Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste CD rip program?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Så er jeg løbet ind i et problem med EAC...

Hvordan f.. får jeg rippet UDEN at der tilføjes et "gap" mellem numrene??

Når jeg ripper til flac, og afspiller igennem Squeezebox stopper musikken ved track-skift. (self. kun et problem på albums, hvor tracknumrene er "mixet" sammen)

Nogen gode ideer??

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:
Når jeg ripper til flac, og afspiller igennem Squeezebox stopper musikken ved track-skift. (self. kun et problem på albums, hvor tracknumrene er "mixet" sammen)

FLAC er et gapless-format, dvs. at det er i stand til at afspille numrene uden gap, modsat nogle mp3-encodere hvor gapless afspilning ikke er muligt. Derfor må det også være en begræsning i hardwaren, der gør, at der kommer er gab (som jeg dog ikke helt kan forstå, da Squeezeboxen skulle være i stand til at spille gapless?!).

HansC. skrev:

Prøv først at opdatere softwaren og firmwaren til din Squeezebox (hvis du ikke har gjort det). Ellers er løsning nok at rippe hele albummet som én fil, og så skifte numre vha. CUE-sheetet (hvis Squeezeboxen undersøtter det)

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:

HansC. skrev:

FLAC er et gapless-format, dvs. at det er i stand til at afspille numrene uden gap, modsat nogle mp3-encodere hvor gapless afspilning ikke er muligt. Derfor må det også være en begræsning i hardwaren, der gør, at der kommer er gab (som jeg dog ikke helt kan forstå, da Squeezeboxen skulle være i stand til at spille gapless?!).

HansC. skrev:

Prøv først at opdatere softwaren og firmwaren til din Squeezebox (hvis du ikke har gjort det). Ellers er løsning nok at rippe hele albummet som én fil, og så skifte numre vha. CUE-sheetet (hvis Squeezeboxen undersøtter det)

Ok, takker - maskinen er en olding på 800 mhz.
Endvidere kører jeg med en ekstern HD over USB1 hvilket jo er voldsomt sløvt.

Jeg vil helst undgå at rippe til én stor fil, da jeg syntes at det hele bliver en smule nemmere

Der er en ny PC med 3 ghz og USB2 på vej, så jeg venter lige med videre forsøg til den nye er landet... (tirsdag, hvis DELL holder hvad de lover)

/HC

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hva så Hans har du været inde og læse om hvordan man gør ? Det havde jeg selvfølgelig ikke tålmodighed til. Nu er jeg ved at læse et enkelt nummer, det er et nummer jeg normalt ikke kan afspille fordi det er så ridset. Men den læser og der står der er 4 timer tilbage..GISP!!!!

Hvis jeg skal ha lagt 100 cd´er ind så ja det ...jeg må ha kigget in the manual.

Gad så vide om nummeret virker når den er færdig det er jo lidt spændende egentlig.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

4 timer??? - så kommer den CD vist ikke til af fungere.. Jeg har max brugt 30 min på en elendig skive - og det er med alle "safety-features" slåt til!

Et eller andet sted har jeg læst at CD-drevet tager skade af at køre mere end 1 time non-stop. Der er en setting i EAC som tillader cool-down efter en given tidsperiode.

/HC

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Da jeg lagde mine cd'ere ind, var der nogle enkelte ridsede/copyprotectede, som EAC tog særdeles lang tid om at tygge igennem. Tilgengæld er der efterfølgende minus problemer...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Vi snakker kun nr. 8 på den pågældende cd. Jeg tænkte jamen hvis alt  er slået til skal det nok passe. Jeg har læst et eller andet sted her på hifi4all at en hel cd godt kunne tage over en dag at tygge igennem.
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes