Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 20:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Yamaha og Minipod 6.1 - **UPDATE**14/3-06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
law!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Flot. Jeg kan godt lide dine pods og bass station. Faktisk har jeg overvejet at anskaffe en minibass, der vist er en bass station med mindre forstærker.

Kan sub'en levere tilstrækkeligt lydtryk i film?
Til top Vis law!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af law!

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Virkeligt flot setup. Jeg har selv arbejdet i hifi klubben og kender minipod og Bass station rigtigt godt.

Lad mig slå fast, at det absolut er rigtig hifi. Man betaler lidt for design, men ikke meget. Subben integrere bedre end de fleste subs, og den fungere rigtigt godt med små satelitter. Den optimale indstilling til minipods mener jeg er at sætte front til large, og dele sub omkring 90 Hz.

Dette går klart udover det maksimalt mulige lydniveau, men er nok til de fleste situationer. Ift. at sætte front til small, opnås en meget bedre sammenhæng/homogenitet. Man, kan faktisk næsten får sub'en til at forsvinge i lydbilledet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Virkeligt flot setup. Jeg har selv arbejdet i hifi klubben og kender minipod og Bass station rigtigt godt.

Lad mig slå fast, at det absolut er rigtig hifi. Man betaler lidt for design, men ikke meget. Subben integrere bedre end de fleste subs, og den fungere rigtigt godt med små satelitter. Den optimale indstilling til minipods mener jeg er at sætte front til large, og dele sub omkring 90 Hz.

Dette går klart udover det maksimalt mulige lydniveau, men er nok til de fleste situationer. Ift. at sætte front til small, opnås en meget bedre sammenhæng/homogenitet. Man, kan faktisk næsten får sub'en til at forsvinge i lydbilledet.

Tak for at du bakker op omkring at pod'erne er RIGTIG hifi!  Mener jeg bestemt også de er. Som jeg har læst et sted: "it's a 250$ speaker with a 50$ design pricetag" eller noget i den stil i hvertfald

Det er en noget alternativ deling på sub'en du foresslår?? kunne være det skulle prøves. PT står mine fronter som large og sub'en deler v ca 60hz. har eksperimenteret med fronten på small, og deling v ca 70-75 og det fungeret fint til film, men stereo perspektivet ryger lidt når der kommer musik på...

Jeg prøvekørte cinepod'en sammen med resten af anlægget igår med "Kill Bill 1", og hvilken lyd! dialogen er nu klokke klar og meget åben og "in your face"! netop dialiger har ellers været mit anlægs svage side. 

Jeg syntes sub'en giver en utrolig lækker bas! den skiller sig ikke ud i lydbilledet men alligevel formår den at gi et ordenligt hug i nyren! Bassen er nøjagtig lige så dyb som nogen anden 10" jeg har hørt, hvis ikke dybere! der e rmindre portstøj og "kabinet støj" end hvad man ellers kender fra normale 4-kantede sub'er. man kan ikke høre sub'en men kun bas'en. Lidt svært at forklare, men det lyder NICE 

Kjeldsen ==> Måske kender du foreskellen på BassStation og MiniBass ?

BassStation : 75w, 5000,- ensfarvet

MiniBass : 100w, 3500,- 2 farvet

Jeg syntes 1500,- er meget at gi for at få et ensfarvet kabinet (selvom det KLART er fedest) men er der andre forskelle?

/Nisted

Til top Vis nisted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nisted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Sådan, tillykke med centeren.

De er sgu' cool at se på de små bamser, jeg har altid haft en svagt punkt for minipod, men de kræver sin plads i stuen rent æstetisk.

Jeg synes dit setup ser rigtig godt ud

sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Som CHTT skriver.. så er de sgu lækre de minipod`s.. Jeg syntes det er et rigtigt godt set-up, og det er altså et fedt design.. Hvad står højtalerne i alt i alt??

sigaard

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord og ja, minipod'erne er lækre og lyder også rigtig godt

prisen, er ca 15.000,- for hele 6.1 sættet.

• front 2 x 2000,-
  • center 3000,-
  • sub 5000,-
  • rear 3 x 800,-

Dertil kommer ophæng til SE'erne og alle kabler...

Til den pris burde det være muligt at være kommet i nærheden af noget lidt større B&W, -som mange nok ville have gjort. -Men jeg  har valgt at gå linen ud med pod'erne

Næste projekt bliver at få hevet Wharfedale modus-one'erne ned fra skabet og på standere i soveværelset... De er lidt anonyme i lyden til man spænder en ordenlig forstærker for og får dem placeret rigtigt...

Nogle forslag til standere i den meget billige ende? evt DIY gerne så luftige og anonyme som muligt!

Nu er der også bestilt selector fra TDC, til den pris skal det prøves Nogen der har erfaringer med kvaliteten?

/Nisted

Til top Vis nisted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nisted

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Det ser bare rigtig godt ud... Går selv i overvejelser omkring samme setup af højtalere som dig.

Er lyden som den skal være selvom fronterne står på jorden og ikke er i den helt optimale højde?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes