Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Electrocompaniet EMC-1 Mk.II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
FLEX skrev:

Hej Jensen.

Jeg vidste ikke, at det var Morten, der tidligere havde importen, men kun at Bill havde den nuværende import. Han gør dog ikke den helt store reklame for EC, synes jeg.

Rart med din indsigt i hifi-branchen, da den sommetider virker en smule uoverskuelig.

Mvh. Rune

Ja nu har jeg været med i 22 år så lidt snuser man da op .

Her lidt om hvad den kære nordmand laver idag

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =2032

Takker Jensen.

Dejlig tråd, og så er der ovenikøbet også masser af billeder af Per Abrahamsens "The Two Channel Audio Power Amplifier"....Den ser godt nok fin ud. Har du lagt øren til denne, Jensen?

At, der så benyttes ML-speakers er mig en gåde, men sådan er vi jo så forskellige, ik'!

Forsvinder lige i lidt norsk læsestof de næste par minutter.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

I øvrigt, en rigtig fin kommentar til det med at kryogenbehandle sine "haveslanger".

Fra siden.
Dette er forresten høyttalerkablene "Final link", som har hatt en tur i fryseren.
Det fungerer jo med formel1-motorer, så hvorfor ikke hifi-utstyr? icon_smile_cool.gif

user posted image

Billedet er hentet fra følgende link:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?s=1ac287e cfe1bc63755a90ad464636697&showtopic=2032&st=15  (med venligst tak for lån)

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
gl.jas skrev:

Hej broder Flex

Jeg har ikke nærlyttet EC-spillen, men er netop hjemvendt fra CES las Vegas, og kan fortælle at den blev brugt ved flere lejligheder på messen. Ud over en række særdeles gode anmeldelser i diverse hifi-magasiner, fik den ligeledes mange roser i Vegas. Og det skal understreges at det ikke var fra forhandlere af EC, så dens kvalitet er u-omtvistelig. Tvivler stærkt på at gamut kan være med der...

Men mon ikke KT-Odense har en sådan stående, som man kan "lege" lidt med...

Den er ikke kun med der den er langt bedre  .

KT Jensen :)

Jeg har sgu svært ved at acceptere at den gamut som har en 10 krones l**te konverter som indmad kan banke den Elektro 1702k spille (så vidt jeg husker). Men de påstår også at cd1 var bedre end deres tidligere dac med 1702 konverterne. Nu har jeg i lang tid plæderet for at selve konverteringen faktisk var noget af det der betød mindst i en cdspille, og at folk lægger for meget i det, men det her er at stramme den for meget. 

Er der ikke snart nogen der laver nogle test med blindtest ? Jensen - kom nu !

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:

Hej broder Flex

Jeg har ikke nærlyttet EC-spillen, men er netop hjemvendt fra CES las Vegas, og kan fortælle at den blev brugt ved flere lejligheder på messen. Ud over en række særdeles gode anmeldelser i diverse hifi-magasiner, fik den ligeledes mange roser i Vegas. Og det skal understreges at det ikke var fra forhandlere af EC, så dens kvalitet er u-omtvistelig. Tvivler stærkt på at gamut kan være med der...

Men mon ikke KT-Odense har en sådan stående, som man kan "lege" lidt med...

Den er ikke kun med der den er langt bedre  .

KT Jensen :)

Jeg har sgu svært ved at acceptere at den gamut som har en 10 krones l**te konverter som indmad kan banke den Elektro 1702k spille (så vidt jeg husker). Men de påstår også at cd1 var bedre end deres tidligere dac med 1702 konverterne. Nu har jeg i lang tid plæderet for at selve konverteringen faktisk var noget af det der betød mindst i en cdspille, og at folk lægger for meget i det, men det her er at stramme den for meget. 

Er der ikke snart nogen der laver nogle test med blindtest ? Jensen - kom nu !

sådan er det bare , en blind test det behøver du ikke .

Gamutten  , spiller mere velopløst en god mellemtone , der hvor Ec kunne slå den var i bunden , ellers synes jeg EC spiller meget glat lidt tynd mellemtone og ikke så meget rum .

Jeg har det med cd afspiller der er får ref for mig , ikke noget man bare skifter ud hverdag , når man først har fundet en man kan lide så er det som de andre er lige meget .

Også derfor jeg holder ved den jeg har nu , først gang jeg hørte den for snart 3 år siden , blev der prøvet mange men altid den maskine gik jeg tilbage til , og jagten gik ind på importen på den gik ind da jeg skartet op med vienna .

Så har der været to andre gode maskiner og det er forsell luft og AP DC91 DP 90 , og holde på den dag idag de er svære at slå for lige disse 3 maskiner mester at spille (som ikke cd ) .

PS

jeg vil ..... på hvad der sidder i dem bare de spille .

og andre vil nok mene de spiller som l**t forbi jeg sælger dem eller kan lide dem , men hvad det kan jeg leve med , lær af det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har levet med den ec MKII i ca 6 mdr. , den er mere eller mindre lige til at s.... ned i

selv en alm. densen 400 er way better

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:

Jeg har levet med den ec MKII i ca 6 mdr. , den er mere eller mindre lige til at s.... ned i

Fint nok. Der er jo god plads og den kan også let forveksles med et toiletbrædt anyway.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
Mulleblop skrev:

Fint nok. Der er jo god plads og den kan også let forveksles med et toiletbrædt anyway.

HEHE den er nu flot

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:

selv en alm. densen 400 er way better

Se, det er jo noget man kan tage at føle på. Som sagt, så har jeg aldrig lyttet til EMC-1, så min interesse er udelukkende baseret på læsning og så det rent æstetiske.

Jeg må jo også tilstå, at min BEAT 400+ gør det ganske fremragende og designet fejler jo heller ikke noget.

Mvh. FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] jensen skrev:

Gamutten  , spiller mere velopløst en god mellemtone , der hvor Ec kunne slå den var i bunden , ellers synes jeg EC spiller meget glat lidt tynd mellemtone og ikke så meget rum .

Jeg har det med cd afspiller der er får ref for mig , ikke noget man bare skifter ud hverdag , når man først har fundet en man kan lide så er det som de andre er lige meget .

Også derfor jeg holder ved den jeg har nu , først gang jeg hørte den for snart 3 år siden , blev der prøvet mange men altid den maskine gik jeg tilbage til , og jagten gik ind på importen på den gik ind da jeg skartet op med vienna .

Så har der været to andre gode maskiner og det er forsell luft og AP DC91 DP 90 , og holde på den dag idag de er svære at slå for lige disse 3 maskiner mester at spille (som ikke cd ) .

PS

og andre vil nok mene de spiller som l**t forbi jeg sælger dem eller kan lide dem , men hvad det kan jeg leve med , lær af det .

[/QUOTE]

Ganske rigtigt Jensen.

Det er ikke altid de dyreste komponenter, der er samlet i ét og samme kabinet, der får det hele til at swinge, men sammensætningen af de forsk. komponenter, der gør udslaget. Det med at putte alle verdens dyreste og bedsate komponenter ned i samme kasse er vist prøvet.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

jensen skrev:

PS

[/QUOTE]

Ganske rigtigt Jensen.

Det er ikke altid de dyreste komponenter, der er samlet i ét og samme kabinet, der får det hele til at swinge, men sammensætningen af de forsk. komponenter, der gør udslaget. Det med at putte alle verdens dyreste og bedsate komponenter ned i samme kasse er vist prøvet.

[/QUOTE]

ja og det lyder næsten altid af l**t .

Næ lad os får noget der er lyttet til og ikke kun lavet efter en pris liste på stumper.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hold kæft. Jeg må tørre øjnene.

Visdommen strømmer fra de fattige med Nad anlæget.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
FLEX skrev:

jensen skrev:

PS

Ganske rigtigt Jensen.

[/QUOTE]

ja og det lyder næsten altid af l**t .

Næ lad os får noget der er lyttet til og ikke kun lavet efter en pris liste på stumper.

[/QUOTE]

Ha, ja, men hvis prisen på apperaterne så også bare begyndte at afspejles lidt i de bilige stumper de propper  apperaterne med, så for min skyld ingen alarm. Gamut i dag er vidst lidt overprisat når man kigger ned i dem. Det er ikke fordi jeg skal til at være komponent nørd, jeg køber sku hifi efter mine øre, men en Gamut fortærker til 60.000 med en række bilige op amps der vidst har over 20 år på bagen, det er røveri ved højlys dag.  

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
FLEX skrev:

Hej Jensen.

Jeg vidste ikke, at det var Morten, der tidligere havde importen, men kun at Bill havde den nuværende import. Han gør dog ikke den helt store reklame for EC, synes jeg.

Rart med din indsigt i hifi-branchen, da den sommetider virker en smule uoverskuelig.

Mvh. Rune

Ja nu har jeg været med i 22 år så lidt snuser man da op .

Her lidt om hvad den kære nordmand laver idag

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =2032

Og det ser bestemt ikke tosset ud - lækkert design, og lækker byggekvalitet....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes