Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Anlægget part IV (opdatering side 18) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hey Monolake

Rør er gud

Det bliver spændende med din nye røramp. Hvad blev der af den gamle Thorhauge ?

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

den blev solgt men nu er den nye amp også en Thorhauge han kan bare sit kram, det spiller virkelig godt og kan virkelig godt forstå folk vælger rør ...

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. Lyd!

Til lykke med din "lille" ny! Så må du være kommet i himlen - "rør-himlen" - lige der hvor du gerne vil være!

Jeg tror du gjorde det rigtige med hensyn til vt 40 istedet for de andre - så tror jeg roen kan falder over .......

Vi tales ved - jeg kikker forbi!

Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Hej Dr lyd her lige en sidder hvor man kan købe stort set alle rør http://www.tubetown.de/ttstore/

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:
Hej Dr lyd her lige en sidder hvor man kan købe stort set alle rør http://www.tubetown.de/ttstore/

Spændende læsning....

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Dr. Lyd!

Til lykke med din "lille" ny! Så må du være kommet i himlen - "rør-himlen" - lige der hvor du gerne vil være!

Jeg tror du gjorde det rigtige med hensyn til vt 40 istedet for de andre - så tror jeg roen kan falder over .......

Vi tales ved - jeg kikker forbi!

Du har nok ret. Den indfrier forventningerne.

Den er frygtelig god..den forstærker....frygtelig god. Glæd dig til et spændende lyt...den skal lige have nogle timer endnu....ca. 50 tilspilningstimer på rørerne, så skulle de folde sig ud.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Hey Monolake

Rør er gud

Det bliver spændende med din nye røramp. Hvad blev der af den gamle Thorhauge ?

Husk nu at bruge nogle gode (gamle) rør! INGEN nyproducerede rør kommer bare tilnærmelsesvis i nærheden af de bedste NOS...altså gamle, men nye og ubrugte rør.

Der står mange forstærkere rundt omkring der kunne få et nyt og meget bedre liv med nogle ordentlige rør monteret. Synd med alle de "kineser-rør" der ødelægger det potentiale, der ofte er til stede i et givent apparat.

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

De rør der er i Amplifonen er ifølge oplysninger fra producenten produceret i Rusland i 70`erne og 80`erne, samt Phillips JAN rør. Udgangsrørerne skulle komme fra Sovtek ???, model 6S33S også benævnt 6C33C....(C er det kyrilliske eller russiske S), som er ganske strøm- og spændingsstærke og meget gode til audio. Lamm og BAT bruger dem i deres topmodeller.  

Men det er en forunderlig rør-verden og den sparesomme viden jeg har indtil videre har jeg dog fundet frem til nogle gode mærker, Sovtek, Electro Harmonix og Tungsol.....og der er ganske givet flere gode mærker.

mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Dr. Lyd]

De rør der er i Amplifonen er ifølge oplysninger fra producenten produceret i Rusland i 70`erne og 80`erne, samt Phillips JAN rør. Udgangsrørerne skulle komme fra Sovtek ???, model 6S33S også benævnt 6C33C....(C er det kyrilliske eller russiske S), som er ganske strøm- og spændingsstærke og meget gode til audio. Lamm og BAT bruger dem i deres topmodeller.  

Men det er en forunderlig rør-verden og den sparesomme viden jeg har indtil videre har jeg dog fundet frem til nogle gode mærker, Sovtek, Electro Harmonix og Tungsol.....og der er ganske givet flere gode mærker.

---------------------------

Et par ord om udgangsrør.

Skulle man være så heldig at være kommet i besiddelse af en Thorhauge Audio intg. el. effektforstærker, så gør jer selv den tjeneste, at investere i en quad matchede Svetlana Winged C rør. Thorhauge og jeg har snart lyttet til de fleste udgangsrør på markedet i hans forstærkere (og andre rørforstærkere for den sags skyld) og jo TungSol er godt, men desværre for ofte ustabilt. Sovteks nye KT 88´ere lyder ikke ret godt. Elektro Harmonix KT 88 er ganske godt og stabilt. Tag ikke fejl af det kinesiske Shuguang KT 88 rør, som spiller godt og optræder stabilt. JJ-Tesla spiller også godt, men har også vist lidt svagheder på stabiliteten. De nævnte rør fås også som 6550 rør, der som regel giver et par watt mindre end Kt 88 versionen, men som ofte har en anelse mere blødhed, som nogle foretrækker. Til gengæld mangler der ofte en anelse af det "Kick", som KT 88´er røret giver. Man kan jo også veksle lidt, hvis man har råd til det.

Nå, når alt kommer til alt, så er det vores opfattelse, at Svetlana røret SED Winged C giver mest for pengene i retning af lækker lyd og stabilitet. Røret skal dog have ca. 50 timers tilspilning. Sørg for, at der er godt med luft omkirng røret, eller monter en lille blæser bag racket, og røret skulle gerne holde i mindst 5000 timer, men ofte mere. Interesserede kan altid ringe til Steen om aftenen og spørge ham til råds - det han ikke ved om rør, er ikke værd at vide. Tyske Tubetown sælger i øvrigt det rigtige rør til fornuftig pris og leverer på få dage.

Og jo, man kan stadig købe nos GEC kt 88´ere og andre af de gode gamle kt 88´ere men ofte til helt vilde priser i nærheden af kr. 10.000,- for en quad, og det er faktisk ikke nødvendigt. SED winged C quad kan erhverves for ca. kr. 900,- all incl.

http://www.tubetown.de/ttstore/index.php/cat/c8_Svetlana---S ED.html

Mvh.

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Fine oplysninger.....tak for det. Her er det udgangsrør der bliver brugt i Amplifon-forstærkeren.

Ganske vellydende og holdbart.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Doctor!

Hvordan går det med helbredet?

Er det kommet styr på det hele? Det kunne være sjovt at se dit nye rack med det hele sat op!

Men jeg kan jo også bare komme på besøg - vi ses!

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jo tak. Helbredet fejler ikke noget.

Racket skulle komme mandag. Kabler mv. er kommet og er igang med at blive tilspillet. Spændende ny verden med rør.

Jerzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej Doc

Har lige læst test af Vantage i HiFidelity og det er jo lige dråben der vælter ind i friværdien eller hva' nu man siger.
Jeg har lige nogle spørgsmål:

Hvordan driver du disse HT'er med en bette rørforstærker (som er polsk og smuk lige som jeg). Godt nok ligger følsomheden på noget med 93 dB, men aligevel. Kan din nabo høre når du er hjemme?
Jeg har en Classé CAP-100, altså 2x100 W som i dag driver Audovector M3 i biwiring og så driver jeg  også en Audio Pro ACE-BASS2 på pre-out.
Har du erfaring med at biwire Vantage?

Det ser ud som om at jeg kan beholde forstærkeren med kabling (homeloddet supra Rondo 4x2,5). Eller hur?
Skal jeg beholde subben (10" med 500 W classeD) eller kommer den i interference med bassen fra Vantage.  

vh Jerzy

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jerzy skrev:

Hej Doc

Har lige læst test af Vantage i HiFidelity og det er jo lige dråben der vælter ind i friværdien eller hva' nu man siger.
Jeg har lige nogle spørgsmål:

Hvordan driver du disse HT'er med en bette rørforstærker (som er polsk og smuk lige som jeg). Godt nok ligger følsomheden på noget med 93 dB, men aligevel. Kan din nabo høre når du er hjemme?
Jeg har en Classé CAP-100, altså 2x100 W som i dag driver Audovector M3 i biwiring og så driver jeg  også en Audio Pro ACE-BASS2 på pre-out.
Har du erfaring med at biwire Vantage?

Det ser ud som om at jeg kan beholde forstærkeren med kabling (homeloddet supra Rondo 4x2,5). Eller hur?
Skal jeg beholde subben (10" med 500 W classeD) eller kommer den i interference med bassen fra Vantage.  

vh Jerzy

Forstærkeren skal ikke levere effekt til bassen pga den aktive del, hvorfor det er muligt at drive højtaleren med ganske få watt. Derved får rørforstærkeren det en hel del lettere.

Mine Vantage kører biwiret og dette anbefales også af fabrikken....så det gør jeg bare. Der anbefales ikke bi-amping......det er den jo i forvejen pga den aktive del.

Mht til udenbords sub er det nok et spørgsmål om størrelsen på dit lytterum eller preference. Jeg synes ikke det er nødvendigt, da de går dybt og præcist...34 hz - 3 db. Jeg har aldrig hørt så god en bas på så "lille" en højtalere....det er bare så imponerende og jeg tror du skal passe på ikke at ødelægge den meget fine gengivelse bassen har, men prøv alligevel. Man bliver kun klogere.

Classè forstærkeren trækker dem uden problemer.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Racket skulle komme mandag. Kabler mv. er kommet og er igang med at blive tilspillet. Spændende ny verden med rør.

Hva er nu det, er der rack og kabler på vej  - der sker da også hele tiden noget, så snart man er væk i et par dage fra hifi4all, så slår du dig løse i alskens udskajelser

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Dr. Lyd skrev:

Hva er nu det, er der rack og kabler på vej  - der sker da også hele tiden noget, så snart man er væk i et par dage fra hifi4all, så slår du dig løse i alskens udskajelser

Det er umuligt at holde sig i ro.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Men her lidt opdatering:

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du skifte til? Kan se du har det meste til salg!

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Det hele undtagen højtalere og grammofon......men jeg kan ikke afsløre noget nu.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hvis du beholder højttalerne, så må det være en eller anden vild rørbørge, du skal have. 

EDIT: Ahh - nu ved jeg det ! Det er et par øreringe, til fruen !
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes