Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 12:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Peter’s stereo setup! ;) *OPDATERING* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Fedt at se en grammofon Hvilken pick up bruger du ?
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Lækkert!

Det er ikke meget Exposure vi ser her inde, det er altid rart at se nogen der har valgt noget lidt andet end alle de andre

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hehe, takker for alle kommentarerne!

Jeg er super glad for lyden, og jeg håber virkelig at de nye kabler kan give et løft i lyden.

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter kan se du har fået kablet, hvad syntes du om det?

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Fedt at se en grammofon Hvilken pick up bruger du ?

Det ligner en DL160.
Lækkert anlæg! Og virkelig flotte HT
Surt med den B400 historie, men du skal ikke give op

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Fedt setup, og dejligt kamera. Dog har jeg selv valgt Nikon

Hvad bruger du mest? CD eller LP?

Jeg må også selv se at få sparet op til en pladespiller. Sådan en Rega ser rigtig dejligt ud!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Mashuro:

Det er en DL-160 ;) Den skal dog snart udskiftes med noget Teknifi tror jeg... den til omkring 1.500,- og så skal den justeres - det må jeg hellere få gjort i lydbutikken, når de har været så venlige ;)

Og det med B-400'eren kunne jeg vel egentlig også have sagt mig selv... jeg burde nok ikke have taget den anden kasse med ind... Men nu tror jeg sgu det bliver noget Phonosophie! Den er virkelig virkelig dejlig at høre på! Og så ser den super super lækker ud... dog prøver jeg på at finde noget brugt tror jeg, da 28.000,- ikke lige ligger til rådighed til min afspiller...

Men der er jo heller ikke særlig mange der har det... vist ikke engang nogle herinde fra, og det gør det endnu bedre, efter min mening ;)

Rune:

Jo tak, dog har jeg solgt, det for at kunne få råd til noget mere hifi! ;) Jeg er lidt uforbederlig på det punkt... jeg skifter sgu udstyr ud, som jeg skifter underbukser! Det var måske mere end i havde brug for at vide, hehe ;)

Og jeg bruger mest CD'en i øjeblikket, men det er fordi jeg har fået en masse Diana Krall cd'er hjem - ellers bruger jeg LP'erne når jeg er i humør til det, og jeg føler jeg virkelig har tid til at høre musik... når jeg studerer feks hører jeg cd, da jeg helst ikke vil "forstyrres" af at skulle vende plader...

Og du kan roligt købe dig en Rega Planar 3 ;) Det er en dejlig plov!

Alle:

Og der kommer nye billeder når valget på afspilleren er truffet ;) Desuden har jeg også ommøbleret, så det hele stemmer lidt mere overens, og lydmæssigt er bedre...

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Så faldt valget sgu på en Exposure 2010 CD-afspiller!

Jeg faktisk aldrig hørt den før, men jeg var sgu træt af at lede efter en afspiller, og så faldt valget altså på den... dels pga. den passer perfekt til mit andet Exposure udstyr, og så var den billig ;)

Men jeg må sige, at den spiller meget anderledes end den 28.000 Phonosophie... den er meget mere forward i lyden...! Og det er egentlig det jeg vil have... dog er den også en del lysere - PS'eren var en del varmere... men jeg får en lidt mere "live" fornemmelse, synes jeg... mere luft... dog kunne jeg tro, at den eventuelt kunne bevirke lidt lyttetræthed, eventuelt... men nu er den heller ikke varmet op, så jeg håber den bliver lidt mindre lys...

Men Diana Krall er MEGET længere fremme i lydbilledet! Og jeg har før været ked af, at sangerne var plantet inde bag mit anlæg, så det er helt perfekt! Håber det bliver bedre, når den bliver varm ;)

Bunden er desværre heller ikke lige så stram, som PS'eren, og vist heller ikke lige så stram som min Marantz (den tror jeg egentlig også jeg beholder), men som sagt så håber jeg også, at det kommer, når den bliver varm.

Om den har større detaljegrad, skal jeg ikke kunne sige, for det er jeg ærlig talt ret dårlig til at bedømme, fordi jeg ikke er en øvet lytter... Men igen!!! Diana Krall hun sidder altså i stuen nu!!! (Sidder og hører hende nu ;))

Billeder kommer senere ;)

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

jamen det lyder da godt, men ok ja jeg er til den varme lyd men det er ikke ensbetydne  med at det ikke er detaljeret, for i mit  setup er det også super lækker live fornemmelse ...

Mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

jamen det lyder da godt, men ok ja jeg er til den varme lyd men det er ikke ensbetydne  med at det ikke er detaljeret, for i mit  setup er det også super lækker live fornemmelse ...

Mvh Novisad

Jeg regner også med, at skifte lytterne til noget Black Gate NX, for at få lidt mere "varme"... men jeg synes nu alligevel den lyder super godt! Og Pete fra lydbutikken anbefaler faktisk også 2010'eren fremfor de dyrere, så det er bare helt perfekt. Håber bare det er prikken over I'et, at skifte lytterne i signalvejen, med de føromtalte BG ;) Og så måske en bedre trafo, og nogle andre modstande...

Fik lige et godt tilbud på en 2010 Tuner idag, så nu er sættet sgu komplet! Skal nok tage nogle billeder senere ;)

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hey Peter

Du har fået en fin spille i 2010'eren. jeg har haft min nu i et par år, og jeg er superglad for den. Bevares, som du siger er opløsningen ikke på højde med nogle af konkurrenterne, men 2010'eren kan altså noget med musikken der giver mig lyst til at sætte den næste CD på, også selvom det ikke er super optagelser. Jeg mangler bare forstærkeren, men jeg tror at den er på vej meget snart.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Fedt med de go'e engelske komponenter (Exposure og Rega). Godt, der er nogen der holder fanen højt der

Hilsen RolfeZ

p.s. du får dog lige den sædvanlige kommentar fra mig: Køb et Rega vægophæng lige nu.

p.p.s. og køb nogle ordentlige standere, dæmp lyset, skænk et godt glas rødvin op til kæresten og lad hende lytte til sin ynglingsmusik. Derefter er det nok nemmere at få lov at beholde standerne

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Så er der lige en lille opdatering på side 1 ;)

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg i det meste af min hifi tid, haft seperat tuner ;) Mest pga. æstetikken - derfor tror jeg desværre også en spolemaskine er udelukket ;)

Og jeg har ikke fået taget mig sammen til at få skiftet PU'en endnu, men det kommer vel på et tidspunkt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes