Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ?? 2 HT’ere: Mozart og Tempo !! ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej Rees.

Man skal bare huske at en testet mellem 2 HTere spiller rummet jo en stor rolle. Med andre ord kan det være, at Audio physic ville lyde bedre hos dig, end hos Ronin. En test er jo ikke en facitliste, kun en vejledning

MVH WRONG

Lige nøjagtigt - plus det faktum at vi kan mene det stik modsatte om begge højttalere. Som vi er forskellige er højttalerne ligeså.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeps, man kan læse sig til meget, men man bliver altså nødt til at lytte selv en gang imellem

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:
Det jeg ville frem til var nu bare at jeg måske ikke syntes, at man skal andmelde de produkter man selv har, da jeg ikke mener man kan komme med en objektiv vurdering.

Skal en anmeldelse være objektiv? KAN en anmeldelse være objektiv? Er en anmelder mindre subjektiv, fordi han tilfældigvis ikke ejer dét produkt han er dybt forelsket i?

Ét af problemerne med anmeldelser, eller rettere de folk der læser dem, er at der nærmest er gået inflation i positive anmeldelser. Hvis ikke en anmeldelses konklusion er "Åh-Åh-Åh-dem-må-jeg-bare-eje-de-er-så-fede-køb-køb-køb-det- er-det-bedste-i-verden-uanset-pris", så opfatter folk det negativt. Jeg kan høre på kunderne _med det samme_, når et ellers ombejlet produkt får et enkelt negativt pip - ikke engang en negativ anmeldelse, bare et lille piv om en enkelt flueknepper-detalje, i en iøvrigt POSITIV anmeldelse. Fiktivt citat: "Bedste højttaler jeg har hørt, dog kunne bassen dog godt liige være lidt dybere". Straks bliver folk meget tilbageholdende, de vil jo ikke købe en højttaler der ikke spiller bas! Og på magisk vis er første halvdel af sætningen - dén hvor der rent faktisk står at det er det bedste man kan købe - fuldstændigt glemt.

Et ikke-fiktivt eksempel: På AVSforum blev der diskuteret vældigt om nogle af de flueknepper-detaljer man kunne finde på at mukke over ved Sony VPLVW 100 projektoren, i en grad så folk begynder at tro at det er en dårlig projektor. En enkelt spørger én af flueknepperne: "OK, just how much worse than the Qualia 004 is it?" Og svaret? "Oh, it's much better than the Qualia!" (Qualia 004 var indtil VW100 kom generelt anset som den bedste på markedet, og koster det 3-dobbelte).

Skru nu ned for al den teoretiske fnidder-fnadder, og smut ud og lyt på sagerne i stedet for! Jeg har sagt det MANGE gange før, og jeg siger det gerne igen: Jeg låner GERNE noget af det fede udstyr ud, hvis nogen har lyst til at lege med nogle af de ting man ellers bare læser om - og jeg er _sikker_ på at de andre butikker også gerne vil være behjælpelige, hvis man skulle have lyst til at lytte til deres grej. FÅ DOG SNOTTEN OP AF TASTATURET og kom ud og lyt på vores gear - så kunne det jo være i rent faktisk HAVDE noget at skrive om...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Skal en anmeldelse være objektiv? KAN en anmeldelse være objektiv? Er en anmelder mindre subjektiv, fordi han tilfældigvis ikke ejer dét produkt han er dybt forelsket i?

Ét af problemerne med anmeldelser, eller rettere de folk der læser dem, er at der nærmest er gået inflation i positive anmeldelser. Hvis ikke en anmeldelses konklusion er "Åh-Åh-Åh-dem-må-jeg-bare-eje-de-er-så-fede-køb-køb-køb-det- er-det-bedste-i-verden-uanset-pris", så opfatter folk det negativt. Jeg kan høre på kunderne _med det samme_, når et ellers ombejlet produkt får et enkelt negativt pip - ikke engang en negativ anmeldelse, bare et lille piv om en enkelt flueknepper-detalje, i en iøvrigt POSITIV anmeldelse. Fiktivt citat: "Bedste højttaler jeg har hørt, dog kunne bassen dog godt liige være lidt dybere". Straks bliver folk meget tilbageholdende, de vil jo ikke købe en højttaler der ikke spiller bas! Og på magisk vis er første halvdel af sætningen - dén hvor der rent faktisk står at det er det bedste man kan købe - fuldstændigt glemt.

Et ikke-fiktivt eksempel: På AVSforum blev der diskuteret vældigt om nogle af de flueknepper-detaljer man kunne finde på at mukke over ved Sony VPLVW 100 projektoren, i en grad så folk begynder at tro at det er en dårlig projektor. En enkelt spørger én af flueknepperne: "OK, just how much worse than the Qualia 004 is it?" Og svaret? "Oh, it's much better than the Qualia!" (Qualia 004 var indtil VW100 kom generelt anset som den bedste på markedet, og koster det 3-dobbelte).

Skru nu ned for al den teoretiske fnidder-fnadder, og smut ud og lyt på sagerne i stedet for! Jeg har sagt det MANGE gange før, og jeg siger det gerne igen: Jeg låner GERNE noget af det fede udstyr ud, hvis nogen har lyst til at lege med nogle af de ting man ellers bare læser om - og jeg er _sikker_ på at de andre butikker også gerne vil være behjælpelige, hvis man skulle have lyst til at lytte til deres grej. FÅ DOG SNOTTEN OP AF TASTATURET og kom ud og lyt på vores gear - så kunne det jo være i rent faktisk HAVDE noget at skrive om...

Otto, det var da et usandsynligt klart skrevet indlæg. Gid det var mig der havde skrevet, det var nøjagtig det jeg mente!

Nej hvor fluerne kne... på dette forum ind i mellem. Det gør de forøvrigt på alle forums jeg kigger ind på.  FÅ DOG SNOTTEN OP AF TASTATURET    Lige præcis!

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Og forøvrigt vil jeg gerne sende en lille hilsen til dig Ronin:

Jeg har aldrig hørt den omtalte Audio Physic højttaler, og vil derfor lade være med at udtale sig om hordan den spiller ...

Men jeg synes det er modigt at skrive som du gør. Sådan skal det være  

Når jeg læser anmeldelser , findes der stort set kun fremragende hifi. Da jeg gik rundt fx i München sidste år på High End messen, og hørte mindst 100 anlæg, ja det var vel 5-6 anlæg jeg kunne tænke mig at taget med hjem.

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

En anden ting der undre mig ....

Nu laver VIenna jo et sæt til 22K - Beethoven Baby Grand, hvorfor er det ikke det sæt der er sat op imod det sæt Tempo ? - Det ville da være mere naturligt .....

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

jeg syntes også det er meget modigt af Ronin!!! måske lige modigt nok, han sviner jo nærmest højtaleren til!!, og denne besked er ikke baseret på at jeg selv har tempo!!!.... for jeg har lyttet til så mange andre højtalere...... jeg tror at beskeden i sin tid bare var ment som en kritik og et modspil, det har man vel også lov til at lave!!!

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

Hej......... jeg tror det er et lidt farligt emne at bringe på bane!!!! ....MEN... blev meget overrasket over anmeldelsen, go tog derfor til Ålborg for at høre de selv samme højtalere, som var brugt til testen. Personligt fandt jeg ingen af alle de "negativer" som de beskriver i anmeldelsen!!!  Jeg har konfronteret Ronin omkring anmeldelsen, men han var rimlig afvisende...Så jeg tror ikke i får meget ud af denne her tråd!! 

Vil dog lige tilføje, at mine erfaringer samt de Store High End blade, har dannet sig et helt andet billede af Tempo!!!! men vi har jo alle forskellig smag. Syntes bare ikke at kritikken er omfangende nok, til at der er hold i den!

HUSK.... Vi har alle forskellige meninger Heldigvis

Hej

Jeg har det jo lidt på samme måde som dig - som det fremgår af http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34120&P N=4

Stoppede da jeg lige som manglede lidt info fra forhandleren - kom dog på banen

Normalt farer jeg ikke i blækhuset - men her forstår jeg ikke en skid - specielt ikke fordi Ronin roser storebroren Avanti her http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=989&zoneid=4

Og undskyld mig - de spiller f**king ens

her er jeg fuldstændig uening...  man kan ikke sammenligne tempo og avanti på nogen måde!!!

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle, der er lidt nyt i sagen ....

klippet fra www.audiophysic.de 

Audio Physic :: Tempo

1. Winner of the Reader's Choice Award floorstander up to 3000 Euro.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:

På hvilken måde bringer det nyt til sagen? At Tempo får en fin pris andetsteds ændrer vel ikke på hvad Ronin hørte og beskrev i sin anmeldelse!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej venner....

det var dælme en flot pris Tempoen fik.... det er virkelig et anderkendt blad... Hørte lige et sæt Caldera for et stykke tid siden, den spiller sku "pæn godt"....

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Rees skrev:

På hvilken måde bringer det nyt til sagen? At Tempo får en fin pris andetsteds ændrer vel ikke på hvad Ronin hørte og beskrev i sin anmeldelse!

nej det ændre ikke på anmeldelsen, men det stiller da stort spørgsmål til, om det ronin har hørt nu også passer.

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:
Fournais skrev:
Rees skrev:

nej det ændre ikke på anmeldelsen, men det stiller da stort spørgsmål til, om det ronin har hørt nu også passer.

Helt præcist hvad ville han få ud af at lyve?

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

nosferatu89>

Det ved jeg ikke, men en ting jeg er overbevist om, er at der på en eller anden måde er gået noget galt, en højtaler der er så ringe som han beskriver den, får ikke sådan en pris, det ville jo være mærkligt. Desuden burde den Vienna have vundet, hvis den ellers er så meget bedre, da den ligger inden for pris grænsen, men den vinder sjovt nok ikke.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:

nosferatu89>

Det ved jeg ikke, men en ting jeg er overbevist om, er at der på en eller anden måde er gået noget galt, en højtaler der er så ringe som han beskriver den, får ikke sådan en pris, det ville jo være mærkligt. Desuden burde den Vienna have vundet, hvis den ellers er så meget bedre, da den ligger inden for pris grænsen, men den vinder sjovt nok ikke.

Nu har de ikke testet mozart , i dette blad .

Den er testet i The Absolute Sound .

Men du kan tage dit par under armen og komme ned til vejle med dem så kan vi lave en lille demo aften .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:
Fournais skrev:
Rees skrev:

Vi læser åbenbart anmeldelser forskelligt. I min hifi-terminologi findes der ikke rigtige eller forkerte anmeldelser, da anmeldelser blot er udtryk for anmelderens subjetive holdninger. To mennesker kan lytte på de samme højttalere og have vidt forskellige holdninger til lyden. Hvorfor skulle det være anderledes med anmeldere?

Enhver har ret til at diskutere Ronins anmeldelse, men det er nonsens at fremstille den påstand at det han har hørt ikke passer. Han har hørt det han har hørt, og længere er den sådan set ikke.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Rees skrev:

nosferatu89>

Nu har de ikke testet mozart , i dette blad .

Den er testet i The Absolute Sound .

Men du kan tage dit par under armen og komme ned til vejle med dem så kan vi lave en lille demo aften .

har desværre ikke et sæt Tempo, og har heller ikke mulighed for at komme til Vejle, hvis jeg havde et par, for gider ikke slæbe dem med i toget ... 

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:

nosferatu89>

Det at du ikke ved, hvad Ronin ville få ud at lyve, viser vel at du kun er ude på at skyde H4F i sænk?

Det du i bund og grund mener, er at Tempo'en skulle have vundet, ellers ville emnet være uddebatteret for længe siden. Dette har jeg INGEN indvendinger imod, for hvorfor skulle du ikke kunne lide den frem for VA'ern?

På samme måde, hvorfor skulle Ronin ikke  kunne lide VA'ern frem for Tempo'en?

Gang på gang bliver der i tråde her på forummet fortalt: "God lyd er subjektivt".

Ergo kan to personer, der lytter på det samme anlæg, samme stykke musik under de samme forhold have to VIDT forskellige meninger om lyden.

Men du mener måske ikke at "god lyd er subjektivt"?

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Godt skrevet Nosferatu.....

Forstår heller ikke det store hysteri, man har vel lov at have hver sin mening? Fordi nogle kårer en højtaler som den bedste i sin prisklasse, så behøves alle andre vel ikke have samme mening?

Hvis alle kunne lide det samme anlæg, så havde vi jo nok heller ikke så mange spændende mærker???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Rees skrev:
Fournais skrev:
Rees skrev:

Vi læser åbenbart anmeldelser forskelligt. I min hifi-terminologi findes der ikke rigtige eller forkerte anmeldelser, da anmeldelser blot er udtryk for anmelderens subjetive holdninger. To mennesker kan lytte på de samme højttalere og have vidt forskellige holdninger til lyden. Hvorfor skulle det være anderledes med anmeldere?

Enhver har ret til at diskutere Ronins anmeldelse, men det er nonsens at fremstille den påstand at det han har hørt ikke passer. Han har hørt det han har hørt, og længere er den sådan set ikke.

Du har ret i at en anmeldelse er og skal være subjektiv, men det jeg startede med at brokke mig over var, jeg mener ikke man kan lave en subjektiv anmeldelse når man anmelder mærker man selv har,og slet ikke op i mod noget andet, for som jeg skriver tidligere, så ville man have haft noget andet. Jeg mener det er som at spørge Bill Gates om, hvorvidt man skal vælge Microsoft eller Linux.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum