Jeg er nødt til at kommentere denne tråd. Jeg har før set Thomas Sillesen og Lars Clausen blive sablet ned til sokkerne, og generelt synes jeg at I skal have lov til at have jeres debat så fri for leverandør indblanding (med indbyggede salgstaler) som muligt.
Til Hifreak: Du kan godt glæde dig. Det er med stor margen den bedste forstærker Pioneer har lavet længe, og det siger ikke så lidt.
Til HasselHof: Dine holdninger kan jeg ikke tage fra dig, men vi kan jo så konstatere, at du er temmelig uenig med de over 50 største fagblade i Europa der gav den en EISA award i 2002, samt alle de personer der har haft et eksemplar til test/på prøve.
Forkert, Jeg har også haft en på prøve og jeg var ikke begejstret.
(Jeg ved dette er upoplært, men jeg vover pelsen:) Jeg kan i min ærligste mening kun tro at du har haft den justeret rigtigt ind hvis den ikke lød rigtigt.
Du skal ikke gå på tæer når du giver kritik af mit indlæg, jeg skriver ikke noget jeg ikke kan stå inde for. Det her er ikke en religion for mig.
Jeg har ikke nogen problemer med at betjene eller indstille den rigtigt. Jeg har flere års erfaring med dolby/dts miliøet så jeg har ok referencer når det kommer til opsætning. Mine kommentarer til den går primært på effektdelen og prisen.
Desuden er jeg nødt til at kommentere de "overdrevne specs og digitale gimmicks". Hvis du mener målemikrofonen og den 9-bånds digitale equalizer, så er de direkte nødvendige i denne kvalitets klasse. Køber man et andet surround produkt i denne prisklasse kunne man spare halvdelen hvis man ikke får den justeret pinligt nøjagtigt ind !
Mange af de digitale funktioner er borderline gimmicks, efter min mening. Men det er jo subjektivt og for nogen kan de have en vis værdi. Jeg mener dog ikke at de på noget tidspunkt kan kompensere for en dårlig effektdel.
Hvis f.eks. din ene baghøjttaler hænger 20 cm fra en åben dør, er placeret 10 grader mere skævt hen imod lyttepositionen end den anden, ja så skal der en-eller anden equalizing til hvis du ikke skal opleve fald i diskant og øvre bas. Der skal en temmelig habil lydtekniker (med udstyr ! ) til at lave et ligeså præcist lydbillede på hvadsomhelst andet som der kommer fra den automatiske indstilling på AX10'eren.
(Men hvis man læser biblen som fanden og i stedet for at benytte indjusterings features'ne straks går i gang med at lytte efter om nu concert, stadium og club skulle lyde bedre på denne model end på andre surround apparater, så kan man da godt blive skuffet ! Skal læses med et glimt i øjet.) 
Kære Hasselhoff: forstå mig ret: Du har 100% ret til at have dine hifi-holdninger dem vil jeg absolut ikke sætte spørgsmålstegn ved, men det LYDER som om du har lidt forstand på det, og så kan jeg simpelthen ikke forstå at du har fået et så dårligt indtryk af vores bedste produkt. Heller ikke selv om jeg tager Pioneer-hatten af !!!
Jeg testede jeres forstærker i samme perode som jeg testede HK 8500, Rotel RSX-1065 og Sunfires Ultimate Reciver. Har du selv testet jeres imod disse andre topmodeller? Jeg vil give dig ret i at den er det bedste Pioneer har lavet, men det er vel ikke et argument når det kommer til stykket. Det er for nemt kun at konkurere imod sig selv. Alle der her har sagt gode ting om pioneeren, har de prøvet de andre eller samligner de kun med deres gamle pioneer ? Jeg synes mit kritik er kvalificeret med et godt referencegrundlag. For at ros og gode ord skal have nogen værdi skal de vel have samme kvalificering. Jeg gad god se hvem der ville bytte deres hk 8500 for Pioneeren og den koster endda det halve.
Synes man at ens højttalere lyder lysere end godt er (dette er ofte tilfældet for de sande hifi-freaks - den meget direkte lyd som den SKAL være i high-end hjemmbio-lydidealet KAN være for meget af det gode!) ja så er det da muligt selv lige at pille ved equaliseren. F.eks. lige at dæmpe 3kHz båndet en 3-4 db for at tage højde for forskellen på et normalt øre og en studiemikrofon. Og måske også 10kHz båndet et par stykker, for at tage højde for at éns diskant dome forvrænger mere end 0.5%, ved mere end 90dBu s lydtryk.
Prøvede du iøvrigt FRONT-ALIGN funktionen?
Alt det bliver i mine øjne lidt gimmick agtigt med effektdelen så ringe som den er.
Opgivelsen på effekt i 6 ohm er et THX-krav ! Vi kan opgive den og omregne den så mange gange vi vil, men for at kunne sammenligne forskellige THX certificerede produkter, så er der en del krav til tekniske specifikationer, referenceniveauer osv. fra Lucasfilm Ltd.
Sludder! intet forbyder jer at opgive reciveren ved 4 og 8 ohm også, hvis i vil.
Effekten på 7x170W er målt i to kanaler ad gangen (ligesom de fleste andre producenter gør) og alle målemetoderne står i brochurerne. Der er ingen hemmeligheder her. Hvis du har lyst/behov for andre effekttrin så er der pre-out (og faktisk også main-in på front).
Ingen af de recivere som jeg har nævnt, ud over jeres, benytter sig af den slags sminkede måle opgivelser. HK 8500 er opgivet til 100 watt pr kanal og den har mere reel effekt end jeres har til den halve pris. Og det er endda en effekt der har et meget bedre amper/spændingspotentiale forhold.
Hvis du skal komme med seriøs kritik af mit indlæg skal du stille spørgsmåltegn ved min konkrete påstand om at den kun kan give 60 ftc watt pr kanal all channels driven, men det gør du ikke. Det burde læsere af denne tråd bide mærke i.
...og så lige de gode nyheder til sidst. Det handler om vores kommende DVD-afspillere DV-868AVi
De er til bestilling hos din forhandler nu, og til levering midt i denne måned (fra ca. den 17. november)