Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 01:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Årets Roskilde - 2006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

+60 ...jamen så venter jeg da gerne 20 år for at komme gratis ind!   

550,- for en søndagsbillet ...hmm ved sgu ikke rigtig om jeg gider betale så meget for at se RW, men igen, det er måske sidste chance for at se DSOTM, så....

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:

550,- for en søndagsbillet ...hmm ved sgu ikke rigtig om jeg gider betale så meget for at se RW, men igen, det er måske sidste chance for at se DSOTM, så....

Nå ja, SK - du kan jo gå efter RW og så kunne det jo være der var et andet band samme dag, som du så lige tilfældigvis kunne dyrke, jeg ville undre mig om ikke der var et band af den progressive slags som du, men også jeg - gerne overværer. Så er der 2 koncerter for billetten. Og så har du jo ikke lagt skjul på at Roskilde ikke lige appellerer til dig ... men så havde du jo chancen for at se dig omkring og enten blive bekræftet eller det modsatte ....

Da det er en Roskilde tråd, kan jeg da fortælle om en af mine venner som var med sidste år for første gang nogensinde, han er lidt over de 50. Han havde fået en tjans i en bod - når han havde fri tog han lige en tur rundt og om RF i det hele taget sagde han senere - det bedste jeg nogensinde har gjort - han skal med i år også.

Så det er bestemt ikke for at lokke, næh-nej ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Silent Knight skrev:

Nå ja, SK - du kan jo gå efter RW og så kunne det jo være der var et andet band samme dag, som du så lige tilfældigvis kunne dyrke, jeg ville undre mig om ikke der var et band af den progressive slags som du, men også jeg - gerne overværer. Så er der 2 koncerter for billetten. Og så har du jo ikke lagt skjul på at Roskilde ikke lige appellerer til dig ... men så havde du jo chancen for at se dig omkring og enten blive bekræftet eller det modsatte ....

Da det er en Roskilde tråd, kan jeg da fortælle om en af mine venner som var med sidste år for første gang nogensinde, han er lidt over de 50. Han havde fået en tjans i en bod - når han havde fri tog han lige en tur rundt og om RF i det hele taget sagde han senere - det bedste jeg nogensinde har gjort - han skal med i år også.

Så det er bestemt ikke for at lokke, næh-nej ...

Jeg har meget nemt ved at blive grebet af en stemning, så jeg vil ikke sætte mine skillinger på at jeg ikke er omvendt efter RW og Roskilde.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg VIL se Rodger Waters og mener ikke at 550 kr. for en en´ dags billet er voldsomt meget

- Nu kunne jeg ikke se David på hans nuværende turne grundet uheldige omstændigheder   så jeg vil sku se rodger  

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Søndag er normalt planlagt lidt så de gamle grå får spillet musikken fra deres "ungdom"

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 20 April 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Der er godt nok heavy load på RFs site i øjeblikket. Det føles som om hele verden sidder og er klar til præsentationen af det fulde program .... håber da programmet diskuteres videre her, når det engang lykkes.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 20 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Nååå, derfor kunne jeg ikke komme på i dag......glæder mig til at se programmet!!...som jeg glæder mig til at diskutere her på sitet..
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

MEGA-skuffende. Worst episode. EVER!
Til gengæld glæder jeg mig helt vildt til Sweden Rock!

Programmet er lagt for at please Erik Jensen og Thomas Treo, med andre ord har bookerne bevidstløst gået efter en masse indiel**t der er blevet hypet i NME. Der er naturligvis heavy og progressive lyspunkter, men det rykker ikke ved helhedsindtrykket, som er totalt skuffende. Et historisk ringe program!!!

mvh Klaus

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

The Strokes ser ud til at komme ?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
The Strokes ser ud til at komme ?

-det er lige præcis en af grundene til at jeg er så skuffet. endnu et ligegyldigt overhypet indiedøgnflueband der er glemt om 2 år.  De er jo lige så ligegyldige som Britney Spears......

mvh Klaus

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 April 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

vil sige der er noget til enhver smag .. personlig kommer der nok en del besøg på pavilion under opvarmningen .. og så bliver det nok en evig vandring mellem ballroom orange og grøn .. 

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 21 April 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Netop: Noget for enhver smag er det, der tæller. Personligt er jeg godt kørende hvis jeg kan finde 4-5 koncerter i døgnet, som jeg vil høre. Bliver det til mere synes jeg det når grænsen for hvad man kan kapere - indtrykket af koncerterne begynder nærmest at flyde ud ... velnok en naturlig følge af indtagelsen af diverse substanser - noget som der ihverttilfælde også skal være tid til.

Der ER noget jeg helt bevidst holder mig fra, nemlig al den elektroniske musik og det, der ligner jazz - jeg er altså kommet for at høre rårk! Og de ca. 20 koncerter der er plads til i mit univers ser ud som de er der. Også selvom jeg på nogle områder savner decideret guitarrock.

Så vel mødt derude! Jeg er sikker på det går som det plejer, når først musikken spiller: Vi hygger os!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Der kommer mange gode. Men ik hvis man er den type som hører P3 dagen lang og såen.. Immortal Technique - en af verdens bedste rappere efter min mening - kommer. Coheed & Cambria. Osse et fantastisk band.. Tech N9ne, en ond MC. Grasshoppas Big Band - DJ bigband, det blir fedt! Vincent van Gogo - dansk band med hiphop, funk lyd blandet med en et par andre genre. Deftones også! Meget meget fantastisk band, utrolige tekster og melodier. Him, som også er rigtig god musik. Tool, uhmmm! Sigur Rôs, LoopTroop, fed hiphop fra Sverige. Placebo.. Under Byen. Og mange mange andre.. Det blir en bedre festival end sidste år rent musikmæssigt, ser det ud til.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:

Programmet er lagt for at please Erik Jensen og Thomas Treo, med andre ord har bookerne bevidstløst gået efter en masse indiel**t der er blevet hypet i NME. Der er naturligvis heavy og progressive lyspunkter, men det rykker ikke ved helhedsindtrykket, som er totalt skuffende. Et historisk ringe program!!!

mvh Klaus

Historisk ringe alligevel?

Hvis du er til heavy og progressiv, vil jeg nu mene at "lyspunkterne" er intet mindre end lyskanoner... TOOL kan du da ikke komme udenom! Deftones, Amplifier (for at nævne hvad jeg glæder mig mest til.

VH

Rune

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 21 April 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er et superfedt program!....Der er den rette mængde "sikre" bands for mig (altså dem jeg kender og bare SKAL se), en stor portion spændende bands, som jeg kender lidt perifert og glæder mig til at udforske, og tonsvis af navne jeg ikke kender, men hvor der formentligt ligger nogle fantastiske oplevelser imellem og venter!

Mvh. Peter 
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:

Klaus Kokholm skrev:

mvh Klaus

Historisk ringe alligevel?

Hvis du er til heavy og progressiv, vil jeg nu mene at "lyspunkterne" er intet mindre end lyskanoner... TOOL kan du da ikke komme udenom! Deftones, Amplifier (for at nævne hvad jeg glæder mig mest til.

VH

Rune

Roskilde Festival blev tilbudt gendannede the Cult, men sagde nej. Hvis ikke det kvalifiocerer til prædikatet ringe ved jeg ikke hvad der gør!!!

Men jo, der er da masser af godbidder, selv for et brokkehoved som undertegnede. Deftones er dog ikke en af dem. Det band har bare aldrig rykket i min verden.

Min must-see liste:
Roger Waters
Opeth
Tool
Trivium
Coheed&Cambria
Volbeat
Morissey
Amplifier&Wolfmother (kun udfra bandbeskrivelsen, jeg kender dem overhovedet ikke)

-Desuden skal jeg nok også se the Streets, Damian Marley og ellers er der jo masser af jazz.

-Med undtagelse af Volbeat så mangler jeg altså noget FEST. de andre bands på min liste er da superfede, men der mangler alligevel noget der kan samle ALLE til det store Orange Scene-papvinsPARTY.
I det hele taget savner jeg nogen der kan fylde Orange op. Og på min liste mener jeg kun det er
RW der har noget at lave der.

Det bringer mig så til GnR, som jeg med vilje ikke har nævnt. HVIS Axl dukker op er det naturligvis fedt, men kan han overhovedet noget mere??? Desuden er GnR i mine øjne andet og mere end Axl. GnR er i lige så høj grad Slash's guitarspil og ikke mindst hans energi på scenen.
Jeg tror iøvrigt slet ikke på at Axl dukker op! han har snydt før.

Desuden ved jeg fra samme kilde som the Cult-historien at man end ikke har FORSØGT at få Motorhead, selvom de er på de europæiske landeveje i netop den periode. SKANDALE!!! Og nu vi taler om rocklegender, hvad så med Alice Cooper, der ALDRIG har været på Roskilde??? SKANDALE!!!!
Og hvad med Metallica der iflg deres egen hjemmeside spiller festivaler i juni? Hvor er de henne???

At man præsenterer Bob Dylan som et af hovednavnene er også lidt af en joke. Manden har naturligvis en vis musikarkæologisk interesse, men er jo dræbende kedelig på en scene. Væk mig når han spiller "Blowing in the Wind"!!!

-bands jeg savner:
Metallica
Motorhead
Alice Cooper
Nile
Porcupine Tree
the Mars Volta
System of a Down
Dimmu Borgir
Evergrey
Beastie Boys
Radiohead
Muse
David Bowie
TV2
Poul Dissing

mvh Klaus

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 22 April 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok, Klaus - så har jeg fulgt med på hjemmesiderne for en hel del af de bands, du nævner på din savne-liste. Min trøst er, at Motörhead kommer til Skanderborg, men ellers har jeg også måttet kigge langt efter mine favoritter efter offentliggørelsen. Bl.a. Stewe Wynn (ex Dream Syndicate), Queen ... ja, hvorfor ikke, men muligvis fordi Paul Rodgers har sin egen tur i USA til sommer. Og så er der Robert Plant, Daniel Lanois ...

Men så vidt jeg har forstået er plakaten heller ikke helt fyldt ud endnu

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

-Ang. Queen, så mener jeg ikke Paul Rodgers kan fylde Freddie Mercurys sko ud!
Hvis man endelig vil præsentere en "rocklegende med ny sanger fordi den gamle er død" så ville jeg hellere se "Riders on the Storm" Ray Manzarek og Bobby Krieger har i det mindste så meget respekt for Jim Morrison at de IKKE bruger navnet the Doors.
Noget der nok også kunne give anledning til en del dødstrusler fra Jim Morrison-fundamentalisterne!!

Party&Papvin er til gengæld kodeordet på Sweden Rock!!! I Sölvesborg har man jo heldigvis ikke så travlt med at være trendy at det gør noget, derovre er de 4 første bogstaver i Festival sgu FEST!!!!
Heja Sverige!!!!

mvh Klaus

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Så er der budt op til dans: Scissor Sisters kommer også ....

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
...
Hvis man endelig vil præsentere en "rocklegende med ny sanger fordi den gamle er død" så ville jeg hellere se "Riders on the Storm" Ray Manzarek og Bobby Krieger har i det mindste så meget respekt for Jim Morrison at de IKKE bruger navnet the Doors.
Noget der nok også kunne give anledning til en del dødstrusler fra Jim Morrison-fundamentalisterne!!

...

Hmmm respekt? Det tror jeg ikke. Den eneste grund til at Manzarek og Co. kalder sig Riders Of the Storm er at den oprindelige Doors trommeslager John Densmore har anlagt sag mod "det nye Doors" og vundet. Manzarek og Co. må ganske enkelt ikke bruge Doors-navnet længere:

http://doors.com/magazine/slam.html

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes