Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 11:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Slut med netstøj! BATTERIER skal der til! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

kan da kun glæde mig på miju's vegne over at han har forbedret sit anlæg med forholdsvis beskedne midler,skal ikke gøre mig klog på teorien bag men hvis bare det virker for miju så fred være med det.Prisværdigt at han vil dele sin erfaring med os andre på trods af faren for at blive overfuset,selv nøjes jeg med en powerconditioner(netstøjsfilter) og pænt dyre netkabler.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har meget lidt forstand på elektronik, og spænding generelt...

Det kan godt være at det Miju gør, støjer på nettet... Men hvem siger at støjen ikke for det til at lyde bedre ???

Efterhånden synes jeg at mange folk går med skygge klapper, man vil have det reneste, og smarteste... Men hvem siger at det er det bedste ?

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ja, måske får støjen anlægget til at lyde bedre... Og måske er månen lavet af en grøn ost.... Hvem ved.
Men hvis budskabet er, at miju's anlæg lyder bedre fordi der er kommet mere netstøj, så er overskriften ret uheldig "slut med netstøj"....

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg øjner en mulighed for at tjene lette penge for alt andet lige er det lettere at frembringe støj end fjerne det .... Var det noget med en støjgenerator så skal jeg snart fremstille en . Bare kom med nogle bestillinger.

Gad vide om miju slæber sine akkuer ud når de skal oplades. Måske er jeg for optimistisk hvis jeg går udfra at alle ved hvad akkumulatorer frembringer af gasser mens de lades, men så kan jeg oplyse at det er yderst sprængfarligt at have indendørs i den mængde miju har. Men det kan selvfølgelig være at et syrebad også får anlægget at lyde bedre heh heh???

Dette er ment som en alvorlig advarsel og gør nogen grin med det ved de ikke hvor farligt det er. Jeg har set akkuer som var eksploderet og det var ikke noget kønt syn.

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Ja, der skal nok være nogen der tror på, at woodoo syren i en Harald Nyborg akkumulator kan ætse alt det dårlige i anlægget væk...

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Hurtig og Tube Mania ret det er ret langt ude, det du'er ikke!
Men måske det der køres med ikke kan vise forskellen?
Og det værste er vel, at der er andre der kunne finde på at fare ud og købe dette.

DET EN OM'ER!!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Milu,

Det er ikke ham jeg tror det er, du har som avatar.. Vel..?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hehe Blackhawk.

Du får en en gratis lyttesesion med kaffe og/eller Carlsberg hvis du kan gætte det.

Mvh.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Milu,

Det er ikke ham jeg tror det er, du har som avatar.. Vel..?

Nej, det er ikke Adolf Hitler.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hehe Blackhawk.

Du får en en gratis lyttesesion med kaffe og/eller Carlsberg hvis du kan gætte det.

Mvh.

James Ellroy - forfatter til de fantastiske og hårdslående American Tabloid og Cold Six Thousand (bla.)

Og LA. Confidential iøvrigt (den der også blev til en glimrende film)

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Øv var det så nemt...

Hehe nej ikke Adolf for pokker da!

Nemli' the good old f**ked up James Ellroy.

Mvh.

Edit: Hmm, det er selvfølgelig ret uheldigt hvis folk tror det er A. Hitler (hvilket det da osse ligner lidt), overvejer lige en anden avatar...

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Lidt uheldig avatar, ja Snød også mig i første omgang.
Her har i den i rigtig størrelse...

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

My deepest excuse

Både for misforståelsen og off-topic i Mijus tråd!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Nu får vi se! det skulle prøves! og prøves...(power invertere) førstehånds intryk var / er posetivt!...

Men muligvis tages skridtet fuldt ud og der laves en merie direkte batteri føde, løsning!...??

Nu får vi at se...!?

Men batterier ER! vejen frem...

Iøvrigt er der ingen problemer med de batterier + oplader, de står sgu da ikke i stuen! (konen ville gå i selvsving!!) men lige udenfor vinduet i en dertil lavet og godt isoleret (for beskyttelse mod kulde regn / fugt og vejer) kasse.. så NO PROBLEM!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige gøre opmærksom på at der er forskel  på invertere. Der findes rigtige sine wave invertere med lav forvrængning og næsten ingen støj og så er de såkaldte modified sine wave med masser af støj og som leverer noget som mere er firkant end sinus. De første kan nok med held anvendes til hifi, men det er altså ikke dem det omtalte firma leverer. De tilhører den sidste type. Det var da godt miju har placeret sine batterrier udenfor , men advarslen er på sin plads hvis nu andre skulle finde det interessant

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke bruge en computer UPS? Den leverer da en ren sinus...?
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes for en 10 år siden hvor jeg eksperimenterede med net kontra batteridrift på en nle11/12 forforstærker. Efter min mening var det yderst marginalt hvilken gevinst der kom ved at benytte batteridrift (som slet ikke var koblet til nettet). Dette på trods af, at reguleringen i en nle med den tilhørende strømforsyning vel ret beset ikke var optimal. I dag må jeg sige at det var godt jeg fandt ud af, at batteridrift ikke gav noget der, - men irriterende at jeg koncentrerede mig om den forkerte ende - så at sige.

Hvis du vil have en ideel strømforsyning så starter det efter min erfaring altså foran netkablet, men i den modsatte ende. Når man ser i aparaterne kan man ikke andet end bekræfte dette. Der anvendes f.eks. i en 3560 så vidt jeg husker separate trafoer for digital og analog sekton, mens selve reguleringen sker med billige trebenede regulatore. Det kan der ikke gives nogen teoretisk, lyttemæssig, målemæssig, produktionsmæssig begrundelse for. Det er ren markedsføring.

Støj på en strømforsyning er som jeg ser det mange ting. Hastighed, liniaritet, & stabilitet i praktisk brug - og ikke mindst minimering af loops & groundbounce - en kort/hurtig stelvej er helt afgørende f.eks. i en dac. Det er min erfaring at der er meget at hente ved den rigtige strøm. Jeg har svært ved at se at man kunne lave et mere forkert tiltag end det du har gjort, jf. de tidligere forklaringer, men held og lykke med de fortsatte tweaks.

Det er forresten utroligt at de er blevet så billige de omformere. Det er jo helt fantastisk til kolonihaven uden 220v. Et solpanel til en tusse, et par billige batterier og omformer fra harald n, og så har man 220 v.

Angående den benzin generator. Det lyder fantastisk med sådan en foran anlæget. Jeg mindes min lillebrors 30 års fest. Live musik og karaokee i det store telt, og fadøls racerløb på bordene ud på nattet da der kom frost og bordene blev glatte. Hold kæft hvor lød anlæget bare godt !

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Kunne man ikke bruge en computer UPS? Den leverer da en ren sinus...?

Nej, den leverer ikke en re4n sinus. Den er hamrende fuld af HF støj!! Men det er pc'en ligeglade med... den lyder hverken bedre eller dårligere af den grund...

Anlægget derimod... det er nok lidt mere følsomt!

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det var dog det mest tåbelige jeg længe har hørt... Undskyld mig! Men det viser bare med al tydelighed, at folk hører lige nøjagtig det de gerne vil tro de hører.Og Du tror åbenbart du lytter til et anlæg der er blevet meget bedre efter denne "tweaking"!

Desværre ved du åbenbart for lidt om elektronik, til at vide hvad det er der sker. Du tror vitterligt at du er sluppet af med al støjen på 230 volt siden af dit anlæg.NEJ!!! Ved du hvordan en af disse invertere fungerer?? Tydeligvis ikke!

Inverteren er en switch mode forsyning. Den fungerer ved at hakke de 12 volt over i firkanter, som den så sender ind gennem en transformator, der transformerer det op til 230 volt. Efterfølgende sker der en grovfiltrering, så man får en tilnærmet sinus ud af det.

Frekvensen er formentlig omkring 40-100kHz. Det vil altså sige, at din strøm kommer fra firkantpulser med en frekvens på 40-100kHz med en amplitude på 325 volt. Og så tror du ikke der er noget støj. Jeg kan næsten ikke stoppe med at grine!

Har du prøvet at sætte en spectrum-analyser på??? Nej vel.. Så ville du nok ret hurtigt opdage, at der er 1000 gange mere støj på denne switch mode forsyning, end der er på lysnetet. Forskellen er bare, at på switch mode er den altid, hvor lysnettets støj endda bliver noget mindre om aftenen/natten.

Jeg synes efterhånden al den såkaldte tweaking er ved at blive latterlig. Folk tror, at bare de selv ændrer et eller andet, så bliver det absolut bedre. Glem det. Man skal vide hvad man gør, og det gør du tydeligvis ikke! Du tror du fjerner støjen, fordi du ikke ved bedre. Og du kan endda høre helt tydeligt, at det er blevet meget bedre.... Yeah right!! Så tror vi på den, og så den med julemanden og så ikke flere!!

Hvis du vitterligt vil have støjsvagheden fra batteridrift, så skal du drive dine kredsløb direkte fra batterierne. Et sætte flere i serie for at opnå den korrkte spænding. Ikke begynde at switche spændingen med 40-100kHz... Det må du da kunne se... Det er jo trods alt ikke atomfysik!!

Endnu en gang...    . Jegkan simpelhen ikke stoppe med at grine. Det her er for lamt!!Jeg kan slet ikke finde noget sammenligneligt!

Hvis Hurtig ikke havde skrevet det havde jeg !

Inveter støjer ! ! !

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, måske får støjen anlægget til at lyde bedre... Og måske er månen lavet af en grøn ost.... Hvem ved.Men hvis budskabet er, at miju's anlæg lyder bedre fordi der er kommet mere netstøj, så er overskriften ret uheldig "slut med netstøj"....

Hov hov han har ikke mere net støj ! Næh nej han lave skam selv sit støj..........

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes