Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf, prøvelytning?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Chilli: Hvis du læser tråden, vil du bemærke at jeg pt. er godt tilfreds. Tråden blev startet for at finde mulige alternativer til min tidligere forstærker

Der er helt sikkert Hifi-klubber som udgør et alternativ til (andre) seriøse hifi-butikker, men der er stor forskel på butikkerne, ligesom der selvsagt er stor forskel på betjeningen afhængigt af hvilken ekspedient man får fat i. Sidst jeg var i den lokale, var det mest seriøse stereogrej på hylden NAD320BEE og Dali Ikon2. Resten var CW og surround...

Den lokale HFK sælger vel bare det der er penge i, så jeg kan udelukkende bebrejde mine "naboer" deres udbredt dårlige smag  HFK har tilsyneladende ramt plet, for hele forlokalet var proppet med Vega'er i original embalage.

Med andre ord. Skal jeg i HIFI-KLUBBEN skal jeg hoppe i toget mod KBH... så kan det være Hifi-heaven for en eftermiddag. Butikkerne i nærheden er i høj grad at betragte som satelitter hvor et snævert udvalg af de mest populære produkter kan opleves, betales og afhentes.

Der er ikke noget som helst galt i det... der er antageligvis alt for få "nørder" som mig til at det er rentabelt på anden vis. Men jeg har 3 let tilgængelig butikker i lokalområdet, der alle gør i seriøs hifi.. og jeg kan kun se det på den måde, at de har vundet i konkurrencen med HFK, siden det er dem der er tilbage.

Disse 3 "vindere" har et udemærket udvalg af spændende produkter, som alle er lettere tilgængeligt og jeg har kun grund til at tro at de er mindst på samme niveau. Derfor starter jeg altså her, når jeg går i overvejelser om opgraderinger.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Chilli: Hvis du læser tråden, vil du bemærke at jeg pt. er godt tilfreds. Tråden blev startet for at finde mulige alternativer til min tidligere forstærker

Der er helt sikkert Hifi-klubber som udgør et alternativ til (andre) seriøse hifi-butikker, men der er stor forskel på butikkerne, ligesom der selvsagt er stor forskel på betjeningen afhængigt af hvilken ekspedient man får fat i. Sidst jeg var i den lokale, var det mest seriøse stereogrej på hylden NAD320BEE og Dali Ikon2. Resten var CW og surround...

Den lokale HFK sælger vel bare det der er penge i, så jeg kan udelukkende bebrejde mine "naboer" deres udbredt dårlige smag  HFK har tilsyneladende ramt plet, for hele forlokalet var proppet med Vega'er i original embalage.

Med andre ord. Skal jeg i HIFI-KLUBBEN skal jeg hoppe i toget mod KBH... så kan det være Hifi-heaven for en eftermiddag. Butikkerne i nærheden er i høj grad at betragte som satelitter hvor et snævert udvalg af de mest populære produkter kan opleves, betales og afhentes.

Der er ikke noget som helst galt i det... der er antageligvis alt for få "nørder" som mig til at det er rentabelt på anden vis. Men jeg har 3 let tilgængelig butikker i lokalområdet, der alle gør i seriøs hifi.. og jeg kan kun se det på den måde, at de har vundet i konkurrencen med HFK, siden det er dem der er tilbage.

Disse 3 "vindere" har et udemærket udvalg af spændende produkter, som alle er lettere tilgængeligt og jeg har kun grund til at tro at de er mindst på samme niveau. Derfor starter jeg altså her, når jeg går i overvejelser om opgraderinger.

Hej lige et tip! den HFK der er i Sønderborg er faktisk ikke så ringe enda, jeg var positivt overrasket

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

UPS sorry glemte lige brillerne

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:

Hej lige et tip! den HFK der er i Sønderborg er faktisk ikke så ringe enda, jeg var positivt overrasket

Det var måske lige præcis den butik jeg skrev om mine positive erfaringer fra... :

greve skrev:

Nå men til mine erfaringer: Jeg er på udkig efter en Lyngdorf TDA2200+ med RoomPerfect modul. Min lokale HFK fører ikke Lyngdorf, da de åbenbart ikke rigtigt kan sælge den slags (dyre) udstyr. Butiksindehaveren tilbød dog relativt prompte at tage en TDA2200 hjem i den spec jeg skal bruge så jeg kan prøve den hjemme (jeg sagde at jeg havde hørt den i Århus, men ville prøve den hjemme før jeg beslutter mig). Selvfølgelig håber han at jeg køber den (og det skal gå meget galt, hvis jeg ikke gør) men han er villig til at tage den hjem og bruge den som demo, hvis jeg ikke vil have den. Der er da god service, synes jeg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes