| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JW- skrev:
jdg1 skrev:
-JW- skrev:
Når nu jeg får skiftet mit 12 år gamle Sony 21" ud med en funklende ny PHD8, så kan jeg nok ikke blive ved at bruge min PS2 som DVD- afspiller. :-) Så jeg skal ud og have mig en ny DVD-afspiller med HDMI, og regner med at betale mellem 1500-2500 - hvad kan folk anbefale i prisklassen? |
|
|
Tillykke med købet 
Jeg vil klart anbefale, at du på nuværende tidspunkt ikke investerer i en dyr dvd-afspiller, da blueray og hd-dvd kommer indenfor de næste par måneder!
|
|
|
Men Blue-ray og HD-DVD bliver vel piv dyrt de første par år alligevel? |
|
|
Jeg tror ikke det bliver så galt 
Og på en anden side vil jeg ikke karakterisere en dvd-afspiller til 1500 - 2500 kr. som en dyr afspiller. I den prisklasse vil jeg anbefale en Denon 1920 eller lign.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
|
Er der ikke noget om den Panasonic har blæser indbygget?
Hørte jdg1 købte sin skærm uden at have set den først og udelukkende pga anmeldelser.. er det sandt?
Jeg venter selv på den nye 50 tommer fra Pioneer med 1920X1080 som skulle komme engang i maj
|
|
|
Tror du det er dumt, at jeg har bestilt en Pioneer 506 til levering i marts?? Jeg kan sagtens lave det om hvis jeg vil.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
-Thomas- skrev:
|
Hørte jdg1 købte sin skærm uden at have set den først og udelukkende pga anmeldelser.. er det sandt?
Jeg venter selv på den nye 50 tommer fra Pioneer med 1920X1080 som skulle komme engang i maj
|
|
|
Tror du det er dumt, at jeg har bestilt en Pioneer 506 til levering i marts?? Jeg kan sagtens lave det om hvis jeg vil.
vh. Henrik
|
|
|
Nix det er ikke dumt (men hvorfor kommer din skærm først til marts?).
Den nye Pioneer 1920*1080 er annonceret til at komme i juni/juli måned (og hvor tit lever producenterne op til deres annoncerede lanceringsdatoer? )
Prisen vil blive ca. $ 10.000 og så skal man lige huske at lægge den typiske europæiske merpris til
Endelig er det værd at huske på, at 1080p panelet er et 1. generations panel og at det derfor langt fra er utænkeligt, at panelet har et par "børnesygdomme".
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
tarup 13 skrev:
-Thomas- skrev:
|
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
|
|
|
Jeg har fået oplyst at der er ca. 2 mdr. leveringstid, det er vist noget med at det er det mest populære tv i europa, så det er svært at følge med efterspørgelsen.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
jdg1 skrev:
tarup 13 skrev:
-Thomas- skrev:
|
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
|
|
|
Jeg har fået oplyst at der er ca. 2 mdr. leveringstid, det er vist noget med at det er det mest populære tv i europa, så det er svært at følge med efterspørgelsen.
vh. Henrik
|
|
|
Hvor har du bestilt fra?
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
-Thomas- skrev:
|
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Personligt venter jeg til det nye kommer med fuld HD opløsning på 1080p da 506 kun kører 720p. Selvfølgelig kan man vente og vente og 506 er et rigtig godt tv. og iøvrigt er Pro-FHD1 et 7th generations plasma, måske første plasma i den opløsning for Pioneer men derfor behøver det jo ikke give børnesygdomme som jpg1 skriver det muligvis får..Ingen kan spå fremtiden..Nogle skriver det vil koste 8000$ andre 10.000$ og nogle skriver det vil komme i Maj, andre Juni.
Her et par link:
http://www.avland.co.uk/pioneer/profhd1/pro-fhd1.htm
http://www.cnet.com/4831-11405_1-6412639.html
http://www.i4u.com/article4843.html
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
tarup 13 skrev:
-Thomas- skrev:
|
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Personligt venter jeg til det nye kommer med fuld HD opløsning på 1080p da 506 kun kører 720p. Selvfølgelig kan man vente og vente og 506 er et rigtig godt tv. og iøvrigt er Pro-FHD1 et 7th generations plasma, måske første plasma i den opløsning for Pioneer men derfor behøver det jo ikke give børnesygdomme som jpg1 skriver det muligvis får..Ingen kan spå fremtiden..Nogle skriver det vil koste 8000$ andre 10.000$ og nogle skriver det vil komme i Maj, andre Juni.
Her et par link:
http://www.avland.co.uk/pioneer/profhd1/pro-fhd1.htm
http://www.cnet.com/4831-11405_1-6412639.html
http://www.i4u.com/article4843.html
|
|
|
Hvorfor ikke bare tage det fra kilden selv? : http://www.pioneerelectronics.com/pna/press/release/detail/0 ,,2076_4313_291805820,00.html
$ 10.000 og lanceringen i juni - begge dele dog i USA
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
cnet har anmeldt de to skærme:
Om Panasonic PHD8 skærmene skriver de (de har anmeldt de tre størrelser)
"...If this model is any indication, Panasonic's professional plasmas will continue their reign as the champions of overall plasma picture quality, due mainly to their superior ability to deliver deep blacks, accurate colors, and solid video processing."
og i anmeldelsen af 50" udgaven:
"...but if all you want is a spectacular picture with no frills and maximum customization options, the Panasonic TH-50PHD8UK is the class of the 50-inch plasma pack."
og
"...In short, the Panasonic TH-50PHD8UK is the best-performing plasma we've reviewed."
I anmeldelsen af Pioneer 436 skrives der:
"...Pioneer claims to have improved black-level performance with its latest generation of plasmas, and it absolutely has. Blacks are definitely deeper and richer than on previous models, though they still aren't quite as good as on our reference Panasonic TH-42PHD8UK"
Panasonic PHD8 får karaktererne (fra 1 til 10) : Design: 7 - Features: 7 - Performance: 9
Pioneer 436 får: Design: 8 - Features: 8 - Performance: 8
Alt i alt giver de to anmeldelser et meget god billede af styrker og svagheder ved de to modeller (selvom begge modeller næsten kun har styrker). Panasonic skærmen har ikke nær så mange features "out-of-the-box" som Pioneer modellen og (som altid) kan designet diskuteres. Dog vinder Panasonic skærmen på billedkvalitet.
De to anmeldelser kan læses her: http://reviews.cnet.com/Panasonic_TH_50PHD8UK/4505-6482_7-31 511908-2.html?tag=sub
http://reviews.cnet.com/Pioneer_PDP_4360HD/4505-6482_7-31530 214-2.html?tag=sub
|
| Til top |
|
| |
Demonio Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe jeg har lige købt en S-97 DVDafspiller for 3.500 velvidende at blu-ray/HD er lige rundt om hjørnet, men jeg synes nu ikke det er et spild, tror der går mindst 1 år før der kommer en afspiller jeg vil ha' og som samtidig er i den rette prisklasse fra blu/HD...
Desuden kommer PS3 jo til sommer, men nu får vi at se hvor go kvalitet dent's blu-ray player er i hehe. Jeg tvivler stærkt på at det bliver en success med den, de kan da umuligt proppe en go' en i PS3'en uden den bliver for dyr. Er det ikke omkring $1000 de minimum kommer til at koste som standalones? Men vi får se
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
| Personligt venter jeg til det nye kommer med fuld HD opløsning på 1080p da 506 kun kører 720p. Selvfølgelig kan man vente og vente og 506 er et rigtig godt tv. og iøvrigt er Pro-FHD1 et 7th generations plasma, måske første plasma i den opløsning for Pioneer men derfor behøver det jo ikke give børnesygdomme som jpg1 skriver det muligvis får..Ingen kan spå fremtiden..Nogle skriver det vil koste 8000$ andre 10.000$ og nogle skriver det vil komme i Maj, andre Juni. |
|
|
Bemærk at det nye 1080P 50" IKKE er en afløser for PDP 506. Det er en ekstra model, det bliver et rent panel uden tuner, og prisen BLIVER væsentligt højere. Forvent i omegnen af 70.000,- i DK. PDP 506 fortsætter, også når FHD1 er på markedet. Der vil ganske givet komme en 7. generation af de nuværende modeller på et tidspunkt, men de direkte afløsere vil med 99,999% sikkerhed få en opløsning der svarer til de nuværende, ikke 1080P.
Mht. leveringstiden på PDP 506 XDE: Der går ganske rigtigt et par måneder fra man som butik bestiller den hos Pioneer til man får den leveret. Hvis man ikke har bestilt nok på forhånd, vil man derfor have en ret lang leveringstid. Det gælder iøvrigt ikke kun Pioneer, det er ens for langt de fleste leverandører i øjeblikket. Forbrugerne skal være meget glade for at konkurrencen mellem butikkerne er så hård at det ikke resulterer i stigende priser. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Skriver heller ingen steder FHD1 er en afløser for 506, blot at jeg vil vente på den. hvorfor tror du næste generation af PDP-506 som vi kender i dag vil have samme opløsning som dem i dag??
-Thomas- skrev:
| Personligt venter jeg til det nye kommer med fuld HD opløsning på 1080p da 506 kun kører 720p. Selvfølgelig kan man vente og vente og 506 er et rigtig godt tv. og iøvrigt er Pro-FHD1 et 7th generations plasma, måske første plasma i den opløsning for Pioneer men derfor behøver det jo ikke give børnesygdomme som jpg1 skriver det muligvis får..Ingen kan spå fremtiden..Nogle skriver det vil koste 8000$ andre 10.000$ og nogle skriver det vil komme i Maj, andre Juni. |
|
|
Bemærk at det nye 1080P 50" IKKE er en afløser for PDP 506. Det er en ekstra model, det bliver et rent panel uden tuner, og prisen BLIVER væsentligt højere. Forvent i omegnen af 70.000,- i DK. PDP 506 fortsætter, også når FHD1 er på markedet. Der vil ganske givet komme en 7. generation af de nuværende modeller på et tidspunkt, men de direkte afløsere vil med 99,999% sikkerhed få en opløsning der svarer til de nuværende, ikke 1080P.
Mht. leveringstiden på PDP 506 XDE: Der går ganske rigtigt et par måneder fra man som butik bestiller den hos Pioneer til man får den leveret. Hvis man ikke har bestilt nok på forhånd, vil man derfor have en ret lang leveringstid. Det gælder iøvrigt ikke kun Pioneer, det er ens for langt de fleste leverandører i øjeblikket. Forbrugerne skal være meget glade for at konkurrencen mellem butikkerne er så hård at det ikke resulterer i stigende priser. |
|
|
|
| Til top |
|
| |