Hej på er Danmark!
Jag var en av de där "svenskarna" på mässan .
Jag ser att vissa tyckte att det var långt att åka. Vi hade 450 km per resa och tyckte det var värt varenda minut. Jag tänker inte kommentera de olika setuperna utan snarare uppmuntra superträffen som företeelse. Det var ett supertrevligt arrangemang och jag pratade med många trevliga personer om allt möjligt inom hifi. Ni skall vara stolta och glada för denna tradition som på många sätt är en coolare upplevelse än de stora mässorna runt om.
Att tala akustik eller mässljud brukar också vara ett vanligt samtalsämne efter mässor i Sverige. Detsamma diskuteras också i samband med CES i Las Vegas. Som bäst kan man väl få en aning av potentialen i en setup och inspiration till att ta reda på mera om vissa produkter. Jag tycker att en av fördelarna med det lila mässformatet är att man får tillfälle att höra allting flera gånger och en utställare får möjlighet att finjustera ljudet under dagen.
Jag skall göra mitt bästa för att föra över "superträff-traditionen" till Sverige och då hoppas jag att någon av er kommer över.
Tack för en trevlig helg.
Mvh
Kristian
|