| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| HDMI overgår såvel RGB scart som Component. I praksis er forskellen ikke enorm, men den er der. Forskellen mellem RGB og Component er IMO forsvindende lille i praksis. |
|
|
Igen afhængig af udstyr! 
Nævn mig blot én plasmaskærm, hvor HDMI eller DVI giver bedre billede end den (analoge) RGB indgang? (naturligvis såfremt den er af ordentlig kvalitet og ikke er begrænset- dvs. ikke SCART, men eksempelvis RGBHV - 5 bnc)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
L.B. skrev:
| HDMI overgår såvel RGB scart som Component. I praksis er forskellen ikke enorm, men den er der. Forskellen mellem RGB og Component er IMO forsvindende lille i praksis. |
|
|
Igen afhængig af udstyr! 
Nævn mig blot én plasmaskærm, hvor HDMI eller DVI giver bedre billede end den (analoge) RGB indgang? (naturligvis såfremt den er af ordentlig kvalitet og ikke er begrænset- dvs. ikke SCART, men eksempelvis RGBHV - 5 bnc)
|
|
|
Det kan jeg ikke . Jeg taler udelukkende udfra mine erfaringer med min projektor...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
jdg1 skrev:
L.B. skrev:
|
|
Igen afhængig af udstyr! 
|
|
|
Det kan jeg ikke . Jeg taler udelukkende udfra mine erfaringer med min projektor...
|
|
|
Nemlig - meget afhænger af det brugte udstyr 
Og inden der hersker alt for meget begrebsforvirring, så er det værd at huske på, at HDMI og DVI er digital overførsel (med undtagelser) af et RGB eller Component signal.
Så man skal huske ikke at sammenligne pærer og bananer 
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svarene. Så som udgangspunkt skal man vælge HDMI fremfor component og scart, da der ikke er noget konverteringstab. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, jeg åbner tråden igen, men jeg skal lige have afklaret dette  Jeg har lige købt et Samsung LE-32R72B (endnu ikke ankommet til min lejlighed) og har en Sharp DV-HR450S HDD/DVD-recorder. Pt. kører jeg signalet fra HDD/DVD til mit tv via et Bandridge Scart. Når jeg får mit Samsung, kan jeg køre sætte min HDD/DVD til at køre med RGB via Scart. Hviket jo giver et ret godt billede. Men jeg har samtidig muligheden for at køre Component med Progressiv Scan. Så hvad vil I anbefale? RGB via Scart eller Progressiv Scan via Component? Anders
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
andefeldt skrev:
Undskyld, jeg åbner tråden igen, men jeg skal lige have afklaret dette 
Jeg har lige købt et Samsung LE-32R72B (endnu ikke ankommet til min lejlighed) og har en Sharp DV-HR450S HDD/DVD-recorder. Pt. kører jeg signalet fra HDD/DVD til mit tv via et Bandridge Scart. Når jeg får mit Samsung, kan jeg køre sætte min HDD/DVD til at køre med RGB via Scart. Hviket jo giver et ret godt billede. Men jeg har samtidig muligheden for at køre Component med Progressiv Scan.
Så hvad vil I anbefale? RGB via Scart eller Progressiv Scan via Component?
Anders
|
|
|
Som det efterhånden er skrevet en hel del gange i tråden; prøv dig frem (da meget afhænger af det brugte udstyr)
|
| Til top |
|
| |