Emne: Emilie S3 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med denne højtaler?
Lytteindtryk er meget velkomne.
Er der forresten nogen der kender dimensionerne på sådan nogle kasser. Kan ikke finde dem nogen steder  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede1977
Det kan du tro, at jeg gør. Jeg har nemlig sådan et par dejlige søjler stående. Og, jeg kan tilføje, at det er et sæt højttaler, der virkelig har bragt glæde i Casa Flex.
Hvis du lige hænger på i 2 min. så skal jeg finde dimmensionerne på dem.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilie S3 har følgende mål (HxBxD): 127x16x32 cm. Højden er målt med ColdRays og ikke de medfølgende standard spikes. Det er en god ide, at skifte disse spikes til ColdRay Mini, der er gjort plads til på forhånd med gevind i bunden af soklen.
En forholdsvis høj speaker, men på grund af det meget smalle kabinet kommer den aldrig til at virke dominerende i et stuemiljø
mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan tjekke min tråd her på sitet, hvor jeg skriver lidt om netop EMILIE S3.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16003&K W=FLEX
Men, men...jeg vender tilbage lidt senere med mine indtryk af netop S3, så du slipper for at tæve dig igennem en lang tråd.
Mvh. Rune
NB: De har i øvrigt et sæt EMILIE S3 stående ved Lyddrengene i Aalborg til 19k, hvilket er et absolut best buy. Jeg har i hvert fald aldrig hørt en speaker på denne side af 35k, der har de samme kvaliteteter som EMILIE S3.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Men, men...jeg vender tilbage lidt senere med mine indtryk af netop S3, så du slipper for at tæve dig igennem en lang tråd.
Mvh. Rune
NB: De har i øvrigt et sæt EMILIE S3 stående ved Lyddrengene i Aalborg til 19k, hvilket er et absolut best buy. Jeg har i hvert fald aldrig hørt en speaker på denne side af 35k, der har de samme kvaliteteter som EMILIE S3.
Mvh. Rune
|
|
|
Hej Rune
Du skal nok snart nå de 500 indlæg, du behøves ikke at dele beskederne op.
venlige hifihilsner Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
FLEX skrev:
|
Mvh. Rune
Mvh. Rune
|
|
|
Hej Rune
venlige hifihilsner Henrik
|
|
|
Ha.ha...du har ret. Men jeg skal jo se om jeg ikke kan slå den gode Jonas Bojer, der ved hifi-musik.dk's opstart proklamerede, at han ville nå at skrive 2000 indlæg inden ´der var gået 6 mdr. .
Nogen gange går det bare en smule stærkt og jeg får ikke lige det hele med i én og samme mundfuld.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
FLEX skrev:
|
Mvh. Rune
Mvh. Rune
|
|
|
Hej Rune
|
|
|
Lad nu bare folk indrykke deres indlæg som det passer dem selv - du kan sagtens nå de 500 indlæg på en mere konstruktiv måde! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bestemt også positivt ment, hva skal du for at tælle et par hundrede indlæg oveni 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
tarup 13 skrev:
FLEX skrev:
|
Mvh. Rune
Mvh. Rune
|
|
|
Hej Rune
|
|
|
Ha.ha...du har ret. Men jeg skal jo se om jeg ikke kan slå den gode Jonas Bojer, der ved hifi-musik.dk's opstart proklamerede, at han ville nå at skrive 2000 indlæg inden ´der var gået 6 mdr. .
Nogen gange går det bare en smule stærkt og jeg får ikke lige det hele med i én og samme mundfuld.
Mvh. Rune
|
|
|
Han kan næsten ikke have haft familie og arbejde.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Det var bestemt også positivt ment, hva skal du for at tælle et par hundrede indlæg oveni 
vh. Henrik
|
|
|
Hehe det kan jeg ikke fortælle dig offentligt  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex.
Tak for indsatsen. Jeg har pløjet mig gennem det meste af din tråd. Lækkert setup må jeg sige. Der er vist ingen tvivl om hvad du og andre mener om højtaleren... det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg er ikke sikker på at min forstærker (Marantz) er det optimale match, selv om jeg slet ikke kan genkende det lytteindtryk du giver.
Vil overveje at få et sæt hjem på prøve. Der er nemlig også en Gamut og en Dali med i opløbet  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Hehe det kan jeg ikke fortælle dig offentligt 
|
|
|
Du kan sende en PB.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hej Flex.
Tak for indsatsen. Jeg har pløjet mig gennem det meste af din tråd. Lækkert setup må jeg sige. Der er vist ingen tvivl om hvad du og andre mener om højtaleren... det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg er ikke sikker på at min forstærker (Marantz) er det optimale match, selv om jeg slet ikke kan genkende det lytteindtryk du giver.
Vil overveje at få et sæt hjem på prøve. Der er nemlig også en Gamut og en Dali med i opløbet 
|
|
|
Jeg vil fraråde dig at prøve GamuT, det er stærkt vanedannende, og koster alt for meget . Så hellere Dali, det er da til at betale.  . Nå spøg til side, det er meget vigtigt at GamuT bliver spillet til mindst 100 timer inden du vurderer dem.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hej Flex.
Vil overveje at få et sæt hjem på prøve. Der er nemlig også en Gamut og en Dali med i opløbet 
|
|
|
God aften igen Frede.
Nå, så er der tid til en lille sum-up af mine erfaringer med EMILIE S3 By Raidho.
Som du sikkert allerede har læst i min tråd, hvor S3 bliver flittigt omtalt, så er det en speaker, der vækker bejgejstring... I hvert fald ved undertegnede, men også ved langt størstedelen af de folk, der kommer i vores hjem.
Jeg vil beskrive S3 som en højttaler, der er vældig godt afstemt. Der er ikke noget, der stikker af i det samlede lydbillede... Altså ikke en diskant, der har det med at blive stikkende eller en bas, der har tendens til mudder.
Enhederne spiller fantastisk sammen og det hele forekommer vældig integreret. De mange små bas/mellemtone-enheder yder sit i sammenspillet med diskanten, der i min terminologi er i absolut verdensklasse, hvad angår performance og lydegenskaber. De 6 bas/mellemtoneenheder formår at flytte tilstrækkelige mængder luft, så S3 formår at gå dybt... endog ganske dybt. Men, derers største force er nok hurtigheden og deres evne til at levere en punktformighed, der der gør musikken levenede og spændende at lytte til og så formår de at spille helt op til båndet, der så absolut er S3's trumkort.
Diskanten, der er udviklet af Michael Børresen, skaber en luft og klarhed jeg ikke tidligere har hørt i denne prisklasse...nuvel, der findes selvfølgeligt bedre højttalere end S3, men i netop prisklassen fra 25-50K, hvor konkurrencen er ubønhørlig, har jeg ikke hørt en speaker med bedre egenskaber. Men, det afhænger selvfølgelig også af ens præferencer og hvad det er man godt kan lide ved lyden.
Jeg foretrækker så bestemt en speaker, der ikke er tilbagelænet og tilgivende, men en speaker, der spiller upfront og bringer mig tættere på en egentlig livefornemmelse. Jeg vil kunne mærke, lugte, fornemme musikerne i rummet og det er én af de mange gode egenskaber som S3 er i besiddelse af.
Der er dømt dynamik af bedste skuffe og en båndbredde, der virkelig kan høres og fornemmes. Transienterne er på plads og jeg oplver ofte mikrodetaljer på indspilninger som jeg ikke tidligere bemærkede på andre set-up's. Bækner virker realistiske og klinger smukt ud. Her er ingen ringen fra slagtøjsinstrumenter men en udklingning, der bringer undertegnede i den 7. Himmel. Klaver, messingblæsere og i særdeleshed akustisk guitar bliver leveret med en fantastisk realisme, der er svær ikke at blive imponeret over.
Men, komplekse musikstykker, som fx den amerikanske jazz-trio THE BAD PLUS præsenterer, mestres med største selvfølge. Her på residensen er det amp.'en, der ikke kan følge med, når det virkelig går hårdt for sig, med vedvarende høje lydtryk. Så kan min BEAT 100 godt miste pusten en smule og virke en anelse stresset. men, med en lidt kraftigere amp. spændt foran S3, så tror jeg ikke, at der vil blive det mindste ballade. Som jeg skriver, så er The Bad Plus en trio, der benytter sig af store kompleksiteter i deres kompositioner og man kan ikke helt finde ud af om de hellere vil spille rock på deres akustiske instrumenter (læs: kontrabas, piano og trommer/slagtøj). Hvis ens højttalere og samlede set-up formår at spille disse vanvittige kompositioner, uden man får lyst til at kaste sig ud foran den lokale skolebus, så har man i sandhed et set-up, der formår at formidle dynamik, 3D og transienter. Og, det er noget af det som S3 er så forbandet gode til.
At, EMILIE-pigerne samtidig er en smuk speaker og let at integere i de hjemmelige omgivelser gør jo heller ikke noget. My wife to be, synes i hvert fald at vi har et sæt flotte speakers, der gerne må stå et godt stykke ude i rummet og vise deres dyder frem.
Se, alle disse skriverier kan forekomme en smule fanatiske, men sådan skal det på ingen måde opfattes. Thi, som tidligere fortalt, så er denne prisklasse en hård liga at befinde sig i og markedet tilbyder mange fine produkter til en rimelig pris. Men, EMILIE S3 er for undertegnde det bedste bud på en speaker, der kan bringe liv og glæde i ens musikalske univers og så til en meget fair pris.
Skulle du få lyst Frede1977, så er du velkommen til at slå et smut forbi Casa Flex ved lejlighed og få en ordentlig en på lytteopleveren.
mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flex: Tak, endnu en gang. Skal lige undersøge nærmere hvordan de passer med mit anlæg og mine preferencer. SA Explorer lider f.eks. lidt under brugen af meget små enheder... i mine ører - der skulle de helst ikke ligne hinanden alt for meget, hvis S3 skal have en chance her 
Tarup 13: Gamut'erne er afsindigt fede højtalere. De har L5 i min lokale hifi-geschäft, og jeg må krybe til korset og indrømme at det bare er det bedste jeg har hørt... og måske også set (men synet kan bedrage når man er håbløst forelsket). Havde det ikke være for prisen var John Lee Hooker & friends blevet formidlet gennem sådan et sæt i mørk træ i disse minutter 
Opgaven er derfor at finde noget til en trediedel af prisen, jeg kan nyde uden at være dem utro i sindet, hvergang der er hed lyttesession på programmet. Det er ikke let  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Flex: Tak, endnu en gang. Skal lige undersøge nærmere hvordan de passer med mit anlæg og mine preferencer. SA Explorer lider f.eks. lidt under brugen af meget små enheder... i mine ører - der skulle de helst ikke ligne hinanden alt for meget, hvis S3 skal have en chance her 
Tarup 13: Gamut'erne er afsindigt fede højtalere. De har L5 i min lokale hifi-geschäft, og jeg må krybe til korset og indrømme at det bare er det bedste jeg har hørt... og måske også set (men synet kan bedrage når man er håbløst forelsket). Havde det ikke være for prisen var John Lee Hooker & friends blevet formidlet gennem sådan et sæt i mørk træ i disse minutter 
Opgaven er derfor at finde noget til en trediedel af prisen, jeg kan nyde uden at være dem utro i sindet, hvergang der er hed lyttesession på programmet. Det er ikke let 
|
|
|
Hil Frede1977.
Du må på ingen måde sammenligne SA Explorer og EMILIE S3, thi der er en verden til forskel.
Diskanten i Explorer har en udpræget grad af hårdhed og selv på et ganske potent anlæg, så ringer diskanten ganske betragteligt... Den lyder med andre ord, ikke specielt godt. Og, så har den en grim tendens til at lave nogle vislelyde, de såkaldte ss-lyde, ved kvindestemmer og bækkenanslag. Det er fænomener, der er totalt ukendt for bånddiskanten i S3. Kan tilføje i den forbindelse, at diskanten fra Raidho er blvet målt til at strække sig helt op til 102 KHz, selvom de kun opgiver den til over 50 KHz. Man kan aldrig få nok båndbredde.
Med hensyn til basgengivelsen, så er der også stor forskel på de to speakers. SA mudrer og mister grebet og punktformigheden, når det går heftigt for sig. S3's bas bliver formidlet tør, dynamisk og ultra-præcist. SA's bas kan i mine øren lyde en smule loudness'ed og upræcis.
Der hvor de to højttalere virkelig skiller sig udfra hinanden er, i mine øren, integrationen af de forskellige enheder. SA Explorer lyder ikke som et hele, men spiller bas for sig, mellemtone ligeså, og så stikker diskanten simpelthen af... Den har sit eget liv.
S3 er en højttaler, der er harmonisk opbygget og tingene hænger utroligt godt sammen.
Som du sikkert har bemærket, er jeg heller ikke imponeret over SA Explorer og det lader til at du heller ikke er helt vild med denne.
Tag et lyt til S3 under de rette omgivelser... Selvfølgelig er det bedst hjemme ved dig selv.
God jagt.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man egentligt lytte til S3 på sjælland, helst i Københavns området?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man ved hifi-forum på frederiksberg.
Men ring til Sonny forud for besøget, så han kan gøre dem klar. Han er en travl mand, og husk ham lige på fasen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks, det vil jeg lige prøve.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede
Om en Emilie S3 er lige så god som Gamuts L5 kan egentlig kun afgøres ved direkte sammenligning, men til prisen får du en sædeles velspillende HTèr ved Emilie S3. Rune har beskrevet den særdeles godt, og jeg vil supplere med, at den leverer et fornemt lydbillede.
Den er lidt kritisk mht opstilling. Man skal være grundig, fasen skal være korrekt, og så kvitterer den på fornem vis. En desværre lidt overset HTèr. Husk min 100 timers tilspilning.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|