Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Grado RS-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 November 2003 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Det er jo rigtigt Kim, jeg kan altså også sætte HD590'erne til
lydpotten (iPod'en) med glimrende resultat - det ser bare ikke særlig
fikst ud

/U.

EDIT: Nysgerrig, hvad har du bestilt i stedet for SR-80 ?
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2003 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Det er jo rigtigt Kim, jeg kan altså også sætte HD590'erne til
lydpotten (iPod'en) med glimrende resultat - det ser bare ikke særlig
fikst ud

Skal det se fikst ud eller skal det lyde godt?

CarrotMan skrev:

EDIT: Nysgerrig, hvad har du bestilt i stedet for SR-80 ?

Jeg har bestilt et sæt Sennheiser HD 280 Pro, det var det bedste sæt jeg sådan umiddelbart kunne finde indenfor min prisramme, som jeg kan være nogenlunde sikker på kan spille sammen med min svage discman, og som er lukkede. Ville måske hellere have haft HD 265, men deres belastning ligger på 250 ohm, altså meget tæt på de 300 ohm som HD 600 byder på, og dem kan min discman jo ikke klare.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2003 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Det skal lyde godt og jeg skal se fiks ud

Du får ikke samme store og åbne lydbillede med 280'erne som med HD600, men din discman skulle kunne drive dem uden problemer og du får ikke problemer med at der slipper støj ind fra omgivelserne - de er meget lukkede synes jeg.

/U.

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Det skal lyde godt og jeg skal se fiks ud

Jeg vil også gerne se fiks ud, men man scorer jo alligevel ikke i en bus

CarrotMan skrev:
Du får ikke samme store og åbne lydbillede med 280'erne som med HD600, men din discman skulle kunne drive dem uden problemer og du får ikke problemer med at der slipper støj ind fra omgivelserne - de er meget lukkede synes jeg.

Tak for kommentaren. Jeg var godt nok lidt i tvivl om lyd fra lukkede når nu alle dem jeg har er åbne, men har accepteret det ud fra nødvendigheden af en lukket model når man befordres i bus, samt at de ser lækre og behagelige ud. Med åbne får jeg alligevel ikke åben lyd, men derimod for meget støj, derfor nødvendigheden. Og eftersom Grado'erne er 32 ohm så mente jeg at 280'ernes 64 ohm ikke burde være et problem, vi får se.

Nu er jeg så bare spændt på hvor godt de lyder, det var dem af Sennheiser's lukkede på 64 ohm der gennemgående får de bedste kommentarer på nettet, så helt galt går det forhåbentlig ikke.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

HD280 har også en meget fin lyd, men jeg er bare blevet vant til det store lydbillede man får fra et par åbne hovedtelefoner som eks. HD590 el. AKG K501. Det vil garanteret være den samme oplevelse du får ifht. dine HD600, men med de krav du stiller, så er HD280 nok omtrent det bedste på markedet. Når du får prøvet dem, så skriv lidt om dine oplevelser.

/U.

kim2kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

jeg har et par grado sr-80 og de er sgu pengende værd, da jeg købte mine så manden om jeg havde strit øre og om mine øre var for store(det var de ikke) og det betyder noget siden det er der hvor man bære dem i grados tilfælde, og for dem der syndes til a de trykker på ørene så træk lidt i dem (udvig dem).

jeg kan godt give jer ret i at mange syndes at de sider forkert men folk er jo forskælige

Til top Vis kim2kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim2kim

Flasken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Til dem, der har problemer med grado komfort: 

De berygtede donut pads på de dyrere modeller kan udskiftes med et par flat pads (dem der kommer med sr60), eller med et andet par standard pads fra f.eks. sennheiser. Når man har brugt så mange penge på sin rs1/2 så kan man vel godt ofre lidt mere for at opnå bedre komfort. Grado flat pads skulle ikke gøre en mærkbar forskel på lyden(har jeg hørt fra mange), men hvis i køber tilfældige andre mærker, så er det muligt lyden ændres lidt. Men igen, det skader vel ikke at eksperimentere lidt efter at have punget ud for de helt dyre!!

Til top Vis Flasken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flasken

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Med fare for at få drøje hug over nakken vil jeg fortælle om de oplevelser jeg havde idag med Grados hovedtelefoner.

I min søgen efter de ultimative hovedtelefoner var jeg nemlig ude og høre en masse Gradomodeller (mere præcist SR-60, SR-80, SR-125, SR225 og RS-1) og blev forbløffet/overrasket må jeg sige.
Jeg havde forventet at de havde samme varme og meget kropslige klangkarakter som deres pick-upper (er meget begejstret for min the Reference), men må konstatere at det pånær SR-60 ikke er tilfældet.
Jeg synes det var som om de ganske vist blev mere klare men også mere tynde i lyden jo længere man gik op i pris.
Så min absolutte favorit blev SR-60 som havde klart mest "hug" i bassen og den mest kropslige gengivelse. Dog var den ikke så god at jeg væltede bagover af begejstring og mine AKG K300'ere kunne det samme som SR-60'erne og havde tilmed mere luft og afslappet gengivelse.
Så jeg kan konstatere at Grados hovedtelefoner ikke er min kop te (pånær SR-60 som sagt) hvilket egentlig overrasker mig en del. Dog vil jeg ikke betegne Grados hovedtelefoner som dårlige, deres klangbalance er bare ikke noget for mig.

Det der også overrasker mig er at den klangbalance jeg oplever Grados pick-upper har også er det der tiltalte dem der er vilde med deres hovedtelefoner, men det kan næppe være tilfældet. Men måske tager jeg fejl?

Tilbage i min søgen efter de ultimative hovedtelefoner har jeg nu uden begejstring lyttet til næsten alle Gradomodeller, de to dyreste Sennheiser og de to dyreste Beyer. Hvad er der så tilbage? Af de lidt mere eksklusive Stax er de svære at komme til at lytte til i vores lille land, men jeg har også fået at vide at deres klang heller ikke lige er noget for mig. Det klangideal jeg søger er en lidt varm og kropslig, men stadig åben og detaljeret klang med meget punch i bassen, ja, i det hele taget skal der være en pæn mængde "tyngde" i klangbilledet. Diskanten må ikke have "ekshibitionistiske tendenser" (for at bruge et gammel K.S. Møller udtryk), dvs. være skinger/hård/"hvid".
Tilbage er så at få hørt Stax hvis der opstår en mulighed for det, nogle dyrere AKG'er og Ultrasone (som AKG's tidligere ejere vist nok står bag).

Jeg ved ikke om jeg egentlig har meget anderledes præferencer end de fleste, jeg kan oplyse at forstærkerne til ovennævnte tests blev leveret af Harmonic Design (balanceret), Creek OBH-21 SE og den i en Linn Classik Music cd. Så den side af sagen skulle være ok, jeg tror dog at en rørslæde ville kunne sætte prikken over i'et, men sålænge jeg er så langt fra målet er det omsonst at spekulere i de baner synes jeg.
Grados egen hovedtelefonforstærker har jeg ikke lyttet til da Lydbutikken ikke havde den hjemme, men har umiddelbart svært ved at tro at den skulle kunne rette så meget op på klangen at det skulle blive interessant. Dog skal den alligevel nok prøves en dag...

King - undskyld hvis jeg trak din tråd i en lidt anden retning, synes bare jeg ville fortælle lidt om mine oplevelser med Grado og andre hovedtelefoner fra idag.

Med de venligste hilsner
Jeppe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes