| Forfatter |
|
SACD user Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for SACD og DVD-A, men efter at have undersøgt CD markedet noget mere er jeg ved at konkludere, at ingen af formaterne har nogen særlig fremtid for mig.
Den kvalitets forskel mellem SACD/DVD-A og CD, som jeg kan høre på mit anlæg ( Denon 2910 ),er jeg nu overbevist om skyldes indspilnings- og afspilningsforskelle og er ikke forårsaget af medieforskelle.
DVD-A er praktisk taget død.
SACD vil fremover kun blive brugt til smalle udgivelser, klassisk og jazz.
Til Pop/Rock som jeg hører, er CD et tilstrækkeligt medie.
Fremtiden for audiphile udgivelser bliver sikkert downloads. Microsofts WMA i lossless og flerkanal bliver allerede nu forsøgt i USA på www.musicgiants.com.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ret sikker på at en Denon 2910 ikke yder SACD mediet refærdighed, ej heller CD mediet. 2910'eren er en DVD afspiller og så kan den også afspille SACD og CD, men er ikke ret god til det set i forhold til dedikerede maskiner.
Jeg har selv en 2910 og bruger den udelukkende til DVD.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

Densen B400+, Op til 20 K er her et af de bedste bud. Prøv selv at give det et lyt.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt Wadia kunne også gøre det...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Sony SCD 1 Eller SCD 777 ES.
Vist du har taalmodighed
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
en brugt accuphase
nyt Cayin cdt 17 A der er test i hifidelity nr 4 2005 /pris knap 13.000 __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winter,
Hvorfor lige købe en meget gammel SCD1 eller en gammel SCD777ES, når man kan få en 9000ES indenfor budget rammen?
Er det for at spare penge? for så er der mange andre gode forslag som er brugbare, eller er det fordi du mener at teknikken i den gamle SCD1 er bedre end efterfølgerne?
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta og lyt på Marantz SA11-S1. Den er hamrende god til prisen. Faktisk lidt et kup til prisen. Har set dem ned til 22999kr, hvilken gør den MEGET atraktiv. har den selv. Og skifter den ALDRIG ud...  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Ta og lyt på Marantz SA11-S1. Den er hamrende god til prisen. Faktisk lidt et kup til prisen. Har set dem ned til 22999kr, hvilken gør den MEGET atraktiv. har den selv. Og skifter den ALDRIG ud... |
|
|
Du havde den da ellers til salg tidligere idag? 
Men du har ret - den er god, rigtig god. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bender Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak til alle inputs.... 
Efter mange overvejelser faldt valget på en Sony scd-xa9000es som jeg nu venter spændt på at posten kommer og leverer :-).
Havde også marantz SA11-S1 i tankerne, men kunne ikke lige finde en forhandler som kunne sælge den indenfor mit budget.
Til "rockforlife", så tror jeg gerne at Rege Apollo er en kompetent afspiller, men kunne se at den er med "top loader" hvilket ikke er en mulighed i mit nuværende setup. __________________ ... Intet lyder så dårligt at det ikke lyder godt for nogen...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster en xa9000es?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den koster vejl. 33.000 kr. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas! Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Winter,
Hvorfor lige købe en meget gammel SCD1 eller en gammel SCD777ES, når man kan få en 9000ES indenfor budget rammen?
Er det for at spare penge? for så er der mange andre gode forslag som er brugbare, eller er det fordi du mener at teknikken i den gamle SCD1 er bedre end efterfølgerne?
|
|
|
Classe:
Jeg har ovennævnte SCD777ES på 2. år og jeg kan kun tilslutte mig anbefalingerne. Elektronisk er jeg ikke i tvivl om at den er bagud i forhold til den nye 9000ES, men løbeværk og byggekvalitet bliver næppe overgået (måske af Accuphase).
Den kompromisløe opbygning giver lydmæssige fordele som elektronikken ikke kan kompensere for og ønsker man en opgradering kan en DAC give det sidste.
Og så koster den jo kun ca. 10.000,- brugt __________________ Hvis du ikke er enig i ovenstående, så spyt ud. Nedenstående er til for det samme, og jeg elsker debat.
|
| Til top |
|
| |