Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej troels..
Tak for idag!!!
Gino
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gino
don dario skrev:
Hej troels..
Tak for idag!!!
Gino |
|
|
I lige måde. Hyggeligt at snakke med dig og høre om dit spændende vinyl eventyr!  Mvh.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak skal i ha' - det er jo bare at svinge kameraet over nakken så kører det jo næsten selv i disse tider  Jeg syntes også det var fedt, men jeg savnede lidt "den store nyhed". Jeg ved sgu ikke, måske er jeg blevet lidt forkælet. Jeg glemmer sent de Vitus basser. Det med at kåre den bedste lyd giver jeg ikke meget for. Prøv at se under hvilke betingelser de arbejdede, især Vassago midt i det store rum uha uha. Rummet med Bertram og Gamut er faktisk ok, så jeg kan godt se/høre hvorfor folk syntes det lød bedst. Personligt brød jeg mig ikke om L7'eren, men sådan er det jo  Kom igen til næste år Viborg hifi klub!
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Hej Gino
don dario skrev:
Hej troels..
Tak for idag!!!
Gino |
|
|
I lige måde. Hyggeligt at snakke med dig og høre om dit spændende vinyl eventyr! 
Mvh.
|
|
|
Du kunne da godt have sagt at du kom, så vi kunne have hilst :)
|
Til top |
|
|
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undertegnedes indtryk:
Bertram: Tæt på en katastrofe...usammenhængende lyd. Uden liv og nerve - sær klang. Det bliver heller ikke bedre af at der bliver demonstreret med musik som 99% vil betragte som underlig.
Gamut: Høj klasse. Kommer ind på 2. pladsen.
Art sound: Altid charmerende med rør. Men hornlyd kræver tilvænning. Mellemtonen var egentlig ok, men der manglede opløsning i toppen. Og bassen virkede som om den var 2 skridt efter mellemtonen.
Vassago: Hmmm...havde bestemt forventet mere af et så dyrt setup. Mørk og indelukket lyd. Så hjælper det heller ikke med en sur, arrogant og vranten optræden af Jensen. Elendigt!
Lyngdorf: Aha - havde sat mig i sweet spot. En fremragende demo, også med god forklaring. Der blev svaret og diskuteret på en saglig måde. Jeg kan godt lide at der fra Lyngdorfs side bliver rykket ved de traditionelle måder at tænke hifi på. Bedste lyd! Bliver nok nødt til at undersøge CDen nærmere.
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
De enheder på Lyngdorf højttalerne ligner de ikke bare total kopier af gamut, eller ser jeg syner |
|
|
Æres den som æres bør!!! Peter Lyngdorf viste sine højttalere allerede i 2001 på CES i Las Vegas, hvor jeg selv så dem. Så hvem der lige efterligner hvem...???? Bortset fra det, så er Scanspeak ringdomen og de der gennemskårne basenheder jo benyttet af alle mulige fabrikanter (Krell, Magnat, mange flere). Det er lidt sjovt at du automatisk går ud fra at det er Lyngdorf, som plagierer. Han er da netop en af de mest innovative personer i dansk hifi. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
De enheder på Lyngdorf højttalerne ligner de ikke bare total kopier af gamut, eller ser jeg syner |
|
|
Æres den som æres bør!!! Peter Lyngdorf viste sine højttalere allerede i 2001 på CES i Las Vegas, hvor jeg selv så dem. Så hvem der lige efterligner hvem...???? Bortset fra det, så er Scanspeak ringdomen og de der gennemskårne basenheder jo benyttet af alle mulige fabrikanter (Krell, Magnat, mange flere). Det er lidt sjovt at du automatisk går ud fra at det er Lyngdorf, som plagierer. Han er da netop en af de mest innovative personer i dansk hifi.
|
|
|
Ja og Sonus Faber Cremona har samme SS-enheder, så Sonyboy må lige styre haglsprederen
I øvrigt, så mener jeg også Lyngdorf har fat i noget rigtigt. Det er bare vanetænkning og savnet af de "good-olddays", som er fremherskende.
mvh
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
ChristianK skrev:
Rytmik skrev:
Hej Gino
don dario skrev:
Hej troels..
Tak for idag!!!
Gino |
|
|
I lige måde. Hyggeligt at snakke med dig og høre om dit spændende vinyl eventyr! 
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Ja det må du undskylde. Det hele gik sådan lidt hurtigt. Mvh.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Hej Christian
ChristianK skrev:
Rytmik skrev:
Hej Gino
don dario skrev:
Hej troels..
Tak for idag!!!
Gino |
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Ja det må du undskylde. Det hele gik sådan lidt hurtigt.
Mvh.
|
|
|
Nåh, hva fa'en, vi skal nok få mødt hinanden...
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sjovt hvad folk synes om "bedste lyd".
Jeg er stik modsat hvad angår Gamut. Jeg synes klart at Artsound med de store horn, havde den bedste lyd. Det spillede musik på en yderst naturlig måde. - Som at være der selv, når Jazzen rullede. Super lækkert. - en skam at man ikke har plads :-)
og i den anden grøft ligger Gamut. Det var super flotte apparater og højttalere, og en meget kontant gengivelse med masser af detaljer. - Men det kunne ikke spille musik efter min mening. Jeg ville blive træt i hovedet efter en halv plade.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
ChristianK skrev:
Rytmik skrev:
Hej Christian
ChristianK skrev:
Rytmik skrev:
Hej Gino
don dario skrev:
Hej troels..
Tak for idag!!!
Gino |
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Ja det må du undskylde. Det hele gik sådan lidt hurtigt.
Mvh.
|
|
|
Nåh, hva fa'en, vi skal nok få mødt hinanden...
|
|
|
Selvfølgelig!  Vi ska vel også have besøgt Monolake på et tidspunkt? Mvh.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Lidt sjovt hvad folk synes om "bedste lyd".
Jeg er stik modsat hvad angår Gamut. Jeg synes klart at Artsound med de store horn, havde den bedste lyd. Det spillede musik på en yderst naturlig måde. - Som at være der selv, når Jazzen rullede. Super lækkert. - en skam at man ikke har plads :-)
og i den anden grøft ligger Gamut. Det var super flotte apparater og højttalere, og en meget kontant gengivelse med masser af detaljer. - Men det kunne ikke spille musik efter min mening. Jeg ville blive træt i hovedet efter en halv plade.
|
|
|
' Ja, det var meget underholdene at høre Artsounds horn. Jeg kom til at mindes den tid jeg selv var i band! lyden minder meget om en scene monitor. Mvh.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De horn højtalere spiller som de ser ud!! syntes de var sjove at hører
Nå Chr. er de audio analog ved at være spillet til
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
Æres den som æres bør!!! Peter Lyngdorf viste sine højttalere allerede i 2001 på CES i Las Vegas, hvor jeg selv så dem. Så hvem der lige efterligner hvem...???? Bortset fra det, så er Scanspeak ringdomen og de der gennemskårne basenheder jo benyttet af alle mulige fabrikanter (Krell, Magnat, mange flere). Det er lidt sjovt at du automatisk går ud fra at det er Lyngdorf, som plagierer. Han er da netop en af de mest innovative personer i dansk hifi.
|
|
|
Jeg så dem første gang for snart 2½ år siden i en mail fra peter .
Og det skal sige det er første gang jeg har hørt dem , og må sige han har fået en helt anden lyd udaf dem end mange af de andre højttaler jeg har hørt dem i , de lyd slet ikke nasal .
Så peter igang med en stor gulv model nu . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
klogesen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
Ja og Sonus Faber Cremona har samme SS-enheder, så Sonyboy må lige styre haglsprederen
I øvrigt, så mener jeg også Lyngdorf har fat i noget rigtigt. Det er bare vanetænkning og savnet af de "good-olddays", som er fremherskende.
mvh
|
|
|
Hmm tror lige i skal tage en slapper. Nævnte bare sammentræffet. beskylder ikke nogen for at efterligne. Men "klogesen" hvis du absolut vil snakke om efterligning så mener jeg nu ikke at lyngdorf var først. Gamut begyndte ikke først at producere højttalere igår.
Ps. Ja peter kan sit kram
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine indtryk fra supertræf:
Generelt var de akustiske forhold mildt sagt elendige, hvilket ikke gjorde det nemt for udstillerne, især i det store rum. Samtidigt blev der spillet alt, alt for højt i mange af demoerne.
ArtSounds anlæg var spændende, især rørforstærkerne, men i mine ører fungerer horn bare ikke. På den første demo bekendtgjorde ArtSound at han og hans svenske venner havde været på druk natten før og derfor var trætte og ikke havde fået sat systemet ordentligt op. Sikke et selvmål
VassagoHiFi, tjaa, her blev også spillet alt for højt, hvilket sammen med den dårlige akustik maskerede det virkelige potentiale der muligvis var i setuppet. Mahler, som jeg af indlysende årsager kender godt, kom slet ikke til sin ret. Det var første gang jeg stiftede bekendtskab med Hr. Jensen, og desværrre virkede han uoplagt og en smule træt.
Lyngdorf havde en fin demo, dog er Peter Lyngdorf himself dog bedre til at demonstrere disse digitale apparater. Roomperfekt har bestemt muligheder, men som et godt råd bør der benyttes bedre frontspeakers næste gang.
GamuTs lyd var dynamisk og stram, men systemet satte ikke mit hjerte i brand rent musikalsk, hvis man kan formulere det således. Lyden blev hurtigt uvedkommende og ligegyldig, hvilket er det værste der kan ske.
Bertram var lige ved at få mig til at forlade demoen med noget værre hifi-klimperi af musik, men heldigvis holdt jeg ud til der blev sat Roger Waters på. Efter en ny kalibrering var dette systemet der bedst formåede at antyde sit potentiale på trods af de dårlige forhold. Så klart den bedste lyd på Supertræf.
Tak til arrangørerne for et fint arrangement. Der bør dog søges efter bedre egnede lokaler til næste år!
__________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
Til top |
|
|
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi havde nu ikke været på druk! Men ude og høre live-musik
Lokalerne var til rådighed fra lørdag morgen. Vi ville gerne have sat systemet op fx fredag, men lokalerne var udlejet til andet formål. 2 timer er ikke voldsomt meget at have til rådighed til at bære udstyr ind, sætte system op osv... Jeg håber de fleste af vore kunder har brugt mere tid på at tune derhjemme..
Bortset fra det, så synes jeg faktisk at lokalerne er OK. Og at det ikke vil være så let endda at finde mere velegnede lokaler. Et arrangement som dette er jo ikke an facitlist for hvad eks. mine Avantgarde eller dine Mahler kan. Men en appetitvækker for folk som får mulighed for at se og lytte lidt
__________________ Mvh/Hans I
www.artsound.dk
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hans tak for lyttet!! fed pladespiller:-)
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans,
Uanset hvad, så efterlader sådan en intro et dårligt indtryk på folk, der sidder og venter på de første strofer fra dit anlæg.
Hifi messer er som du nævner kun appetitvækkere, og det er sikkert ikke nemt at finde egnede lokaler. Jeg forstår dog ikke at du finder disse lokaler for ok, og havde de været blot lidt mere egnede, ville forskellene på de 5 anlæg have været trådt tydeligere frem for de mindre trænede ører.
__________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
Til top |
|
|