Emne: kun seriøse henvendelser ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu for fesen..
Af samme årsag piller jeg aldrig annoncen af nettet, før jeg står med kronerne i hånden. Og bliver jeg kontaktet af folk der gerne vil købe, men som først har pengene om en uge osv, så fortæller jeg ganske enkelt sælger med det samme, at det er helt OK, men at han så må acceptere, at kommer der en anden køber inden, så sælger jeg.
Det er træls at det skal være sådan, men jeg har også prøvet flere gange, at købere får kolde fødder. Derfor er jeg nok blevet lidt egoistisk, og meler derfor min egen kage! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde noget Mark Levinson til salg, en fyr kom hjem. Vi havde en hyggelig aften, spillede meget musik, og han fik faktisk nogle plader, som jeg ikke gad høre mere, som han godt kunne lide. Han tog derefter hjem, og ville lige ringe med hvornår han ville kikke forbi.......?... ikke et ord siden.
Havde et sæt B&W 801 til salg, en fyr kom hjem og lyttede,.... jeg render lige ned i banken på hjørnet og hæver nogle penge.......?.... ikke et ord siden.
Nogle folk er sku for underlige
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet det meste at mit hifi brugt på nettet, og har heldigvis overvejende positive erfaringer med brugthandler.
Faktisk er mine dårligste erfaringer med køb af nyt udstyr, hvor der har været defekter på fra start.
Ved brugthandler er jeg blevet god til at spotte om der er hold i annonceteksten, og har et par gange oplevet at et apparat er mere ridset at se på, når der kommer efterfølgende fotos, som får en tur igennem billedbehandlingsprogrammet, hvor detaljer og ridser kan ses mere tydeligt.
Hvis en køber får kolde fødder, skal man måske overveje om ens fotomateriale fra starten har været godt nok, eller om der er en stemning af ufrivillighed i handlen.
Jeg siger altid at jeg kommer og lytter, og ikke om jeg er sikker på at jeg vil købe fra start. Endnu har jeg købt alt hvad jeg har lyttet på (ca. 17 handler), og er meget tilfreds.
@CPH-R
Du må have skræmt ham ved de B&W godt og grundigt, da han ikke turde sige at han ikke ville købe dem.
Måske har hans kæreste brugt pengene på hans kort, så han står ved automaten med et spærret kort ? Kommer han så tilbage ? Det er svært at vide, men jeg gætter på at han først har fortrudt da han står ved pengeautomaten.
Ham med Mark Levinsonen kan jo også være blevet ramt af økonomiske problemer.
Begge bør fortælle hvorfor de ikke vil købe, og give en undskyldning. Mange sælgere kan dog virke skræmmende på køber, hvorefter køber fortryder grundet 'mistænkelig adfærd'. Jeg er heldigvis ikke selv rendt ind i sælgere der udviser 'mistænkelig adfærd' af nogen art, men har dog mailet med et par stykker, hvorefter jeg har sagt at handlen ikke var interessant for mig.
EDIT: Har lige talt efter, og det er faktisk 25 brugthandler jeg har lavet efterhånden, hvor det eneste der er gået i stykker, er et par kantophæng på nogle meget gamle 15" basser. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Jeg har handlet det meste at mit hifi brugt på nettet, og har heldigvis overvejende positive erfaringer med brugthandler.
Faktisk er mine dårligste erfaringer med køb af nyt udstyr, hvor der har været defekter på fra start.
Ved brugthandler er jeg blevet god til at spotte om der er hold i annonceteksten, og har et par gange oplevet at et apparat er mere ridset at se på, når der kommer efterfølgende fotos, som får en tur igennem billedbehandlingsprogrammet, hvor detaljer og ridser kan ses mere tydeligt.
Hvis en køber får kolde fødder, skal man måske overveje om ens fotomateriale fra starten har været godt nok, eller om der er en stemning af ufrivillighed i handlen.
Jeg siger altid at jeg kommer og lytter, og ikke om jeg er sikker på at jeg vil købe fra start. Endnu har jeg købt alt hvad jeg har lyttet på (ca. 17 handler), og er meget tilfreds.
@CPH-R
Du må have skræmt ham ved de B&W godt og grundigt, da han ikke turde sige at han ikke ville købe dem.
Ja du har nok ret!? Faktisk skræmte, lyden fra disse 801 også mig "de er mig stadig en gåde" magen til lyd! der efter min mening er overvuderet.
Måske har hans kæreste brugt pengene på hans kort, så han står ved automaten med et spærret kort ? Kommer han så tilbage ? Det er svært at vide, men jeg gætter på at han først har fortrudt da han står ved pengeautomaten.
Nu ringede han et par dage før, og gik meget op i, at han SKULLE have lov at købe dem. Og af omveje ved jeg at han bor alene.
Ham med Mark Levinsonen kan jo også være blevet ramt af økonomiske problemer.
Sæ`fø`lig kan han det, for han virkede faktisk enormt flink.
Begge bør fortælle hvorfor de ikke vil købe, og give en undskyldning. Mange sælgere kan dog virke skræmmende på køber, hvorefter køber fortryder grundet 'mistænkelig adfærd'. Jeg er heldigvis ikke selv rendt ind i sælgere der udviser 'mistænkelig adfærd' af nogen art, men har dog mailet med et par stykker, hvorefter jeg har sagt at handlen ikke var interessant for mig.
EDIT: Har lige talt efter, og det er faktisk 25 brugthandler jeg har lavet efterhånden, hvor det eneste der er gået i stykker, er et par kantophæng på nogle meget gamle 15" basser.
Har også flest positive oplevelser, ved at sælge brugt. |
|
|
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg sælger noget holder jeg aldrig af en vare mere enn et døgn, hos mig er det første mand med pengene princippet der råder. Jeg er også fullstendig ærlig når jeg beskriver varen, og er der en ridse, så siger jeg at der er en ridse. Jeg ved selv som køber at der er intet mere irriterende enn at køre 200km for at købe en vare der skal være som ny, og når man kommer frem er der ridser og hak.
Jeg har aldrig oplevet at en køber har sprunget i fra, og jeg har efterhånden solgt meget brugt hifiudstyr. Jeg tror det handler om at være ærlig, og at forlange en pris der er realistisk. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at man skal prøve at være meget afslappet, og ikke virke for ivrig for at komme af med noget. Det kan skabe noget utryghed, der ikke bunder i virkeligheden, og er helt unødvendig. Der hvor det er rigtigt svært, er selvfølgelig hvis man sælger for ikke at gå glip af et andet tilbud, som er aldeles uimodståeligt. Jeg kan godt forstå at nogle så bliver meget skuffede når en handel går galt, da det så kan betyde at deres egen handel, med køb af den uimodtåelige ting, glipper. Man må dog ikke give køber skylden for at ens egen handel glipper, da han jo ikke har noget med det at gøre. Derfor virker mange desperate for at få solgt i en fart, og piller måske varen af, så snart dét han selv ville købe, er solgt til anden side. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begræns skuffelser:
1. Sælg til 1. mand, der står der med pengene. Du sælger jo for (i 1. omgang) at konvertere udstyr til likvider. Og sig det til alle "løfte-gutterne": "Jamen, jeg har pengene om en uge". Fint, så ring om en uge og hør om jeg stadig har udstyret.
2. Hvis du ikke vil prutte om prisen eller bytte udstyr, skriv det direkte i annoncen.
3. Huk attityden - Hifi er spørgsmål om smag og behag. Det kan godt være at du synes dit udstyr er verdens 7. vidunder - men hvis ikke køberen kan se det, lad være med at presse på. Er udstyret og prisen god nok, skal der nok komme en anden person forbi, som vil give dit udstyr "et godt hjem".
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi nordboere er ikke så glade for at handle under press, og det skal man nok som Spencer siger være opmerksom på. Under press vil jeg også bogføre sælgere der går ud af sit gode skind for at beskrive hvor god varen er. Når man da spørger de om hvorfor de så vil sælge så får man svar som at "naboene klager", "den er for god for mig", "jeg bruger den ikke så meget" osv.
Praler man for meget vil køberen tabe tilliden, og det tror jeg tit vil føre til at handelen glipper. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Nu er jeg sq blevet knotten jeg har 3 gange, på 1½ måned, haft en køber ikke den samme, der har sagt "top" til en handel og så hoppet fra med div. undskyldninger...jeg gider ikke mere! En ting er hvis man stiller spørgsmål til en produkt, det er 100% ok, noget andet er hvis man siger "jeg køber" og så, i et tilfælde hvor jeg tager min vare af nettet og holder den til fyren i mere end 2 uger, så siger "nej jeg vil ikke alligevel, håber du forstår?!" NEJ gu´ gør jeg ej!!!!! jeg syntes det er at holde sælger for nar  |
|
|
jo tak kender alt til det , ca 45% af min tid går med det .
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg har aldrig oplevet at en køber har sprunget i fra, og jeg har efterhånden solgt meget brugt hifiudstyr. Jeg tror det handler om at være ærlig, og at forlange en pris der er realistisk. |
|
|
Jeg er ærlig! og jeg er i disse 3 tilfælde gået med på "købers" bud! __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Vil så lige fortælle en anden historie - som er lidt mere "sol-bestrålet"; havde for et par måneder siden et sæt højtalere til salg til lidt over 20.000 kroner. En fyr henvendte sig, vi mailede lidt frem og tilbage, hvorefter han sagde at han gerne ville købe dem - men ikke kunne hente dem før en ca. 2 mdr..... ...men at han da gerne lige ville overføre alle pengene nu & her. Ja,Ja, tænkte jeg, den er go' med ham, men gav ham mit konto nr. alligevel....og vupti, dagen efter stod alle pengene på min konto. 
- behøver jeg at sige at jeg passede ekstremt godt på højtalerne indtil at han hentede dem.....
Når det så er sagt, kan jeg godt forstå irritationen over at en mundtlig aftale ikke overholdes, og har selv det ufravigelige princip at varen sælges til den første som betaler (overfører ), og at annoncen IKKE slettes før at varen er hentet.
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl; det skal jeg huske........næste gang du har lidt grej til salg, byder jeg 100 kroner....og "forventer" da at du acceptere mit /"købers" bud 
..sorry, kunne ikke lade være....................* *
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har to gange oplevet, at sælger insisterer på ikke at få pengene før efter at jeg har prøvelyttet udstyret. Den ene gang var det endda en forstærker på over 20kg. 
Grejet var naturligvis iorden, og jeg overførte pengene straks efter. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
Pihl; det skal jeg huske........næste gang du har lidt grej til salg, byder jeg 100 kroner....og "forventer" da at du acceptere mit /"købers" bud 
..sorry, kunne ikke lade være....................* *
mvh |
|
|
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
taupe Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pihl
Nej, den var bestemt ikke til dig, kender dig jo ikke, vel?
Jeg synes bare det beskriver meget præcist hvad denne tråd handler om. Man kan jo se hvor mange der har trælse oplevelser, men det skal man tage i stiv arm og lade være med at pive eller som det præcist er beskrevet "holde sig væk". Det er vilkårene når mennesker handler privat og kære venner, kommer den første ikke, så gør den næste eller den næste eller...
Jeg tror det handler meget om, at mennesker er så pæne, de kan ikke lide at skuffe eller såre andre, så hellere snige sig ud ad bagdøren og så gå og have det småskidt med, at de ikke havde modet til at sige nej tak.
Jeg har da også sendt pakker land og rige rundt pr. efterkrav og hentet dem igen på posthuset igen, et par uger senere.
Jeg har kørt 200 km. for at komme til en lukket dør - så er der squ langt hjem.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja - det er sgu da surt sådan noget - men på den anden siden vil man til at lave slutsedler som i bilbranchen, hvor man mister 10% hvis man fortryder - nej det tror jeg ikke ville give noget.
Men når man nu som sælger hidser sig op, så prøv lige at tænk over, at det du hidser dig op over, er nøjagtig det samme købere hidser sig op over - manglende svar - og nærmest latterlige annoncer hvor det står "kom med bud - kun seriøse bud besvares" - allerede der er folk så lang ude, at jeg ikke engang gider læse videre - og dem er der mange af. Og som jeg ser det oplyser folk pumpede nypriser og tager overpriser, ja så uanset hvad, så beder de selv om hoax bud - sådan er det.
Nu kan jeg jo ikke finde Pihl's tilbud eller noget, men synes ikke man får hele historien her - synes derfor at det hele er lidt overdrevet - der kunne jo være andre grunde til at man fortryder, og det er efter hvad jeg forstår stadig tilladt i dette land, og jeg vil ikke kalde den ene det ene og det andet, udfra bare en persons ord - og slet ikke uden at have fået fortalt hele handlingsforløbet
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sentensen "kom med bud - kun seriøse bud besvares" er også et direkte tegn til kunder som mig om, at sælger dybest set tror at tingene er så fantastiske at det sælger sigselv, og at man åbenbart dermed er højt hævet over de sædvanlige markedsmekanismer samt iøvrigt har et dybfølt ønske om at distancere sig fra enhver almindelig køber der kunne have interesse i produktet. Jeg læser det også som om sælger ikke gider snakke med nogen og slet ikke mig der måske ikke altid ved alt om hifi. Blot skal man overføre pengene, og holde sin kæft.
Man er på intet tidspunkt som køber sikret, at sælger har en forbindelse til den øvrige verden, og derigennem har en ide om hvad ting er værd. En ting er at sælger synes at dimsen er helt fantastisk, men tingene er udelukkende det værd som folk vil give for dem. Alt andet er fri fantasi, og så er spørgsmålet hvem der er seriøse...!
Helt enig Guldkysten, den slags udtryk provokerer også mig utroligt meget.
Ahhhh, det lettede  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|