| Forfatter |
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kom en stor rørbamse forbi på prøve:

Amplifon W 40.....2 x 40 w klasse A.
Hold da kæft hvor den smider varme af sig. Lyder rigtig godt. 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er voldsomt lækker at se på !
Bruger svjv russiske militærrrør, som er ekstremt robuste. Det bliver sjovt at høre hvad du mener om den !
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja....den er ret lækkert udført. Sikke en bamse....tung som ind i h....
Den lyder bare sindsygt godt......en diskantgengivelse der bare er så letflydende og velopløst, samt en fornemmelse af rum som må være reference i prisklassen.....hold da kæft hvor er det godt. Der er noget musik jeg simpelthen ikke har hørt bedre end på den her rørbørge.
Den er flot flot lavet. Finish er førsteklasses.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
|
Den lyder bare sindsygt godt......en diskantgengivelse der bare er så letflydende og velopløst, samt en fornemmelse af rum som må være reference i prisklassen.....hold da kæft hvor er det godt. Der er noget musik jeg simpelthen ikke har hørt bedre end på den her rørbørge.
|
|
|
Hej "Dr. Lyd"....
Bli'r der nu trængsel på KSB-sektionen??? 
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
|
|
|
|
Ja rør kan gøre noget ved musikken 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
|
|
Hej "Dr. Lyd"....
Mvh.
Nilau
|
|
|
Nej.......min Levinson + Proceed kan også noget ved musikken, bare lidt anderledes. Kan ikke undvære disse. De er trods alt noget nemmere at leve med.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Nilau skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
|
|
Hej "Dr. Lyd"....
Mvh.
Nilau
|
|
|
Nej.......min Levinson + Proceed kan også noget ved musikken, bare lidt anderledes. Kan ikke undvære disse. De er trods alt noget nemmere at leve med.
|
|
|
Hej Doktor
Prøv at uddybe "de er trods alt noget nemmere at leve med" - det lader til at du har gjort dig nogle tanker ang. for og imod, lad høre 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex
Jo.....det er således, at mit eget forstærkeri tænder man bare for og så køre det...ukompliceret og godt......jeg har tit tændt for anlægget og det duer rør ikke rigtig til....i min verden. Rør skal helst varmes op før de kører optimalt. Rør "støjer og knurre" lidt gennem højtalerne...og er lidt følsom mht til signalkabler der ikke lige helt ligger som de skal, det er jeg ikke vant til med mit eget...det er totalt støjfrit. Og så varmer den ret voldsomt.....helt ud i betjeningskontrollerne. Av.
Lydmæssigt forstørre den tingene lidt op.....det har jeg ikke brug for med Martin Logan. Jeg har lidt problemer med at placere den rigtig så støj og varme forbliver på et minimum.
....ellers lyder den faktisk ret godt. På punkter bedre end min egen kombination.....på andre punkter dårligere.....det vil nok være et valg og et fravalg......den perfekte finde vel ikke
Men jeg er alligevel lidt facineret af den......den lyder sgu fremragende. Jet har faktisk fået en af de allerbedste lydmæssige oplevelser med den her forleden......hele bagvæggen forsvandt og der åbnede sig et stort rum bagved højtalerne Bækkener, klavere og stemmer er fabelagtige på den.....øh det er resten iøvrigt også. Havde det ikke været for støjen fra rør og trafo gennem højtalerene var mit gamle forstærkeri nok sat til salg. Om man kan løse dette støjproblem ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjen fra rørene - er det en snerren, eller susen ? Hvis det er en let snerren, kan det skyldes at bias ikke er justeret rigtigt. Det kan også være lidt afhængigt af netspændingen. Lidt surt hvis du må have en powerconditioner til den dobbelte pris for at få den til at spille. EDIT: Har du iøvrigt jordforbundet den ? Hvis du har, så prøv med et kabel uden jordben.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den snerrer af mig......men skulle tro vi var gift.  Der er automatsik biasjustering på den. Men det lyder nu mere som trafo-sner gennem højtaleren.....samme "konsistens" om du vil.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det kan selvfølgelig også være noget indstråling i et kabel....den skal lige prøvelyttes lidt mere i aften...tror jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en billig powerconditioner fra Xindak, vi kunne prøve at smide på.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par timer i morgen formiddag.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
|
Hej Alex
Jo.....det er således, at mit eget forstærkeri tænder man bare for og så køre det...ukompliceret og godt......jeg har tit tændt for anlægget og det duer rør ikke rigtig til....i min verden. Rør skal helst varmes op før de kører optimalt. Rør "støjer og knurre" lidt gennem højtalerne...og er lidt følsom mht til signalkabler der ikke lige helt ligger som de skal, det er jeg ikke vant til med mit eget...det er totalt støjfrit. Og så varmer den ret voldsomt.....helt ud i betjeningskontrollerne. Av.
Lydmæssigt forstørre den tingene lidt op.....det har jeg ikke brug for med Martin Logan. Jeg har lidt problemer med at placere den rigtig så støj og varme forbliver på et minimum.
....ellers lyder den faktisk ret godt. På punkter bedre end min egen kombination.....på andre punkter dårligere.....det vil nok være et valg og et fravalg......den perfekte finde vel ikke
Men jeg er alligevel lidt facineret af den......den lyder sgu fremragende. Jet har faktisk fået en af de allerbedste lydmæssige oplevelser med den her forleden......hele bagvæggen forsvandt og der åbnede sig et stort rum bagved højtalerne Bækkener, klavere og stemmer er fabelagtige på den.....øh det er resten iøvrigt også. Havde det ikke været for støjen fra rør og trafo gennem højtalerene var mit gamle forstærkeri nok sat til salg. Om man kan løse dette støjproblem ved jeg ikke.
|
|
|
Hej...
Husk lige, at vi skriver 2006! En (moderne?) rørforstærker skal hverken brumme, snerre, eller knurre. Ja, det skal en vintagemodel såmænd heller ikke, hvis den er ordentligt vedligeholdt. Dét du oplever, er aldeles uacceptabelt.
Sommerhilsner
fra
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Det er en kæmpe strømforsyning der ligger i den.....om det er muligt at gøre den helt lydløst, men jeg har også samme holdning som du......det skal virke...også uden strøm conditioner, men om det er indstråling i et kabel ved jeg ikke. Vender tilbage imorgen med et nyt lytte indtryk.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
|
Hej Nilau
Det er en kæmpe strømforsyning der ligger i den.....om det er muligt at gøre den helt lydløst, men jeg har også samme holdning som du......det skal virke...også uden strøm conditioner, men om det er indstråling i et kabel ved jeg ikke. Vender tilbage imorgen med et nyt lytte indtryk.
|
|
|
Hejsa...
Jo, du skal naturligvis have indkredset HVAD det helt nøjagtigt er der 'fejler'. Jeg har en rør-effektforstærker ligeledes med "kæmpe strømforsyning" og den er fuldstændig tyst - både mht. mekanisk støj og 'mislyde' i højttalerne. Og så er den endda fransk! 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Hej Nilau
Det er en kæmpe strømforsyning der ligger i den.....om det er muligt at gøre den helt lydløst, men jeg har også samme holdning som du......det skal virke...også uden strøm conditioner, men om det er indstråling i et kabel ved jeg ikke. Vender tilbage imorgen med et nyt lytte indtryk. |
|
|
Ja, jeg vil nok også hælde til at tingene skal virke fra start. Det kan være et defekt rør, men også alt muligt andet. Hvis du kan låne et sæt nye rør, et sted, så kan dén mulighed afprøves.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.....så prøvede jeg et par timer igen........standard netkabel uden jord......måske et positiv indflydelse...synes ikke der var så meget sner....men stadig en bette smule....skal dog sætte øret næsten helt hen til højtaleren......spiller fremragende...det må jeg sige.
Sluttede mit eget forstærker sæt på igen......tja en lidt anden slankere lyd, men stadig nok bedre i mine ører. Men det er sindsygt godt gået af en forstærker til 20.000 kr. Nogle vil måske synes rørerne gør det bedre. Men jeg er dog 100 % sikker på at beholde mit eget. Men stod jeg i dag og skulle vælge, ville jeg tage rørerne......20.000 kr kontra 80.000 kr....det er noget man kan tage og føle på, men det er et tæt løb lydmæssigt. Slut prut.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej doktor
Jeg synes det er særdelse interessant at du oplever så mange positive sider ved kobling af rør i dit anlæg, jeg bider specielt mærke i at du oplevede bagvæggen forsvinde o.lig i din beskrivelse, for mig at se, så virker det som om du fik hul igennem til musikken og det er vel der der betyder mest !?
Jeg kan sagtens følge dig i at dit nuværende grej er nemmere at have med at gøre, rent praktisk, det er ikke ligefrem den store slidtage som opstår, som på rør. Rør kræver lidt mere opmærksomhed og arbejde med rørtyper, placering ang. tilbagekobling o.lig.
Jeg ved fra tidligere at du har været interesseret i rør, måske du bare skal lidt mere rundt og prøve nogle forskellige rørforstærkere, så er jeg sikker på at du finder hvad du søger.
Jeg har pt. selv nogle rørmonoblokke på besøg - og minsandten om ikke de gøre et enormt indtryk på mig - rør kan altså et eller andet med musik.
|
| Til top |
|
| |