Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Klikker jeres Pioneer 436 XDE også? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Vi har vores xde oppe i 110 cm på ca 3 meters afstand , det er alletiders , det giver den helt rigtige bio feel  

Mvh Claus

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Fandt lige Philip´s monteringsvejledning i en anden tråd her i forummet :

Citér:
"Se afstanden" er i følge monteringsvejledningen fra Philips:

Skærmstr. "Alm" signal HD signal
30" 2,3 - 3,9m 1,5 - 3,9m
32" 2,4 - 4,0m 1,6 - 4,0m
37" 2,8 - 4,7m 1,9 - 4,7m
42" 3,2 - 5,3m 2,1 - 5,3m
50" 3,7 - 6,2m 2,5 - 6,2m

Og mest optimal højde er, i følge Philips, 90cm til midten af skærmbilledet.
Ellers bare inden for 70 - 130CM

"90cm til midten af skærmbilledet" !!?  Så skraber TV´et jo hen over gulvet? Har lige målt mit til ca. 125cm, så det er lige til øllet mht. hvad der er acceptabelt i Philips øjne.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Fandt lige Philip´s monteringsvejledning i en anden tråd her i forummet :

Citér:
"Se afstanden" er i følge monteringsvejledningen fra Philips:

Skærmstr. "Alm" signal HD signal
30" 2,3 - 3,9m 1,5 - 3,9m
32" 2,4 - 4,0m 1,6 - 4,0m
37" 2,8 - 4,7m 1,9 - 4,7m
42" 3,2 - 5,3m 2,1 - 5,3m
50" 3,7 - 6,2m 2,5 - 6,2m

Og mest optimal højde er, i følge Philips, 90cm til midten af skærmbilledet.
Ellers bare inden for 70 - 130CM

"90cm til midten af skærmbilledet" !!?  Så skraber TV´et jo hen over gulvet? Har lige målt mit til ca. 125cm, så det er lige til øllet mht. hvad der er acceptabelt i Philips øjne.

Mit hænger 65 cm. over gulvet og da skærmen er omkring 64 cm. høj giver dette 97 cm. fra gulv til midten af skærmbilledet. Det er godt. Jeg synes det er behageligt fordi man hverken skal kigge ned som jeg gjorde på mit gamle CRT og heller ikke op som man gør i bio'en på første række. Men det er jo i bund og grund smag og behag, og der er vi så forskellige (heldigvis)

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Clouseau skrev:

Vi har vores xde oppe i 110 cm på ca 3 meters afstand , det er alletiders , det giver den helt rigtige bio feel  

Mvh Claus

Med ondt i nakken  - jeg tror det må se fedt ud med den højde for mit hænger lavt og fylder derfor ikke meget på væggen (hvis du forstår). Til gengæld synes jeg, at min højde er god, når man skal se tv og det er vel det man har købt det til

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Man kan vel bare konkludere, at der både at plusser og minusser ved begge løsninger, (ligesom med så mange andre ting her i tilværelsen).

Jeg har siden i går formiddags siddet og ædt mig igennem LOTR 1 og 2 uden at få ondt i nakken. Og det er vel 8 timers kigning bare alene på de 2 film. Jeg tror afstanden til tv´et er altafgørende for om 92cm er for højt eller passende.

Jeg er enig i, at man burde priotere komforten højere end looket når man beslutter sig for højden. Jeg synes at jeg har fundet en god løsning hvor jeg får det bedste fra begge løsninger. Lidt højt, men ikke for højt!

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Lynge : hehe... ja !

DonJensen : Problemet er bare at man ikke kan uploade billeder i denne tråd. Det kan man kun i "Mit udstyr"-forummet. Jeg har selvfølgelig taget nogle billeder, men når man ikke kan uploade, så er det lidt svært!

Du skal oploade dine billeder på en af følgende 2 tråde:

Surround sound:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=1

Stereo:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=22

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ja lige præcis slib!

Det var såment bare en opfordring Citti!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Ja lige præcis slib!

Det var såment bare en opfordring Citti!

Jeg har lige lidt ledningsarbejde inden jeg smider mine billeder på siden. Men de kommer - kameraet er næsten rødglødende med at de billeder jeg har taget i takt med opsætningen, men jeg er langt fra færdig (fik tv mv. leveret mandag og tirsdag). Men på lørdag regner jeg med at kunne læne mig tilbage i sofaen og slappe af med noget tv

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har været syg siden tirsdag, og kan ikke rigtigt overskue at rode med kabel-føring nu.... Så de billeder jeg smækker på nettet, bliver MED "kabel-fuglerede".

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Kan det være rigtigt, at man skal foretage indstillinger på tv'et for både antenne og parabol. Jeg opdagede at jeg kørte med kontrast 40 på parabolen selvom jeg havde kørt den ned til 10 da jeg så fællesantenne?

Når jeg ser en film på tv3 via min fællesantenne vises den i bredformat. Når samme film vises via parabolen laves den om til 4:3. Der er de samme indstillinger under valg, når jeg ser via antenne og parabol. Jeg har følgende instillinger under valg:

autosize - tændt

4:3 mode - 4:3

sidemaske - fast

(er det også de indstillinger i kører med?)

Betyder 4:3 mode ikke bare at den skal vise programmet i 4:3, hvis programmet sendes i 4:3. Hvis dette er korrekt bør det vel ikke være det der får den til at ændre format ved brug af parabolen. Jeg har under indstillinger på både tv og parabol sat den til RGB og fortalt parabolen at mit tv er et 16:9. Hvad mangler jeg, for at få det korrekte format ved brug af min parabol?

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har 95 til bunden af mit 435 fde... det er perfekt og spiller med tvmøbel der er 40 cm under tv!
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Jeg har lige leget lidt med DVB-T tuneren... Det funker sgu! Jeg kan modtage DR1, DR2, DR-test og TV-2 prøvebillede. Fantastisk! Jeg har ingen antenne, så har kun proppet en 1m lang antennekabel i og den anden ende af kablet ligger på gulvet. Alligevel modtager den med 95% signal (ret blæret man kan se hvor godt signalet er i procent).... Skal lige siges at jeg bor på 3 sal  Faktisk virker EPG´en også på DR1. Dog ikke tekst-tv.

Den er jeg ikke lige helt med på. Du har altså bar sat et stykke almindeligt 75ohm-antennekabel i din tuner og så ladet den anden ende ligge på gulvet? Og med dette kan du så modtage et signal?

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Nosferatu89 ->> JEP ! Lige præcis. Husk nu at jeg bor på 3. sal, så det KAN være en stor del af forklaringen. Jeg bor bestemt ikke klods op af Hove-senderen... Så det må være højden der er afgørende. Men som du skrev, så har jeg simpelthen bare proppet et ganske normalt 75ohm-antennekabel ind i tuneren og den anden ende (ca. 50cm lang), ligger bare på gulvet! Dét i sig selv, er åbenbart nok til at jeg kan modtage et DVB-T signal og tilmed med ca. 95% signal!!! I´m impressed!

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

slib skrev:

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Kan det være rigtigt, at man skal foretage indstillinger på tv'et for både antenne og parabol. Jeg opdagede at jeg kørte med kontrast 40 på parabolen selvom jeg havde kørt den ned til 10 da jeg så fællesantenne?

Når jeg ser en film på tv3 via min fællesantenne vises den i bredformat. Når samme film vises via parabolen laves den om til 4:3. Der er de samme indstillinger under valg, når jeg ser via antenne og parabol. Jeg har følgende instillinger under valg:

autosize - tændt

4:3 mode - 4:3

sidemaske - fast

(er det også de indstillinger i kører med?)

Betyder 4:3 mode ikke bare at den skal vise programmet i 4:3, hvis programmet sendes i 4:3. Hvis dette er korrekt bør det vel ikke være det der får den til at ændre format ved brug af parabolen. Jeg har under indstillinger på både tv og parabol sat den til RGB og fortalt parabolen at mit tv er et 16:9. Hvad mangler jeg, for at få det korrekte format ved brug af min parabol?

Du skal/kan lave instillinger efter hver indgang på tv´et. En virkelig fed feature efter min mening, da dvd og tvkiggeri jo langt fra er i samme kvallitet.

Jeg blev træt af at den skiftede, så jeg kører altid (stort set) med "Fuld" og "Bred".

I opsætningen på din parapol (somewhere) skal du nok sætte den til 16:9 (udgang), det er garanteret derfor.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Så har jeg smækket nogle billeder ind, som I kan se :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35146&P N=1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes