Forfatter |
|
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv for ikke-trænede ører var forskellene vist tydelige!
Jeg bor selv i området, og vil have svært ved at foreslå bedre lokaler. Jeg så en anden tråd her på forum, at der blev foreslået klasselokaler på en skole i stedet for hotellet brugt til Hifi & Surround. Hvis det skulle være mere ideelt, tror jeg ikke jeg dukker op en anden gang.
Jeg har nogen gange svært ved at forstå hvad det er folk ønsker og nærmest forlanger. Både her på Supertræf og Hifi & Surround bliver rummene og akustikken kritiseret. Opstillingerne bliver kritiseret ( man burde have stillet systemet anderledes op - gæt selv hvilket anlæg..) valget af musik og niveau bliver kritiseret.. Jeg tror vi skal lade valget af lokaler være op til dem som arrangerer messerne og opstilling/valg af musik til udstillerne. Og ellers glæde os over at fx folk i Viborg Musik og Hifiklub bruger tid og kræfter på at stable en dag på benene som kan nydes for 125 kr
Det er let at sidde i opposition, det er straks sværere at være en ansvarlig regering
__________________ Mvh/Hans I
www.artsound.dk
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellene trådte meget tydeligt frem. Men det var ikke i alles favør.
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, akustikken, de valgte demoplader og lydtrykket vil vist altid blive diskuteret.
Et forslag: hvad med Golf Salonen - deres lokaler er ret fine, også akustisk, med væg til væg gulvtæpper?
(dog vil entre-prisen nok stige)
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Selvfølgelig! Vi ska vel også have besøgt Monolake på et tidspunkt?
Mvh.
|
|
|
Ja og jeg skal da også høre dit setup, skal jeg ikke :D Det Gamut jeg hørte i viborg spillede rigtig godt, men vil gerne høre det under "rigtige" forhold også
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
ChristianK skrev:
Rytmik skrev:
Selvfølgelig! Vi ska vel også have besøgt Monolake på et tidspunkt?
Mvh.
|
|
|
Ja og jeg skal da også høre dit setup, skal jeg ikke :D Det Gamut jeg hørte i viborg spillede rigtig godt, men vil gerne høre det under "rigtige" forhold også
|
|
|
Du er selvfølgelig velkommen. Vi ska´bare finde et tidspunkt hvor det passer dig. Jeg vil også gerne høre dit setup. Mvh.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Hej Hans,
Uanset hvad, så efterlader sådan en intro et dårligt indtryk på folk, der sidder og venter på de første strofer fra dit anlæg.
Hifi messer er som du nævner kun appetitvækkere, og det er sikkert ikke nemt at finde egnede lokaler. Jeg forstår dog ikke at du finder disse lokaler for ok, og havde de været blot lidt mere egnede, ville forskellene på de 5 anlæg have været trådt tydeligere frem for de mindre trænede ører.
|
|
|
Jeg synes der var meget tydlig forskel på de 5 forskellige setups, selv når man prøver at forestille sig hvad indflydelse lokalerne kan have. Spændende med så forskellige setups samlet på samme træf. Mvh.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
[QUOTE=amorte]
Jeg synes der var meget tydlig forskel på de 5 forskellige setups, selv når man prøver at forestille sig hvad indflydelse lokalerne kan have. Spændende med så forskellige setups samlet på samme træf.
Mvh.
|
|
|
Ja og det sjove er det viser bare hvor forskellige vi er alle sammen .
Noget af det jeg har nydt når jeg har været på messer , det er at gå rundt og se og høre at vi ikke er ens , for føj var vi alle ens så var det godtnok en kedelige verden vi var i .
De rum var ok til at udstille i , at lyden ikke var helt top i dem det tro jeg nok alle udstiller tager med ro .
Bedste lyd var det i det lille køkken , musik musik .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik: Ja, det må vi lige finde ud af!
Mine indtryk fra messen, er at alle setups var gode setups... Meget forskellige, men alle gode (måske med en undtagelse?)...
Gamut: Dette setup spillede supergodt... Rigtig detaljeret og dynamisk (ærgerligt at den ene forstærker var lidt fejljusteret, den gav lidt op ved de kraftige dynamiske udslag)... Det gav mig et helt andet billed end sidste gang (første gang) jeg hørte Gamut (L5).
Bertrams: Jeg lyttede ikke særlig meget til det, da det slet ikke var noget musik jeg kunne forholde mig det... Mærkelig elektronisk musik og orgelkoncerter er bare ikke mig... Så det blev en kort fornøjelse...
Lyngdorf: Det lød rigtig godt... Og jeg kunne overhovedet ikke lokalisere subben, så det var jo fuldendt... Flot lydbilled...
Vassago: Lidt bas-problemer pga rummet, men god musikalsk oplevelse... Det setup, hvor forsangeren stod mest oppe foran mig... Det Krell var for fedt...
Artsound: Spændende at høre! Lyden fra truthorn er speciel, men synes faktisk det var en fin lyd... Man kan ikke rigtig lokalisere forsangeren på samme måde som ovenstående, men jeg ville gerne høre det i et tilpasset rum... Det eneste sted det faldt igennem var ved Neil Young sangen (af det jeg hørte)... Hans stemme lød helt forkert... Som om der manglede fylde...
Jeg havde en rigtig god dag, og det var kanon at møde flinke folk fra forummet... Alle er meget snaksalige... Herligt.
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgeligt at der er så langt fra Sjælland til Viborg. Flot at man år efter år kan lave sådan et arrangement.
Vedr. lyd på messer, så er det ærgeligt at nogle sætter forventningerne så højt, at det ødelægger oplevelsen på messen. Messer er og bliver inspiration ... og kan sjældent leve op til lyden fra et godt anlæg i hjemlige omgivelser.
Det er faktisk et generelt problem ... får vi nok ud af vores udstyr?
Jeg er selv doven ... men i perioder bruger jeg meget tid på at optimere lyden fra mit anlæg - og jeg vil sige, at man ofte kan finde en eller flere gear ekstra i sit udstyr, hvis man gider at eksperimentere - og stille udstyret optimalt op. Hvis man går videre og begynder at optimere akustikken i lytterummet ja så er der virkeligt store muligheder.
Mit eget udbytte af messer er inspiration omkring udstyr ... men også musik. Ind imellem hører man jo faktisk noget spændende ny musik, som man ikke før har stiftet bekendskab med - og så er messer jo også en fantastisk mulighed for at møde nogle spændende hifi-folk.
Bundy
|
Til top |
|
|
softear Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej på er Danmark!
Jag var en av de där "svenskarna" på mässan .
Jag ser att vissa tyckte att det var långt att åka. Vi hade 450 km per resa och tyckte det var värt varenda minut. Jag tänker inte kommentera de olika setuperna utan snarare uppmuntra superträffen som företeelse. Det var ett supertrevligt arrangemang och jag pratade med många trevliga personer om allt möjligt inom hifi. Ni skall vara stolta och glada för denna tradition som på många sätt är en coolare upplevelse än de stora mässorna runt om.
Att tala akustik eller mässljud brukar också vara ett vanligt samtalsämne efter mässor i Sverige. Detsamma diskuteras också i samband med CES i Las Vegas. Som bäst kan man väl få en aning av potentialen i en setup och inspiration till att ta reda på mera om vissa produkter. Jag tycker att en av fördelarna med det lila mässformatet är att man får tillfälle att höra allting flera gånger och en utställare får möjlighet att finjustera ljudet under dagen.
Jag skall göra mitt bästa för att föra över "superträff-traditionen" till Sverige och då hoppas jag att någon av er kommer över.
Tack för en trevlig helg.
Mvh
Kristian
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
softear skrev:
Hej på er Danmark!
Jag ser att vissa tyckte att det var långt att åka. Vi hade 450 km per resa och tyckte det var värt varenda minut. Jag tänker inte kommentera de olika setuperna utan snarare uppmuntra superträffen som företeelse. Det var ett supertrevligt arrangemang och jag pratade med många trevliga personer om allt möjligt inom hifi. Ni skall vara stolta och glada för denna tradition som på många sätt är en coolare upplevelse än de stora mässorna runt om.
Att tala akustik eller mässljud brukar också vara ett vanligt samtalsämne efter mässor i Sverige. Detsamma diskuteras också i samband med CES i Las Vegas. Som bäst kan man väl få en aning av potentialen i en setup och inspiration till att ta reda på mera om vissa produkter. Jag tycker att en av fördelarna med det lila mässformatet är att man får tillfälle att höra allting flera gånger och en utställare får möjlighet att finjustera ljudet under dagen.
Jag skall göra mitt bästa för att föra över "superträff-traditionen" till Sverige och då hoppas jag att någon av er kommer över.
Mvh
Kristian
|
|
|
Hatten af for i gad og køre så langt. Endvidere var det meget hyggeligt at snakke med jer.  Mvh.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Lokaler: Jeg er enig med Hans. Jeg syntes lokalerne var helt i top til det formål det var beregnet til.
Jeg var med i temat med Bertram Audio, og vi skal være de første til at erkende, at lyden i vores første periode var ikke god nok. Der var begået en menneskelig fejl i den automatiske rumkorrektion. De HT som Bertram har bygget med enheder fra 2 sæt Infinity IRS Epsilon, er meget følsomme over for hvordan det elektroniske delefilter står og hvordan rumkorrektionen er. Og det er rigtigt at første hug var nær en katastrofe. Fejlen skyldes blandt andet at vi kom lidt sendt i gang med at opsætte gearet, men det var en hyggelig aften om fredagen, hvor vi blev gæstet af Lars fra Viborg Hi-Fi Klub, endnu engang tak for den gode øl og Single Malt. Desuden var vi uheldig ved at få en transportskade på det ene mellemtonebånd, der gjorde at vi ikke kunne fyre den af. Vi formoder og håber på at det er lidt skidt der har sat sig fast ved bunden af membranen, da så er der muligheder for at kunne reparere det.
Men anden og tredje gang "vi var på" var vi tættere på målet. Det er også rigtigt at vi spillede noget "underligt" musik, men vi valgte bevidst akustisk, klassisk og en del med kirkeorgel, da det fremviste setup kan spille disse gengre på en særdeles spændende måde. Vi beklager selvfølgelig at vi har valgt dette musik, men det kan være svært at gøre alle tilpas på kort tid. Men det er første gang Bertram er på turné med dette setup, så det var også lidt af en premiere.
Vi har mod på at være "på" en anden gang, særligt efter det megen ros vi fik for vores lyd 2- & 3. gang. Men ingen er perfekt, heller ikke os, og vi skal nok forsøge at gøre det bedre næste gang.
Men mange tak for et godt træf. Tak for hjælpsomhed og gæstfrihed fra Viborg Hi-Fi Klub, I er bare Kanon.
mvh Mark Johansen
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Johansen: Vi vil også meget gerne høre mere til jeres setup, men jeg synes I skulle tage at variere lidt mere i musikken, så flere kan være med... Og så vi kan høre hvad de kan på FLERE områder... Blot et tip :)
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
fördelarna med det lila mässformatet är att man får tillfälle att höra allting flera gånger |
|
|
Hej svensk! Jag håller med om precis detta, men du har stavat fel till "lilla", och på dansk heter det "en lille en"
Jag ångrar bittert att jag inte kunde komma och lyssna på Musical Life med Conductor arm 
__________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr: Kan jeg trøste med at der ikke blev spillet på den pladespiller? Gulvet gyngede alt for meget til at det kunne lade sig gøre
|
Til top |
|
|
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
holdt en lille demo om søndagen i mere rolige omgivelser
__________________ Mvh/Hans I
www.artsound.dk
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr skrev:
kunde komma och lyssna på Musical Life med Conductor arm  |
|
|
Den pladespillere og tonearm ser også meget særiøst ud, trist at det kunne ikke spiles på den. Tror det er rejsen værd at tage til den mørke del af Jylland til at høre den
__________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
Den pladespillere og tonearm ser også meget særiøst ud |
|
|
Utan tvivel, men om min kone fick bestämma blev det med det rosewood armrør som matchar Droplet  :

__________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
softear skrev:
Hej på er Danmark!
Mvh
Kristian
|
|
|
hey kris .
say the word and we will come .
hans and I made a show in sweden 2 years ago we can do that again .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|