| Forfatter |
|
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Her et billede af mit Phillips tv, bordet har jeg købt i Jysk sengetøjslager til ca 650 kr.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seen_the_light skrev:
Hej!
Jammen sådan ser ALLE LCD fjernsyn ud! Alle dem jeg har kikket på (uanset pris!!!) har hamrende dårligt billed, kantet og digital - pøj Næh, køb et ordentligt CTR tv det har meget bedre billed, noget man kan holde ud til at kikke på uden at tænke på alt det digitale støj et sådanne LCD frembringer - desværre. Det eneste der er godt ved fladtv er at det er flad - bestemt ikke billedkvaltet!
/STL |
|
|
jeg vil næsten gi dig ret. jeg så et samsung 42" lcd tv da jeg var i england med rigtig god billed kvalitet. kender desværre ikke serie nummeret
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Med de billeder jeg kan se du har uploadet. Det kan du ikke redde ved at indstille noget ang. kontrast eller. Det kan godt være det kan blive lidt bedre men stadig alt for ringe. Mit råd er
ordentlige forbindelser til skærmen i form af dvi hdmi scart eller component.
Ellers prøv en pc når du skal afspille dvd. Ellers kan du kun håbe på tv´et kommer til sin ret når der kommer hd tv. Lcd har aldrig været god når de har en opløsning på 1366*768 og skal nedskalere til sd tv. Jeg har dog set en del bedre lcd også ed almindeligt tv signal end dine billeder viser. men det kan selvfølgelig være dit kamera der gør det meget værre. Men jeg ville få smidt en pc på sådan en skærm og noget dvi
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu du bor i Herning, så smut ind i Hifiklubben, de har et 32R51b, samt et 40M61B sat til, så kan du jo se om det ser væsentligt anderledes ud end dit, og derved finde ud og om du havde for høje forventninger, eller om du kan indstille dig ud af det.
Husk i øvrigt også at du jo skal en 3 meter væk fra tv'et for at det ser godt ud.
Og jeg er nu glad for at jeg ikke har gode øjne, for jeg har et 40R51B, og er supertilfreds, bliver sgu glad hver gang jeg tænder for det, også med antenne-signal.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forhold til det billede jeg har via stofanet her i Århus ser det virkelig skidt ud det du har uploadet billeder af!!
Hvilken udbyder har du af tv? TDC stofa, kabel eller alm antenne?
Men uanset hvad så ser det virkelig skidt ud på dine billeder så enten har du et ekstremt dårligt signal ellers vil jeg næsten vove at påstå der er noget galt med dit tv.
Jeg får lavet nyt antenne stik på mandag så skal jeg nok lige tage et par billeder du kan sammenligne med.
Mht. til at alle LCD tv har dårligt billede - "det noget vrøvl" du kan opnå super godt billede med det rette udstyr som fx. TDC selector, digital parabol modtager, Stofas digitale spejl etc. Den anden udtalelse kommer fra en af de "inkarnedrede" CRT tv fans der sværger til der ikke er andre alternativer end de store klodsede skrumler til CRT TV.
Er ikke ude på at starte nogen krig eller hetz - tværtimod - men syns blot det er en ærgelig kommentar til en ny bruger som dig der søger råd og info herinde på nok DK´s mest informative forum.
Jeg ved fra personlig erfaring at hvis du har flere tv tilkoblet det samme antenne signal bliver det virkelig dårligt på det samsung tv.
Så ulempen ved et LCD tv er at det stiller krav til signalet.
Og til sidst så prøv at investere i et komponent kabel til dvd og forbind det til tv´et - eller endnu bedre køb en dvd med HDMI som fx. samsungs dvd-hd950 - så har du ihvertfald et super billed på dvd.
Men som sagt prøv at køre antenne signalet direkte ind i din samsung og koble evt. øvrige tv af. __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
I forhold til det billede jeg har via stofanet her i Århus ser det virkelig skidt ud det du har uploadet billeder af!!
Hvilken udbyder har du af tv? TDC stofa, kabel eller alm antenne?
Men uanset hvad så ser det virkelig skidt ud på dine billeder så enten har du et ekstremt dårligt signal ellers vil jeg næsten vove at påstå der er noget galt med dit tv.
Jeg får lavet nyt antenne stik på mandag så skal jeg nok lige tage et par billeder du kan sammenligne med.
Mht. til at alle LCD tv har dårligt billede - "det noget vrøvl" du kan opnå super godt billede med det rette udstyr som fx. TDC selector, digital parabol modtager, Stofas digitale spejl etc. Den anden udtalelse kommer fra en af de "inkarnedrede" CRT tv fans der sværger til der ikke er andre alternativer end de store klodsede skrumler til CRT TV.
Er ikke ude på at starte nogen krig eller hetz - tværtimod - men syns blot det er en ærgelig kommentar til en ny bruger som dig der søger råd og info herinde på nok DK´s mest informative forum.
Jeg ved fra personlig erfaring at hvis du har flere tv tilkoblet det samme antenne signal bliver det virkelig dårligt på det samsung tv.
Så ulempen ved et LCD tv er at det stiller krav til signalet.
Og til sidst så prøv at investere i et komponent kabel til dvd og forbind det til tv´et - eller endnu bedre køb en dvd med HDMI som fx. samsungs dvd-hd950 - så har du ihvertfald et super billed på dvd.
Men som sagt prøv at køre antenne signalet direkte ind i din samsung og koble evt. øvrige tv af.
|
|
|
Det var virkelig et indlæg jeg kunne bruge.
Før var kablet fra Kabel-Tv koblet igennem en vhs-maskine, som derefter gik til en antennesamler hvor der var koblet flere fjernsyn på.
Nu går den direkte i, og kanalerne står meget skarpere!
Kan du hjælpe mig med hvilke indstillinger der giver den bedste billedkvalitet?
Og forresten, det er Tdc Kabeltv!
Og mange tak for hjælpen fra alle!
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at angive bedre indstillinger for dig i et tidligere indlæg på side 1. Indstilling af et Tv kræver lidt tid og tålmodighed - det står ikke bare perfekt fra start af. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et LE40M61B jeg har stillet sådan. kontrast 74 - lysstyrke 46 - skarphed 50 - farve 38- farvetone normal.
Det er næsten det den står på i standard, men det er ikke sikkert at du skal have den sådan men prøv, du kan altid nulstille.
Køb evt en Selector hvis dit signal ikke er klar nok fra din antenneforening eller TDC kabel tv. __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klander skrev:
|
Hej
Jeg har et LE40M61B jeg har stillet sådan. kontrast 74 - lysstyrke 46 - skarphed 50 - farve 38- farvetone normal.
Det er næsten det den står på i standard, men det er ikke sikkert at du skal have den sådan men prøv, du kan altid nulstille.
Køb evt en Selector hvis dit signal ikke er klar nok fra din antenneforening eller TDC kabel tv.
|
|
|
Hey. Vil du forklare mig hvad en selector er?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty
Kunne man overveje at levere det tilbage, idet pågældende TV ikke lever op til god standard, men så skal det jo nok være hurtigt og her fra starten??????? Det ville da nok være bedre, når du ikke er tilfreds????? for du vil jo være irriteret over det resten af TVets levetid.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan en du kan se på mit tvbord ovenfor den i højre side 
Med den kan du betale og så se canal + og andre kanaler du ellers ikke kan se.
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Mighty
Kunne man overveje at levere det tilbage, idet pågældende TV ikke lever op til god standard, men så skal det jo nok være hurtigt og her fra starten??????? Det ville da nok være bedre, når du ikke er tilfreds????? for du vil jo være irriteret over det resten af TVets levetid.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hey. Man har jo altid 14 dages returret ved fjernhandel. Så jeg har skam overvejet.
Men det ville jo også være ærgeligt at sende den tilbage uden at vide om det er en selv der har gjort noget forkert.
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco skrev:
|
|
|
|
Gør den så kvaliteten på billedet bedre? Og hvad koster sådan en?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glad for, at indlægget kunne bruges.
Og ja en selector ville gøre dit signal markant bedre. Den får signalet digitalt istedet for dit nuværende analoge signal - og det vil sige at nogle programmer vil "komme op på dvd kvalitet". Sådan lidt firkantet sagt.
I betragtning af din nyelige investering i en lækker og god fladskærm ville jeg bestemt snuppe en selector hvis jeg havde mulighed for det. De kan fåes for ca. 500kr på dba.dk og koster ca. 35kr om månede plus et par hundrede om året for kortet.
Men i det lange løb vil det helt sikkert give klart det bedste billede og personligt syns jeg det ville være "tosset" ikke at fodre dit nye tv med det absolut bedst mulige signal. Du vil opleve et markant skarpere billede ala det du lige har oplevet ved at sætte signalet direkte til dit tv. __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty skrev:
Jaco skrev:
|
|
|
|
Gør den så kvaliteten på billedet bedre? Og hvad koster sådan en?
|
|
|
Ja den gør billedkvaliten bedre "digitalt" og den koster 1595 kr ved TDC, og den nye model er meget mindre end den der vist på billedet
Ups:oo27 kom før mig kortafgiften er på 199 kr om året, jeg giver ikke noget hver måned. __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
katbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få en ny Selector Sagem 60 ,for 1595kr eller købe en ældre model brugt for ca 400-500kr, jeg ville selv ikke købe/eje en af de gamle modeller , de er utroligt langsomme i forhold til den nye Sagem 60. Kortgebyret er 199kr pr år.
Selector
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty
Jeg mener ikke man skal være afhængig af en Selector, selv om jeg er enig i den gør underværker på et TV billede - et nyt TV skal dæleme levere ordentlige billeder uden hjælp, en Selector skal være "det der lidt ekstra" man kan opnå for ekstra penge, og ikke krykker til et nyt TV. Andre har jo også nævnt et dårligt billede, herunder også referencer til en test. Man har næsten ikke råd til at beholde det, hvis det viser sig at være TVet der ikke er optimalt - så jeg ville nok undersøge mulighederne for at levere det tilbage, da det ikke opfylder dine krav og betingelser for et godt billede.
Og så husk, næste gang du køber TV, kig på kvaliteten af billedet inden du bare bestiller det. Og et andet godt råd er evt. at kigge eller spørge her i trådene inden køb, for der sidder mange dygtige mennesker derude, som har stor erfaring. Det er jo bl.a. det vi kan benytte vores fantastiske forum til, råd, hjælp og vejledning, hvis vi selv er på herrens mark - og det kommer man lidt med alle disse nye modeller fladskærme. Normalt er Samsung kvalitet, men de kan jo også have lavet en model som er lidt uheldig eller det måske kan være af lidt ældre oprindelse, det har de alle været ude i uanset fabrikat.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
ninjo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til, "at et nyt TV dæleme skal levere ordentlige billeder
uden hjælp af en Selector", har du sikkert ret. Men min egen oplevelse
med TDC-kabeltv og andre udbydere, som jeg har set hos familier og
venner, så er det analoge kabeltv-signal meget sjældent optimalt -
kvaliteten svinger fra kanal til kanal. Jeg har i hvert fald oplevet en
markant billedforbedring ved brug af Selector
Men i øvrigt er det også min oplevelse, at lcd-skærme kræver et perfekt signal, ellers ser det ud af h.. til.
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay!
Du har ret i en Selector ikke skal være som et par krykker!
Jeg regner med at tage i Hifi Klubben i morgen og kigge mig omkring. Nogen idéer til hvad jeg skal kigge efter?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ninjo
Jeg er 10% enig med dig - Her hvor jeg bor har vi TDCs storeTV pakke, der har været nogle periodiske problemer med dårligt billede - de fandt en forstærker ude på strengen som pludselig stod og svingede. Derefter har vi haft et rigtig godt signal - men jeg har selv en Selector som jeg af og til bruger, den gamle model. Men jeg bliver så irriteret på den, da den reagerer og fungerer så sløvt, derfor kommer den tilbage i skabet igen. Og jeg vil ikke ofre det de nye og bedre koster, idet jeg har et nyt / 1 år gammel32" Wide Screen TV med okay billedkvalitet- men bestemt ingen tvivl og du har ret, en Selector eller lignende tilfører billedkvaliteten det sidste. Jeg afventer bedre og billigere fladskærme, de udvikles jo løbende og med lynets hastighed - nyt i dag og gammelt i morgen.
Og ja, disse LCD / fladskærme kræver at tuneren er optimal og signalet er perfekt. Men igen skal man ikke glemme ens egen installation med kabel, dåser og stik, som ofte er af en alt for ringe kvalitet, selv om man ofte går og tror det modsatte.
For ikke så lang tid siden havde vi de omtalte fejl i området, hvor så en tekniker kom til mig for at måle, og fandt signalet til dåsen for svagt - hvilket de fik udbedret. Men da han så kom tilbage for at måle / checke det op, kiggede han og målte på mit grej frem til TVet. Resultatet blev at dåsen i væggen blev skiftet med en nyere og alle kablerne lavet om med nye stik, et forholdsvis nyt kabel som var købt, var af ringe kvalitet. Så da han var ude af døren - i øvrigt en rigtig flink TDC fyr, så var billedet også en del bedre efter hans interne indgreb. Og det er investeringer som ikke er så store, med en ny dåse stik og kabler i bedste kvalitet. Nu var jeg så heldig at han var rigtig flink, og forærede mig hele baduljen, da der havde været tilbagevendende og periodiske problemer ude i forstærkeren på strengen.
Vi investerer en masse i selve grejet TV og andre maskiner til formålet tidsfordriv med billeder og underholdning, uden at vi husker at få disse små nødvendige ting på plads, det er oplevet igen og igen, ifølge disse montører/teknikere, de finder disse fejl og mangler dagligt. Hvis man ikke selv ved så meget om det, men selv kan sætte det sammen, er det ofte godt at finde en prof butik der laver antenneanlæg, der kan man få den rigtige vejledning om evt. grej til forbindelsen fra væg til TV - og købe det der også.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |