Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: FUPALARM PÅ EBAY!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakob K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Det var så før jeg begyndte at interessere mig seriøst indenfor HIFI..

Man kan se at de prøver at fuske sig til penge på alt som Ronin sagde... så længe det har en stor værdi

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Ja .

Jeg har tit købt for mange EUR , sidst købte jeg for 1780000EUR af ML bil en masse amp , men han kom aldrig med det .

En af de store kommer fra spian , har snakket med flere der er hoppet på , en jeg kender fra østrig er blever snydt for 10000EUR , de fandt frem til spain og polen , men han er aldrig fået sine vare eller penge .

Det er ikke langttid siden en mere jeg kender blev snydt for 20k en krell 400cx skkulle han have , der var lavet hjemmesider og alt andet , og da han havde fået de 20k var alt væk .

Så brug jers hovede får i køber .

Og husk e-bay er heller ikke helt fine i kanten .

Jeg købte for ikke langttid siden et par krell 750mcx i england til 15000$ .

alt var ok , jeg tog kontakt til sælger , jeg ville bare kommer over med penge kontant eller sende en over at se dem også sende penge til ham .

Det ville han ikke , han sendte en klage til E-bay , de skrev jeg skulle betale ham og han ville så sende den .

Så sendte jeg en mail tilbage ok , jeg vil gerne have alle oplysninger i har på ham tlf adresse , det gjore de , jeg gik igang med at få kontakt til ham , men ikke noget af det passet , så sendte jeg en mail til e-bay ,  der gik  1 time så fik jeg en mail tilbage , med det standart svar , ikke betal og bla bla ..

Den værste var jeg have chattet med dem 4 gange online før de fattet det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan nemt gå galt,

Men jeg har også budt på noget, og efter auktionen var slut, men jeg ikke vandt, var der en der skrev, Han havde min gamle forforstærker til salg, jeg tog chancen og fik faktisk min forforstærker... Så nogle gange, kan det også være rigtigt

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

hejsa !!

en anden ting der tit fakes med er western electric 300b , jeg var lige ved at ryge i med et brag ,, og måske det er ham jensen referer til idet jeg først blev opmærksom på det da han ville have penge overført til en spansk bank og profilen var oprettet i usa

man skal lade lamperne lyse ellers kan man sagtens blive snydt derude  , i det her tilfælde var det en hacket konto der blev misbrugt

prisen var ok men ikke vanvittig lav,  så sjældne ting er typisk  også genstand for den type svindel

jeg handler generelt ikke for størrre beløb end jeg har lyst til at miste uden at blive for samspilsramt !!!

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.com/NEW-PIONEER-50-HDTV-PLASMA-TELEVISION-PD P-50A5HD-WOW_W0QQitemZ5856874738QQcategoryZ39828QQrdZ1QQcmdZ ViewItem#ShippingPayment

Hej Ronin

Ser den her ærlig ud, efter din mening. Ret lækkert tv.

vh Henrik

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

http://cgi.ebay.com/NEW-PIONEER-50-HDTV-PLASMA-TELEVISION-PD P-50A5HD-WOW_W0QQitemZ5856874738QQcategoryZ39828QQrdZ1QQcmdZ ViewItem#ShippingPayment

Hej Ronin

Ser den her ærlig ud, efter din mening. Ret lækkert tv.

vh Henrik

Umiddelbart vil jeg sige at den er reel nok - bemærk at sælger kun sælger til USA, og at det er en auktion der stadig kører. Ikke noget med opfordring til at kontakte ham udenom og heller ingen fantasi-priser. Samtidig anbefaler han selv Paypal osv.

Desuden fortæller hans tidligere auktioner lidt om hvem han er, samt de ratings han har kombineret med "Power-seller"-status.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se at det giver tryghed at en sælger måske har mange handler under teltet, men det udelukker forhåbentligt ikke at folk med få eller ingen handler virker utroværdige?. Jeg har f.eks. aldrig solgt noget på eBay, og hvis jeg ville gøre det ville det sikkert kun være meget sjældent.

Omvendt lyder det som om at man kan se sig blind på brugerens profil, så er det bedste ikke altid at få snakket med personen som Ronni også fortæller han gør?

Ellers en god tråd! havde for længe siden fisket efter noget lignende
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej Zorglub.

Jo det er en rigtig god idé at tale/maile med sælger og spørge godt ud om produkterne. Som sagt tidligere beder jeg dem altid sende et billede af det pågældende produkt som bevis. Samtidig spørger jeg altid efter muligheden for selv at hente det(som regel tyskland) og det har de som regel ikke noget imod hvis de da har varen

Og du har helt ret, profilen fortæller ikke det hele.

MVH WRONG

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Lige en korrektion, Escrow.com er ikke den eneste sikre escrow service, der er faktisk en del efterhånden. Men det er naturligvis en god ide lige at undersøge om firmaet man vil bruge er godt nok hvis det er første gang - start med http://escrow-fraud.pgardner.net/ og fortsæt evt. med en søgning på google og google groups. Det kan ofte vise om andre har brugt firmaet med succes.

L.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:

Lige en korrektion, Escrow.com er ikke den eneste sikre escrow service, der er faktisk en del efterhånden. Men det er naturligvis en god ide lige at undersøge om firmaet man vil bruge er godt nok hvis det er første gang - start med http://escrow-fraud.pgardner.net/ og fortsæt evt. med en søgning på google og google groups. Det kan ofte vise om andre har brugt firmaet med succes.

L.

Der skulle gerne være andre imellem, men de fleste er desværre fup-foretagender. www.escrow.com er Ebay´s eget, og jeg har benyttet det med stor succes. Det er derfor også det eneste jeg kan stå inde for i en anbefaling, og skal man bruge Escrow-services, kan man ligeså godt bruge denne.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jakob K skrev:

Jeg blev så konfronteret med denne email efter en auktion på en racer motorcykel, hvor jeg blev overbudt af en anden køber.

Det var så ikke det eneste.. jeg modtog også 3 af disse emails fra andre "ebay medlemmer" som gerne vil give mig en anden chance for at købe motorcyklen.. BULLsh*t!

Ja, den slags tilbud har jeg også fået hver gang jeg er blevet overbudt på E-bay.

Da jeg for et par måneder siden vandt en auktion på et sæt højttalere, kørte jeg selv til Belgien og hentede dem. Jeg medbragte kontanter og betalte dem kontant ved afhentningen. Jeg turde ikke risikere noget. Nu om dage har man kun sig selv at stole på. Sørgeligt men sandt

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Power-seller

men husk de fusker også med det , falsk feedback .

Jeg ringet næsten atid til dem jeg køber af , men har nu ikke købt på e-bay længe da det tit er for dyrt , finder mine ting andre stedre til laver pris .

Men pas på .

Hvis nogle vil købe noget , så smid gerne en mail til mig med link, for jeg modtager næsten hverdag mails fra fusker der er på e-bay eller bare på salgs grupper over hele verden .

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Lestat skrev:

L.

Der skulle gerne være andre imellem, men de fleste er desværre fup-foretagender. www.escrow.com er Ebay´s eget, og jeg har benyttet det med stor succes. Det er derfor også det eneste jeg kan stå inde for i en anbefaling, og skal man bruge Escrow-services, kan man ligeså godt bruge denne.

Helt sikkert, og escrow.com er reelt, det var bare for at gøre helt klart at de andre escrow services man falder over også kan være reele, og ikke nødvendigvis scams hvis en sælger nævner dem.

L.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

køre dette ind også , så er i sikker alle e-mail der kommer fra e-bay og paypal er fra dem .

http://pages.ebay.com/education/spooftutorial/index.html

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jo man skal passe på, dog er der heldigvis flest ærlige mennesker.

Der hvor jeg har været mest nervøs var ved køb af et sæt 10k USD forstærkere i Indonesien gennem Audiogon auktion.

Jeg gjorde det at jeg fik serienumrene og sporede forstærkersættet gennem producenten. Dermed fandt jeg ud af at manden i det mindste var den lovformelige ejer af grejet. Alt gik heldigvis fint bortset fra en mindre defekt som kunne fikses.

Netsvindlerne har dog lige overhalet narkohandlerne i verdens mest lukrative business, så der kommer selvfølgeligt flere til hurtigt og metoderne bliver mere raffinerede.

Mvh,

Karsten

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Ser denne sælger af Pioneer DV-989 på eBay ikke pålidelig nok ud?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it em=9702039595&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Prisen er vel også rimelig?

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Louis skrev:

Hej

Ser denne sælger af Pioneer DV-989 på eBay ikke pålidelig nok ud?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it em=9702039595&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Prisen er vel også rimelig?

jo der ser ikke ud til at være noget der kan få alarm klokkerne til at ring. 

bmærk:

"" powe seller ""

"" anbefaler paypal ""

"" 24 måndr garenti ""

osv.

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jakob K skrev:

Jeg blev så konfronteret med denne email efter en auktion på en racer motorcykel, hvor jeg blev overbudt af en anden køber.

Det var så ikke det eneste.. jeg modtog også 3 af disse emails fra andre "ebay medlemmer" som gerne vil give mig en anden chance for at købe motorcyklen.. BULLsh*t!

eBay sent this message to xxxxxxx  (xxxxxxx).
Your registered name is included to show this message originated from eBay.
Learn more.
Question from eBay Member -- Respond Now eBay
eBay sent this message on behalf of an eBay member via My Messages. Responses sent using email will go to the eBay member directly and will include your email address. Click the Respond Now button below to send your response via My Messages (your email address will not be included).
 Question from shabah-1
*** Do not reply to this email. Contact the seller at this e-mail address: malerob16@aol.com
*** You expressed interest in an item titled " honda cbr 600 sport race/track bike Item number: 4561659395 " by bidding, however the auction has ended with another member as the high

bidder.In compliance with eBay policy, the seller of that item is making this Second Chance Offer to you

at your bid price of £1,800.00.The seller has issued this Second Chance Offer because either the winning

bidder was unable to complete the transaction .If you accept this offer, you will be able to exchange

Feedback with the seller and will be eligible for eBay services associated with a transaction, such as

fraud protection.
Thank you,
eBay, Inc
***Do not reply to this email as you will not receive an answer.Contact the seller at this e-mail

address : malerob16@aol.com ***

Regards,
Respond to this question in My Messages.
Respond Now
Thank you for using eBay
http://www.ebay.co.uk/
Marketplace Safety Tip Marketplace Safety Tip
If this message is an offer to sell an item without winning it on the eBay Web site (including Second Chance Offers sent through My Messages) please do not respond to the sender. These external transactions are unsafe and not covered by eBay purchase protection programmes.

Never pay for your eBay item through instant wire transfer services such as
Western Union or MoneyGram. These payment methods are unsafe when paying someone you do not know.
Is this email inappropriate? Does it breach eBay policy? Help protect the community by reporting it.
This email appears in the language of the eBay site where you are registered.
Learn how you can protect yourself from spoof (fake) emails at:
http://pages.ebay.co.uk/education/spooftutorial
This eBay notice was sent to j-k@tele2adsl.dk on behalf of another eBay member through the eBay platform and in accordance with our Privacy Policy. If you would like to receive this email in text format, change your notification preferences.
See our Privacy Policy and User Agreement if you have questions about eBay's communication policies.
Privacy Policy:
http://pages.ebay.co.uk/help/policies/privacy-policy.html
User Agreement: http://pages.ebay.co.uk/help/policies/user-agreement.html
Copyright © 2005 eBay, Inc. All Rights Reserved.
Designated trademarks and brands are the property of their respective owners.
eBay and the eBay logo are registered trademarks or trademarks of eBay, Inc.

kan nu godt være relle disse mails.. 

selvfølgelig ikke hvis man modtager 3 af slagsen

blev overbudt på et læderrat til min A80. og dagen efter modtog jeg en mail om at ham de over bød ikke kunne betale og jeg kunne få den til mit bud.

den mail ligner den du har der.  kan ikke helt husk og kan ikke finde mailen da pc har været format siden

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Eksempler på dette har tidligere været nævnt på hifi4all.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25229&K W=ebay+svindel

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10095&K W=ebay+svindel

Men god ide at få gjort opmærksom på det. 

Mvh

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej Zorglub.

Jo det er en rigtig god idé at tale/maile med sælger og spørge godt ud om produkterne. Som sagt tidligere beder jeg dem altid sende et billede af det pågældende produkt som bevis. Samtidig spørger jeg altid efter muligheden for selv at hente det(som regel tyskland) og det har de som regel ikke noget imod hvis de da har varen

Og du har helt ret, profilen fortæller ikke det hele.

MVH WRONG

Profilen fortæller bestemt ikke alt. En kammi er blevet fuppet ved køb af to stk. portege 2010 bærbare pc'er. Sælger var powerSeller og havde knap 800 gennemførte handler. Alle dem der blev snydt, anmeldte selvfølgelig til Ebay og FBI stormede adressen, men fandt kun tomme lokaler, som var blevet forladt i en fart. Her var taktikken, at man igennem nogle måneder helt reelt havde solgt billige elektronik små-ting og folk havde fået deres vare og gav dermed positiv feedback, når tiden så var moden.....they went in for the kill.....med en stor mængde bærbare pc'er til attraktive men ikke mistænksomme lave priser.

Den anden ting med at hente selv, den bruger jeg selv med stor succes her i DK og lidt i Tyskland. Den er dog ikke altid anvendelig i fx staterne, fordi det simpelthen er for farligt mange steder at udlevere sin adresse i tilknytning til en oplysning om at man har noget dyrt isenkram stående. Således fik jeg påtalt af ham jeg købte min egen bærbar af i NY (Big Apple), at min kontakt derovre ikke bare kunne møde op med kontanter. Han insisterede på at alt blev ordnet med FedEx og via banken. Sådan blev det så og min maskine kom frem. 

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes