Forfatter |
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør jeg måske også en dag, men måske kun som lånte fjer, blot for lige at checke synergien.
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Jensen ellers nogle gode økonomiske overkommelige forslag til rørbørger ?
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Hej Novisad
Tja...jeg synes egentlig jeg har nok...har hørt meget...set meget...og følger mig egentlig godt mæt i øjeblikket. Nu er det musikken der holder for.
Har også selv lige modtaget 5 stk. Lp`er, heraf en dobbelt med Harry Belafonte... Carnigie Hall, 2 stk. med Sarah Maclachan, 1 bluesplade fra Clearaudio og ikke mindst Led Zeppelins nr. I og har bestilt en del mere bla Miles Davis, Count Bassie, Frank Sinatra, Aimee Mann, Kate Bush, Diana Krall o.a., samt div. inder- og yder cover. De fleste Classic Records.
Det bliver en rigtig hyggelig vinter.
|
|
|
Hej DR. Lyd
Det lyder til at du har en meget bred musik smag , er der kun LPer du køber ?
Hvilken blues plade fra Clearaudio er det du har fået ?
Også er det et rigtigt fedt anlæg du har med nogle seje billeder af din plov 
Hvilken lyd giver din Riaa ?
M.v.h. Tub61 __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub61...uha det bliver svært at svare på, men jeg prøver.
Først tak for roserne.....jeg kan jo se du også har noget ganske heftigt.
Ploven er ikke så gammel.....jeg købte den for ca. 2 år siden efter 10-12 års fravær....og gud hvor har jeg savnet sådan en har jeg fundet ud af. Jeg solgte iøvrigt også alle mine plader dengang , undtagen godt 100 som min bror købte og de står heldigvis her igen.
Ja, jeg har nok en meget bred smag...musikken fortjener det....der er så meget god musik i alle mulige former for aftapninger ....og jeg har meget forskelligt på LP....lige fra Abba, Boston, Saga, Toto, Elton John, Barbara Streisand (nok mest min hustru), Anne Dorte, Sneakers, Lee Ritenour, Dave Grusin, Gino Vannelli, Marillion, Phil Lynott, Rick Wakeman, Mike & the Mechanics, Phill Collins, Kate Bush, Mary Black, Harry Belafonte, Diana Krall, Dire Straits, Mark Knopfler osv osv.......alle hvor melodi og tekst er i centrum...også gerne noget "skævt"....men jeg kan sagtens også lytte til lyden.....som når den er god er ekstra befordrende og spændende for musikken.
Nej, jeg køber ikke kun LP`er, selvom det nok mest er dette "medie" der lyttes og indkøbes til i øjeblikket. Hvis jeg skulle vælge blev det LP igen.....det er sgu hyggeligt. Er efterhånden oppe på godt 100 stk. nye LP`er...alle fra 160 grams - 200 grams jomfruvinyl-presninger....Mobile, Stockfish, Classic Records, Speakers Corner, Simply Vinyl, Verve, Groove Notes, Sony og enkelte helt nye "gamle GRP-presninger " fra midtfirserne fundet til 25 kr 50 kr 0g 100 kr.......
Har opkøbt en del brugte...enkelte dårlige, nogle lidt slidte og andre som nye...ca. 400 stk.
Har min brors samling til låns pga udlandsrejse i nogle år, ca. 350 stk. alle fra 80`erne og 90`erne...og der er virkelig nogle guldkorn imellem...Jimmi Hendrix, Spyro Gyra, The the, Sting, Chaka Kahn, George Duke, Stanley Clarke, Tøsedrengene og mange andre.
Min elskede riaa: god luft omkring instrumenter og et fint perspektiv med dyb bas og en dejlig sweet sound. Den falder godt ind i anlægget uden at gøre større væsen af sig. Der er en fin test af den i Hifidelity....den rammer meget godt plet. Og så er den meget smukt lavet, selvom den er engelsk. Printlayoutet og finish er gennemført smukt.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Har Jensen ellers nogle gode økonomiske overkommelige forslag til rørbørger ? |
|
|
ja jeg synes der er mange .
Jeg var taget til tyskland for at høre på ny preamp , der skulle jeg høre ML Krell ARC .
Jeg havde sådan set bestemt mig for en ML med riaa , men ham i shopen , sagde jeg skulle have en Graaf rør preamp , og den var god på mange måder bedre end ML 326s , men på en anden måde, der var mere krop på stemmer , det blev hørt på Logan .
Jeg købte en ARC LS25 MKII i KT radio for noget tid siden , den kom kun på i 3 dage , der var meget lukket i lyden og vamset i bunden m lidt skuffet , men det er også en ælder sag , har hørt den nye Ref 3 den er også , men så meget overpris sæt , jeg vil ikke engang give indkøbs prisen .
Så nu er min næse efter Graaf amps
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr.Lyd
Din musik smag ser ud til at ligne min meget , men der var især en´ jeg hæftede mig ved og overraskede mig lidt - nemlig Rick Wakeman ( har selv et par plader med ham ) , han har lavet utroligt mange solo udgivelser ( over 100 tror jeg ) men det er sjældent jeg støder på nogle der høre ham , Jeg kender ham gennem Yes der er en gruppe jeg bare er helt vild med og har alle deres udgivelser og mange af dem på både LP og CD - hvilke ( n ) LP ( er ) er det forresten med ham du har ?
Du er ikke med i gruppen omkring bla. Sund der laver vinyl aftener - dit anlæg er ellers prefekt til en fed lytte aften med nogle gode LPer 
Har selv en del plader , ca. 4 - 500 tror jeg og nogle flere CDer vel ca. 750 - 800 stykker og alligevel bliver jeg ved med at købe ind - det er mest blues jeg iøjeblikket går efter 
En som Ronnie Earl er jeg bare blevet helt vild med og også The Duke ( Robillard ) er noget jeg også har fået øerne op for 
M.v.h. Tub61
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr lyd hvad hører du mest af musik din yndlings sanger eller gruppe..jeg får imorgen 3 stk power kabler to til mine logan og en til min cdafspiller så det bliver spændende.
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
Jeg var taget til tyskland for at høre på ny preamp , der skulle jeg høre ML Krell ARC .
Jeg havde sådan set bestemt mig for en ML med riaa , men ham i shopen , sagde jeg skulle have en Graaf rør preamp , og den var god på mange måder bedre end ML 326s , men på en anden måde, der var mere krop på stemmer , det blev hørt på Logan .
Jeg købte en ARC LS25 MKII i KT radio for noget tid siden , den kom kun på i 3 dage , der var meget lukket i lyden og vamset i bunden m lidt skuffet , men det er også en ælder sag , har hørt den nye Ref 3 den er også , men så meget overpris sæt , jeg vil ikke engang give indkøbs prisen .
|
|
|
Graaf har jeg også hørt godt om.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
jensen skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
|
|
|
Graaf har jeg også hørt godt om.
|
|
|
Ja og ders riaa skulle være rigtig gode bliver det næsten jeg skal prøver når min arm kommer .
Ders preamp har ikke remotecontrol , men der kommer snart en update til det .
Den der står spiller godt synes jeg , godtnok er prisen stor , men ikke som de andre jeg hørte .
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej Dr.Lyd
Din musik smag ser ud til at ligne min meget , men der var især en´ jeg hæftede mig ved og overraskede mig lidt - nemlig Rick Wakeman ( har selv et par plader med ham ) , han har lavet utroligt mange solo udgivelser ( over 100 tror jeg ) men det er sjældent jeg støder på nogle der høre ham , Jeg kender ham gennem Yes der er en gruppe jeg bare er helt vild med og har alle deres udgivelser og mange af dem på både LP og CD - hvilke ( n ) LP ( er ) er det forresten med ham du har ?
Du er ikke med i gruppen omkring bla. Sund der laver vinyl aftener - dit anlæg er ellers prefekt til en fed lytte aften med nogle gode LPer 
Har selv en del plader , ca. 4 - 500 tror jeg og nogle flere CDer vel ca. 750 - 800 stykker og alligevel bliver jeg ved med at købe ind - det er mest blues jeg iøjeblikket går efter 
En som Ronnie Earl er jeg bare blevet helt vild med og også The Duke ( Robillard ) er noget jeg også har fået øerne op for 
M.v.h. Tub61
|
|
|
Yes er jeg også ret vild med, men har ikke noget med dem i øjeblikket....har haft....kommer igen.
Rick Wakeman...2 stk LP`er.... en Mobile...serienr. 00026....Journey to the centre of the earth....The six wifes of Henry the VIII...original A&M aftapning fra 1973 i god stand. Har deværre ikke mere med ham, men når jeg støder på ham....så køber jeg.
Nej, jeg er ikke med i vinylslænget..... Jeg har en god kammerat her i byen der har en vinylsamling der vil noget.....mange mange sjældne nummereret skiver...så det dyrkes af og til.
Jeg kender desværre ikke den sidstnævnte bluesmusiker, men jeg har lidt blues....det er dog ikke min stærkeste side.
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Dr lyd hvad hører du mest af musik din yndlings sanger eller gruppe..jeg får imorgen 3 stk power kabler to til mine logan og en til min cdafspiller så det bliver spændende.
mvh Novisad
|
|
|
Min absolutte one time favorit er Gino Vannelli.....gruppe...hmmm...Dire Straits....
Det bliver spændende med netkabler.....tro mig...det virker også på højtalerne
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kom lige lidt ny musik til forleden....bla:

Rigtig øreguf for LP-fanatikere....Groove Notes, Verve(Classic Records), EMI og Mobile Fidelity. Og gud hvor disse 4 piger synger guddommeligt.
Og lidt billeder fra "fjernlageret":

Har i de sidste par år investeret i en en del brugt og nyt...ca. 500-600 stk........har derfor investeret i en plade-vasker, som er på vej.....der er en del af de brugte som trænger en hel del til vask og føn.
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se, det er jo et loftum der kan bruges til noget!
Jeg er dybt misundelig 
__________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus din proceed ser bare for lækker ud virkelig flot opbygget kan godt forstå du er glad for den, og da jeg har været på besøg hos dig må jeg også sige du bor dejlig flot indrettet, stil over det.. 
Mvh Novisad
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhhhh tak.
Proceeden er lækker......skulle lige flytte lidt om på noget idag og støvsuge lidt....så fik den også lidt støvsugning indendørs.....derfor billederne....ægte Madrigal.....der er ikke så mange der kender den endsige har hørt den....den er okay
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. Lyd
Super flot setup du har der. Man kunne jo godt gå hen og blive lidt misundelig......
Jeg har stadig tilgode at høre et par Martin Logan, men de ligner noget der bare lyder godt.
Michael
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK....og ingen misundelse. Kun på den positive måde, men det har også taget mange år at nå dertil. Fra jeg var 19 år og 25 år frem....jeg skulle selvfølgelig også lige nå at sælge alle mine LP`er for en 10 år siden.....har fortrudt lige siden....men er kommet ovenpå igen og en ny samling er startet, men savner alle mine gamle plader.....det var jo ens ungdom og gode minder.
Og hvis du får muligheden....så lyt til Martin Logan...eller elektrostater generelt...de er gode og anderledes.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stadig mine gamle Lp'er (ca.250). Men jeg har ingen Riaa og kun en gammel Beogram 4000. Ved ikke om man skulle prøve at få fat i en gramofon en dag, og lytte lidt til de gamle lp'er igen.
Nu ved jeg jo ikke så meget om Lp'er nu om stunder. Men jeg tænker tit på, at mange cd'er bliver udgivet i remasteret udgave, og ofte får man jo en bedre lyd end de første cd'er der kom på markedet. Men hvad med lp'er, er der bedre lyd på dem de laver idag, fremfor dem der 30 år gamle??
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

|
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Ja....meget bedre...men de fleste er også fra 160-200 grams jomfruvinyl og der er gjort meget ud af kvaliteten....selvfølgelig er der stadig lidt hik og knas enkelte steder.....men som jeg ser det er der intet der kan slå lyden....heller ikke CD`er i remasterede udgaver kontra de gamle tryk....desværre. Lp`en rykker. Og der er også sket meget med grammofoner og tilbehøret dertil....det er altså rykket også set i forhold til al det digitale. I øjeblikket sidder jeg og hører Kate Bush....en lidt mere dødelig indspilning....men så absolut lækker og hun synger så fedt på den nye Aerial.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Hej igen
Ja....meget bedre...men de fleste er også fra 160-200 grams jomfruvinyl og der er gjort meget ud af kvaliteten....selvfølgelig er der stadig lidt hik og knas enkelte steder.....men som jeg ser det er der intet der kan slå lyden....heller ikke CD`er i remasterede udgaver kontra de gamle tryk....desværre. Lp`en rykker. Og der er også sket meget med grammofoner og tilbehøret dertil....det er altså rykket også set i forhold til al det digitale. I øjeblikket sidder jeg og hører Kate Bush....en lidt mere dødelig indspilning....men så absolut lækker og hun synger så fedt på den nye Aerial.
|
|
|
Jamen, det skal måske være mit næste projekt at få mig gramofon og riaa. Har du nogen ideer til et godt billigt begyndersæt, gerne brugt
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|