Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: rumkorrektion fra lyngdorf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Rumcorrection???????

Efter min mening er der lidt af faliterklæring at man skal bruge elektronik for at kompensere for dårlig lyd/akustik, det har ikke meget med HIFI at gøre. Men ok, når jeg ser disse hersens billeder af jeres highend  setup ( hader det ord ), kan jeg godt forstå at nogen, ja vel de fleste af jer løber ind i problemer. De miljøer/rum disse hunde dyre anlæg er plaseret i er med garenti ikke egnet til bare nogenlunde god lyd. Jeg har arbejdet med lyd/akustik i en del år, og har lavet mange målinger på efterklang i rum magen til mange af dem man kan se på jeres billeder, og det er helt sikkert, det kan kun gå galt. Det er faktis helt umuligt at opnå noget der er bare "rimlig" lyd i sådanne miljøer, og hifi = høj troværdighed kan i godt glemme alt om. Så drenge, i stedet for at bruge store eller større formuer på tweeks,så brug dem da i stedet for på akustikken. Så skal i

bare hører

Har du hørt en optimalt opsat tact 2.2 rcs ?

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

OK, så er der lidt nyt uofficiel info om prisen på den nye rumkorrektionsløsning fra Lyngdorf, kaldet RoomPerfect. Som opgradering til TDA2200 forlyder det (uofficielt) at denne opgradering prissættes som en SDA2175 forstærker på alle markeder, dvs. i Danmark til omkring 8.900 kroner.

Jeg har iøvrigt en TDA2200 med RoomPerfect til test i denne uge. så hvis nogen er interesseret kan jeg dele mine erfaringer lidt senere. Men Hifiklubben hvor jeg lånte den vidste heller ikke noget om prisen...

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

TDA 2200 med Room Perfect kommer til at koste små 40.000kr og den skulle være til at købe nu..

TDA 2200 med analog modul koster ca.29.000 og har man denne er det vist ca. 14.000 Room Perfect modulet koster (Men er ikke 100%sikker)- så det er billigere at købe den nye med modulet indbygget.

Glæder mig til at høre erfaringer fra dig greve

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Thomas, jeg fik dette fra en amerikansk forhandler: "The RoomPerfect upgrade, as in all Lyngdorf markets, is the same price as an SDA2175 amplifier-- $2190 in the US". Jeg havde også tidligere hørt om de omkring 14.000, men den lavere pris er det seneste jeg har hørt (hvis jeg ser bort fra dine informationer ovenfor...).

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hvilken hifiklubben har en rp tda2200 til demo ?

Jeg har for nu 2 uger siden afleveret mín tda2200 til rp upgraderingen og der var svaret klokkeklart 14000 kr

mvh

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Hvilken hifiklubben har en rp tda2200 til demo ?

Jeg har for nu 2 uger siden afleveret mín tda2200 til rp upgraderingen og der var svaret klokkeklart 14000 kr

mvh

HFK i Sønderborg har ekstraordinært taget en hjem til mig. De har normalt ikke Lyngdorf produkter på programmet pga manglende interesse i området, men de var villige til at tage chancen og vil bruge den som demo-udstyr, hvis jeg mod forventning ikke vil have den. Jeg fik også en CD-1 med i samme omgang...

Mht CD-1, så er jeg foreløbigt skuffet. Brugt som ren digital transport er lyden meget "klinisk" og livløs i forhold til min normale Denon DVD-3800 benyttet som ren digital transport. Jeg har altid været skeptisk overfor forskelle i det digitale domæne, men denne forskel er til at tage at føle på, men det irriterer mig at jeg ikke kan forstå grunden til den klare og reproducerbare forskel - selvom jeg er belastet af en elektroingeniøruddannelse...

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej allan

Min cd-1 fungerende også som ren transport  lyder er så  abselut ik klinisk  men tilgangæld lød min tda MEGET klinisk den første uges tid derefter  blev den mere og mere velopløst og flydende i lyden og det tog ca 3 måneder før den alle dage spiller perfekt

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted

musik musik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 August 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

hej har købt tda 2200 m det hele og kan ikke læse englsk er der en som kan den UDENAD  og som vil hjælpe mig ?
Til top Vis musik musik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musik musik

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

musik musik. skrev:
   hej har købt tda 2200 m det hele og kan ikke læse englsk er der en som kan den UDENAD  og som vil hjælpe mig ?

ring til hifi klubben

de må sku lige tag sig lidt sammen  og hjælpe dig

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hvad er det "Room perfect" kan, som DEQ2496 fra Behringer ikke kan? Ud fra flg.:

http://www.lyngdorf.com/ContentId/367/Default.aspx

http://www.behringer.com/DEQ2496/index.cfm?lang=ENG

virker room perfect ikke specielt revolutionerende. Det er selvfølgelig bedre kvalitet, og forhåbentligt er grejet også kønnere end behringers version. Lyngdorfs udgave har måske nogle mere avancerede algoritmer indbygget(?), men da behringeren kan softwareopdateres, kan man også komme ret langt med den. Det kunne være rart med en sammenligning af de to og evt. andre tilsvarende systemer. Behringeren koster trods alt kun ca. 2500kr+målemikrofon.

Noget helt andet er, at som jensmarius er inde på, kan man ikke ændre på de problemer, der er med rummets akustik, men en mere lineær frekvensgang kan man da opnå - og det er nok også værd at tage med. Kombinerer man det med noget dæmpning/ændring af akustikken må det blive rigtig godt.

Jeg går og spekulerer lidt over at købe sådan en behringer og så et par af disse:

http://www.arteq.dk/default.asp?vis=produkt&id=2780

eller noget lignende der virker, men stadig er diskret. 

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
er der nogle som har hørt om den nye rumkorrektion fra lyngdorf?. Det eneste jeg har hørt er at der er en målemicrofon soft ware til pc og endelig en lille boks som kan ligge bag ved forstærkeren.Prisen skulle være 1500,-.Er der nogle som har hørt mere eller andet?

For lige at runde dette spørgsmål af, så er det måleudstyret der koster 1500,-. Man kan ved hjælp af dette, lave en måling af sit rum og derefter lave en grafisk equalisation af sin måling, med den standard software som ligger i en TDA2200 uden RP. 

Roomperfect modulet koster ca. 14.000 at få sat i sin TDA2200.  Det er uhyre brugervenligt og kræver ikke at man tilslutter en PC. Det hele kan styres fra display'et på TDA'en.  TDA2200 kan også købes med indbygget RP og her koster den ca. 40.000.

Mht. til dem som oplever TDA2200 som livløs, kedelig og klinisk - vil jeg sige at det kan jeg SLET ikke nikke genkendende til.  Jeg har ikke hørt en forstærker i prisklassen der lyder bedre. 

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes