Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2024 | 22:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: NAD-nørdens fremskridt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 22 April 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Casper_Knudsen skrev:
Hej Lars,

tusinde tak for svar! Tror lige det var det sidste.... der skulle til! Vil ud og have mig det i weekenden. Og det gør det jo ikke mindre godt af, at i starten af maj kommer der et 40" samsung LCD.

God weekend

Det lyder da spændende, det er altid fedt med indkøb af nyt grej.

Og samsung...det rykker bare, det navn har godt nok fået et enormt løft over de sidste 5 år

held og lykke, og kom endelig med spørgsmål hvis der er noget du er i tvivl om med forstærkeren

Lars

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 29 April 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa, så fik jeg min nye T753V2 ind af døren 

Og holdafast mand, lige før der skal bruges sækkevogn før man kan bevæge den hel til den ønskede position. Virkelig dejligt grej, der kan mærkes er kvalitet.

Må jeg have lov at spørge hvad du har tilkoblet dine højtaler med? Kan se der er sådan nogle "spikes" der går ind i selve "dutten" på terminalerne og i dem er dine ledninger skruet på.

Vil du forklaere dette lidt nærmere? Har pt. bare skruet dem ind i siden på terminalerne som står forskrevet.
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Casper_Knudsen skrev:
Hejsa, så fik jeg min nye T753V2 ind af døren 

Og holdafast mand, lige før der skal bruges sækkevogn før man kan bevæge den hel til den ønskede position. Virkelig dejligt grej, der kan mærkes er kvalitet.

Må jeg have lov at spørge hvad du har tilkoblet dine højtaler med? Kan se der er sådan nogle "spikes" der går ind i selve "dutten" på terminalerne og i dem er dine ledninger skruet på.

Vil du forklaere dette lidt nærmere? Har pt. bare skruet dem ind i siden på terminalerne som står forskrevet.

Det jeg har gjort er at pille propperne ud i terminalerne så der er plads til almindelige bananstik. På den måde opnås optimal vedhæftning ml. ledning og terminal, og det er ligeledes meget lettere at frakoble anlægget når det er nødvendigt. Grunden ti at propperne er dækket til er en eller anden åndsvag eu standard som spænder ben for os almindelige entusiaster

Lars

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ahh, ja, kunne jeg da have sagt mig selv!

Fint, så skal jeg ud og investere i sådanne.
Men min umiddelbare reaktion på anlægget er at det spiller fan.... godt!
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Der kan næsten kun siges et ord om den hjemmebio...
SWEET!!!
Og så det der fronter. Jeg elsker simpelthen den højttaler. Den eneste Jamo jeg rigtig er vild med, men til gengæld også en af de flotteste jeg har set.


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Der kan næsten kun siges et ord om den hjemmebio...
SWEET!!!
Og så det der fronter. Jeg elsker simpelthen den højttaler. Den eneste Jamo jeg rigtig er vild med, men til gengæld også en af de flotteste jeg har set.

Ja det er også de bedste højttalere jeg har haft nogensinde og spiller fantastisk godt i forhold til pris Har netop anskaffet mig 4 stk jamo 606 til baghøjttalere og blev nok overrasket over hvor meget lyd der kom ud af de små kasser det er helt vildt så nu har det hele lige fået et ekstra løft

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Her er så som lovet et par billeder af de nye baght'ere!

De har godt nok overrasket mig utrolig positivt. Jeg har da sjældent hørt så små ht'ere producere så meget bund, så det var lige før 590'erne var røget sig en tur da konen hørte dem, men de står dog stadig.

Jeg har valgt at hænge de nye 606'ere med bunden i vejret for på den måde at kunne se de lækre detaljer der er sat oven på højttaleren. Ligeledes medvirker dette at diskanten kommer lidt længere ned mod øret, hvilket er meget smart når de udseende mæssigt er pænest at have hængende helt oppe under loftet, men i forhold til lyden er smart ikke at have alt for langt oppe. I mine øjne et meget fornuftigt kompromis. Og alt i alt en markant forbedring mht. lyden.

         

Her et af fronten med "fluenet"

         

Et fra en lidt anden vinkel hvor man kan se et par detaljer

          

Og her et uden tøj på og hvor højttaleren vender rigtigt

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen!

Flotte nye højtalere, det pynter på det!

Vil lige høre om du har gjort en ting eller to inde i setuppen på din 753 NAD for at justere og optimere din lyd? Og evt hvordan. Venter på der kommer nye kabler etc til mit anlæg, og så skal jeg rigtig igang.
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Casper_Knudsen skrev:
Hejsa igen!

Flotte nye højtalere, det pynter på det!
Tak de spiller også rigtigt godt!
Vil lige høre om du har gjort en ting eller to inde i setuppen på din 753 NAD for at justere og optimere din lyd? Og evt hvordan. Venter på der kommer nye kabler etc til mit anlæg, og så skal jeg rigtig igang.
Det eneste jeg har gjort er at måle afstanden fra hver højttaler til sweetspot og plotte det ind i forstærkeren- Derefter har jeg brugt en liniær målemikrofon og et fintfølende recordingprogram på pc til at kalibrere lydstyrken på hver enkelt højttaler. Jeg har brugt et dvd sæt kaldet the calibrator som kan fås for 200 i hfk.

Ellers har jeg bare lyttet og lyttet justeret og lyttet igen

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Det ser jo dejlig ud, Hvordan fungere Jamo med NAD. Er bassen god i Jamo

__________________
Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jacob AN skrev:
Det ser jo dejlig ud, Hvordan fungere Jamo med NAD. Er bassen god i Jamo

Jamo fungerer rigtig godt sammen med NAD. Jeg oplever lyden som med dali Åben og varm, masser af detalje og dynamik.

Jeg er især blevet positiv overasket over bunden i de nye små bag højttalere, det er helt vildt. Det er ikke jordskælvsbund men alligevel nede omkring de frekvensområder hvor bund er bund og ikke bare ml. tone.  De kan varmt anbefales.

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

hej

super nice anlæg du har dig der!! jeg har bare lige et par spørsmål om din reciever, da jeg selv overvejer at købe en nad. er der blæser i den? hvis ja hvor meget støjer den så?

Men super nice anlæg især frække front højtaler!

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

denon avr-1804 skrev:

hej

super nice anlæg du har dig der!! jeg har bare lige et par spørsmål om din reciever, da jeg selv overvejer at købe en nad. er der blæser i den? hvis ja hvor meget støjer den så?

Men super nice anlæg især frække front højtaler!

Ja der er blæser i og det kommer meget an på hvor du placerer den ifht. oplevelsen af støj. Men jeg oplever dog ikke at den støjer meget, men det er dog hørbart, når der er helt stille i rummet hvor den er tændt men ikke spiller musik.

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja, den kan høres, MEN har du eks en hdd recorder, så glem ordet støj ved NADen, for en hdd støjer MEGET mere  (tro mig, har begge dele  )

 



__________________
;o) Digi
Til top Vis Digi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digi
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

Ja, den kan høres, MEN har du eks en hdd recorder, så glem ordet støj ved NADen, for en hdd støjer MEGET mere  (tro mig, har begge dele  )

 

Nu kender jeg ikke så meget til en hhd recorder, (og det er vel også forskellig fra mærke til mærke) men oplever ikke at støjen på nogen måde er generende, men så igen havde jeg klart foretrukket at den var født uden blæsere (synes det virker lidt som en nødløsning)
Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 377
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Overvejer selv lidt en sådan reciever, uden at have set den indvendig, vil jeg da mene man kunne tage en computerblæser at sætte i? Fx en af mærket Papst, dem bruger jeg i min computer og de er LYDLØSE og de koster jo ikke alverden.. Men ja, garantien fra falder jo. :(

Til top Vis Proxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Proxi
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Proxi, det er altså ikke så galt! Overvejede også en anden da jeg hørte, men endte så aligevel med at købe NAD'en T753. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

NAD's gode og solide opbygning og dens kraftoverskud uden lige - samt super dejlig blød og god lyd.

Kan varmt anbefales og støjen er virkelig minimal.
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Casper_Knudsen skrev:
Proxi, det er altså ikke så galt! Overvejede også en anden da jeg hørte, men endte så aligevel med at købe NAD'en T753. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

NAD's gode og solide opbygning og dens kraftoverskud uden lige - samt super dejlig blød og god lyd.

Kan varmt anbefales og støjen er virkelig minimal.

 

Ja  det lyder nok som om der bliver skudt lidt forbi når man vil skifte blæserne ud med en anden type. De fire blæsere der sidder i er stort set lydløse, og de kører ganske langsomt for ikke at skabe støj. Min oplevelse er at støjen er såkaldt turbinestøj. Altså støj forårsaget af vindmodstand og ikke selve blæseren.

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Vil altså også gerne lige dementere at ordet støj nok er forkert mht blæseren,   for det er meget lidt den siger,  jeg høtte den kun fordi min tidligere forstærken ingen blæser havde, så hører man jo noget sådant i starten, men har du en HDD recorder kommer du aldrig til at høre NADen

OG ja, er en lækker reciever



__________________
;o) Digi
Til top Vis Digi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digi
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Nu har vi lige gang i NAD-debatten her ang. T753. Nogle der ved hvad dens frekvens er?

48 eller 96 - da jeg skal have indstillet min DVD. Synes ikke umiddelbart der er noget om det i manualen. Der står noget om 30 - 15, men kan det passe?
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes