| Forfatter |
|
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA har jeg altid haft gode oplevelser med men på messen tror jeg jeg bare "manglerne" opstod pga. de skruede lige voldsom op da jeg stod der inde, de manglede intensitetten og fornemmede bulder som egentlig lyder som en joke når man snakker SA.....
DLS lød som om de halsede bagefter selv om der var sat en børge af en forstærker på dem, men et godt sted at lytte dette rum-problem med for lille højttaler var rummet med Linn´s Katan som efter sigende skulle være trukket af en stor forstærker, hvor jeg selv tænkte "hvornår mon højttalerne brænder af"!!
VA rummet synes jeg selv var det mest intense... .....Men vi er jo forskellige med hver vores smag....!!
-dårlig kritik har det med at smitte af på andre så man bør selv danne sig sine egne konklusioner......
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var også lige et smut forbi messen i ca. 2 timer. Fik set og hørt densen samt DLS og Vienna Acoustic. Det lød nu meget godt. Dog synes jeg også at
100 kr. er tyveri at tage for sådan en udstilling. En 50 kr. seddel ville have været fair. Var også på messen sidste år, og her fik jeg en langt bedre
oplevlse.
Det var ligesom om der manglede noget i år..
Udstyr til 400.000 osv. kunne de godt spare sig for at tage med igen, til fordel for noget man kan betale sig fra..
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
BTW er der nogle der ved hvad det var for en dvd der blev brugt til at demonstrer Denon AVR 3806 og dens audisey ting?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en DVD-3910 fra Denon og det kørte denon-link
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ved jeg godt, men jeg tænkte på mat. der blev brugt.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne nu godt lide de der DLS'er. Lidt lyse i lyden, ja, men rare.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
|
Det der virkelig sparkede r.v var Dali´s Helicon standerhøjttaler sammensat med Nad´s nye Master series.....En forholdsvis lille højttaler, men blev nødt til at spørge om der stod en subwoofer i rummet!? -selvfølgelig ikke......
|
|
|
Jeg må indrømme at de dali helicon var noget af det der imponerede mig mest. måske hang det sammen med at i de store rum med setup for flere 100K forventede jeg sådan set at blive væltet rundt med åben mund og polypper..
Jeg forventede abselut intet da jeg kom ind og satte mig hos hfk med de Helicon. Wow der blev jeg simpelthen hængende, ville ikke rigtig ud igen. 
Han sagde dog til mig at de først havde et andet system m større HTèr men de kunne ikke komme af med bassen i rummet, så de valgte de små Helicon istedet.
Så vi kan måske være blevet snydt lidt af rummet. Men det lød dog stadig p***e godt.
Vil dog tilføje at jeg osse blev lidt små forelsket i den ny sony HD projekter i TC rummet. Se det var da et billede der duede.. Man kunne jo se "alt" (Ikke pga størrelsen men opløsningen hvis nogen skulle være i tvivl.)
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ormen.....
Jeg må ærlig tilstå, jeg aner ikke hvad noget af det kostede......jeg er lidt af en "nørd" så det eneste jeg lagde mærke til var lyden, hvordan de så ud har jeg rent faktisk glemt..... -men lyden hænger stadig ved.....nu jeg lige har lagt hovedet i blød mindes jeg.......No Price!!
Man kan ikke købe den perfekte lyd, da øret fungere analogt men hjernen digitalt!! -så hvis anlægget var 100% digitalt med digitale højttalere burde vi ikke kunne høre lyden......men sådan forholder det sig ikke, jeg vil vædde med at inden længe vil vi se digitale højttalere baseret på lysforvrængning, de findes skam men der bliver brugt laserlys som kan være skadeligt......om 100 år ser vi måske et nyt tv baseret på hologram teknik fordi vi nu er i stand til at standse lyset.....det vanvigtige bliver at lyden bliver lagt ind i lyset.......sådan ser jeg fremtiden.....!!
Måske bliver fremtidens biograf blot en 3D lysopsætning!!
|
| Til top |
|
| |
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
|
Hej Ormen.....
Jeg må ærlig tilstå, jeg aner ikke hvad noget af det kostede......jeg er lidt af en "nørd" så det eneste jeg lagde mærke til var lyden, hvordan de så ud har jeg rent faktisk glemt..... -men lyden hænger stadig ved.....nu jeg lige har lagt hovedet i blød mindes jeg.......No Price!!
Man kan ikke købe den perfekte lyd, da øret fungere analogt men hjernen digitalt!! -så hvis anlægget var 100% digitalt med digitale højttalere burde vi ikke kunne høre lyden......men sådan forholder det sig ikke, jeg vil vædde med at inden længe vil vi se digitale højttalere baseret på lysforvrængning, de findes skam men der bliver brugt laserlys som kan være skadeligt......om 100 år ser vi måske et nyt tv baseret på hologram teknik fordi vi nu er i stand til at standse lyset.....det vanvigtige bliver at lyden bliver lagt ind i lyset.......sådan ser jeg fremtiden.....!!
Måske bliver fremtidens biograf blot en 3D lysopsætning!!
|
|
|
Zenon..... Jeg skal indrømme at der kørte jeg af sporet, jeg kæmper med næb og kløer for at komme på sporet igen, men jeg kan simpelthen ikke magte opgaven..
Ej det lyder squ som ren science fiction det der, ret vildt men osse temmelig blæret.
"wow wow wow jibi jow jibi jay wow wow jibi jow jibi jay" Citat slut.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes der er en udstilling i Danmark hvor vejledningen forgår i en såkaldt lysstråle bestående af en laser......når man hører lyden er det i virkeligheden en forvrængning i lysstrålen, intensitetten ændrer sig i forhold hvilken hertz lyset skal gengive.....
Oven i det er der en dansk kvindelig forsker som har fundet ud af at bremse en lysstråle som stopper midt i luften, ret forvirrende men den bedste måde at forklarer dette er at lyset skal igennem en given "gasholdig" masse......
Kombinere man dette får man et "talende hologram". -måske fremtidens tv!!
|
| Til top |
|
| |
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare for syret det der... Men sjovt nok kan jeg faktisk godt huske en udsendelse i tv med det at bremse lyset da det var "breaking news"
Men ja der går squ nok et par år før det er ne realitet og lcd/plasma er voldsomt forældet og bare nogle store møgkasser..
|
| Til top |
|
| |