Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Grado RS-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej !! Er der nogle der har prøvet GRADO RS-2  ?? Lyder de godt og hvad med bassen .. ?   

Hilsen King ! 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Har ikke lyttet til dem, men Grado er da kendt for at præstere en fornem bas.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

, men også for at skulle have en seperat hovedtelefonforstærker, hvis bassen skal være optimal. Læg derfor 2000kr til budgetet!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej F.Christians !! Hvad mener du med det ? Og har du hørt dem ?

Hilsen King !!!   

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Nej. Der var en test for et halvt år siden af RS2 og SR125 i High-Fidelity og det var sammen med Grado´s hovedtelefonforstærker. Læs testen på biblioteket! SR125 gjorde det i øvrigt rigtigt godt til den halve pris. Personligt kan jeg nøjes med SR80, men ikke SR60, når mit alsidige hobbyliv tillader en del til Hifi formål!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et sæt RS-2, kombineret med en Grado RA-1 hovedtelefonforstærker. Kombinationen lyder rigtig godt, og jeg er enig med F.Christians om at en så god hovedtelefon fortjener en separat forstærker.

Men jeg har skilt mig af med mit sæt. Jeg syntes lyden var lidt spids, men eftertiden har jeg fundet ud af at det måske skyldtes min Pioneer PD-S06 med L C Audio modifikationer, den var nemlig lidt lys i det, og det var nok det RS-2'erne understregede. Værre var det at mine ører som regel gør ondt efter en halv times tid med Grado, de er ikke særligt behagelige på mine ører. Og RA-1'en kører på to 9-volt batterier, og når de er ved at dø begynder lyden bare langsomt at forvrænge. Desuden virker den som om man ikke får særligt meget for pengene, sådan rent kvalitetsmæssigt, men den lyder fortrinligt, og det er vel det der betyder noget.

I dag har jeg Sennheiser HD-600 og en Amity HPA-2 hovedtelefonforstærker, og det sæt er jeg også glad for. Lyden er god, de er meget behagelige at have på i selv lang tid, og Amity'en er bygget som en kampvogn. Men jeg har da stadig et sæt Grado SR-80, men pga. komforten ville jeg egentlig gerne have nogle andre, det er deres eneste minus.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

RA-1 forstærkeren har fået temmelig mange klø på headwize og head-fi. Kredsløbet indeholder en 4556 op-amp og to store 5uF solen-kondensatorer i en standard-konfiguration. Jeg har kun hørt den ganske kort og ikke på kendte hovedtelefoner så jeg vil ikke kommentere lyden, men til prisen er jeg sikker på du kan finde mange alternativer (der er godt nok et stykke op til Sudgen HeadMaster men alligevel).
Kan du selv håndtere en loddekolbe eller kender du en der kan, så er en hovedtelefon-forstærker en overkommelig opgave. Hvis du skal matche en "købe-forstærker" til 3-4000 så bliver det selvfølgelig ikke gratis, men der kan alligevel spare en pæn sjat penge efter min mening.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 November 2003 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej !! Jeg ville gerne sige tak for jeres svar / kommentar ... men hvis du ved mere om dem så skriv da !!!

Hilsen King !! 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

UNDSKYLD, at jeg bruger tråden til andre hovedtelefoner end GRADO, men jeg satser nu på et par Sennheiser; jeg har i forvejen 437 og 477, men de gør det ikke helt godt nok!!! Jeg satser derfor lidt højere med et par HD500 fusion, men vil gerne høre de ærede audiophile om forskellene mellem de forskellige modeler i 500-600serien; for mig ser det ud som om at grundmodelen bare bliver forbedret en lille smule rent teknisk fra model/200kr-seddel opefter. Hvilke 500 modeler gør sig bedst til rytmisk musik, samtidig med at de kan trækkes af forstærkerens egen hovedtelefonudgang, helst!

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hvis de skal kunne trækkes af forstærkerens hovedtelefonudgang direkte, så skal du efter min mening koncentrere dig om HD570/HD590. Jeg har et par HD590 som er glimrende til rytmisk musik, med en god bas og klar, detaljeret top (som godt kan virke lidt skarp indtil de bliver spillet til). Komforten er også fantastisk god. 570'erne er jeg mere lunken på, for de er lidt mudrede midt i og mangler lidt detaljer i toppen i sammenligning med HD590. Desuden er jeg ikke vild med det kunstlæder der sidder på ørepuderne, det bliver lynhurtigt for varmt og svedigt. Til gengæld er der jo også en betragtelig prisforskel (hhv. 1100 og 1700 kr. hvis jeg ikke husker helt galt.)

/U.

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg så HD500 fusion til 1200kr, det må så være åger!!! Jeg skal altså op på ca2000kr for at få en ordenlig lyd, lyden skal være analytisk, in your face, uden at være pågående, anstrengende. Hvad med andre mærker som AKG???

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hallo !! Nu da jeg har fået mine Grado Rs-2 kan jeg iike lade være med at grine .. De koster 5-6000 kr og noget af det beste jeg har hørt ! Mener ikke man skal høre dem hvis man lige har købt højtaller til 60-100.000 Kr.. Da man får meget mere for penge med et par hovedtelefoner !! Og lyden er klart best !!

Hilsen King .... :-o  

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2003 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hallo !! Er det ikke sandt hvad jeg mener / skriver ?? det er sku skræmmene med den super lyd du kan få !!! 

Hilsen King !! 

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2003 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Jeg så HD500 fusion til 1200kr, det må så være åger!!!

Vel ikke nødvendigvis åger, blot normal butikspris. Hos www.tapeconnection.dk kan du finde dem til 699 kr.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hallo !! Nu da jeg har fået mine Grado Rs-2 kan jeg iike lade være med at grine .. De koster 5-6000 kr og noget af det beste jeg har hørt ! Mener ikke man skal høre dem hvis man lige har købt højtaller til 60-100.000 Kr.. Da man får meget mere for penge med et par hovedtelefoner !! Og lyden er klart best !!

Jo, RS-2 spiller godt. Det eneste der fik mig til at skille mig af med dem var at jeg fik ondt i ørerne efter en halv times tid, og det vel at mærke ikke fordi jeg spillede for højt, men pga. deres konstruktion, de trykkede for meget på mine ører. Har også lige skilt mig af med mine SR 80 delvist af den grund, det smerter at måtte undvære lyden, men jeg må forsøge andre veje.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

HD500 til 50% overpris i det lokale Panopteknik-center er da åger!!! Spiller de RS-2 med forstærkerens indbyggede hovedtelefonditto? I følge test i High-fidelity 2001 er både 570 symphony og 590 prestige med kunststoførepuder! (Carrotman)!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Ja, RS-2 kan sagtens spille via en forstærkers normale hovedtelefonudgang. Når man er oppe i den pris- og kvalitetsklasse bør man dog overveje en separat forstærker for at yde dem fuld retfærdighed, den i en forstærker er vist bare en simpel konstruktion. Men igen, man kommer nok ikke udenom at skulle prøve det selv.

Hvis man skal bruge hovedtelefonerne til portabel brug skal man dog passe på. Alle Grado kan sagtens trækkes af en discman, de er kun på 32 ohm, mens nogle af Sennheisers kan give problemer.

Så vidt jeg ved er alle de dyrere Sennheiser, dvs. model 570 og opefter, udstyret med kunstofpuder. Jeg har selv et par 600, og de sidder rigtig godt på knoppen, og er behagelige at have på også flere timer i træk.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
HD500 til 50% overpris i det lokale Panopteknik-center er da åger!!! Spiller de RS-2 med forstærkerens indbyggede hovedtelefonditto? I følge test i High-fidelity 2001 er både 570 symphony og 590 prestige med kunststoførepuder! (Carrotman)!
   Hvad mener du med det ??

Hilsen King !! 

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

HD570 har samme ørepuder som HD590, min fejl
Kommentarerne til lyden står jeg dog ved
Uanset hvad, så skal du helt sikkert prøve dem først og ikke bare 10
min i en forretning men i længere tid. Eks. er Kim jo glad for sine
HD600. Jeg synes HD600 lyder glimragende, men dem jeg prøvede
var åbenbart model "hjerneklemme" , så jeg købte 590 i stedet
selvom 600 lyder bedre (især med forstærker).
Til brug med transportabelt udstyr er 570 nok i mange tilfælde bedre
end 590 pga. lavere impedans, men er det så aktuelt? Ingen af dem
er ærlig talt synderlig fikse at rende rundt med og de er helt åbne, så
alle kan høre din musik (højt!) og de isolerer ikke ret meget for støj
fra omgivelserne. Til transportabelt brug ville jeg vælge noget andet.

For at gøre en kort historie lang: Kan du ikke prøve dem med det
udstyr du vil benytte og over længere tid, så køb dem et andet sted.

/U.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:

Til brug med transportabelt udstyr er 570 nok i mange tilfælde bedre
end 590 pga. lavere impedans, men er det så aktuelt? Ingen af dem
er ærlig talt synderlig fikse at rende rundt med og de er helt åbne, så
alle kan høre din musik (højt!) og de isolerer ikke ret meget for støj
fra omgivelserne. Til transportabelt brug ville jeg vælge noget andet.

Der giver jeg dig fuldstændig ret, dog kan portabel brug også være at man tager discman og hovedtelefoner med når man skal besøge familien eller på ferie.

Men jeg har taget konsekvensen og har også solgt mine Grado SR 80. Fortrinlig lyd, men til bussen, som jeg benytter når jeg skal besøge familien, er de ikke særligt velegnede, så jeg har bestilt et sæt lukkede hovedtelefoner og må så sandsynligvis også leve med en nedgang i lydkvalitet - og så måske ikke, for nu kan jeg jo lukke omverdenen ude

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes