Langt de fleste dts udgivelser er (desværre) kun i halv bitrate. Enkelte (særligt japanske udgivelser) er i fuld bitrate - se bl.a. nogle af de udgivelser der linkes til i linket.
Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
Sad og læste omkring Jamos THX Ultra2 højttalere hvor der var en der nævnte denne liste (så det er altså ikke min egen) men det er nok mere dele af film end egentlige hele lydspor:
1. The Speeder bike chase from Return of the Jedi [A real YOU are THERE moment on a good system] 2. Opening scene T2 [Classic] 3. Depth Charged Scene U571 [Subwoofer Buster] 4. Bar Fight Scene Raiders of the Lost Arc. [Indy's got a howitzer!] 5. Beach Landing Saving Private Ryan [A Bit gory...] 6. James Bond Golden eye - Tank through the St. Scene [Bass Overkill] 7. House of Flying Daggers - Bamboo Battle [Lots of delicate surround activity] 8. Opening scene from Empire Strikes Back [AWESOME for smooth back to front panning of sound activity] 9. Opening Battle from Gladiator [Very good for resolution as there is just so much happening]
Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
Angående film i fuld bitrate så mener jeg Skycaptain and the world of tomorrow er udgivet med fuld DTS-lydspor på dansk. Ligeledes er den dankse special version Danser med ulve.
Langt de fleste dts udgivelser er (desværre) kun i halv bitrate. Enkelte (særligt japanske udgivelser) er i fuld bitrate - se bl.a. nogle af de udgivelser der linkes til i linket.
sjovtnok står mine Laser Disk stadigvæk på hylden, netop fordi de sparker R*V på DTS lydsporet at billedet så er lidt grynet, who cares når subsne trykker en ned i stolen
Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
jeg vil helt klart smide Kill Bill 1 og 2 med ind i tråden. synes der er ualmindeligt fede lyd effekter i de to film
__________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
Jeg vil lige nævne én film i denne sammenhæng. FIGHT CLUB. Først og fremmest er monologen igennem det meste af filmen så fangene, at ser man den i SS så er det osm at se filmen igen for første gang. Envidere ligger der rigtig mange lækre småting i lydsporet igennem hele filmen, som i høj grad er med til at løfte filmen til et højere niveau.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum