| Forfatter |
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
| en selector gør underværker på alle plasma og lcd tv, men husk nu at tilslutte selectoren med scartkabel. |
|
|
...og husk at vælge "video out =RGB" på selector/DVD/sat receiver
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.
Min billige dvd-afspiller fra BlockBuster viser ihvertfald også dårligt billede på skærmen. Men det er jo heller ikke en luksus dvdafspiller.
Tilgengæld prøvede jeg vha. et skærmkabel at koble min computer direkte til fjernsynet og afspille dvden der. Kvaliteten er lidt bedre, men baggrunden og det der ikke lige fokuseres på er grynet.
Hvis jeg skal have en mand ud og se på det, skal han så være fra en radio/tv butik?
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
Nu er jeg så ikke helt enig mere. Hvis en test giver Samsung tv´et 3 vil jeg ikke mene det er helt fair. Vi ved jo ikke hvordan det er testet etc. Men hvis du søger lidt herinde er der en lang tråd om netop dit tv på over 30 sider.
Og inde på www.avforums.com - forum - lcd displays er der er monster lang tråd om det samme tv. Der er virkelig mange der har det tv både her i DK, og især i England og Tyskland. Det kan godt være et Philips 9830 har bedre billede men det koster så også det dobbelte.
Så hvis du ser på pris contra ydelse får du efter min mening ikke bedre tilbud lige pt.
Nu skal det ikke opfattes som jeg kæmper med næb og klør for, at forsvare et TV jeg selv ejer. Jeg siger blot at vi herhjemme er utrolig glade for vores TV. Jeg har selv leget med ideen om Stofas digitale spejl og digital parabol receiver etc. Men finder mer omkostninger for høje ifht. den store pakke.
Men jeg vil mene at pengene er godt givet ud til en brugt selector - hvis jeg havde den mulighed ville jeg bestemt gøre det.
Men selvfølgelig skal tv billedet være acceptabelt ved en direkte antenne forbindelse. Og det er det ihvertfald her hos os hvor vi har stofa der ellers er berygtet for dårlig signaler.
"At bruge krykker" til tv´et som det er udtalt flere gange syns jeg er en underlig formulering. Vi kan blive enige om at de fleste LCD tv kvalitets mæssigt vil tabe til en high-end CRT tv med alm. analogt tv signal. Men man må gøre op med sig selv om man vil have et dekorativt fremtidssikret tv eller en stor 50cm dyb klods stående og skæmme stuen.
Når det er sagt vil jeg æde min hat på, at ved anskaffelse af en selector eller du får tjekket dit signal af en prof. at du vil blive mere end tilfreds med billed kvaliteten af det omtalte TV.
Men selvfølgelig skal du bruge din returret hvis du har "fået kolde fødder" da det jo er en relativ stor investering skal du også have en tilfreds følelse - det har jeg ihvertfald.
Mht. at vente på de nye generationer af flad tv - ja det kan man selvfølgelig sagtens - men så bliver man ved at vente og vente og vente - kender det fra personlig erfaringer.
Jeg synes blot der er en generel lidt "hånlig" holdning til det at anskaffe sig udstyr der ikke befinder sig i den absolutte high-end skala herinde. det hedder jo trods alt hifi4all
Men det er jo kun dig selv der kan bedømme om du er tilfreds med et flad tv eller ej. Jeg kan kun tale om mine egne erfaringer og det er det ikke er TV´et der i første omgang er problemet da det bestemt er muligt at få et mere end acceptabelt billed med alm. analogt antenne signal - det har jeg hvor jeg bor.
|
|
|
enig
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty skrev:
Okay.
Min billige dvd-afspiller fra BlockBuster viser ihvertfald også dårligt billede på skærmen. Men det er jo heller ikke en luksus dvdafspiller.
Tilgengæld prøvede jeg vha. et skærmkabel at koble min computer direkte til fjernsynet og afspille dvden der. Kvaliteten er lidt bedre, men baggrunden og det der ikke lige fokuseres på er grynet.
Hvis jeg skal have en mand ud og se på det, skal han så være fra en radio/tv butik?
|
|
|
hvis du ikke får et klokkeklart billede fra din dvdafspiller, uanset prisen på den, og du ellers har tilsluttet det med de rigtige kabler, så er der noget galt med det panel !!!
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet med en tegnefilm på dvd , hvis ja hvordan er billedet så ?
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
Mighty skrev:
Okay.
|
|
|
hvis du ikke får et klokkeklart billede fra din dvdafspiller, uanset prisen på den, og du ellers har tilsluttet det med de rigtige kabler, så er der noget galt med det panel !!! |
|
|
Har prøvet at koble den til både med Gul,rød og hvid ledning som går til scart stik, og et stik med scart stik i begge ender. Hvad er den rigtige måde? Såvidt jeg husker er jeg ikke i besiddelse af en tegnefilm på dvd :)
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
gul, rød og hvid ? lyder som et playstation stik
er der componet out på den dvd afspiller ?
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det går lidt skidt for dig ang. kabling og opsætning. Ikke noget ondt ment.
Har din skærm vga indgang. For prøv så den sammen med din pc sæt grafikortets opløsning til det tætteste du kan komme på din skærms. Prøv det lige sådan til en start. Så skulle billedet gerne blive lidt bedre på dvd ihvertfald. ALtså det er mere for lige at finde ud af om det er helt galt med det billede. At du har dårllig tv billede er en ting. Men at dit dvd også ser meget dårligt ud synes jeg er dårlige tegn bortset fra jeg tror du kabler lidt forkert og sætter det lidt forkert op. Så hvids jeg kan læse har du mest gang i noget med komposit altså den gule ledning. og det er den ringeste måde du kan sætte det sammen på. Så godt nok du prøvede med noget scart fra dvd også. prøv og se om du kan komme i menuen på din dvd afspiller ind under billede eller video eller hvad det nu hedder og sæt udgangen til scart og gerne scart rgb hvis du kan. Jeg ved jeg skriver lidt rodet. Men se om du kan finde hoved og hale i det. Tjek også om tv har et eller andet i menuen hvor du skal vælge hvilken indgang den bruger og om den har nogen billedforbedringsting slået til f.eks dynamisk kontrast sharpen m.m. men prøv først alt det med de forskellige stik.
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal forbinde dit scart kabel fra din dvdmaskine til det scartstik der hedder ext 1 (rgb) på dit samsung, det er den nederste. i din dvdmaskines opsætning sættet du den til scart rgb out, og glem så de andre kabler (rød, gul, hvid). væk med dem. hvis du her efter tænder for tvet først og derefter dvdafspilleren burde samsungen selv slå over på ext 1, og der burde altså være et acceptabelt billede med en original dvdfilm.
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med scart kabel og indstillingerne for dvden sat til rgb er den markant bedre!
Ligeledes går den automatisk over på dvden hvis den er sat på standby og jeg tænder fjernsynet
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke få nogen nye billeder af dit nye billede
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
så rykker det.
så mangler du bare at købe en selector ( uanset om det er på krykker eller ej ) så smider du selctoren på det andet scartstik på dit tv og billedet bliver med garanti meget bedre.
det er de bedste 1600 du kan bruge på dit tv tro mig.
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
...jeg kan bare stadig ikke helt beslutte mig for om billedet er optimalt, og jeg har heller ikke den store mulighed for at bedømme det..
Må nok også hellere få testet tv-out!
Billeder? Tjo, hvis i gerne vil :)
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inviter dine forældre eller dine venner og tænd så for dit nye TV efter du har sat det op, så godt du kunne med de rigtige stik osv.
Hør deres ærlige mening...
En anden mulighed er at tage dit tv med til en som har et TV med rigtig godt billede. Sæt dit TV til istedet og se og sammenlign med hans.
Håber du træffer det rigtige valg 12.000 kr er sgu mange penge hvis man blir irriteret over et dårligt billede
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forældre er som du forslår meget med i bedømmelsen - Det er deres fjernsyn 
Men de har nu hele tiden sagt der ikke var noget galt med kvaliteten :)
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siger forældre altid! Det kan du ikke regne med jeg mente hvis også mere dine venners bedømmelse hehe
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået fikset mit antenne signal! Kom to teknikere og bankede os alle tre - kæreste og nyfødte - ud af sengen 8.30 imorges - gaab
Nå men jeg skulle have lavet et antenne udtag i stuen da vi nu kører med den 7,5m lang kabel op til udtaget på 1 sal. hvor det gamle crt tv også er forbundet via et alm. T-stykke til en 10´er i Føtex
De kunne godt se det var helt galt hos mig også med en masse sne på alle kanaler, men jeg var ik så nervøs da vi tidligere har haft godt signal. De forklarede så at de ikke må ændre på installationen når det er Stofa signal - great, super neder!!!
De satte en forstærker på signalet og det blev markant bedre, dog var der stadig 2 vandrette streger der røg op og ned på de danske kanaler - hmmm underligt!! Prøvede lidt frem og tilbage indtil vi prøvede et antenne kabel de havde med og vupti var problemet løst!
Resultatet var nu et rigtigt godt billede - årsagen/synderen var en løs forbindelse i mit ny indkøbte antenne kabel!!!! Damn ikke nemt at forudse da jeg ville have forsvoren det kunne være tilfældet når jeg lige havde købt det!
Nå men så det jo spændende at se regningen jeg får tilsendt på at "fejlfinde" mit antenne kabel!!!!!! Totalt nederen - men på den anden side er signalet igen super - så på den måde var det ok lige at få fagfolk til at kigge på det 
Har taget et par billeder jeg lige smider op hvis jeg kan finde ud af det herinde (ikke verdens nemmest system vi kører mht upload herinde!)
Ok kan åbenbart ikke postet pics herinde:
http://img33.imageshack.us/full.php?image=3small1ci.jpg
http://img43.imageshack.us/my.php?image=dr1small8hm.jpg
http://img43.imageshack.us/my.php?image=tv2small4wh.jpg
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |