| Forfatter |
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har vores xde oppe i 110 cm på ca 3 meters afstand , det er alletiders , det giver den helt rigtige bio feel
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige Philip´s monteringsvejledning i en anden tråd her i forummet :
Citér:
"Se afstanden" er i følge monteringsvejledningen fra Philips:
Skærmstr. "Alm" signal HD signal 30" 2,3 - 3,9m 1,5 - 3,9m 32" 2,4 - 4,0m 1,6 - 4,0m 37" 2,8 - 4,7m 1,9 - 4,7m 42" 3,2 - 5,3m 2,1 - 5,3m 50" 3,7 - 6,2m 2,5 - 6,2m
Og mest optimal højde er, i følge Philips, 90cm til midten af skærmbilledet. Ellers bare inden for 70 - 130CM |
|
|
"90cm til midten af skærmbilledet" !!? Så skraber TV´et jo hen over gulvet? Har lige målt mit til ca. 125cm, så det er lige til øllet mht. hvad der er acceptabelt i Philips øjne.
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
|
Fandt lige Philip´s monteringsvejledning i en anden tråd her i forummet :
Citér:
"Se afstanden" er i følge monteringsvejledningen fra Philips:
Skærmstr. "Alm" signal HD signal 30" 2,3 - 3,9m 1,5 - 3,9m 32" 2,4 - 4,0m 1,6 - 4,0m 37" 2,8 - 4,7m 1,9 - 4,7m 42" 3,2 - 5,3m 2,1 - 5,3m 50" 3,7 - 6,2m 2,5 - 6,2m
Og mest optimal højde er, i følge Philips, 90cm til midten af skærmbilledet. Ellers bare inden for 70 - 130CM |
|
|
"90cm til midten af skærmbilledet" !!? Så skraber TV´et jo hen over gulvet? Har lige målt mit til ca. 125cm, så det er lige til øllet mht. hvad der er acceptabelt i Philips øjne.
|
|
|
Mit hænger 65 cm. over gulvet og da skærmen er omkring 64 cm. høj giver dette 97 cm. fra gulv til midten af skærmbilledet. Det er godt . Jeg synes det er behageligt fordi man hverken skal kigge ned som jeg gjorde på mit gamle CRT og heller ikke op som man gør i bio'en på første række. Men det er jo i bund og grund smag og behag, og der er vi så forskellige (heldigvis)
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
|
Vi har vores xde oppe i 110 cm på ca 3 meters afstand , det er alletiders , det giver den helt rigtige bio feel
Mvh Claus
|
|
|
Med ondt i nakken - jeg tror det må se fedt ud med den højde for mit hænger lavt og fylder derfor ikke meget på væggen (hvis du forstår). Til gengæld synes jeg, at min højde er god, når man skal se tv og det er vel det man har købt det til
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel bare konkludere, at der både at plusser og minusser ved begge løsninger, (ligesom med så mange andre ting her i tilværelsen).
Jeg har siden i går formiddags siddet og ædt mig igennem LOTR 1 og 2 uden at få ondt i nakken. Og det er vel 8 timers kigning bare alene på de 2 film. Jeg tror afstanden til tv´et er altafgørende for om 92cm er for højt eller passende.
Jeg er enig i, at man burde priotere komforten højere end looket når man beslutter sig for højden. Jeg synes at jeg har fundet en god løsning hvor jeg får det bedste fra begge løsninger. Lidt højt, men ikke for højt!
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lige præcis slib!
Det var såment bare en opfordring Citti!
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Ja lige præcis slib!
Det var såment bare en opfordring Citti!
|
|
|
Jeg har lige lidt ledningsarbejde inden jeg smider mine billeder på siden. Men de kommer - kameraet er næsten rødglødende med at de billeder jeg har taget i takt med opsætningen, men jeg er langt fra færdig (fik tv mv. leveret mandag og tirsdag). Men på lørdag regner jeg med at kunne læne mig tilbage i sofaen og slappe af med noget tv
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været syg siden tirsdag, og kan ikke rigtigt overskue at rode med kabel-føring nu.... Så de billeder jeg smækker på nettet, bliver MED "kabel-fuglerede". 
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Kan det være rigtigt, at man skal foretage indstillinger på tv'et for både antenne og parabol. Jeg opdagede at jeg kørte med kontrast 40 på parabolen selvom jeg havde kørt den ned til 10 da jeg så fællesantenne?
Når jeg ser en film på tv3 via min fællesantenne vises den i bredformat. Når samme film vises via parabolen laves den om til 4:3. Der er de samme indstillinger under valg, når jeg ser via antenne og parabol. Jeg har følgende instillinger under valg:
autosize - tændt
4:3 mode - 4:3
sidemaske - fast
(er det også de indstillinger i kører med?)
Betyder 4:3 mode ikke bare at den skal vise programmet i 4:3, hvis programmet sendes i 4:3. Hvis dette er korrekt bør det vel ikke være det der får den til at ændre format ved brug af parabolen. Jeg har under indstillinger på både tv og parabol sat den til RGB og fortalt parabolen at mit tv er et 16:9. Hvad mangler jeg, for at få det korrekte format ved brug af min parabol?
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 95 til bunden af mit 435 fde... det er perfekt og spiller med tvmøbel der er 40 cm under tv!
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
|
Jeg har lige leget lidt med DVB-T tuneren... Det funker sgu! Jeg kan modtage DR1, DR2, DR-test og TV-2 prøvebillede. Fantastisk! Jeg har ingen antenne, så har kun proppet en 1m lang antennekabel i og den anden ende af kablet ligger på gulvet. Alligevel modtager den med 95% signal (ret blæret man kan se hvor godt signalet er i procent).... Skal lige siges at jeg bor på 3 sal Faktisk virker EPG´en også på DR1. Dog ikke tekst-tv.
|
|
|
Den er jeg ikke lige helt med på. Du har altså bar sat et stykke almindeligt 75ohm-antennekabel i din tuner og så ladet den anden ende ligge på gulvet? Og med dette kan du så modtage et signal?
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
slib skrev:
|
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Kan det være rigtigt, at man skal foretage indstillinger på tv'et for både antenne og parabol. Jeg opdagede at jeg kørte med kontrast 40 på parabolen selvom jeg havde kørt den ned til 10 da jeg så fællesantenne?
Når jeg ser en film på tv3 via min fællesantenne vises den i bredformat. Når samme film vises via parabolen laves den om til 4:3. Der er de samme indstillinger under valg, når jeg ser via antenne og parabol. Jeg har følgende instillinger under valg:
autosize - tændt
4:3 mode - 4:3
sidemaske - fast
(er det også de indstillinger i kører med?)
Betyder 4:3 mode ikke bare at den skal vise programmet i 4:3, hvis programmet sendes i 4:3. Hvis dette er korrekt bør det vel ikke være det der får den til at ændre format ved brug af parabolen. Jeg har under indstillinger på både tv og parabol sat den til RGB og fortalt parabolen at mit tv er et 16:9. Hvad mangler jeg, for at få det korrekte format ved brug af min parabol?
|
|
|
Du skal/kan lave instillinger efter hver indgang på tv´et. En virkelig fed feature efter min mening, da dvd og tvkiggeri jo langt fra er i samme kvallitet.
Jeg blev træt af at den skiftede, så jeg kører altid (stort set) med "Fuld" og "Bred".
I opsætningen på din parapol (somewhere) skal du nok sætte den til 16:9 (udgang), det er garanteret derfor.
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|