| Forfatter |
|
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Farnell er ikke de eneste, men de har typisk næsten alt som de
andre små elektronikbutikker og Elfa ikke har. Problemet for mig er
bare at jeg er privat og har ikke et firma jeg kan bestille igennem.
Kunne måske nok ordne det med mit arbejde, men alligevel, vil jo helst
ikke besvære arbejdet alt for meget med det. Der kommer i forvejen
stort set alle mine private pakker grundet det lokale posthus'
åbningstider.
Ved egentlig godt man også kan bestille fra mange producenter direkte,
men sendes det ikke typisk uden for Europa? Så bliver det jo pludseligt
dyrt i porto og ikke mindst fortoldnings gebyret.
Se f.eks. på min PPAv2. Ved første øjekast også ret kedeligt at finde
transistorer til, men jeg synes da det lykkedes meget godt. Og den
spiller kanont 
Ang. MC, så er det jo også signaler af en meget mindre dimension og så
betyder det selvfølgelig noget. Men til andre ting betyder det ikke det
store. F.eks. om der sidder AD845 eller TL071 i min PPA kan nok høres,
men det er ikke pga. støjen - den er musestille uanset hvad.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også privat, men det stopper mig ikke.
Jeg vil bare sige, at jeg har mange gange fået lov til at købe uden om forretningerne, specielt fordi de varer, jeg er interesseret i, ikke kan skaffes af forretninger. Et eksempel er nogle japanske MOSFETer, hvor et japansk engros-firma forbarmede sig over mig og solgte mig det antal, jeg ønskede. Jo, det kostede "lidt"  at få dem hjem, men jeg var villig til at betale prisen.
Så jeg siger igen: Tip: Gå nærmere kilden Og et tip til: Vær ikke bange. Du kan altid kun få et nej. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad støder du lynhurtigt på problemet at det er svært at skaffe komponenterne i Danmark (især hvis prisen skal være rimelig). Hvis man
kan/vil handle i udlandet, eks. på ebay, så bliver udvalget og priserne noget bedre
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
737/786 har desuden en ret lav emitterimpedans. Derfor er den velegnet i udgangen af bufferen. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
sjonas Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til en orientering anvendes der i den "forbedrede" udgave af bufferen (HF, 3, 1990) kun 2SC2240 og 2SA970 og disse er da til at få fat i.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ sjonas
Tak for tippet! Jep, nem og forholdvis billig, kan det være bedre? (Det sagde hun også i går  )
Det kan være jeg lige må ned og låne den på bib med mindre der er nogen der har en scannet eller som pdf.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Blues Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
McAllan skrev:
med mindre der er nogen der har en scannet eller som pdf.
|
|
|
Jeg kan godt skanne den og lave den om til pdf, hvis du kan vente en dag eller to.
Hilsen Dennis
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Blues skrev:
| Jeg kan godt skanne den og lave den om til pdf, hvis du kan vente en dag eller to.
Hilsen Dennis |
|
|
Det lyder bare super !
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Blues Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid jeres E-mail ind på privat besked, hvis i vil modtage "High Fidelity no.3 1990". (fylder ca. 1 mb.)
Hilsen Dennis
|
| Til top |
|
| |
Mr. Blues Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen kommentar til den modificeret udgave af "Super Bufferen" med de ændret komponenter. (se bill. nedenunder)
Hvad bliver udgangsimpedancen på den mod. udgave i forhold til den gamle ?.
Ny vs. gammel stykliste.

|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eneste forskel er vel nærmest, at man har øget tomgangsstrømmen og at man benytter 2sc2240/2sa970 over alt.
Man burde nok have kigget lidt på konstatstrømsgeneratorerne... De kunne med fordel kunne have benyttet nogle zenere som reference.
Og så undrer det mig at man benytter de japanske transistorer over alt. I den originale havde man jo eksperimenteret med det, og det fungerede ikke optimalt... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det ser spændende ud, men er den nye udgave ikke primært en ubal/bal-konverter snarere end en decideret buffer? Skal man "bare"
have en buffer på et ubal. signal må den gamle udgave da være fuldt ud tilstrækkelig? De nye transistorer er dog nok en god forbedring (og til at
skaffe). De er desuden pin-kompatible med 2SA1015/2SC1815, så man kan bruge dem i stedet.
/U.
EDIt: Jvfr. hurtigs indlæg: Vælger man ikke normalt zenere fra fordi de støjer? __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, zener støjer lidt. Men man kan jo afkoble dem. Problemet er nemlig, at man benytter en modstand som reference. Det er også fint nok, hvis der ikke er støj på forsyningen. Men uanset hvad vil der altid være noget. Og støjen fra forsyningen, evt som følge af signalerne, vil direkte påvirke en modstand uden dæmpning. Derfor er en zener bedre. Man kunne også overdrive, og sætten en rigtig spændingsreference i. Eks en TL-431 der er forholdsvis billig. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke et par modstande der skal ændres af hensyn til forstærkningen hvis den sidste ver. skal bruges som buffer.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Mr. Blues Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skulle ikke være så heldig at i ligger inde med disse transistorer 2SD786 og 2SB737.
Hilsen Dennis
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en del. Hvor mange af hver skal du bruge?
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Mr. Blues Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send mig en PM.
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
nolde Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg spørge de sagkyndige (oa. selvfølgelig); hvad er ideen/fordelen/ulempen med kun at bruge +/- volt i opstillingen, og ikke også stel?
Mvh. Per J.
|
| Til top |
|
| |