Emne: ?? 2 HT’ere: Mozart og Tempo !! ?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rees Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Rees skrev:
|
nosferatu89>
Det ved jeg ikke, men en ting jeg er overbevist om, er at der på en eller anden måde er gået noget galt, en højtaler der er så ringe som han beskriver den, får ikke sådan en pris, det ville jo være mærkligt. Desuden burde den Vienna have vundet, hvis den ellers er så meget bedre, da den ligger inden for pris grænsen, men den vinder sjovt nok ikke.
|
|
|
Det at du ikke ved, hvad Ronin ville få ud at lyve, viser vel at du kun er ude på at skyde H4F i sænk?
Det du i bund og grund mener, er at Tempo'en skulle have vundet, ellers ville emnet være uddebatteret for længe siden. Dette har jeg INGEN indvendinger imod, for hvorfor skulle du ikke kunne lide den frem for VA'ern?
På samme måde, hvorfor skulle Ronin ikke kunne lide VA'ern frem for Tempo'en?
Gang på gang bliver der i tråde her på forummet fortalt: "God lyd er subjektivt".
Ergo kan to personer, der lytter på det samme anlæg, samme stykke musik under de samme forhold have to VIDT forskellige meninger om lyden.
Men du mener måske ikke at "god lyd er subjektivt"?
Nosferatu
|
|
|
Lad os nu vende tilbage til det som den tråd her handler om:
Kan man lave en subjektiv anmeldelse når man anmelder mærker man selv har, som sagt jeg mener det er som at spørge Bill Gates om man skal vælge windows eller linux. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
nosferatu89 skrev:
Rees skrev:
|
nosferatu89>
Det ved jeg ikke, men en ting jeg er overbevist om, er at der på en eller anden måde er gået noget galt, en højtaler der er så ringe som han beskriver den, får ikke sådan en pris, det ville jo være mærkligt. Desuden burde den Vienna have vundet, hvis den ellers er så meget bedre, da den ligger inden for pris grænsen, men den vinder sjovt nok ikke.
|
|
|
Det at du ikke ved, hvad Ronin ville få ud at lyve, viser vel at du kun er ude på at skyde H4F i sænk?
Det du i bund og grund mener, er at Tempo'en skulle have vundet, ellers ville emnet være uddebatteret for længe siden. Dette har jeg INGEN indvendinger imod, for hvorfor skulle du ikke kunne lide den frem for VA'ern?
Gang på gang bliver der i tråde her på forummet fortalt: "God lyd er subjektivt".
Ergo kan to personer, der lytter på det samme anlæg, samme stykke musik under de samme forhold have to VIDT forskellige meninger om lyden.
Nosferatu
|
|
|
Kan man lave en subjektiv anmeldelse når man anmelder mærker man selv har, som sagt jeg mener det er som at spørge Bill Gates om man skal vælge windows eller linux.
|
|
|
Arg, det er jo heller ikke helt korrekt.
Sådan som du skriver det, så svarer det vel til at du spørger ejeren af VA og du skal købe VA eller Audio Physic.
Men det er jo ikke tilfældet her.
I dette tilfælde svarer det jo til at du spørger en person der har valgt windows frem for linux. Og hvad svaret på det spørgsmål er? Tja, det er jo subjektivt 
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Rees skrev:
nosferatu89 skrev:
Rees skrev:
|
nosferatu89>
|
|
|
Nosferatu
|
|
|
Kan man lave en subjektiv anmeldelse når man anmelder mærker man selv har, som sagt jeg mener det er som at spørge Bill Gates om man skal vælge windows eller linux.
|
|
|
Arg, det er jo heller ikke helt korrekt.
Sådan som du skriver det, så svarer det vel til at du spørger ejeren af VA og du skal købe VA eller Audio Physic.
Men det er jo ikke tilfældet her.
I dette tilfælde svarer det jo til at du spørger en person der har valgt windows frem for linux. Og hvad svaret på det spørgsmål er? Tja, det er jo subjektivt 
Nosferatu
|
|
|
Det er selvfølgeligt rigtigt nok, men lad os så sige en person med windows, tester windows mod linux, det svar vil jo aldrig kunne blive subjektivt, da ham der tester det, vil være vant til at bruge windows og det er det han kender, så derfor vil det præge udfaldet af testen. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes godt nok den her tråd er begyndt at kører i det samme igen og igen.... Jeg troede til at starte med at denne tråd blev skabt for at fortælle danskerne, at Tempo'en ikke kun er en dårlig højtaler... Jeg håber at Audio Physic på et tidspunkt får den samme anerkendelse som de i andre lande, hvor det er set som et meget godt og anerkendt mærke. .... __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at folk der betvivler anmeldelsen skulle tage en tur til Sun Audio i Ålborg, og lytte til Tempo'en selv... dette ville være en meget bedre løsning istedet for at vi sidder her og kaster med sten. Ved samme lejlighed syntes jeg at folk skulle hører Virgo III det er en oplevelse i sig selv. __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke kommentere testen overhovedet, i hvertfald ikke mere end jeg allerede har gjort.
Men jeg ligger mærke til at der mange gange bliver skrevet at god lyd er subjektivt. Om musik er godt eller skidt er til en vis grad subjektivt Men om et anlæg og en højttaler løser sin opgave, er ikke særligt subjektivt. Hvis I mener det. så har I altså for lidt at sammenligne med!
Vi stræber vel alle efter at få en så nøjagtig gengivelse af virkelighedens musik instrumenter som muligt. Eller hvad? Og det er da ikke særligt subjektivt om anlægget rammer tæt eller langt forbi dette ideal? __________________ Mvh/Hans I
www.artsound.dk
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans skrev:
|
Jeg vil ikke kommentere testen overhovedet, i hvertfald ikke mere end jeg allerede har gjort.
Men jeg ligger mærke til at der mange gange bliver skrevet at god lyd er subjektivt. Om musik er godt eller skidt er til en vis grad subjektivt Men om et anlæg og en højttaler løser sin opgave, er ikke særligt subjektivt. Hvis I mener det. så har I altså for lidt at sammenligne med!
Vi stræber vel alle efter at få en så nøjagtig gengivelse af virkelighedens musik instrumenter som muligt. Eller hvad? Og det er da ikke særligt subjektivt om anlægget rammer tæt eller langt forbi dette ideal?
|
|
|
Hej Hans....
Det afhænger da helt af hvad folk føler er naturligt!!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du, det gør det netop ikke! Lyden fra instrumenterne kan vi ikke gradbøje i naturlighed. Vi kan lande mere eller mindre tæt på idealet, og vi kan måske prioritere lidt forskelligt i vores valg af anlæg. Prioritere på hvilke fejl vi kan leve med og hvilke vi ikke kan.
__________________ Mvh/Hans I
www.artsound.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
nosferatu89 skrev:
Rees skrev:
|
nosferatu89>
|
|
|
Nosferatu
|
|
|
|
|
|
Kan man lett det gør mange anmelder verden over .
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
| Lad os nu vende tilbage til det som den tråd her handler om:
Kan man lave en subjektiv anmeldelse når man anmelder mærker man selv har, som sagt jeg mener det er som at spørge Bill Gates om man skal vælge windows eller linux. |
|
|
Ordet subjektiv i følge min Nudansk ordbog: som er præget af en personlig og ofte forudindtaget opfattelse
Ergo kan Bill Gates godt lave en subjektiv anmeldelse af windows vs. Linux, og Ronin kan lave en anmeldelse af VA Mozart Grand vs. Audio Physics Tempo. Ronins ord vil jo være præget af egen personlig opfattelse. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans skrev:
Vi stræber vel alle efter at få en så nøjagtig gengivelse af virkelighedens musik instrumenter som muligt. Eller hvad? Og det er da ikke særligt subjektivt om anlægget rammer tæt eller langt forbi dette ideal? |
|
|
Jeg brugte ordet subjektiv for at klargøre, at Ronins anmeldelse er en beskrivelse af hans oplevelser med denne højttaler, og at det derfor vil være forkert at påstå, at disse oplevelser bliver 'mindre rigtige' af, at et velrenomeret magasin giver højttaleren en stor pris. Så skulle den ski' vist være slået  For at svare på dit spørgsmål: Hvis vi står i en situation, hvor det eneste kriterium for en god højttaler er, at den skal være neutral, så ville alle anmeldelser blot bestå af en række målinger, slut prut finale! Sådan er virkeligheden selvfølgelig ikke. Anmeldelser skal have kød på, og derfor ligger der inden for bedømmelsen af et givent produkt en række parametre som skal opfyldes. F.eks. dynamik. Og så snart disse parametre kommer ind bliver der også en hvis grad af fortolkning af lyden. Så går vi fra målinger og over til øret og hjernens bearbejdelse, er her kan det ganske enkelt ikke undgå at blive subjektivt. Hvis ti personer skulle lave en anmeldelse af to højttalere ville du med garanti få flere forskellige konklusioner. Det er blot menneskeligt. Og det skyldes ikke at folk er uenige om hvad høj troværdighed er. Omvendt tror jeg de fleste definerer 'hifi' som høj troværdighed. Så nej, det er ikke særligt subjektivt om produktet rammer tæt eller langt forbi idealet!  Sandheden er vel bare, at god lyd er langt mere end 'hifi', og derfor mener jeg i høj grad en vurdering af et hifiprodukt er subjektiv. Håber ikke det blev alt for kringlet  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|