at gøre med Peter Holsteins til alle tider bedste CD maskine - Xandra LE, som iøvrigt også var ret pebret, da den kom frem. Ellers er jeg enig i, at Apolloen er mere fremme i skoene med fin dynamik og detalje...MEN hvad betyder det, hvis man mangler den sidste oktav, hvor rigtig meget af ruminformationen - læs: rum-bredden - ligger gemt? Rega Apollo er og bliver smalsporet i lyden sammenlignet med de spillere der ikke er det
|
|
|
hej la dolce vita!
når man bedømmer lyd, er det altid altid altid, et spørgsmål om pris kontra lyd, det har du før i tråden (som handler om apollo,ens dyder til 6,5kg) udtalt at apollo,en er, en god maskine til prisen!! det er forunderligt at du den ene gang efter den anden har har fundet kejserens nye klæder, og hver gang indrømmet for dig selv at den nye maskine, måske alligevel ikke var hvad du drømte om????.
Smeden
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
Dolce skrev:
|
Elkjær, selvmål!
Den Holfi JEG taler om og som jo som længst blev distanceret, som jeg beskriver længere oppe i denne tråd, er en Xandra LE - dvs : Toploaded og med 7 batterier i modsat de sædvanlige 2 - derfor Limitede Edition. Den er 100% batteridrevet i ALLE afdelinger. Især drevet er derfor godt, da det jo er helt afkoblet fra lysnetets svingende kvalitet. Desuden kan denne spille, - som ingen indre afkobling (fjedre) har af drevmekanismen, bringes til at synge HVIS man afkobler den rigtigt. Finder man frem til rette kombination af spikes, underlag og SD dæmpefødder, kan den noget ret sjældent mht. til de nederste oktaver, for så spiller den en ganske dyb og nuanceret bas. De Holfi maskiner der ellers omtales her i tråden, har - BLOT TIL ORIENTERING - intet at gøre med Peter Holsteins til alle tider bedste CD maskine - Xandra LE, som iøvrigt også var ret pebret, da den kom frem. Ellers er jeg enig i, at Apolloen er mere fremme i skoene med fin dynamik og detalje...MEN hvad betyder det, hvis man mangler den sidste oktav, hvor rigtig meget af ruminformationen - læs: rum-bredden - ligger gemt? Rega Apollo er og bliver smalsporet i lyden sammenlignet med de spillere der ikke er det
|
|
|
hej la dolce vita!
når man bedømmer lyd, er det altid altid altid, et spørgsmål om pris kontra lyd, det har du før i tråden (som handler om apollo,ens dyder til 6,5kg) udtalt at apollo,en er, en god maskine til prisen!! det er forunderligt at du den ene gang efter den anden har har fundet kejserens nye klæder, og hver gang indrømmet for dig selv at den nye maskine, måske alligevel ikke var hvad du drømte om????.
Smeden
|
|
|
Det vidner vel egentlig bare om udvikling og en høj grad af selverkendelse, at jeg kommer videre - eller ho? Dertil skal siges, at jeg har opgraderet helt vildt og udskiftet i et væk det forløbne år, da Hififeberen har været ret voldsom. Jeg vil godt indrømme at jeg har været lige vel begejstret undervejs og ikke altid holdt hovedet helt koldt. Men jeg har altså også taget revance for de 10 år som kønne vænser "sjal" fra mit musiklytter og hifi liv, fordi de ikke ville leve sammen med grejet. Jeg valgte så kødet (og hjertet forhåbentlig). Nu lever jeg lykkeligt med begge livskvalitetsfremmende faktorer, DET er nemlig La Dolce Vita __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ Dolce....du er afsløret... som Radikal Ved godt hvad der har 1. prioritet her' 
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med vægt kontra lydkvalitet kan man ikke gøre op på denne måde..Jeg har i tidernes morgen set mange eksempler på at folk fyldte diverse materialer ind i deres maskiner, så den herefter vejede det tredobbelte..Det gør jo nødvendigvis ikke maskinen bedre.. min tidligere accu cd var væsentlig tungere end min "plastikraket" som Dolce kalder den, men Apooloen spiller væsentlig bedre selv om den kun vejer 6,5 kilo... så det er hverken pengepungen eller vægten der gjorde at jeg valgte den...  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Det med vægt kontra lydkvalitet kan man ikke gøre op på denne måde..Jeg har i tidernes morgen set mange eksempler på at folk fyldte diverse materialer ind i deres maskiner, så den herefter vejede det tredobbelte..Det gør jo nødvendigvis ikke maskinen bedre.. min tidligere accu cd var væsentlig tungere end min "plastikraket" som Dolce kalder den, men Apooloen spiller væsentlig bedre selv om den kun vejer 6,5 kilo... så det er hverken pengepungen eller vægten der gjorde at jeg valgte den... |
|
|
Ingen kommentar til ovenstående, ja men så er det jo det samme som et samtykke..Vi takker og bukker og går baglæns ud... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Brutalis47 skrev:
Det med vægt kontra lydkvalitet kan man ikke gøre op på denne måde..Jeg har i tidernes morgen set mange eksempler på at folk fyldte diverse materialer ind i deres maskiner, så den herefter vejede det tredobbelte..Det gør jo nødvendigvis ikke maskinen bedre.. min tidligere accu cd var væsentlig tungere end min "plastikraket" som Dolce kalder den, men Apooloen spiller væsentlig bedre selv om den kun vejer 6,5 kilo... så det er hverken pengepungen eller vægten der gjorde at jeg valgte den... |
|
|
Ingen kommentar til ovenstående, ja men så er det jo det samme som et samtykke..Vi takker og bukker og går baglæns ud... |
|
|
Eftersom du ikke ser min kommentar på DMI's hjemmeside, betyder det, at jeg fuldt ud har accepteret at dagens pollental for birk, er 5. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Brutalis47 skrev:
Brutalis47 skrev:
|
|
Ingen kommentar til ovenstående, ja men så er det jo det samme som et samtykke..Vi takker og bukker og går baglæns ud... |
|
|
Eftersom du ikke ser min kommentar på DMI's hjemmeside, betyder det, at jeg fuldt ud har accepteret at dagens pollental for birk, er 5.
|
|
|
Ok det er modtaget, vi er nogle stykker der tager benedryl, så det kører alligevel...  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var oppe hos AV-Centrum i Farum og lytte,de har flere forskellige CD-afspillere i demo-rummet.
Ingen tvivl om at Rega Apolloen lyder godt.
Vil man gå en klasse op lyttede jeg til Tent Labs CD-afspilleren til 22.000kr jeg har aldrig hørt
en CD som kom så tæt på de bedste pladespillere som denne.
Samtidig var den meget detaljeret og dynamisk den bedste CD jeg har hørt!
Iøvrigt også toploaded.
http://avcentrum.dk/product.asp?product=216&sub=15
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r1r1 skrev:
Var oppe hos AV-Centrum i Farum og lytte,de har flere forskellige CD-afspillere i demo-rummet.
Ingen tvivl om at Rega Apolloen lyder godt.
Vil man gå en klasse op lyttede jeg til Tent Labs CD-afspilleren til 22.000kr jeg har aldrig hørt
en CD som kom så tæt på de bedste pladespillere som denne.
Samtidig var den meget detaljeret og dynamisk den bedste CD jeg har hørt!
Iøvrigt også toploaded.
http://avcentrum.dk/product.asp?product=216&sub=15 |
|
|
Den skulle dælme lyde godt før jeg ville have den stående - den ligner noget der er flækket sammen af en folkeskoleelev i et fysiklokale. Jeg ved godt at lyden er det primære, men helt ærligt; den der er sgu da for grim __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. apollo - bare af interesse- ville den ikke kunne tænkes at være et sæligt godt drev - da den "store" buffer vel også virker for det digitale output ????
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| vedr. apollo - bare af interesse- ville den ikke kunne tænkes at være et sæligt godt drev - da den "store" buffer vel også virker for det digitale output ???? |
|
|
Der var en herinde der brugte den som drev, men jeg kan ikke huske hvem.... 54 sider er meget at læse igennem for at finde ud af det. Apolloen er en fin afspiller til prisen - skulle jeg bruge en CD i det prisleje ville jeg købe en igen __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var også bare af interesse - men tanken var da nærliggende - såfremt buffersystemet også virker for den digitale udgang !
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| det var også bare af interesse - men tanken var da nærliggende - såfremt buffersystemet også virker for den digitale udgang ! |
|
|
Det vil jeg da skyde på at det gør - det ville da være tåbeligt at tage signalet før buffer-ensretningen __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig, men jeg gætter kun...
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tiden inde til lidt mere omkring ildens og hjulets efterfølger.. har netop fået den opgraderet med komponenter fra NLE. ved en direkte samenligning med saturn: ingen forskel... kostpris incl. montering omkring 3000,- Så pris sammenlagt 9500,- Så det var pengene værd..  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Så er tiden inde til lidt mere omkring ildens og hjulets efterfølger.. har netop fået den opgraderet med komponenter fra NLE. ved en direkte samenligning med saturn: ingen forskel... kostpris incl. montering omkring 3000,- Så pris sammenlagt 9500,- Så det var pengene værd.. |
|
|
Do tell more my freind
Hvad drejer det sig om, og hvem hvad hvor????????? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved I om nogen har en til udlån - da den kunne have interesse som drev ?
vh
Dennis __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har lavet en direkte sammenligning med saturn kontra apollo her på tråden...
mvh Brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega saturn testet i det sidste Hifidelity.. Kanontest...  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
AUDIOcompagniet Udelukket fra forum

Dobb.profil Radiomanden
Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Er der nogen der har lavet en direkte sammenligning med saturn kontra apollo her på tråden...
mvh Brutalis
|
|
|
Jeg har begge afspillere på fast demo her i "butikken" (Odense) - så aftal tid for en demo og døm selv!
Søren Vittrup AUDIOcompagniet
__________________ Distributør og forhandler af kvalitets hi-fi udstyr. Aften- og weekend åbent efter aftale.
|
| Til top |
|
| |