Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Emilie S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Frede1977 skrev:

Flex: Tak, endnu en gang. Skal lige undersøge nærmere hvordan de passer med mit anlæg og mine preferencer. SA Explorer lider f.eks. lidt under brugen af meget små enheder... i mine ører - der skulle de helst ikke ligne hinanden alt for meget, hvis S3 skal have en chance her

Tarup 13: Gamut'erne er afsindigt fede højtalere. De har L5 i min lokale hifi-geschäft, og jeg må krybe til korset og indrømme at det bare er det bedste jeg har hørt... og måske også set (men synet kan bedrage når man er håbløst forelsket). Havde det ikke være for prisen var John Lee Hooker & friends blevet formidlet gennem sådan et sæt i mørk træ i disse minutter

Opgaven er derfor at finde noget til en trediedel af prisen, jeg kan nyde uden at være dem utro i sindet, hvergang der er hed lyttesession på programmet. Det er ikke let

Hil Frede1977.

Du må på ingen måde sammenligne SA Explorer og EMILIE S3, thi der er en verden til forskel.

Diskanten i Explorer har en udpræget grad af hårdhed og selv på et ganske potent anlæg, så ringer diskanten ganske betragteligt... Den lyder med andre ord, ikke specielt godt. Og, så har den en grim tendens til at lave nogle vislelyde, de såkaldte ss-lyde, ved kvindestemmer og bækkenanslag. Det er fænomener, der er totalt ukendt for bånddiskanten i S3. Kan tilføje i den forbindelse, at diskanten fra Raidho er blvet målt til at strække sig helt op til 102 KHz, selvom de kun opgiver den til over 50 KHz. Man kan aldrig få nok båndbredde.

Med hensyn til basgengivelsen, så er der også stor forskel på de to speakers. SA mudrer og mister grebet og punktformigheden, når det går heftigt for sig. S3's bas bliver formidlet tør, dynamisk og ultra-præcist. SA's bas kan i mine øren lyde en smule loudness'ed og upræcis.

Der hvor de to højttalere virkelig skiller sig udfra hinanden er, i mine øren, integrationen af de forskellige enheder. SA Explorer lyder ikke som et hele, men spiller bas for sig, mellemtone ligeså, og så stikker diskanten simpelthen af... Den har sit eget liv.

S3 er en højttaler, der er harmonisk opbygget og tingene hænger utroligt godt sammen.

Som du sikkert har bemærket, er jeg heller ikke imponeret over SA Explorer og det lader til at du heller ikke er helt vild med denne.

Tag et lyt til S3 under de rette omgivelser... Selvfølgelig er det bedst hjemme ved dig selv.

God jagt.

Mvh. Rune

Påstanden er denne her går til 102 khz

Såvidt jeg kan se er den femten db nede ved 50 khz.Hvad mon den så er nede på ved 102 khz

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes