Emne: Modehøjtalere......???? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Mortus skrev:
nå, prøver lige med en lille historie
Jeg har set flere eksempler på, at når folk har opdaget lyden, klangen, nerven og rytmen i den "gammeldags" konstruktion bliver de nærmest helt bløde i knæene!
Det sjoveste eksempel har jeg fra Audio Consult, hvor en kunde kom ind med sine B&W 803'ere (hvordan man så end slæber rundt på dem!). Han søgte nogle nye højtalere men nærmest før samtalen blev startet, blev han helt forbløffet over den lyd der blev presset ud af et par små Audio Note speakere (der OGSÅ bygges the old fashioned way)!! Han blev nærmest så forarget over sine egne højtalere, at han med det samme købte et sæt Audio notes, og simpelthen lod sine egne HT'ere stå!!!
Blot et eksempel på, at den anden måde at lave højtalere på kan noget helt andet end et slim-line kabinet.
Du vil hellere høre musik end resonans fra et kabinet!?? (michael WB). Prøv at lytte til et par af den anden slags - så vil du nok moderere dit udsagn en smule... om det så end er et par Snell EIII, Audio Note eller evox... I dare you!
|
|
|
Halløj!
Jep, som tidligere ejer af Snell EII kan jeg da nikke genkendende til det du siger... Men der er altså også ting de ikke kan! Fremragende mellemtone område, her svinger de. Men det kniber mere med ekstremerne, her får man ikke "toppen af poppen", so to say.
Mvh. |
|
|
bestem, Snell E er ikke den perfekte højttaler, men man generes ikke af underlige lyde fra kabinettet, det er andre ting den ikke gør perfekt. jeg skal en dag have prøvet at dele den aktivt efter og sende dybbassen til at par subs, det tror jeg kunne løse nogle at problemerne.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Milu skrev:
Mortus skrev:
Jeg har set flere eksempler på, at når folk har opdaget lyden, klangen, nerven og rytmen i den "gammeldags" konstruktion bliver de nærmest helt bløde i knæene!
Det sjoveste eksempel har jeg fra Audio Consult, hvor en kunde kom ind med sine B&W 803'ere (hvordan man så end slæber rundt på dem!). Han søgte nogle nye højtalere men nærmest før samtalen blev startet, blev han helt forbløffet over den lyd der blev presset ud af et par små Audio Note speakere (der OGSÅ bygges the old fashioned way)!! Han blev nærmest så forarget over sine egne højtalere, at han med det samme købte et sæt Audio notes, og simpelthen lod sine egne HT'ere stå!!!
Blot et eksempel på, at den anden måde at lave højtalere på kan noget helt andet end et slim-line kabinet.
Du vil hellere høre musik end resonans fra et kabinet!?? (michael WB). Prøv at lytte til et par af den anden slags - så vil du nok moderere dit udsagn en smule... om det så end er et par Snell EIII, Audio Note eller evox... I dare you!
|
|
|
Halløj!
Jep, som tidligere ejer af Snell EII kan jeg da nikke genkendende til det du siger... Men der er altså også ting de ikke kan! Fremragende mellemtone område, her svinger de. Men det kniber mere med ekstremerne, her får man ikke "toppen af poppen", so to say.
Mvh. |
|
|
bestem, Snell E er ikke den perfekte højttaler, men man generes ikke af underlige lyde fra kabinettet, det er andre ting den ikke gør perfekt. jeg skal en dag have prøvet at dele den aktivt efter og sende dybbassen til at par subs, det tror jeg kunne løse nogle at problemerne. |
|
|
Jo faktisk netop i basområdet har den en lidt kasseagtig lyd! Så jo det vil næppe være en helt dårlig idé, at lade den kun arbejde med det område den er rigtig god til, mellemtonen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
|
|
|
Nu har jeg hørt masser af højttalere hvor kabinettet spiller med, det er jo desværre mere reglen end undtagelsen.
Som jeg allerede har sagt, så kan det emget vel være at Snell EIII og de andre du nævner spiller helt fantastisk. Det jeg reagerer imod er, at det skulle være en fordel at kabinettet spiller med. De højttalere jeg har nu er rimelig "døde" i kabinettet og det giver altså nogle fordele i forhold til en hel kasse der står og vibrerer. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kyhn skrev:
Milu skrev:
Mortus skrev:
|
|
|
Halløj!
Mvh. |
|
|
bestem, Snell E er ikke den perfekte højttaler, men man generes ikke af underlige lyde fra kabinettet, det er andre ting den ikke gør perfekt. jeg skal en dag have prøvet at dele den aktivt efter og sende dybbassen til at par subs, det tror jeg kunne løse nogle at problemerne. |
|
|
Jo faktisk netop i basområdet har den en lidt kasseagtig lyd! Så jo det vil næppe være en helt dårlig idé, at lade den kun arbejde med det område den er rigtig god til, mellemtonen.
Mvh. |
|
|
nej og da de godt må komme 20cm højere op er det jo oplagt at lave en fin subs stander
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|