Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega, hot or not ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

DC serien var faktisk lavet til at lyde behageligt og ikke skarpt, samtidig med at de kunne larme. DC 10 og DC 12 er rigtig gode spille-højt modeller. Du bør nok ikke sætte dem tæt på et hjørne, da de er ret fyldige i sig selv (har brugt DC 12 til en havefest, og der var masser af bas, midt ude på terrassen). De er også temmelig lette at drive, men som altid skal der altså en god forstærker til, hvis man virkelig vil larme. DC 15 er en anden snak. Den har et specielt system i bassen med to svingspoler, som tilføres hver deres signal fra delefilteret. Derved forstærkes den helt dybe bas, men kravet til strøm fra forstærkeren øges også helt enormt. Den duer slet ikke til almindelige 3-6000 kroners forstærker på 100 watt, altså hvis der skal larmes. Og den skal også stå frit. Til gengæld kan den virkelig ryste buksebenene med dyb bas. Alle de tre DC'er bruger samme ret store plastmellemtone (som måske er lidt død i det, men behagelig), og deres let hornladede diskant, vistnok med membran af en slags skum. Den skriger ikke. Det er rigtigt at AL-750 nok kom tættest på hifi af de nyere, ældre CV'er, men DC serien er altså ret gode også. Husk at skumkanterne som altid nedbrydes i årenes løb, men de kan skiftes ret billigt. Det skal bare afsepejle sig i prisen, hvis de er møre eller bare ikke er skiftet nogensinde. Har ejeren givet dem silicone, kan det have reddet dem. De skal være elastiske og stærke, og må ikke vise tegn på at være møre.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jokke]

AL1000 Diskant problemet løses ved at skifte den til den nye model AL1002, den er forbedret, generelt er AL1002 lidt bedre, da der også er bi-wire, og kan komme frontstof på, desuden er enhederne venstre placeret.

Så vidt jeg ved er der 3 modeller af Al-1000'erne

1. Uden frontstof (AL-1000)

2. Lidt forbedret med frontstof (Al-1000)

3. Forbedret diskant samt anderledes "look" (enhederne sidder anderledes) (AL-1002)

Jeg er selv den galde ejer af AL-1000.. Og for satan, det ersgu noget der kan rykke i film, så vel som musik!. Men det kræver nogle forudsætninger for at man skal købe de har CV'er

1. Du SKAL kunne lide musik hvor Bassen trykker (Techo, Trance osv)
2. Du SKAL have en form af forstærker der kan trække ht'er.. Ikke noget med at jeg har en NAD 214, kan den trække Al-1000??..NEJ, de skal have noget power, hvis de skal udfolde sig..Jeg har ikke så mange penge, så jeg har valgt en Diskotekseffekt, men klart nok, hvis jeg havde penge ville jeg da helt sikkert vælge en Crown
3. De skal have p***e meget plads, for de kan trykke, og derfor skal de også have pladsen til det..

mvh
Henrik

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes