Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Elkjær, selvmål!

Den Holfi JEG taler om og som jo som længst blev distanceret, som jeg beskriver længere oppe i denne tråd, er en Xandra LE - dvs : Toploaded og med 7 batterier i modsat de sædvanlige 2 - derfor Limitede Edition. Den er 100% batteridrevet i ALLE afdelinger. Især drevet er derfor godt, da det jo er helt afkoblet fra lysnetets svingende kvalitet. Desuden kan denne spille, - som ingen indre afkobling (fjedre) har af drevmekanismen, bringes til at synge HVIS man afkobler den rigtigt. Finder man frem til rette kombination af spikes, underlag og SD dæmpefødder, kan den noget ret sjældent mht. til de nederste oktaver, for så spiller den en ganske dyb og nuanceret bas. De Holfi maskiner der ellers omtales her i tråden, har - BLOT TIL ORIENTERING - intet at gøre med Peter Holsteins til alle tider bedste CD maskine - Xandra LE, som iøvrigt også var ret pebret, da den kom frem. Ellers er jeg enig i, at Apolloen er mere fremme i skoene med fin dynamik og detalje...MEN hvad betyder det, hvis man mangler den sidste oktav, hvor rigtig meget af ruminformationen - læs: rum-bredden - ligger gemt? Rega Apollo er og bliver smalsporet i lyden sammenlignet med de spillere der ikke er det

hej la dolce vita!

når man bedømmer lyd, er det altid altid altid, et spørgsmål om pris kontra lyd, det har du før i tråden (som handler om apollo,ens dyder til 6,5kg) udtalt at apollo,en er, en god maskine til prisen!! det er forunderligt at du den ene gang efter den anden har har fundet kejserens nye klæder, og hver gang indrømmet for dig selv at den nye maskine, måske alligevel ikke var hvad du drømte om????.

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 April 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:
Dolce skrev:

Elkjær, selvmål!

Den Holfi JEG taler om og som jo som længst blev distanceret, som jeg beskriver længere oppe i denne tråd, er en Xandra LE - dvs : Toploaded og med 7 batterier i modsat de sædvanlige 2 - derfor Limitede Edition. Den er 100% batteridrevet i ALLE afdelinger. Især drevet er derfor godt, da det jo er helt afkoblet fra lysnetets svingende kvalitet. Desuden kan denne spille, - som ingen indre afkobling (fjedre) har af drevmekanismen, bringes til at synge HVIS man afkobler den rigtigt. Finder man frem til rette kombination af spikes, underlag og SD dæmpefødder, kan den noget ret sjældent mht. til de nederste oktaver, for så spiller den en ganske dyb og nuanceret bas. De Holfi maskiner der ellers omtales her i tråden, har - BLOT TIL ORIENTERING - intet at gøre med Peter Holsteins til alle tider bedste CD maskine - Xandra LE, som iøvrigt også var ret pebret, da den kom frem. Ellers er jeg enig i, at Apolloen er mere fremme i skoene med fin dynamik og detalje...MEN hvad betyder det, hvis man mangler den sidste oktav, hvor rigtig meget af ruminformationen - læs: rum-bredden - ligger gemt? Rega Apollo er og bliver smalsporet i lyden sammenlignet med de spillere der ikke er det

hej la dolce vita!

når man bedømmer lyd, er det altid altid altid, et spørgsmål om pris kontra lyd, det har du før i tråden (som handler om apollo,ens dyder til 6,5kg) udtalt at apollo,en er, en god maskine til prisen!! det er forunderligt at du den ene gang efter den anden har har fundet kejserens nye klæder, og hver gang indrømmet for dig selv at den nye maskine, måske alligevel ikke var hvad du drømte om????.

Smeden

Det vidner vel egentlig bare om udvikling og en høj grad af selverkendelse, at jeg kommer videre - eller ho? Dertil skal siges, at jeg har opgraderet helt vildt og udskiftet i et væk det forløbne år, da Hififeberen har været ret voldsom. Jeg vil godt indrømme at jeg har været lige vel begejstret undervejs og ikke altid holdt hovedet helt koldt. Men jeg har altså også taget revance for de 10 år som kønne vænser "sjal" fra mit musiklytter og hifi liv, fordi de ikke ville leve sammen med grejet. Jeg valgte så kødet (og hjertet forhåbentlig). Nu lever jeg lykkeligt med begge livskvalitetsfremmende faktorer, DET er nemlig La Dolce Vita

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 April 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hæ Dolce....du er afsløret... som Radikal  Ved godt hvad der har 1. prioritet her'

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Det med vægt kontra lydkvalitet kan man ikke gøre op på denne måde..Jeg har i tidernes morgen set mange eksempler på at folk fyldte diverse materialer ind i deres maskiner, så den herefter vejede det tredobbelte..Det gør jo nødvendigvis ikke maskinen bedre.. min tidligere accu cd var væsentlig tungere end min "plastikraket" som Dolce kalder den, men Apooloen spiller væsentlig bedre selv om den kun vejer 6,5 kilo... så det er hverken pengepungen eller vægten der gjorde at jeg valgte den...

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Det med vægt kontra lydkvalitet kan man ikke gøre op på denne måde..Jeg har i tidernes morgen set mange eksempler på at folk fyldte diverse materialer ind i deres maskiner, så den herefter vejede det tredobbelte..Det gør jo nødvendigvis ikke maskinen bedre.. min tidligere accu cd var væsentlig tungere end min "plastikraket" som Dolce kalder den, men Apooloen spiller væsentlig bedre selv om den kun vejer 6,5 kilo... så det er hverken pengepungen eller vægten der gjorde at jeg valgte den...

Ingen kommentar til ovenstående, ja men så er det jo det samme som et samtykke..Vi takker og bukker og går baglæns ud...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Brutalis47 skrev:

Ingen kommentar til ovenstående, ja men så er det jo det samme som et samtykke..Vi takker og bukker og går baglæns ud...

Eftersom du ikke ser min kommentar på DMI's hjemmeside, betyder det, at jeg fuldt ud har accepteret at dagens pollental for birk, er 5.

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Brutalis47 skrev:

Brutalis47 skrev:

Eftersom du ikke ser min kommentar på DMI's hjemmeside, betyder det, at jeg fuldt ud har accepteret at dagens pollental for birk, er 5.
Ok det er modtaget, vi er nogle stykker der tager benedryl, så det kører alligevel...

r1r1
Branchemedlem
Branchemedlem

AVCentrum.dk

Bruger siden: 04 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Var oppe hos AV-Centrum i Farum og lytte,de har flere forskellige CD-afspillere i demo-rummet.

Ingen tvivl om at Rega Apolloen lyder godt.

Vil man gå en klasse op lyttede jeg til Tent Labs CD-afspilleren til 22.000kr jeg har aldrig hørt

en CD som kom så tæt på de bedste pladespillere som denne.

Samtidig var den meget detaljeret og dynamisk den bedste CD jeg har hørt!

Iøvrigt også toploaded.

http://avcentrum.dk/product.asp?product=216&sub=15  

Til top Vis r1r1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r1r1

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

r1r1 skrev:

Var oppe hos AV-Centrum i Farum og lytte,de har flere forskellige CD-afspillere i demo-rummet.

Ingen tvivl om at Rega Apolloen lyder godt.

Vil man gå en klasse op lyttede jeg til Tent Labs CD-afspilleren til 22.000kr jeg har aldrig hørt

en CD som kom så tæt på de bedste pladespillere som denne.

Samtidig var den meget detaljeret og dynamisk den bedste CD jeg har hørt!

Iøvrigt også toploaded.

http://avcentrum.dk/product.asp?product=216&sub=15  

Den skulle dælme lyde godt før jeg ville have den stående - den ligner noget der er flækket sammen af en folkeskoleelev i et fysiklokale. Jeg ved godt at lyden er det primære, men helt ærligt; den der er sgu da for grim

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

vedr. apollo - bare af interesse- ville den ikke kunne tænkes at være et sæligt godt drev - da den "store" buffer vel også virker for det digitale output ????

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
vedr. apollo - bare af interesse- ville den ikke kunne tænkes at være et sæligt godt drev - da den "store" buffer vel også virker for det digitale output ????

Der var en herinde der brugte den som drev, men jeg kan ikke huske hvem.... 54 sider er meget at læse igennem for at finde ud af det.

Apolloen er en fin afspiller til prisen - skulle jeg bruge en CD i det prisleje ville jeg købe en igen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

det var også bare af interesse - men tanken var da nærliggende - såfremt buffersystemet også virker for den digitale udgang !

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
det var også bare af interesse - men tanken var da nærliggende - såfremt buffersystemet også virker for den digitale udgang !

Det vil jeg da skyde på at det gør - det ville da være tåbeligt at tage signalet før buffer-ensretningen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

helt enig, men jeg gætter kun...

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Så er tiden inde til lidt mere omkring ildens og hjulets efterfølger.. har netop fået den opgraderet med komponenter fra NLE. ved en direkte samenligning med saturn: ingen forskel... kostpris incl. montering omkring 3000,- Så pris sammenlagt 9500,- Så det var pengene værd..

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Så er tiden inde til lidt mere omkring ildens og hjulets efterfølger.. har netop fået den opgraderet med komponenter fra NLE. ved en direkte samenligning med saturn: ingen forskel... kostpris incl. montering omkring 3000,- Så pris sammenlagt 9500,- Så det var pengene værd..

Do tell more my freind

Hvad drejer det sig om, og hvem hvad hvor?????????

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

ved I om nogen har en til udlån - da den kunne have interesse som drev ?

vh

Dennis

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har lavet en direkte sammenligning med saturn kontra apollo her på tråden...

mvh Brutalis

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Rega saturn testet i  det sidste Hifidelity.. Kanontest...

AUDIOcompagniet
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Radiomanden

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Er der nogen der har lavet en direkte sammenligning med saturn kontra apollo her på tråden...

mvh Brutalis

Jeg har begge afspillere på fast demo her i "butikken" (Odense) - så aftal tid for en demo og døm selv!

Søren Vittrup
AUDIOcompagniet

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum