Emne: Apollo Rega CD ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
De koster meget mindre end de toploade PH laver . |
|
|
Hvem er PH ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Det er en imponerende mængde af informationer der lægges frem omkring holdbarheden af drev med ballchucks.
Først skriver Ronin, at skuffedrev er driftsikkerheden selv, og indikerer at drev med ballchucks er fejlbehæftet i større grad. Lad os lige få nogen statistikker på bordet, og ikke bare en tom og udokumenteret påstand, både for hvor mange af der respektive drev der er lavet og hvad fejlprocenten er. Indtil da må det betragtes som et partsindlæg uden realiteter, omend jeg finder det svært at se hvad part Ronin egentlig repræsenterer her.
Du kan betragte det som nøjagtigt det der behager dig mest - det er din sag. Men læse hvad jeg skriver, gør du ihvertfald ikke - det er sikkert. Jeg har på intet tidspunkt nævnt at drev med ballchucks er behæftet med flere fejl, men at teknikken i længden ikke er holdbar pga. flere ting - fjedrene bag selve kuglerne bliver vage med tiden og giver ikke den stramning som er optimal. Dernæst kan kuglerne falde ud med tiden som følge af slidtage.
Siden kommer Haugaard til hjælp med en "statistik" der er baseret på en oplevelse med en aflagt Playstation. Jeg finder det meget svært at se sammenhængen mellem det og Raga's nye drev. Medmindre der er oplysninger Haugaard ligger inde med vi andre ikke kender til.
Det er ret simpelt - drevet er en variant af cd-rom og Discman-transporterne, deraf sammenligningen. Fæstet med ballchuck er magen til (og også mage til den man finder i Playstation) - det er ikke en ny-opfunden sensation konstrueret til Apollo´en! (bemærk - drevet under er ikke fra en Apollo, men bemærk ballchuggen)

Det er interessant, at det oplyses at det jo er ok med et angiveligt inferiørt drev, nu Rega har set lyset i at lave en ordentlig software, mens de andre fordele der også er i drev af den slags slet ikke kommenteres.
Hvorfor er det interessant? Softwaren er væsentlig, hvorimod den største fordel ved selve denne type drev er, at det er billigt i udskiftning/reparation, skulle det blive nødvendigt.
Og endelig er det jo almindelig viden at også Mark Levinson for nogen tid siden brugte et (meget billigt) cd-rom drev i en af deres modeller, under det påskud at det var meget bedre i forhold til de krav ML stillede. Ja, prisen var rigtig fristes man til at tænke, men nu Rega også tænker sig om og går nye veje er det pludselig ikke god tone. Sludder.
Billigt cdrom-drev? Du har tydeligvis ikke kendskab til dette drev på nogen måde - der er INTET tilbage fra det ordinære cdrom-drev pånær fæstet omkring laseren. Resten er bygget op i bukket, støbt eller fræset aluminium og konstrueret omkring hall-motorer og glidere til at styre skuffe osv. Det er bygget om til deres specifikationer og indeholder f.eks. intet plastik i konstruktionen som f.eks. kan vride sig. Billigt i udskiftning er det derimod ikke!

Det er mig ikke muligt at finde grundlaget for, hvorfor nogen der ikke ved mere om tingene, og ikke har den anstændighed at finde ud af mere før de begynder at kloge sig på det, begynder at kommentere på indholdet af Rega's nye cd, i en tråd der handler om brugere der er glade for deres nye Rega Apollo cd.
Det er mig ikke muligt at finde ud af hvorfor enkelte personer tror at andre ikke aner noget om teknik og opbygning. Istedet er de stemplet som løgnere fordi de tilfældigvis fortæller lidt om teknikken og fremhæver at det ikke, som man naturligvis heller ikke kan forvente til prisen, er en teknisk revolution. Tråden handler om Rega Apollo, nøjagtigt som der står i overskriften, og det ville være naivt at tænke at alt er rosenrødt hele tiden.
Det eneste jeg kan komme frem til er at: De er sure sagde ræven.
Hmm, jeg spotter ingen der er sure her??
Til gengæld har jeg lige haft mulighed for at lytte til Apollo, og den lyder bestemt ikke dårligt - til prisen er det noget nær et fund.
Samtidig er designet og finishen rigtig god - milevidt fra f.eks. den første Planet. |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Det er en imponerende mængde af informationer der lægges frem omkring holdbarheden af drev med ballchucks.
Først skriver Ronin, at skuffedrev er driftsikkerheden selv, og indikerer at drev med ballchucks er fejlbehæftet i større grad. Lad os lige få nogen statistikker på bordet, og ikke bare en tom og udokumenteret påstand, både for hvor mange af der respektive drev der er lavet og hvad fejlprocenten er. Indtil da må det betragtes som et partsindlæg uden realiteter, omend jeg finder det svært at se hvad part Ronin egentlig repræsenterer her.
Siden kommer Haugaard til hjælp med en "statistik" der er baseret på en oplevelse med en aflagt Playstation. Jeg finder det meget svært at se sammenhængen mellem det og Raga's nye drev. Medmindre der er oplysninger Haugaard ligger inde med vi andre ikke kender til.
Det er interessant, at det oplyses at det jo er ok med et angiveligt inferiørt drev, nu Rega har set lyset i at lave en ordentlig software, mens de andre fordele der også er i drev af den slags slet ikke kommenteres.
Og endelig er det jo almindelig viden at også Mark Levinson for nogen tid siden brugte et (meget billigt) cd-rom drev i en af deres modeller, under det påskud at det var meget bedre i forhold til de krav ML stillede. Ja, prisen var rigtig fristes man til at tænke, men nu Rega også tænker sig om og går nye veje er det pludselig ikke god tone. Sludder.
Det er mig ikke muligt at finde grundlaget for, hvorfor nogen der ikke ved mere om tingene, og ikke har den anstændighed at finde ud af mere før de begynder at kloge sig på det, begynder at kommentere på indholdet af Rega's nye cd, i en tråd der handler om brugere der er glade for deres nye Rega Apollo cd.
Det eneste jeg kan komme frem til er at: De er sure sagde ræven.
|
|
|
Godaften Sund,
Der er bestemt ingen sure bær her på vestfyn, faktisk slet ingen bær med det elendige vintervejr! Derimod synes jeg du læser mit indlæg som en hvis herre læser biblen.
Mit beskedne indlæg var ikke ment som en kritik af hverken Rega eller Ballchucks. Egentlig synes jeg det er herligt hvis der findes et produkt (eks. PS1 drev) udviklet til et specifikt formål som viser sig at være forrygende i anden sammenhæng (eks. HiFi). Den slags oplevelser gør livet nemmere for ingeniøre (eks. mig (Jeg er dog M'er)) og sparer firmaer for omkostninger til glæde for forbrugerne.
Jeg kan godt se at min reference til mine drenges PS1 og et drev der gik i stykker kan udlægges som en antydning af at Regas løsning ikke er holdbar. Det var ikke min hensigt!!
Jeg har faktisk hørt Apolloen, men det var på et for mig ukendt anlæg og jeg har derfor undladt at kommentere lyden fra den.
Haugaard
|
Til top |
|
|
PFO55 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er godt gang i børnehaven..
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må først bekræfte at den loader fra Mark Levinson der bliver refereret til bestemt ikke er billig, tværtimod, koster den +15000 kr hos Steensen at udskifte og jeg taler af (bitter) erfaring!!!!!!!Og som Ronin (mit bysbarn) siger er den så modificeret, at ingen, absolut ingen, i dette kongerige kan reparere den uden Steensen(ja han kan faktisk heller ikke reparere den, men blot udskifte den, han vil ikke engang se på den), og der har jeg haft alverdens eksperter på sagen!! Ja, det er et modificeret philips drev, men som Ronin siger, er der ikke meget tilbage fra Philips!!!!! Jeg vil så dermed også stille min tvivl om hvem der tjener disse +15000 kr
Når det er sagt, lyder det ( i mine øre) som om der sidder en del herinde der forsvarer deres dyrt indkøbte cd afspillere mod en billig Rega afspiller uden at have hørt den!!!!! DET KAN IKKE PASSE TIL DEN PRIS. Jeg kan og vil ikke udtale mig om det, da jeg ikke har hørt den, men blot bekræfte at jeg har bestilt en og glæder mig til at høre den (vær åben og possitiv, det er bedre at vente og lytte med åben sind end at forsvare noget som måske er en løgn)Erkend sandheden, det kan godt være jeg siger sikke en gang opreklameret gejl, men venter til jeg har hørt den!!!!). Jeg ved ikke om det er janteloven eller hvad???? Jeg har haft Mark Levinson hele vejen rundt og ja, det lyder godt, men men men, der findes meget andet der lyder lige så godt hvis ikke bedre til langt billigere pris!!!!!!! Endnu engang lad ørene bestemme!
Min pointe er: lyt istedet for at fokusere på navnet (jeg har selv været blind på ML) men som man siger i pædagog verdenen "Learning by dooing"!!!!! Det gør jeg i hvert fald, lad det komme an på en prøve!!!!!!!!!!!!!!!!! __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
... Jeg har haft Mark Levinson hele vejen rundt og ja, det lyder godt, men men men, der findes meget andet der lyder lige så godt hvis ikke bedre til langt billigere pris!!!!!!! Endnu engang lad ørene bestemme!
Min pointe er: lyt istedet for at fokusere på navnet (jeg har selv været blind på ML) men som man siger i pædagog verdenen "Learning by dooing"!!!!! Det gør jeg i hvert fald, lad det komme an på en prøve!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Jeg tror at det er en fejl at tro at man kan samle hele anlægget med samme mærke, og så have det bedste.
ML har lavet en god DAC, der dog er for dyr efter min mening, men Teac og Sony, Denon, Pioneer og CEC har alle lavet drev der er bedre end dem man kan købe i ML's drev/afspillere.
Der bliver snakket lidt om enertien, og her er de tungeste af drevene selvfølgelig længere tid om at ændre hastighed, og dermed med mere ventetid når man springer fra numre først på CD'en hen til slutningen.
Der kan være flere grunde til at vælge ML alligevel, og de er individuelle.
Når Apolloen er blevet så populær, skyldes det nok at der er lavet forbedring i selve drevdelen, og at det giver mulighed for at bruge afspilleren sammen med den DAC man kender, og har stående i forvejen, hvis man ikke er helt tilfreds med afstemningen af klangen i afspilleren. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forstå det er sådan en stor debat i denne tråd - prøv at hør ( man kan få en CDer til 6500kr ) som skulle spille godt .. det er da fedt - og hvis man ikke kan lide den Apollo - kan man da bare købe en dyre Cder afspiller med guld og lys som vejer 50kg til 60.000 kr ! Længer er den da ikke - og vi bliver nok aldrig færdig med den her debat sålænge man aldrig har prøvet og levet med den i et par uger !
Jeg har sku.. bestilt en Apollo - forde jeg ikke har 30.000 - 50.000kr til en dyr cdafspiller .. men hvis en Apollo til 6500kr kan gøre det så er det da fedt ikke
Hilsen King -)
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer !
Det tror jeg helt bestemt du har ret i (men det ser nu bedst ud i reolen når det er ens mærke )
Jeg prøver ikke at nedgøre ML, men det jeg mener er, at det behøver ikke hedde ML, Audio A, Accuphase osv. og koste en mindre formue for at lyde godt! Jeg mener at man skal prøve at koble synet fra og være possitiv før man lytter til noget( hvis man på forhånd siger "det kan jeg ikke lide, eller det er ML og dermed godt og dyrt, så lukker man til dels for øresansen, eller er i hvert fald "farvet" fra starten).
Mvh __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
Spencer !
Det tror jeg helt bestemt du har ret i (men det ser nu bedst ud i reolen når det er ens mærke )
Jeg prøver ikke at nedgøre ML, men det jeg mener er, at det behøver ikke hedde ML, Audio A, Accuphase osv. og koste en mindre formue for at lyde godt! Jeg mener at man skal prøve at koble synet fra og være possitiv før man lytter til noget( hvis man på forhånd siger "det kan jeg ikke lide, eller det er ML og dermed godt og dyrt, så lukker man til dels for øresansen, eller er i hvert fald "farvet" fra starten).
Mvh |
|
|
Ja, det er da sikkert rigtigt at ML er overvurderet en del, men man falder jo også i et hul hvis man blot fra starten siger 'ja, det ML er jo overvurderet'.
Hvis man fra starten har de briller på, så syntes man måske ikke at ML lyder så godt. Objektivitet går jo begge veje.
Men hvis nogen siger at ét mærke er bedst med alle komponenter, så har jeg lidt svært ved at tage det alvorligt (selvom det i teorien kunne være sandt). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er Apolloen op imod de meget roste Sonyer såsom 707es 779es osv. ?
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hvordan er Apolloen op imod de meget roste Sonyer såsom 707es 779es osv. ?
|
|
|
Hejsa
Tror du lige skal vente lidt - der er ikke mage der har prøvet den !
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Meget muligt, men hvis det virker efter hensigten, måske endda er bedre, er det så ikke underordnet hvad det koster?
Det er vel ikke prisen der er afgørende for om noget er godt eller ej, men derimod om det opfylder kravene og endnu bedre hvis det lever op til forventningerne, der er det afgørende for kunderne.
|
|
|
indkøbe prisen har alt og sige for de firmaer det laver hifi til os , sådan er det bare .
Der finder kun et mærke som ikke tænker sådan og det er teac på ders store modelle , de går grænsen ud og laver noget der får andre mærker til af være til grin .
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som der går hype i ting her på sitet, kan huske sidste gang folk gik i selvsving. Det var da Samsung launchede deres nye 32" LCD skærm.
Af og til kan det måske betale sig at vente, indtil folk får et mere nuanceret syn på det nye produkt? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
yanomami skrev:
... Jeg har haft Mark Levinson hele vejen rundt og ja, det lyder godt, men men men, der findes meget andet der lyder lige så godt hvis ikke bedre til langt billigere pris!!!!!!! Endnu engang lad ørene bestemme!
Min pointe er: lyt istedet for at fokusere på navnet (jeg har selv været blind på ML) men som man siger i pædagog verdenen "Learning by dooing"!!!!! Det gør jeg i hvert fald, lad det komme an på en prøve!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
ML har lavet en god DAC, der dog er for dyr efter min mening, men Teac og Sony, Denon, Pioneer og CEC har alle lavet drev der er bedre end dem man kan købe i ML's drev/afspillere.
|
|
|
Bedre, den må du længere ud på landet med, jeg har prøvet både denon,sony og philips drev på min Proceed dap og de får alle strygen rent lydmæssigt af min Proceed CDD. En Marantz cd 17 brugt som drev ned til min Dap gjorde bedst, men uden at slå CDD.
Det kan da godt være at de andre, minus denon, måske har en mindre fejlrate, men lydmæssigt kan de godt gå hjem og lægge sig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
yanomami skrev:
|
|
|
|
|
Bedre, den må du længere ud på landet med, jeg har prøvet både denon,sony og philips drev på min Proceed dap og de får alle strygen rent lydmæssigt af min Proceed CDD. En Marantz cd 17 brugt som drev ned til min Dap gjorde bedst, men uden at slå CDD.
Det kan da godt være at de andre, minus denon, måske har en mindre fejlrate, men lydmæssigt kan de godt gå hjem og lægge sig. |
|
|
Nu er der måske et par hemmeligheder i den Proceed, som gør den bedre end de andre. Du mener vel også at den banker ML's drev - ikke ? 
Fordi Proceed laver et godt drev, bliver ML's drev ikke nødvendigvis bedre af den grund. Nok er det Madrigal der står bag begge, men er den Proceed ikke netop bedre end de drev der står ML på ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spencer skrev:
yanomami skrev:
|
|
|
|
|
Det kan da godt være at de andre, minus denon, måske har en mindre fejlrate, men lydmæssigt kan de godt gå hjem og lægge sig. |
|
|
Nu er der måske et par hemmeligheder i den Proceed, som gør den bedre end de andre. Du mener vel også at den banker ML's drev - ikke ? 
Fordi Proceed laver et godt drev, bliver ML's drev ikke nødvendigvis bedre af den grund. Nok er det Madrigal der står bag begge, men er den Proceed ikke netop bedre end de drev der står ML på ?
|
|
|
Drevet i Proceeden er 100% identisk med det der ligger i en ML 37, jeg tror iøvrigt at når vi taler om selve løbeværket i dem er det vidst meget små forskelle vi taler om, her er det nok kun elektronikken og styresystemet der måske er forskeligt.De har også de samme problemer tilfælleds.
Så jeg kan kun gøre rede for hvad jeg høre, nogen høre sikkert noget andet, der er ligefrem nogen der har det som en hobby at høre rasmus modsat. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Drevet i Proceeden er 100% identisk med det der ligger i en ML 37, jeg tror iøvrigt at når vi taler om selve løbeværket i dem er det vidst meget små forskelle vi taler om, her er det nok kun elektronikken og styresystemet der måske er forskeligt.De har også de samme problemer tilfælleds.
Så jeg kan kun gøre rede for hvad jeg høre, nogen høre sikkert noget andet, der er ligefrem nogen der har det som en hobby at høre rasmus modsat. |
|
|
Jamen det er jo også netop her Apolloen kommer ind. Der er allerede nogen der siger at det er de bedste de har hørt, og andre, at den er kedelig.
Hvordan drevet vil køre med din Proceed DAC er jo også meget uklart. Interessant er det dog.
Den billige løsning med et prof lydkort, og fejlfri afspilning fra harddisk må dog stadig vinde over drevet i Apolloen, og Proceed, ML og alt det andet. Hvis Apolloen kommer tæt på afspilningen fra harddisk, så er al anden snak om hvad der er bedst, ren woodo og temmelig ligegyldig. Det tror jeg nu ikke at den gør.
Prøv at rippe en alm. CD med et godt ripperprogram. Der er ingen computerdrev der kan lave perfekte rips i realtime endnu. Det kan godt tage flere timer at lave et perfekt CD-rip, hvor programmet skal beregne data ved fejlaflæsninger. Dette program - EAC - er det bedste til formålet, og gratis at downloade. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg efterhånden gjort en del i, at studere forskelle på drev også. Og tilfældigvis har Slips haft en Denon S1 mage til den jeg af nød anvender som DAC fortiden. Og jeg kan her godt følge med i, at Proceed´s drev bliver foretrukket. Jeg tror også på,at jeg ville foretrække Proceed´s frem for f.eks. Sony´s fixed pick-up mechanism. Men der er ét jeg helt sikkert ved er langt at foretrække, og det er Denon 3560, men når det er sagt, så skal man være opmærksom på tilstedeværelsen af pulstrafoer i den digitale signalvej. Disse er ikke nødvendigvis lydforbedrende eller forringende som sådan, men de kan påvirke digitalkablets funktion en del.
Og så vil jeg egentlig gerne vide, om der er digitaludgang på en Apollo.
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO der er digital udgang optisk og s/pdif coax hvad fanden det hedder. men zwei stücke
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Denne omfangsrige tråd er efterhånden ved at være lidt forvirrende, ihvertfald for de der måtte dumpe ind i den nu. Der har været lidt om Proceed, ML og selv Poul Henningsen har været ind over (PH) Apollo bliver forsøgt dissikeret på formodninger om en fastlåsningsmekanisme der angiveligt utvivlsomt må gå i stykker, nogle mener at den er opbygget komplet i plastik, andre tilføjer, at den ligner en gulvvaskemaskine og andre igen mener, at det er det bedste de har hørt. En af de der har den, mener at "bassen har jeg ikke hørt bedre i nogen CD afspiller" andres venner !!?? mener at der ingen bund, ingen top og ingen rum er i en Apollo. Er de forvirret, så se næste tråd om den efterhånden sagnomspundne Apollo!
Lidt fakta til den de der leder.
Apollo er bygget i 4mm extruderet aluminium og påsat en plastikfront, hvorfor ? Fordi et kraftigt sammenhængende kabinet afstiver og afskærmer bedre end 1 mm tyk ! plade og fordi en plastikfront ikke påvirker lyden, men sænker prisen.
Softwaren der er speciel på Apollo er IKKE den Jensen fortæller man kan opgradere på hans Audio Flight. Den Software Jensen taler om er den software der styrer de basale funktioner og display. CD operations softwaren på Apollo har en bufferkapacitet der er 20 Mbit, hvor markedets CD`er opererer med ca 40 Kbit. Det åbner mulighed for indhentning af MAJET mere information end det hidtil har været muligt.
Ballchuck fastlåsningen af pladerne er valgt udfra 2 kriterier, lydkvalitet og driftsikkerhed og lykkeligvis er det billigere end en løsning med magnetclamper. Rega var i dialog før de tog beslutningen om Ballchucks, med flere engelske forhandlere, der, øjensynligt ikke uden grund, frygtede, at nogle kunder ville være mere købevillige, hvis de fik den "tunge" løsning, lad os kalde den håndværkerløsningen "er det tungt er det godt" Men Rega valgte at bruge det der var bedst og i modsætning til hvad Jensen antyder, så havde de andre muligheder.
Haugård har en stille bemærkning om at der faldt en kugle ud af hans børns Playstation, i vores Playstation 1, der har været udsat for Damp, Asberger, kuller og konkurrence er alle kuglerne intakte, ligesom den er det på tusindvis af andres. Haugårds oplevelse er ikke mindre vigtig af den grund, men der findes formentlig også de der kan berette om ødelagte clampermekanismer, sådan er det.
Jensen lader til at mene at man enten vælger PH ? eller afarter af bærbar, hvis man skal have noget toploaded. Der er en tredje mulighed, nemlig den Rega selv konstruerede, med en oliedæmpet åbne/lukkemekanisme.
Ronin mener at værket i Apollo ses overalt i bærbart udstyr og slutter derfor pga. de føromtalte Ballchucks, at der intet revolutionerende er i drevet. Til oplysning, så er der mere i et drev en fastlåsningen af en CD, men derudover er det vel heller ikke drevet så meget som Softwaren der er slået på tromme for.
I en anden tråd mener KVK at udgangsforstærkeren der er uden op amps, er hovedårsagen til den gode lyd og rigtigt er det, at fra operationssoftwaren og til udgangsstikkene, må man nødvendigvis lave noget ordentligt ellers var den gode start ligegyldig. Udgangsforstærkeren er diskret opbygget, kører i ren klasse A og er koblet vældigt lig en rørforstærker, blot med transistorer.
Apollo sammenlignes og er blevet sammenlignet med 50-60 og 70.000,- CD`er og det er måske grunden til at nogle ville ønske sig en mere bulky udgave, men så ville den koste meget mere og ikke være bedre og det kan da umuligt være den fremherskende mening at Hi Fi verdenen skal domineres af designere og metalproducenter overfor de der ønsker at god lyd skal være økonomisk tilgængelig, eller hvad ?
Tak til alle de der udtrykker deres glæde ved købet af Apollo, de skal have ros for at "stå imod"
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|