| Forfatter |
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig på tide. Jeg har tre gange skrevet til MS omkring fejl og mangler samt ønsker, en gang har jeg fået et standard svar. 
Det er synd for jeg kan virkelig godt lide produktet, men samtidig sidder man med en følelse af at "hvor svært kan det være?". Nogen må jo sidde med utrolig røde øre over ikke at kunne levere samt andre med lige så røde øre for dårlig kontraktudfærdigelse. Hvis TV2 guide kan, så burde man da uden de store armsving også kunne dette her i MS, no?
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
wideover Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man burde have valgt en udbyder i hvert land. Så havde det hele også stået på dansk. Nå, de får chancen til 1. februar, så går jeg tilbage til quickguide.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer jo alt sammen an på hvor meget man vil betale for at få guiden til at virke... og hvor mange kanaler man gerne vil have i guiden.... its all about money...
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
guide data er vel offentlig tilgængelige, no? Så hvis MS var smarte så fik de oprettet en service for udbyderen som sørgede for at virke sammen med MCE.
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er vi så ikke tilbage igen ved bilen, godtnok skulle den kunne dreje til venstre, men det kommer måske senere, når vi får råd til at udvikle det- Har man har solgt et produkt - skal det mest basale virke, det er trods alt et salgsargument.
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor svært kan det være? Et gratisprogram som Mediaportal med gratisprogrammet o2grabber fungerer perfekt ...
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men den grabber også fra enten DR eller TV2, det gør MCE ikke
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Binnerup: Ok, det vidste jeg ikke. Men min pointe er, at den udfordringen ikke kan være så stor. Så vidt jeg kan forstå handler det om, at MS ikke opdaterer deres tvguide korrekt - og ikke et teknisk problem? Eksempelvis kan tv2 (som min o2grabber snupper data fra) og DR finde ud af at holde en tvguide opdateret.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men de køber sig rettigheder til disse data så spørgsmålet er hvordan de skal sætte data ind i guiden. Der har jo længe været tale om at den måde som O2Grabber henter data ikke er decideret lovligt. Men jeg er da enig i at det er underligt at det kan være så svært at få de data til at stå rigtigt og ret så irriterende!!
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Kermit Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...
Man må da håbe, at den artikel kan presse M$ bare en anelse.
Måske skulle vi rotte os sammen, alle sammen begynde at sende mails til M$ med spørgsmål om, hvornår programguiden begynder at virke...
Jeg mener: Det kan da være de kan se, at der efterhånden er mange, der bruger deres MediaCenter, og de kan jo ikke sidde overhørigt, at der 1) findes adskellige gratis alternativer og 2) eftersigende er et mediaCenter på vej fra Apple.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige hørt fra en kollega at nogle af kanalerne skulle virke nu. Han kørte en gennemgang af kanalerne her i weekenden og pludselig var nogle af dem på igen.. måske de er ved at være klar??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går rigtig godt med den guide... Nu prøvede jeg lige at geninstallere guiden og det skete der ikke noget ved. Har tidligere brugt guiden fra Frederiksberg. Her havde de da i det mindste både en TV2 Charlie og en BBC Foods så man kunne få data fra TV2 Charlie. MEN I Københavner guiden er det én og samme kanal og så er der tilgengæld slet ikke nogle data... virkelig godt... 1. februar er tæt på så vi må håbe datoen holder...
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Den guide MS tilbyder er en homoguide....Nis Lorentzen må være på stoffer. Men måske forsøger MS at positionere sig som et alternativ til idioti....Man kan ikke andet end sige at det er de lykkedes med sofar....Den guide er og bliver en gang l**t...
Guide? "Ehm ja vi hyrrer et engelsk firma til at holde øje med den danske programflade".....Det er vidst kun MS der kan slippe afsted med den slags horrible dispositioner....
Jeg kan kun opfordre til Webguide......Ulovligt eller ej who cares anyway? Så længe jeg ikke distribuerer min DB/XML fil er det vel ikke mere ulovligt end at højreklikke på siden og sige copy source?
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er godt nok sørgeligt....
Som undertegnede førhen har nævnt, er MCE et produkt, som MS skulle SKAMME sig over at tage penge for.
Brugerfladen er ganske enkelt, noget af det mest kedelige man kan tænke sig (uden man kan peppe det lidt op) Funktionsmæssigt egentlig okay, men stadig med en masse mangler i forhold til andre sammenlignelige mediecentre. Og hvis man har tanke på at denne MCE faktisk koster en pæn slat penge. Så må konklusionen for den funktionsmæssige del, også katogoriseres et stykke under, hvad der kan accepteres.
Sjældent har man da set, et så useriøst produkt. Og at man så tillader sig at tage røven på folk, og lade dem købe et "nyt" styresystem, istedet for at yde deres nuværende kunder en MCE platform, der kan ligge ovenpå kundernes, i forvejen dyrt indkøbte Windows styresystemer - det er ganske enkelt usmageligt!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes i bund og grund det er et udemærket produkt for folk der er nye udi mediacenter verdenen. Man skal huske på, at det kun er meningen at det skal sælges med nye "mediacenter kompatible" pc'er, hvor det må formodes at folk ikke har et OS i forvejen - og ikke er i stand til selv at bygge en htpc, tweake den, og få den til at virke tilfredsstillende (at færdige MS MCE pcer så også har problemer er en anden sag)
Jeg kan naturligvis godt se argumentet for at de burde tilbyde en opgrade til eksisterende Windows-kunder, så de ikke blev nødt til at købe et helt nyt operativsystem - men MS's argument er jo at de så ikke kan være sikre på at det virker med folks hardware. Hvilket er et lo***-argument, der lugter lidt for meget af penge.
At det så ikke kan tilpasses på nogen måde og at epg'en ikke virker - ja det er så bare for dårligt.
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke fordi vi skal til at diskutere hvorvidt MCE er godt eller skidt, men kigger vi på MediaPortal som er gratis så fik jeg nu aldrig det til at virke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, rigtigt - jeg orker heller ikke at ende i en Microsoft-bashing-tråd!
Fik selv mediaportal til at virke ganske glimrende - ligesom jeg er sikker på at man kan få MCE til at virke ganske glimrende. Bare ikke altid lige ud af kassen, hvilket må være det vægtigste argument for at vælge MCE fremfor andre? MEN - det er jo heller ikke alle der har haft dårlige oplevelser med epg'en i MCE..
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok lidt gammel, men alligeel.........
Somme tider kan det være smartest at tie stille. Også selv om man er ejer af Microsoft, Windows-opfinder og global computer-guru, som nu Bill Gates, som for nogen tid siden sammenlignede computerindustrien med bilindustrien.
Han sagde blandt andet: "Hvis General Motors havde udviklet teknologien i samme takt som computerindustrien, ville vi i dag alle køre rundt i biler, der kunne køre 100 miles på en liter benzin."
Bill Gates fik den lige i nakken igen !!
General Motors reagerede ret hurtigt med en pressemeddelelse - for lige at sætte tingene på plads. Svaret lød:
"Hvis GM havde udviklet en teknologi som Microsoft, ville vi i dag køre rundt i biler med følgende egenskaber:
- Din bil vil, tilsyneladende uden grund, gå i stykker op til to gange dagligt.
- Hver gang man malede nye striber på vejene, måtte man købe en ny bil.
- Din bil ville jævnligt gå i stå på motorvejen. Men du ville acceptere det, genstarte og køre videre.
- I stedet for advarselslamper for temperatur, olie, batteri m.v., ville der kun være èn advarselslampe, som betyder "generel fejl".
- Airbag systemet ville først spørge "er du sikker?", før det kunne udløses.
- Bilen ville jævnligt låse sig selv, og man ville kun kunne komme ud via særlige tricks - f.eks. ved samtidigt at vride dørhåndtaget, dreje nøglen og trække i antennen.
- Hver gang en ny bil blev sendt på markedet, skulle man tage et nyt kørekort. Mange ting ville fungere helt anderledes end i den gamle bil.
- Og endelig skulle man trykke på startknappen for at stoppe bilen."
Mvh.
|
| Til top |
|
| |