| Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg løbet ind i et problem med EAC...
Hvordan f.. får jeg rippet UDEN at der tilføjes et "gap" mellem numrene??
Når jeg ripper til flac, og afspiller igennem Squeezebox stopper musikken ved track-skift. (self. kun et problem på albums, hvor tracknumrene er "mixet" sammen)
Nogen gode ideer??
/HC
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
| Når jeg ripper til flac, og afspiller igennem Squeezebox stopper musikken ved track-skift. (self. kun et problem på albums, hvor tracknumrene er "mixet" sammen) |
|
|
FLAC er et gapless-format, dvs. at det er i stand til at afspille numrene uden gap, modsat nogle mp3-encodere hvor gapless afspilning ikke er muligt. Derfor må det også være en begræsning i hardwaren, der gør, at der kommer er gab (som jeg dog ikke helt kan forstå, da Squeezeboxen skulle være i stand til at spille gapless?!).
HansC. skrev:
| Hvordan f.. får jeg rippet UDEN at der tilføjes et "gap" mellem numrene?? |
|
|
Prøv først at opdatere softwaren og firmwaren til din Squeezebox (hvis du ikke har gjort det). Ellers er løsning nok at rippe hele albummet som én fil, og så skifte numre vha. CUE-sheetet (hvis Squeezeboxen undersøtter det) __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
HansC. skrev:
| Når jeg ripper til flac, og afspiller igennem Squeezebox stopper musikken ved track-skift. (self. kun et problem på albums, hvor tracknumrene er "mixet" sammen) |
|
|
FLAC er et gapless-format, dvs. at det er i stand til at afspille numrene uden gap, modsat nogle mp3-encodere hvor gapless afspilning ikke er muligt. Derfor må det også være en begræsning i hardwaren, der gør, at der kommer er gab (som jeg dog ikke helt kan forstå, da Squeezeboxen skulle være i stand til at spille gapless?!).
HansC. skrev:
| Hvordan f.. får jeg rippet UDEN at der tilføjes et "gap" mellem numrene?? |
|
|
Prøv først at opdatere softwaren og firmwaren til din Squeezebox (hvis du ikke har gjort det). Ellers er løsning nok at rippe hele albummet som én fil, og så skifte numre vha. CUE-sheetet (hvis Squeezeboxen undersøtter det)
|
|
|
Ok, takker - maskinen er en olding på 800 mhz. Endvidere kører jeg med en ekstern HD over USB1 hvilket jo er voldsomt sløvt.
Jeg vil helst undgå at rippe til én stor fil, da jeg syntes at det hele bliver en smule nemmere 
Der er en ny PC med 3 ghz og USB2 på vej, så jeg venter lige med videre forsøg til den nye er landet... (tirsdag, hvis DELL holder hvad de lover)
/HC
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så Hans har du været inde og læse om hvordan man gør ? Det havde jeg selvfølgelig ikke tålmodighed til. Nu er jeg ved at læse et enkelt nummer, det er et nummer jeg normalt ikke kan afspille fordi det er så ridset. Men den læser og der står der er 4 timer tilbage..GISP!!!!
Hvis jeg skal ha lagt 100 cd´er ind så ja det ...jeg må ha kigget in the manual.
Gad så vide om nummeret virker når den er færdig det er jo lidt spændende egentlig.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
4 timer??? - så kommer den CD vist ikke til af fungere.. Jeg har max brugt 30 min på en elendig skive - og det er med alle "safety-features" slåt til!
Et eller andet sted har jeg læst at CD-drevet tager skade af at køre mere end 1 time non-stop. Der er en setting i EAC som tillader cool-down efter en given tidsperiode.
/HC
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Da jeg lagde mine cd'ere ind, var der nogle enkelte ridsede/copyprotectede, som EAC tog særdeles lang tid om at tygge igennem. Tilgengæld er der efterfølgende minus problemer...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi snakker kun nr. 8 på den pågældende cd. Jeg tænkte jamen hvis alt er slået til skal det nok passe. Jeg har læst et eller andet sted her på hifi4all at en hel cd godt kunne tage over en dag at tygge igennem.
|
| Til top |
|
| |