Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Modehøjtalere......???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Mortus skrev:
nå, prøver lige med en lille historie

Jeg har set flere eksempler på, at når folk har opdaget lyden, klangen, nerven og rytmen i den "gammeldags" konstruktion bliver de nærmest helt bløde i knæene!

Det sjoveste eksempel har jeg fra Audio Consult, hvor en kunde kom ind med sine B&W 803'ere (hvordan man så end slæber rundt på dem!). Han søgte nogle nye højtalere men nærmest før samtalen blev startet, blev han helt forbløffet over den lyd der blev presset ud af et par små Audio Note speakere (der OGSÅ bygges the old fashioned way)!! Han blev nærmest så forarget over sine egne højtalere, at han med det samme købte et sæt Audio notes, og simpelthen lod sine egne HT'ere stå!!!

Blot et eksempel på, at den anden måde at lave højtalere på kan noget helt andet end et slim-line kabinet.

Du vil hellere høre musik end resonans fra et kabinet!?? (michael WB). Prøv at lytte til et par af den anden slags - så vil du nok moderere dit udsagn en smule... om det så end er et par Snell EIII, Audio Note eller evox... I dare you!

Halløj!

Jep, som tidligere ejer af Snell EII kan jeg da nikke genkendende til det du siger... Men der er altså også ting de ikke kan! Fremragende mellemtone område, her svinger de. Men det kniber mere med ekstremerne, her får man ikke "toppen af poppen", so to say.

Mvh.

bestem, Snell E er ikke den perfekte højttaler, men man generes ikke af underlige lyde fra kabinettet, det er andre ting den ikke gør perfekt. jeg skal en dag have prøvet at dele den aktivt efter og sende dybbassen til at par subs, det tror jeg kunne løse nogle at problemerne.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Milu skrev:

Mortus skrev:

Jeg har set flere eksempler på, at når folk har opdaget lyden, klangen, nerven og rytmen i den "gammeldags" konstruktion bliver de nærmest helt bløde i knæene!

Det sjoveste eksempel har jeg fra Audio Consult, hvor en kunde kom ind med sine B&W 803'ere (hvordan man så end slæber rundt på dem!). Han søgte nogle nye højtalere men nærmest før samtalen blev startet, blev han helt forbløffet over den lyd der blev presset ud af et par små Audio Note speakere (der OGSÅ bygges the old fashioned way)!! Han blev nærmest så forarget over sine egne højtalere, at han med det samme købte et sæt Audio notes, og simpelthen lod sine egne HT'ere stå!!!

Blot et eksempel på, at den anden måde at lave højtalere på kan noget helt andet end et slim-line kabinet.

Du vil hellere høre musik end resonans fra et kabinet!?? (michael WB). Prøv at lytte til et par af den anden slags - så vil du nok moderere dit udsagn en smule... om det så end er et par Snell EIII, Audio Note eller evox... I dare you!

Halløj!

Jep, som tidligere ejer af Snell EII kan jeg da nikke genkendende til det du siger... Men der er altså også ting de ikke kan! Fremragende mellemtone område, her svinger de. Men det kniber mere med ekstremerne, her får man ikke "toppen af poppen", so to say.

Mvh.

bestem, Snell E er ikke den perfekte højttaler, men man generes ikke af underlige lyde fra kabinettet, det er andre ting den ikke gør perfekt. jeg skal en dag have prøvet at dele den aktivt efter og sende dybbassen til at par subs, det tror jeg kunne løse nogle at problemerne.

Jo faktisk netop i basområdet har den en lidt kasseagtig lyd! Så jo det vil næppe være en helt dårlig idé, at lade den kun arbejde med det område den er rigtig god til, mellemtonen.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Nu har jeg hørt masser af højttalere hvor kabinettet spiller med, det er jo desværre mere reglen end undtagelsen.

Som jeg allerede har sagt, så kan det emget vel være at Snell EIII og de andre du nævner spiller helt fantastisk. Det jeg reagerer imod er, at det skulle være en fordel at kabinettet spiller med.
De højttalere jeg har nu er rimelig "døde" i kabinettet og det giver altså nogle fordele i forhold til en hel kasse der står og vibrerer.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
kyhn skrev:
Milu skrev:

Mortus skrev:

Halløj!

Mvh.

Jo faktisk netop i basområdet har den en lidt kasseagtig lyd! Så jo det vil næppe være en helt dårlig idé, at lade den kun arbejde med det område den er rigtig god til, mellemtonen.

Mvh.

nej og da de godt må komme 20cm højere op er det jo oplagt at lave en fin subs stander
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes