Sendt: 15 Marts 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kjeldsen skrev:
Virkeligt flot setup. Jeg har selv arbejdet i hifi klubben og kender minipod og Bass station rigtigt godt.
Lad mig slå fast, at det absolut er rigtig hifi. Man betaler lidt for design, men ikke meget. Subben integrere bedre end de fleste subs, og den fungere rigtigt godt med små satelitter. Den optimale indstilling til minipods mener jeg er at sætte front til large, og dele sub omkring 90 Hz.
Dette går klart udover det maksimalt mulige lydniveau, men er nok til de fleste situationer. Ift. at sætte front til small, opnås en meget bedre sammenhæng/homogenitet. Man, kan faktisk næsten får sub'en til at forsvinge i lydbilledet.
|
|
|
Tak for at du bakker op omkring at pod'erne er RIGTIG hifi! Mener jeg bestemt også de er. Som jeg har læst et sted: "it's a 250$ speaker with a 50$ design pricetag" eller noget i den stil i hvertfald 
Det er en noget alternativ deling på sub'en du foresslår?? kunne være det skulle prøves. PT står mine fronter som large og sub'en deler v ca 60hz. har eksperimenteret med fronten på small, og deling v ca 70-75 og det fungeret fint til film, men stereo perspektivet ryger lidt når der kommer musik på...
Jeg prøvekørte cinepod'en sammen med resten af anlægget igår med "Kill Bill 1", og hvilken lyd! dialogen er nu klokke klar og meget åben og "in your face" ! netop dialiger har ellers været mit anlægs svage side.
Jeg syntes sub'en giver en utrolig lækker bas! den skiller sig ikke ud i lydbilledet men alligevel formår den at gi et ordenligt hug i nyren! Bassen er nøjagtig lige så dyb som nogen anden 10" jeg har hørt, hvis ikke dybere! der e rmindre portstøj og "kabinet støj" end hvad man ellers kender fra normale 4-kantede sub'er. man kan ikke høre sub'en men kun bas'en. Lidt svært at forklare, men det lyder NICE
Kjeldsen ==> Måske kender du foreskellen på BassStation og MiniBass ?
BassStation : 75w, 5000,- ensfarvet
MiniBass : 100w, 3500,- 2 farvet
Jeg syntes 1500,- er meget at gi for at få et ensfarvet kabinet (selvom det KLART er fedest) men er der andre forskelle?
/Nisted
|