Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Super Buffer (High Fidelity) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Nej, Farnell er ikke de eneste, men de har typisk næsten alt som de andre små elektronikbutikker og Elfa ikke har. Problemet for mig er bare at jeg er privat og har ikke et firma jeg kan bestille igennem. Kunne måske nok ordne det med mit arbejde, men alligevel, vil jo helst ikke besvære arbejdet alt for meget med det. Der kommer i forvejen stort set alle mine private pakker grundet det lokale posthus' åbningstider.
Ved egentlig godt man også kan bestille fra mange producenter direkte, men sendes det ikke typisk uden for Europa? Så bliver det jo pludseligt dyrt i porto og ikke mindst fortoldningsgebyret.

Se f.eks. på min PPAv2. Ved første øjekast også ret kedeligt at finde transistorer til, men jeg synes da det lykkedes meget godt. Og den spiller kanont
Ang. MC, så er det jo også signaler af en meget mindre dimension og så betyder det selvfølgelig noget. Men til andre ting betyder det ikke det store. F.eks. om der sidder AD845 eller TL071 i min PPA kan nok høres, men det er ikke pga. støjen - den er musestille uanset hvad.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er også privat, men det stopper mig ikke.

Jeg vil bare sige, at jeg har mange gange fået lov til at købe uden om forretningerne, specielt fordi de varer, jeg er interesseret i, ikke kan skaffes af forretninger. Et eksempel er nogle japanske MOSFETer, hvor et japansk engros-firma forbarmede sig over mig og solgte mig det antal, jeg ønskede. Jo, det kostede "lidt" at få dem hjem, men jeg var villig til at betale prisen.

Så jeg siger igen: Tip: Gå nærmere kilden Og et tip til: Vær ikke bange. Du kan altid kun få et nej.

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad støder du lynhurtigt på problemet at det er svært at skaffe komponenterne i Danmark (især hvis prisen skal være rimelig). Hvis man
kan/vil handle i udlandet, eks. på ebay, så bliver udvalget og priserne noget bedre


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

737/786 har desuden en ret lav emitterimpedans. Derfor er den velegnet i udgangen af bufferen.

__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
sjonas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Til en orientering anvendes der i den "forbedrede" udgave af bufferen (HF, 3, 1990) kun 2SC2240 og 2SA970 og disse er da til at få fat i.

Mvh

Til top Vis sjonas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjonas
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

@ sjonas

Tak for tippet! Jep, nem og forholdvis billig, kan det være bedre? (Det sagde hun også i går )

Det kan være jeg lige må ned og låne den på bib med mindre der er nogen der har en scannet eller som pdf.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Mr. Blues
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:

med mindre der er nogen der har en scannet eller som pdf.

Jeg kan godt skanne den og lave den om til pdf, hvis du kan vente en dag eller to.

Hilsen Dennis 

Til top Vis Mr. Blues's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Blues
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  




/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Mr. Blues skrev:
Jeg kan godt skanne den og lave den om til pdf, hvis du kan vente en dag eller to.

Hilsen Dennis


Det lyder bare super !



__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Mr. Blues
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Smid jeres E-mail ind på privat besked, hvis i vil modtage "High Fidelity no.3 1990". (fylder ca. 1 mb.)

Hilsen Dennis

Til top Vis Mr. Blues's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Blues
 
Mr. Blues
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogen kommentar til den modificeret udgave af "Super Bufferen" med de ændret komponenter. (se bill. nedenunder)

Hvad bliver udgangsimpedancen på den mod. udgave i forhold til den gamle ?. 

Ny vs. gammel stykliste.

 

Til top Vis Mr. Blues's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Blues
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Eneste forskel er vel nærmest, at man har øget tomgangsstrømmen og at man benytter 2sc2240/2sa970 over alt.

Man burde nok have kigget lidt på konstatstrømsgeneratorerne... De kunne med fordel kunne have benyttet nogle zenere som reference.

Og så undrer det mig at man benytter de japanske transistorer over alt. I den originale havde man jo eksperimenteret med det, og det fungerede ikke optimalt...



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ser spændende ud, men er den nye udgave ikke primært en ubal/bal-konverter snarere end en decideret buffer? Skal man "bare"
have en buffer på et ubal. signal må den gamle udgave da være fuldt ud tilstrækkelig? De nye transistorer er dog nok en god forbedring (og til at
skaffe). De er desuden pin-kompatible med 2SA1015/2SC1815, så man kan bruge dem i stedet.


/U.


EDIt: Jvfr. hurtigs indlæg: Vælger man ikke normalt zenere fra fordi de støjer?

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jo, zener støjer lidt. Men man kan jo afkoble dem. Problemet er nemlig, at man benytter en modstand som reference. Det er også fint nok, hvis der ikke er støj på forsyningen. Men uanset hvad vil der altid være noget. Og støjen fra forsyningen, evt som følge af signalerne, vil direkte påvirke en modstand uden dæmpning.
Derfor er en zener bedre. Man kunne også overdrive, og sætten en rigtig spændingsreference i. Eks en TL-431 der er forholdsvis billig.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Er der ikke et par modstande der skal ændres af hensyn til forstærkningen hvis den sidste ver. skal bruges som buffer.

__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Mr. Blues
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Man skulle ikke være så heldig at i ligger inde med disse transistorer 2SD786 og 2SB737.

Hilsen Dennis

 

Til top Vis Mr. Blues's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Blues
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har en del. Hvor mange af hver skal du bruge?

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
Mr. Blues
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej Bo

4 stk. af hver. 

Til top Vis Mr. Blues's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Blues
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Send mig en PM.

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
nolde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Må jeg spørge de sagkyndige (oa. selvfølgelig); hvad er ideen/fordelen/ulempen med kun at bruge +/- volt i opstillingen, og ikke også stel?

Mvh. Per J.
Til top Vis nolde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nolde
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes