Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Utroligt dårligt billede på LE-32R51BX? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Enig med toftdahl.
Forbindelsen fra væggen til TV er ufattelig vigtig, og de ledninger der følger standard med eller som man køber i blisterpakninger i radioforretninger er simpelthen utroligt ringe.
Der er ikke tale om kabel-woodoo, men ganske simpelt elendig skærmning og stik der nærmest falder af af sig selv.

Jeg kan anbefale ALLE at lave sit eget kabel. Køb dobbelt- eller tribbelt skærmet antennekabel, og solide stik man selv skal skrue på. Afisolér og sno grundigt - det skal være helt 'analt'. Sørg for at kablet ikke knækker skarpere end diameteren på en 25cl sodavandsflaske hvis du skal trække det rundt i et hjørne eller noget.
Billedet bliver extremt meget bedre, og jeg har endnu ikke set hvor man evt. skulle kunne købe et antennekabel i bare fornuftig kvalitet, selvom det må findes.

Og INGEN sammenføjningsstik eller noget - kun een uafbrudt forbindelse, tilpasset i længde så der ikke er andet end 5cm extra i hver ende. Og hvis du ikke bruger din video mere så UD med den for den æder 3dB af signalet. Har du sat-modtager så tilslut den KUN med SCART, da den også æder 3dB.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen.

Jeg tror slet ikke vi er uenige. Jeg har bare i det kvarter, hvor jeg bor - et parcelhuskvarter - i årenes  løb kontaktet TDC adskillige gange p.g.a. dårligt signal. Teknikerne er, som du også har oplevet normalt meget flinke, og jeg har også fået skiftet dåsen i væggen uden beregning, men der går som regel kun nogle måneder, så begynder problemerne igen. Og af en eller mærkelig grund er jeg åbenbart den eneste i kvarteret der klager. TDC forlanger hver gang at jeg checker naboernes signal, og det må jeg så gøre. Naboerne svarer som regel, at de troede det dårlige billede skyldes atmosfæriske forstyrrelser(!!), og så kan det jo være svært at holde masken. Sidste teknikerbesøg ligger nogle måneder tilbage, men nu er der igen kommet de samme striber på nogle af kanalerne, som jeg klagede over sidst. Den gang var det vist en forstærkerfejl i området, men jeg orker næsten ikke at klage igen. Og nu jeg har heldigvis fået den nye selector og den fungerer fint uanset striber og andet halløj. Så i fremtiden må resten af kvarteret leve med "de atmosfæriske forstyrrelser"!

Mvh. ninjo
Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

ninjo

Jeg har det nøjagtigt på samme måde som dig, jeg er ham der holder dem oppe og igang her i området hvor jeg bor, hvorfor, fordi det meste af Damark sidder og kigger på noget elendigt makværk af TV billeder. Hovedsageligt pga. disse giga anlæg fra diverse udbydere, med bunker af muligheder for fejl, og de kan ikke være over det konstant. Men det virker som om de fornyer og skifter en masse i det ganske land for tiden, så der er måske håb.
Det er kun os her i forum og få andre, der går op i at det skal være i orden. Og ja det med nabo  kontrol før de letter, det er obligatorisk, men også meget godt, ellers kan man komme til at hænge på en regning for besøg, hvis det viser sig at de ikke finder nogen fejl på anlægget.
Hvis man vil kæmpe for bedre kvalitet - puha det er tungt, så må man bruge lidt tid på et par naboer, evt. hjælpe dem lidt med at kigge på deres grej, så de forstår vigtigheden af at det skal være i orden, for de fleste har alligevel interesse i at have en ordentlig billedkvalitet.

Men jo - kampen for god billedkvalitet er hård - men vi overgiver os aldrig. Og når ens eget grej er i orden, så er det nemmere at spanke de udbydere og anlægsbesiddere, så ind og få naboen op af stolen igen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Enig med toftdahl.
Forbindelsen fra væggen til TV er ufattelig vigtig, og de ledninger der følger standard med eller som man køber i blisterpakninger i radioforretninger er simpelthen utroligt ringe.
Der er ikke tale om kabel-woodoo, men ganske simpelt elendig skærmning og stik der nærmest falder af af sig selv.

Jeg kan anbefale ALLE at lave sit eget kabel. Køb dobbelt- eller tribbelt skærmet antennekabel, og solide stik man selv skal skrue på. Afisolér og sno grundigt - det skal være helt 'analt'. Sørg for at kablet ikke knækker skarpere end diameteren på en 25cl sodavandsflaske hvis du skal trække det rundt i et hjørne eller noget.
Billedet bliver extremt meget bedre, og jeg har endnu ikke set hvor man evt. skulle kunne købe et antennekabel i bare fornuftig kvalitet, selvom det må findes.

Og INGEN sammenføjningsstik eller noget - kun een uafbrudt forbindelse, tilpasset i længde så der ikke er andet end 5cm extra i hver ende. Og hvis du ikke bruger din video mere så UD med den for den æder 3dB af signalet. Har du sat-modtager så tilslut den KUN med SCART, da den også æder 3dB.

Huha, hvis jeg begynder at fedte med at lave mit eget antennekabel skal der nok gå noget galt!

Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Mighty

Så er du en af dem som er god til noget andet, og derfor må gå ned i antenne specialbutikken og bede dem om lidt rådgivning og evt. få dem til at lave et kabel til dig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

en selector vil helt sikkert gøre underværker med din skærm. de gamle har en samsung  LE-32M61B. forskellen med og uden selector er virkelig stor. det er en sagem 60 de har. fås til 1600 og 200 i årlig kortafgift. det kan godt være at signalet burde være ok uden selector, som toftdahl skriver, men da det ikke er tilfældet hos langt de fleste og det bliver meget bedre med en selector, siger jeg bare go for it .
Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hvis man vil kæmpe for bedre kvalitet - puha det er tungt. . . . .

Hold da op som I kan brokke jer

Hvorfor ikke gøre som jeg? Jeg har forlængst opsagt mit abonnement hos Stofa kabel TV, og sat en parabol op med tilhørende digital receiver. Sikke en forskel i billedkvalitet

Ja, det koster da lidt mere, men jeg betaler gerne ekstra for at få en ordentlig billed- og lydkvalitet (Dolby Digital). Og hvis blodtrykket også bliver sænket et par point, så er de ekstra penge da givet godt ud synes jeg

Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Toftdahl skrev:

Hold da op som i kan brokke jer

Hvorfor ikke gøre som jeg? Jeg har forlængst opsagt mit abonnement hos Stofa kabel TV, og sat en parabol op med tilhørende digital receiver. Sikke en forskel i billedkvalitet

Ja, det koster da lidt mere, men jeg betaler gerne ekstra for at få en ordentlig billed- og lydkvalitet (Dolby Digital). Og hvis blodtrykket også bliver sænket et par point, så er de ekstra penge da givet godt ud synes jeg

Havde indtil d. 20 December både Canal Digital og Viasat.. Det kostede omtrent det dobbelte af hvad den store pakke fra kabel tv koster.

Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt nok ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.

Jeg modtog fjernsynet i Onsdags og har derfor 1½ uge tilbage af mine 14 dages returret.
Køber jeg en selector og derefter beslutter mig for at returnere tvet vil de næsten 2000 kr for selector og årsabonnement være spildt, men jeg kan vel næsten ikke afgøre tv'ets kvalitet uden?

Hvad havde i gjort?

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Mighty skrev:
perejvind skrev:
Toftdahl skrev:

Hold da op som i kan brokke jer

Havde indtil d. 20 December både Canal Digital og Viasat.. Det kostede omtrent det dobbelte af hvad den store pakke fra kabel tv koster.

man behøver ikke købe canal + eller noget andet, du betaler kun 1600 for sagem 60 + 200 årlig kortafgift, og det er det helt sikkert værd

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mighty skrev:

Jeg kan godt nok ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.

Jeg modtog fjernsynet i Onsdags og har derfor 1½ uge tilbage af mine 14 dages returret.
Køber jeg en selector og derefter beslutter mig for at returnere tvet vil de næsten 2000 kr for selector og årsabonnement være spildt, men jeg kan vel næsten ikke afgøre tv'ets kvalitet uden?

Hvad havde i gjort?

dit billede burde stå klokkeklart med en selector tilsluttet, hvis det ikke gør det er der fejl i lcd panelet

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

du spilder da ik dine penge, hvis du retunerer din samsung skal du vel have et andet tv eller hvad ?

Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Ja.. det skal jeg da :) Men så er det jo ikke sikkert en selector er nødvendig!!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Mighty

Selector gør en forskel, men mit råd til dig er, lad ikke en Selector være krykker for et nyt TV, som bør fungere rimeligt, det skal levere et rimeligt billede uden Selector. Man skal ikke vælge eller vurdere et TVs kvalitet ud fra en Selector.
Jeg går ud fra at din forbindlese og grej er okay, ellers kan du skifte TV i en uendelighed. Men er du i tvivl, så forspild ikke chancen for at sende det retur. Ifølge tråden her, fik netop det TV en i en etst dårlig karakter på billedet, så noget er der måske om snakken.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

en selector gør underværker på alle plasma og lcd tv, men husk nu at tilslutte selectoren med scartkabel.

du burde altså få et ok billede, medmindre du bruger et antennekabel der er knækket ellet ligende

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Prejevind

Enig, det er vejen frem med eget antenne, hvis man vil have kontrol over det og optimal kvalitet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

hvis du gerne vil se DR1-DR2-TV2 osv. fra den 1/4 2006 i digital 16.9 skal du alligevel have en Selector. så den er ikke spildt.

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Mighty

Selector gør en forskel, men mit råd til dig er, lad ikke en Selector være krykker for et nyt TV, som bør fungere rimeligt, det skal levere et rimeligt billede uden Selector. Man skal ikke vælge elelr vurdere et TVs kvalitet ud fra en Selector.
Jeg går ud fra at din forbindlese og grej er okay, ellers kan du skifte TV i en uendelighed. Men er du i tvivl, så forspild ikke chancen for at sende det retur. Ifølge tråden her, fik netop det TV en i en etst dårlig karakter på billedet, så noget er der måske om snakken.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

selvfølig burde det virke uden selector, men når billedkvaliteten med selectoren bliver bedre end selv de bedste scartkabler osv. er det helt sikkert en udgift der kan betale sig.

mener bare hvis man vil gi 10-20k for en fladskærm, kan man nok overkommer de 1600 den koster, især ift forbedringen

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

det er et ok panel det han har nu, men et LE-32M61B er lige den tand bedre der gjorde udslaget da vi købte. men det koster jo osse  mere

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg så ikke helt enig mere. Hvis en test giver Samsung tv´et 3 vil jeg ikke mene det er helt fair. Vi ved jo ikke hvordan det er testet etc. Men hvis du søger lidt herinde er der en lang tråd om netop dit tv på over 30 sider.

Og inde på www.avforums.com - forum - lcd displays er der er monster lang tråd om det samme tv. Der er virkelig  mange der har det tv både her i DK, og især i England og Tyskland. Det kan godt være et Philips 9830 har bedre billede men det koster så også det dobbelte.

Så hvis du ser på pris contra ydelse får du efter min mening ikke bedre tilbud lige pt.

Nu skal det ikke opfattes som jeg kæmper med næb og klør for, at forsvare et TV jeg selv ejer. Jeg siger blot at vi herhjemme er utrolig glade for vores TV. Jeg har selv leget med ideen om Stofas digitale spejl og digital parabol receiver etc. Men finder mer omkostninger for høje ifht. den store pakke.

Men jeg vil  mene at pengene er godt givet ud til en brugt selector - hvis jeg havde den mulighed ville jeg bestemt gøre det.

Men selvfølgelig skal tv billedet være acceptabelt ved en direkte antenne forbindelse. Og det er det ihvertfald her hos os hvor vi har stofa der ellers er berygtet for dårlig signaler.

"At bruge krykker" til tv´et som det er udtalt flere gange syns jeg er en underlig formulering. Vi kan blive enige om at de fleste LCD tv kvalitets mæssigt vil tabe til en high-end CRT tv med alm. analogt tv signal. Men man må gøre op med sig selv om man vil have et dekorativt fremtidssikret tv eller en stor 50cm dyb klods stående og skæmme stuen.

Når det er sagt vil jeg æde min hat på, at ved anskaffelse af en selector eller du får tjekket dit signal af en prof. at du vil blive mere end tilfreds med billed kvaliteten af det omtalte TV.

Men selvfølgelig skal du bruge din returret hvis du har "fået kolde fødder" da det jo er en relativ stor investering skal du også have en tilfreds følelse - det  har jeg ihvertfald.

Mht. at vente på de nye generationer af flad tv - ja det kan man selvfølgelig sagtens - men så bliver man ved at vente og vente og vente - kender det fra personlig erfaringer.

Jeg synes blot der er en generel lidt "hånlig" holdning til det at anskaffe sig udstyr der ikke befinder sig i den absolutte high-end skala herinde. det hedder jo trods alt hifi4all

Men det er jo kun dig selv der kan bedømme om du er tilfreds med et flad tv eller ej. Jeg kan kun tale om mine egne erfaringer og det er det ikke er TV´et der i første omgang er problemet da det bestemt er muligt at få et mere end acceptabelt billed med alm. analogt antenne signal - det har jeg hvor jeg bor.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes