Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 15:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ping
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Jeg kan ikke forstå det er sådan en stor debat i denne tråd - prøv at hør ( man kan få en CDer til 6500kr ) som skulle spille godt .. det er da fedt - og hvis man ikke kan lide den Apollo - kan man da bare købe en dyre Cder afspiller med guld og lys som vejer 50kg til 60.000 kr ! Længer er den da ikke - og vi bliver nok aldrig færdig med den her debat sålænge man aldrig har prøvet og levet med den i et par uger !

Jeg har sku.. bestilt en Apollo - forde jeg ikke har 30.000 - 50.000kr til en dyr cdafspiller .. men hvis en Apollo til 6500kr kan gøre det så er det da fedt ikke  

Hilsen King -)

Til top Vis ping's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ping

ping
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Ja. Ovenstående giver ingen mening,  undskyld - begyndervanskeligheder.

Til King.

Du har jo haft den dyre afspiller til 30.000-50.000 kr.- hvad hvar der i vejen med den?

Jeg har haft Apolloen på week-end besøg og sammenlignet den med en AE. Det var en svær opgave.

AE´en vandt på et bedre 3D, lyden var såmænd den samme, men "rummet" manglede i Apolloen.

Måske bare mit anlæg?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

ping skrev:

Til King.

Du har jo haft den dyre afspiller til 30.000-50.000 kr.- hvad hvar der i vejen med den?

Jeg har haft Apolloen på week-end besøg og sammenlignet den med en AE. Det var en svær opgave.

AE´en vandt på et bedre 3D, lyden var såmænd den samme, men "rummet" manglede i Apolloen.

Måske bare mit anlæg?

Hejsa Ping

Der var ikke noget i vejen med den AE .. den spiller kanon godt - solgte den for at prøve noget andet som jeg fortalte dig !

Nu er tiden til at prøve noget andet - og hvis man kikker lidt på nettet så er Apollo da en man skal prøve det kunne jo være at den passer i mit setup og den koster jo kun 6500kr så helt galt kan det ikke gå 

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

ping skrev:

Til King.

Måske bare mit anlæg?

Hva så Bjarne,, hvilket anlæg har du testet på, Hvis det er noget den kan så er det da at lyden kommer helt ud i alle hjørner og det er det jeg kalder 3D...Prøv du lige at sætte den til igen og sørg for den er varm, så høres vi ved..

Mvh. Brutalis..

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

ping
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
ping skrev:

Til King.

Måske bare mit anlæg?

Hva så Bjarne,, hvilket anlæg har du testet på, Hvis det er noget den kan så er det da at lyden kommer helt ud i alle hjørner og det er det jeg kalder 3D...Prøv du lige at sætte den til igen og sørg for den er varm, så høres vi ved..

Mvh. Brutalis..

Mit anlæg: Accuphase E-306 sat til Audio Physics Virgo 3.

Som sagt lyden var god nok, og bred nok, ligesom 2-D, jeg synes den manglede lidt "for og bag" det er svært at forklare, det kan være vi har en forskellig opfattelse af 3-D.

Venligst Ping.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

ping skrev:

Måske bare mit anlæg?

Er du sikker på at det rum der manglede på Apolloen, var noget der var på optagelsen ?
Jeg har en Cambridge DAC3 som selv laver en masse rum, og nok er blevet populær på den detalje, som et vigtigt parameter.

Cambridgen laver rum på alle optagelser - også dem der ikke har det til at starte med.
Det får mange halvdårlige optagelser til at lyde godt, men kvæler altså også det sarte rum der er på optagelserne, og erstatter det med sit eget rum.

Jeg bruger den til hjemmebio, og ældre optagelser af middelmådig kvalitet.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Siden kommer Haugaard til hjælp med en "statistik" der er baseret på en oplevelse med en aflagt Playstation. Jeg finder det meget svært at se sammenhængen mellem det og Raga's nye drev. Medmindre der er oplysninger Haugaard ligger inde med vi andre ikke kender til.

Statistik er som bikinier: de viser meget, men skjuler det væsentlige.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke læst hele tråden....så korrigere mig...Der er lige netop en test af Apollo i det engelsek hifi+, nummer 42

De skriver følgende, at Appollo "completely blew away the companys more costly Jupiter". En lidt tør bas, men generelt en meget velspillende og musikalsk maskine uden dikkedarer.

Sanyo levere drevet og et engelsk firma levere den 20 mb og 32 bit chip der styre hele molevitten.

Desuden bliver Jupiter erstattet af en model Saturn senere i år.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Sund skrev:

Siden kommer Haugaard til hjælp med en "statistik" der er baseret på en oplevelse med en aflagt Playstation. Jeg finder det meget svært at se sammenhængen mellem det og Raga's nye drev. Medmindre der er oplysninger Haugaard ligger inde med vi andre ikke kender til.

Statistik er som bikinier: de viser meget, men skjuler det væsentlige.

Jeg tror faktisk også jeg ved mere om bikini'er end om statistik I modsætning til hvad Sund åbenbart mener kunne jeg dog ikke finde på at drage konklusioner på basis af én observation, slet ikke om et produkt der forsvares så man kommer til at tænke på Korsriddernes forsvar af Det Hellige Land  

Det morsomme i denne tråd er at der ikke er nogen der har kritiseret Regaens musiske formåen men blot har forholdt sig kritisk til anprisningen af produktet og det nyskabende i de valgte løsninger.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Næ....det er sikkert en glimrende maskine til prisen....men det bliver spændende at høre hvad den større model Saturn kan....og det er glædeligt at cd-mediet til stadighed forbedres.

kongsumsar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

er der nogen der ved om apolloen har aftageligt netkabel? det har altid irriteret mig ved min "gamle" rega planet mkI.
Til top Vis kongsumsar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongsumsar

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

kongsumsar skrev:
er der nogen der ved om apolloen har aftageligt netkabel? det har altid irriteret mig ved min "gamle" rega planet mkI.

Jo såmænd.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Næ....det er sikkert en glimrende maskine til prisen....men det bliver spændende at høre hvad den større model Saturn kan....og det er glædeligt at cd-mediet til stadighed forbedres.

Den bliver svær at forbedre. Jeg har hørt at grunden til at den ikke er kommet endnu er at de ikke kan få den til at lyde bedre på nuværende tidspunkt og det er man jo ligesom nødt til hvis den evt. kommer til at koste det dobbelte..,

Det der udtryk til prisen bryder jeg mig ikke om, du kan ikke nævne mig en maskine på denne side af 50000,-. der kan hamle op med den. Den er suveræn og ikke det der udtryk til prisen. Det hedder uanset prisen...Jeg har selv foræret en accu DP67 væk til 18000,- så vi er mange der har måtte erkende det..

mvh

Brutalis

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Okay...har ikke hørt den så en diskusion med mig om lyden er formålsløs.....men ingen træer vokser ind i himlen.....og jeg ligger ikke svøvnløs om natten over Rega sikkert har begået en genistreg.....til prisen. Men lad os være realistiske......der er også andre forhold i en cd-maskien der gør sig gældende når det gælder lyd....her tæller også en analogdel......der er din gamle DP 67 Rega`en overlegen.....det er jeg ret sikker på.....og det er kun tiden der afgør om du har gjort en fejl ved at sælge din gamle maskine....som for 2 år siden blev udråbt til måske verdens bedste cd-maskien uanset pris. Lad se og høre om en maskine til 6500 kr kan nakke Accuphasen...jeg tvivler. Magasinet  Hifi+ i england talte intet i testen om div. superlativer udover at den var fremragende til prisen og bedre end konkurrenterne Phillips og Harman Kardon......og så er det det.

Digitalforstærkere blev også udråbt til det 9. vidunder.....men hvad er sket ? SACD, DVDaudio, tja....små fremskridt hele tiden. Softwaren er ikke blevet bedre...tværtimod.

Og oventående er ikke for at være ubehøvlet, men blot for at fortælle dig, at der er andre ting der for bla mig også tæller og lægges vægt på. Rega har altid være minimalismens virksomhed og har en sund indstilling til tingene, men de laver altså stadigvæk ikke den bedste pladespiller eller tonearm eller cd-maskine, men gode fornuftige ting der giver value for money.

Det kan også være, at Regaen bare passer bedre ind i dit system og at du måske ikke kan give Accuphasen de betingelser som den kræver.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Det der udtryk til prisen bryder jeg mig ikke om, du kan ikke nævne mig en maskine på denne side af 50000,-. der kan hamle op med den. Den er suveræn og ikke det der udtryk til prisen. Det hedder uanset prisen...Jeg har selv foræret en accu DP67 væk til 18000,- så vi er mange der har måtte erkende det..

mvh

Brutalis

Nå-nå-nå....lad os nu lige spise brød til! Jeg er én de mange der endnu ikke har lagt ører til den nye Apollo, men det vil der da blive rådet bod på senere. Meen....nu har du jo 'foræret' Accuphasen væk til fordel for Rega'en og så må man jo håbe at de kvaliteter du hører i Rega'en holder i længden... Men inden længe vil der, hvis Apollo'ens lydkvalitet virkelig er så fantastisk, blive ren oversvømmelse af indlæg hér på hifi4all fra folk som har set (Rega)Lyset. Det vil jeg se frem til. Foreløbig har det været ren 'hype'. Det bliver spændende at se om træerne virkelig vokser ind i himlen! Måske bliver der trængsel på brugtmarkedet, så vi andre kan få en mega-highend cd-afspiller til ingen penge! Udbud og efterspørgsel... 

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:

mvh

Brutalis

Nå-nå-nå....lad os nu lige spise brød til! Jeg er én de mange der endnu ikke har lagt ører til den nye Apollo, men det vil der da blive rådet bod på senere. Meen....nu har du jo 'foræret' Accuphasen væk til fordel for Rega'en og så må man jo håbe at de kvaliteter du hører i Rega'en holder i længden... Men inden længe vil der, hvis Apollo'ens lydkvalitet virkelig er så fantastisk, blive ren oversvømmelse af indlæg hér på hifi4all fra folk som har set (Rega)Lyset. Det vil jeg se frem til. Foreløbig har det været ren 'hype'. Det bliver spændende at se om træerne virkelig vokser ind i himlen! Måske bliver der trængsel på brugtmarkedet, så vi andre kan få en mega-highend cd-afspiller til ingen penge! Udbud og efterspørgsel... 

Hilsen

Nilau

Og træerne vokser ikke ind i himlen.....det er ulogisk at tro andet. Det er rendyrket selvmord at begynde at sammenligne maskiner til 50.000 kr og 6500 kr....så hurtigt går det alligevel ikke. Træk moms og fortjeneste ud og Regaen havner sikkert på 1500 kr.....Accuphasen sikkert omkring 15000-20000 kr. Så der noget mere alt slå til Søren med.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Det ærger mig, at jeg ikke ejer en high-end CD-afspiller idag så jeg kan sammenligne når jeg får Apollo'en. Resten af mit anlæg er tilnærmelsesvis high-end (eller cirka, eller næsten, eller hvad ved jeg) og bør kunne afsløre dens egenskaber.

Jeg glæder mig efterhånden som et lille barn () til at få den!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

...det kunne jo være skægt hvis træerne voksede ind i himlen
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har udtrykt min store begejsring for Apollo, og den holdning har ikke ændret sig for mig. Tværtimod  Jeg har det lidt sådan, at når jeg hører udtrykket "den/det er godt til prisen" så tænker jeg næsten altid pr. automatik "nå ok, så gider jeg ikke at give det SÅ meget opmærksomhed" God til prisen?? Det er et træls udtrk. Det lyder lidt dicount agtigt ikk??

Men hvad skal man ellers sige? En CD afspiller til 6500,- som efter undertegnet og "brutalis" mening, har udkonkureret moderne CD maskiner til henholdsvis 50 og 17 tusind danske dollars!!

Det er selvfølgelig helt vores egen holdning, og selvfølgelig vil der altid være nogen som ikke kan lide en eller anden given maskine, sådan må det være, og fred være med det.

MEN. Til 6500,- SÅ vokser næsten et træ ind i himlen, efter min mening med Apollo. Når vi snakker ren lydkvalitet. Ikke 50 cm tykke jernbeton forplader med frynser på, næh ren musik/hifi GLÆDE.

Go for it boys!!!!

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
...det kunne jo være skægt hvis træerne voksede ind i himlen

Lige ind til man skulle op og flyve............

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes