Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Største Sorrround lyd oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
jdg1 skrev:
Enhver film med dts i fuld bitrate (lidt svære at finde)

Hvad vil det sige?

Se eksempelvis denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17040&K W=dts+fuld+bitrate

Langt de fleste dts udgivelser er (desværre) kun i halv bitrate. Enkelte (særligt japanske udgivelser) er i fuld bitrate - se bl.a. nogle af de udgivelser der linkes til i linket.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Peter_N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Pearl Harbour, så kommer dine baghøjtalere på overarbejde 

 

Til top Vis Peter_N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_N
 
KristianW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Sad og læste omkring Jamos THX Ultra2 højttalere hvor der var en der nævnte denne liste (så det er altså ikke min egen) men det er nok mere dele af film end egentlige hele lydspor:

1. The Speeder bike chase from Return of the Jedi [A real YOU are THERE moment on a good system]
2. Opening scene T2 [Classic]
3. Depth Charged Scene U571 [Subwoofer Buster]
4. Bar Fight Scene Raiders of the Lost Arc. [Indy's got a howitzer!] biggrin.gif
5. Beach Landing Saving Private Ryan [A Bit gory...]
6. James Bond Golden eye - Tank through the St. Scene [Bass Overkill]
7. House of Flying Daggers - Bamboo Battle [Lots of delicate surround activity]
8. Opening scene from Empire Strikes Back [AWESOME for smooth back to front panning of sound activity]
9. Opening Battle from Gladiator [Very good for resolution as there is just so much happening]

Ellers udemærket privat test af højttalerne:

http://www.dtvforum.info/lofiversion/index.php/t22794.html

 

Til top Vis KristianW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianW
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Angående film i fuld bitrate så mener jeg Skycaptain and the world of tomorrow er udgivet med fuld DTS-lydspor på dansk. Ligeledes er den dankse special version Danser med ulve.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Krog skrev:
jdg1 skrev:
Enhver film med dts i fuld bitrate (lidt svære at finde)

Hvad vil det sige?

Se eksempelvis denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17040&K W=dts+fuld+bitrate

Langt de fleste dts udgivelser er (desværre) kun i halv bitrate. Enkelte (særligt japanske udgivelser) er i fuld bitrate - se bl.a. nogle af de udgivelser der linkes til i linket.

sjovtnok står mine Laser Disk stadigvæk på hylden, netop fordi de sparker R*V på DTS lydsporet at billedet så er lidt grynet, who cares når subsne trykker en ned i stolen
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

jeg vil helt klart smide Kill Bill 1 og 2 med ind i tråden. synes der er ualmindeligt fede lyd effekter i de to film

__________________
Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m
 
schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
jdg1 skrev:
Enhver film med dts i fuld bitrate (lidt svære at finde)

Hvad vil det sige?

Kender du nogle i reg 2 ?

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk
 
Niels Vadsholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hvad med flagermuse-scenen i "From Dusk Till Dawn".

Der er lidt til niveau- og og klang-kontrol.
Til top Vis Niels Vadsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Vadsholt
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige nævne én film i denne sammenhæng. FIGHT CLUB. Først og fremmest er monologen igennem det meste af filmen så fangene, at ser man den i SS så er det osm at se filmen igen for første gang. Envidere ligger der rigtig mange lækre småting i lydsporet igennem hele filmen, som i høj grad er med til at løfte filmen til et højere niveau.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

Krog skrev:
jdg1 skrev:
Enhver film med dts i fuld bitrate (lidt svære at finde)

Hvad vil det sige?

Kender du nogle i reg 2 ?

Nej  - de fleste er asiatiske specieal releases (se eksemplerne i den linkede tråd)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes