| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har skam også respekt for, at der er folk som miju der er utrætteligt i sin søgen efter bedre lyd. Ingen tvivl herom! Jeg har desværre ikke selv alt for godt med tid til det selv i øjeblikket. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
Tænk at man kan bære sig så tåbelig ad . Som yderst erfaren udi alsken power elektronik ved jeg at invertere støjer som ind i helvede, Jeg har selv en fra omtalte firma, men jeg bruger den kun til drive min cikulationspumpe ved strømudfald på nettet da jeg fyrer med koks som ikke lader sig slukke. Off Topic: det var da en fin idé! Også akvarier ville nyde godt af dette...
Hurtig har fulstændig ret og det er ikke til diskusion. Spørg dog inden i kaster jer ud i tåbelige indvesteringer.
Holfi og Rowland bruger sgu da ikke invertere så den sammenligning dur ikke!!
Med undrene hilsen |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes det er mærkeligt , at folk ikke kan glæde sig over miju's tweak når det nu virker for ham. er ikke nogen haj til elektronik selv og det der bliver skrevet fra div. debatører er da sikkert rigtigt, men syntes godt nok det er en noget grov tone overfor miju. er sikker på at det godt kunne være sagt lidt pænere. det var nok ikke lige et tweak jeg ville rode mig ud i , men hvis det virker for dig miju så syntes jeg da det er fedt på dine vegne. og som nævnt tidligere så står det jo folk frit for om de vil læse denne tråd, men at direkte side og bruge tid på , at svine manden til kan jeg ikke rigtig se det fede i . håber da det giver lidt stof til eftertanke ellers hører vi jo aldrig om nogle tweaks igen , for det gider folk da ikke , hvis de bare bliver svinet til. __________________ mit grej
højt=hjemmebyg (jbl og TAD enheder)
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej , men det er da osse bedre at købe en billet til Thailand og få lidt godt at at spise, Ikke sandt.
Det er samme pris. ...Både tweeked og tonen kunne trænge til en opstrammer. Ikke desto mindre har mere end 2000 læst denne tråd og nogle udtrykker glæde over at være blevet advaret.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste første side, og opgav. Alt det brokkeri.. :)
Nå men jeg har selv lavet noget ligende til mit nye anlæg.
På arbejde har de købt nye Redundent UPS / batterier til nogen vægte (måler +/-0.0001g). Jeg har så fået de gamle. Da jeg åbner dem finder jeg ud af at der sidder 6x 12v/9A's motorcykel batterier. Jeg har nu fået 6 nye smidt i, og det kører bare.
Jeg har prøvet med et oscilloscope og alt støj er næsten væk. VDC = 0.0001 - 0.002v og VAC har slet ingen udfald.
Jeg prøvede for sjov skyld at måle på stikkontakten, og VDC ligger på 0.2 - 0.35v. VAC ligger fra 238-241v (ca. kl 22.00)
Når jeg tænder elkogeren ryger VDC op på 0.6-0.7 
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael
Jeg tror dig, men den har heller ikke kostet en 500 las fra ny. Nærmere det 10 dobbelte eller mere.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe. nej den nye kostede 120kkr
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser udgangsspændingen ud. Er den flot sinus formet på din ups? I et tidligere indlæg fra mig har jeg sagt at der findes sådanne ting som måske med held kan anvendes.
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
også fair nok , at advare andre , hvis det er farligt eller i teorien er noget skidt , men det kan vel godt gøres på en lidt mere stille og rolig måde
__________________ mit grej
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man advarer folk tille og roligt, tror de ikke på der er noget galt... Selv de mest gennemarbejdede argumenter er ikke nok. For af en eller anden årsag, så vil folk gøre alt for at tro på, at ting absolut må virke hvis man selv kan lave det. Og selvom det er 100% tydeligt, at man direkte forringer arbejdsbetingelserne for ens udstyr, så vil folk ikke acceptere... Næ nej... man stoler hellere på sine køkkenbords-teorier... Og der skal under ingen omstændigheder komme nogen folk med teknisk indsigt og tro at de er klogere end en selv, selvom man intet aner om elektronik.
Det med køkkenbords-teori... Det er fair nok. Jeg kendre mange utrolig gode konstruktioner der er skabt sådan. Men det kræver trods alt en basal viden om elektronik. Har man den, kan man sagtens gå ind specifikke steder i en konstruktion og forbedre noget. Men mangler man denne viden, kan man meget let komme til at skade mere end man gavner... Eks. når man tor ma fjerner netstøj (fordi man ikke ved hvordan en inverter fungerer), men i virkeligheden bombarderer udstyret med 1000 gange så meget som man startede med.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis folk ikke vil lytte efter når der tales med en ordentlig tone og dokumentere overfor dem at tweaked er farligt eller i teorien ikke virker er det vel også deres eget problem
__________________ mit grej
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Uanset om Miju har "dummet" sig eller ej, så synes jeg at det er en ubehagelig og decideret uforskammet tone som Hurtig frembruser med 
Du burde lige tænke dig om en ekstra gang inden du hamrer løs på tastaturet - jeg tvivler på at du ville tale på den måde, hvis du stod over for Miju i person!  |
|
|
Ja ærligt talt...det behøver sgu ikke være sådan. Det ender bare med at ingen tør prøve noget nyt eller udtale sig om nye områder. Hvor sjovt er det?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozzy24 skrev:
| hvis folk ikke vil lytte efter når der tales med en ordentlig tone og dokumentere overfor dem at tweaked er farligt eller i teorien ikke virker er det vel også deres eget problem |
|
|
Problemet her er jo, at der direkte opfordres til at benytte sig af invertere og "batteridrift". Det er også fint, og det kan også være et godt tweak, men ikke særlig smart, når det gøres forkert! Der er tale om at vejlede på den forkerte måde. Det burde klart fremgå i overskriften, at der var tale om en decideret eksperiment/test. Det gør der bare ikke - der står ligefrem, at han har fjernet AL netstøj, hvilket jo er forkert. Hvis det ikke var for Hurtig, Tube Mania m.fl., havde du måske sprunget ud i samme eksperiment som Miju. Komplet overbevist om at du har opnået at fjerne alt støj fra lysnettet, selvom det ikke er tilfældet. Kan du ikke se det forkerte i det? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Kan du ikke se det forkerte i det?
|
|
|
Sagtens...men der er mange måder at sige det på.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
AM-E skrev:
Kan du ikke se det forkerte i det?
|
|
|
Sagtens...men der er mange måder at sige det på. |
|
|
Det er rigtigt, og det HAR jeg også påpeget i de forrige indlæg. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet alternativ til en god tone. Jeg tror et vigtigt skel går mellem at sige at en person er tosset eller det han siger er tosset.
Batterier støjer i øvrigt også 
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inverterne er nu droppet! selv om de faktisk ikke havde en så HØRBAR! negativ indflydelse på lyden som nogen her hævder!..
Dog har nærmere lytning gjort klart at visse detaljer sløres en smule, der var mere ro i lydbilledet men ved nær lytning gik det ud over precisionen i perspektivet, og lidt i dybde perspektivet (selv om bredten faktisk blev lidt støre) dynamikken blev på en og anden måde "kunstigt" forøget.. men "rigtigt" har det ikke vist sig at være.. (dette muligvis så af her i tråden nævnte grunde!)
Dette oplevet på DAC,n... monteret på selve cd,n DCD3560 der kun kørte som drev i testen og pre ampen, var der ingen effekt at reelt spore.. ( jeg tilskriver dette den meget effektive indbyggede net isolation i pre.)
Det første indtryk og de første dage med tweaket (som jeg iøvrigt har fået anbefalet og ikke selv fundet på... dette godtnok af en carfi freak der roder en lille smule den hifi også..) var lidt forførende.. og lyden fik en og anden imponator effekt!...
Det har dog vist sig at uden inverterne lyder det mere "korekt" dette blev klat de der også blev prøvet en Exact net filter... denne viste klart hvordan det SKULLE! lyde...
Nu arbejdes der så på at få batteri driften implementeret uden brug af disse power invertere..
Dette var atlså et "tweak" der IKKE! fungerede.... (som det blev opmærksomgjort på fra flere mere eller mindre pænt fra nogle! men ok!.. såden er de jo så bare... og ret havde de jo.. )
Men batteri drift er efter min bedste overbevisning en farbar vej og en løsning på net støj problemet samt en kilde til bedre lyd..
dette er dog noget jeg vil lade op til en elektronik kyndig kammerat, da finere elektronik (andet end den der har med delefiltre at gøre) ikke er min bolgade!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig ja... Batterier støjer også. Husk på at batterierne fungerer ved en konstant kemisk reaktion. Dette er ikke støjfrit. Men støjen har en helt anden karakter! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Af samme grund har både Holfi samt eks. Jeff Rowland sværget til batteri drift.
(det er ihvertfal den udlægning af det jeg har fået)
|
|
|
Jeg mener de begge bruger batterierne direkte og det burde være en nogenlunde simpel operation, i hvert fald på en pre-amp hvor det meste kan klares med +/- 12-15 volt eller noget i den stil. måske endda bruge +/- 24 volt (dejligt nemt) og så smider et R/C led foran. Det burde dæmpe evt støj fra batterierne ganske kraftigt og give en meget ren forsyning.
Ren batteri-forsyning af en poweramp er nok lidt mere besværligt, men en god stak 12V batterier i serie og nogle gode tykke kabler i autohifi-dimmentioner så skulle det også være klaret.
Opladningen af de mange akkumulatore kræver dog nok en specialløsning, men det er vel også til at klare.
Tror det ville være den vej jeg ville gå hvis jeg skulle lave batteridrift og få lav støj. Men ellers et interesant eksperiment du havde gang i.
Mvh. Brian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se miju.. nu er du inde på det rigtige. Direkte batteridrift.
Måske du skulle kigge lidt til Holfi. Her har man længe kørt med strømforsyningen i et seperat kabinet (på de største modeller). I dette kabinet sidder en række batterier, der gennem et TYKT kabel er koblet direkte i forstærkerkredsløbene. Desuden sidder der en lille strømforsyning, der lader batterierne op når det er påkrævet.
På den måde slipper du både af med netstøj, samt den støj trafoen i sig selv giver, idet den er fjernet fra lydkredsløbene.
Holfi kobler i øvrigt helt fra nettet når man spiller musik. Først når du slukker forstærkeren, giver den sig til at lade batterierne op. Men så længe du spiller musik, kører du 100% på batterier.
Man kan sagtens lave et automatisk ladekredsløb der tager sig af dette... Det skal nok være således, at detv automatisk kobler på nettet, hvis batterierne er ved at gå flade.
Sig endelig til hvis det er noget du skal have lidt hjælp til. Jeg er klar!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |