Chilli: Hvis du læser tråden, vil du bemærke at jeg pt. er godt tilfreds. Tråden blev startet for at finde mulige alternativer til min tidligere forstærker 
Der er helt sikkert Hifi-klubber som udgør et alternativ til (andre) seriøse hifi-butikker, men der er stor forskel på butikkerne, ligesom der selvsagt er stor forskel på betjeningen afhængigt af hvilken ekspedient man får fat i. Sidst jeg var i den lokale, var det mest seriøse stereogrej på hylden NAD320BEE og Dali Ikon2. Resten var CW og surround...
Den lokale HFK sælger vel bare det der er penge i, så jeg kan udelukkende bebrejde mine "naboer" deres udbredt dårlige smag HFK har tilsyneladende ramt plet, for hele forlokalet var proppet med Vega'er i original embalage.
Med andre ord. Skal jeg i HIFI-KLUBBEN skal jeg hoppe i toget mod KBH... så kan det være Hifi-heaven for en eftermiddag. Butikkerne i nærheden er i høj grad at betragte som satelitter hvor et snævert udvalg af de mest populære produkter kan opleves, betales og afhentes.
Der er ikke noget som helst galt i det... der er antageligvis alt for få "nørder" som mig til at det er rentabelt på anden vis. Men jeg har 3 let tilgængelig butikker i lokalområdet, der alle gør i seriøs hifi.. og jeg kan kun se det på den måde, at de har vundet i konkurrencen med HFK, siden det er dem der er tilbage.
Disse 3 "vindere" har et udemærket udvalg af spændende produkter, som alle er lettere tilgængeligt og jeg har kun grund til at tro at de er mindst på samme niveau. Derfor starter jeg altså her, når jeg går i overvejelser om opgraderinger. |