Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
Sendt: 28 November 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
FLEX skrev:
gl.jas skrev:
Hej FLEX
Tiden har indhentet de gode gamle 1288`er. Den reagerer ganske enkelt ikke hurtigt nok, altså middeltung impulsrespons. Nye højttalere i dagens DK. reagerer langt hurtigere bl.a. fordi membranvægten er betydeligt lavere , men også hele konstruktionen er fintænkt og bearbejdet. Det betyder at den lyd du får med 1288 er lidt gumpetung , "afslappet" om du vil, og med megen focus på det dybe område. Det reducerer dynamikken og åbenheden.
Hvis du fx. låner et par SA. 1280 MKII får du næsten det modsatte. Hurtig impulsrespons med tilhørende dynamik, åbent lydbillede og det hænger helt sikkert bedre sammen.( set dem på køb og salg til ca. 7000. )
Og så er der ca. 4000 til kabler (i forhold til densen 400+) at hygge sig med, og jeg er meget til Nordost, men der er også andre muligheder.
Held med det hele
Halløj gl. glas.
Mange tak for dit svar...Det er da noget jeg kan forholde mig til. Det var nu ikke lige min mening, at jeg skulle på HT-indkøb, men det kan da godt være, at det er der jeg ender.
Men, der skal også blive råd til en Beat 400+!!! Jeg har lyttet til den og er meget glad for lyden. Stor dynamik og masser af musik..Det er den følelese jeg har, når jeg lytter til Beat 400+, så den må jeg bare eje.
Endvidere kan jeg godt forstå din begejstring for Nordost, og jeg kan i den forbindelse tilføje, at jeg allerede har erhvervet mig et sæt Black Knight til mit køkken/alrum-anlæg bare for at prøve dem. Så, nu er der et sæt Red Dawn Rev. II på vej, så jeg kan blive sendt i den 7. himmel.
Takker mange gange for dit indlæg samt brugbare svar.
See U
FLEX
Jeg kan kun give gl. jas ret - jeg spiller selv på 1280 mk II og Nordost Flatline, og det er s*tme godt til prisen. Jeg tror det vil være et godt match med Densen. Desværre er min egen amp. noget skrammel, så jeg er ved spare sammen...
Jeg tror at grunden til at S.A. og NO spiller så godt sammen, er at SA udvikler produkter med NO i signalkæden.
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
Erik D skrev:
FLEX skrev:
gl.jas skrev:
Hej FLEX
Tiden har indhentet de gode gamle 1288`er. Den reagerer ganske enkelt ikke hurtigt nok, altså middeltung impulsrespons. Nye højttalere i dagens DK. reagerer langt hurtigere bl.a. fordi membranvægten er betydeligt lavere , men også hele konstruktionen er fintænkt og bearbejdet. Det betyder at den lyd du får med 1288 er lidt gumpetung , "afslappet" om du vil, og med megen focus på det dybe område. Det reducerer dynamikken og åbenheden.
Hvis du fx. låner et par SA. 1280 MKII får du næsten det modsatte. Hurtig impulsrespons med tilhørende dynamik, åbent lydbillede og det hænger helt sikkert bedre sammen.( set dem på køb og salg til ca. 7000. )
Og så er der ca. 4000 til kabler (i forhold til densen 400+) at hygge sig med, og jeg er meget til Nordost, men der er også andre muligheder.
Held med det hele
Halløj gl. glas.
Mange tak for dit svar...Det er da noget jeg kan forholde mig til. Det var nu ikke lige min mening, at jeg skulle på HT-indkøb, men det kan da godt være, at det er der jeg ender.
Men, der skal også blive råd til en Beat 400+!!! Jeg har lyttet til den og er meget glad for lyden. Stor dynamik og masser af musik..Det er den følelese jeg har, når jeg lytter til Beat 400+, så den må jeg bare eje.
Endvidere kan jeg godt forstå din begejstring for Nordost, og jeg kan i den forbindelse tilføje, at jeg allerede har erhvervet mig et sæt Black Knight til mit køkken/alrum-anlæg bare for at prøve dem. Så, nu er der et sæt Red Dawn Rev. II på vej, så jeg kan blive sendt i den 7. himmel.
See U
FLEX
Jeg kan kun give gl. jas ret - jeg spiller selv på 1280 mk II og Nordost Flatline, og det er s*tme godt til prisen. Jeg tror det vil være et godt match med Densen. Desværre er min egen amp. noget skrammel, så jeg er ved spare sammen...
Jeg tror at grunden til at S.A. og NO spiller så godt sammen, er at SA udvikler produkter med NO i signalkæden.
Hej Erik D.
Jeg tror efterhånden, at jeg er ved at fange budskabet......mine HT'er noget gammelt bras...hæ, hæ. Nå, spøg til side. Jeg har rekvireret en del materiale fra SystamAudio og vil nu til at låne lidt forsk. grej hos min lokale KT-Radio, så jeg kan få opgraderet mit system. Det er jo også så heldigt, at min frue synes godt om S.A., så det er jo bare dobbelt bonus.
Jeg vender tilbage, når jeg har haft nogle HT'er til test i min stue, så skal jeg fortælle hvad jeg synes om S.A. sammen med Nordost og Densen.
Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
Hil flex. Forsøg også at få lyttet til dynaudio i dit kloster,inden du bestemmer dig. Dynaudio var den højtaler,efter min mening, der spillede bedst på dette års messe i odense!!.
Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
Sendt: 03 December 2003 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
FLEX skrev:
Erik D skrev:
FLEX skrev:
gl.jas skrev:
Hej FLEX
Held med det hele
Halløj gl. glas.
See U
FLEX
Hej Erik D.
Jeg tror efterhånden, at jeg er ved at fange budskabet......mine HT'er noget gammelt bras...hæ, hæ. Nå, spøg til side. Jeg har rekvireret en del materiale fra SystamAudio og vil nu til at låne lidt forsk. grej hos min lokale KT-Radio, så jeg kan få opgraderet mit system. Det er jo også så heldigt, at min frue synes godt om S.A., så det er jo bare dobbelt bonus.
Jeg vender tilbage, når jeg har haft nogle HT'er til test i min stue, så skal jeg fortælle hvad jeg synes om S.A. sammen med Nordost og Densen.
See U.
FLEX
Hejsa FLEX
Rigtig god fornøjelse med det hele.............det er bestemt den rigtige måde at gøre tingene på, så
Når du er igang , bør du prøve at få en gang COLDRAYS med hjem....... hvad de gør for lyden , er ganske fortryllende..............
Sendt: 04 December 2003 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
full blown skrev:
Hil flex. Forsøg også at få lyttet til dynaudio i dit kloster,inden du bestemmer dig. Dynaudio var den højtaler,efter min mening, der spillede bedst på dette års messe i odense!!.
Hil broder Full Blown.
Tak for din betænksomhed.
Jeg ved godt, hvad du mener, da vi sammen lyttede til disse prægtige skabninger fra Dynaudio, men prisen er desværre også en helt anden. Jeg vil forsøge at låne et enkelt sæt af jan, hvis han ellers tillader dette, så jeg har et sammenligningsgrundlag, inden jeg bestemmer mig for, hvad der skal kobles på mit system.
Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
Hejsa - Har ikke selv sat mig så meget ind i Densen, men selv er jeg osse brændt ret varm på Nordost. Selv har jeg kigget på Solar Wind og Blue Heaven kablerne til brug som signalkabler. Har kun hørt go'e ting om dem og de bliver varmt anbefalet alle steder jeg har spurgt. Selvom de koster henholdsvis ca. 1000,- og 2000,- for et 1-meter sæt i Danmark - kan de skaffes fra udlandet til ca. det halve.
Red Dawn som er modellen højere end Blue Heaven til ca. 4000,- kan skaffes til en pris omkring $200-300. Så det kan godt betale sig at gå efter de dyreste.
Simon
__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Sendt: 22 December 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
Phat Simon skrev:
Hejsa - Har ikke selv sat mig så meget ind i Densen, men selv er jeg osse brændt ret varm på Nordost. Selv har jeg kigget på Solar Wind og Blue Heaven kablerne til brug som signalkabler. Har kun hørt go'e ting om dem og de bliver varmt anbefalet alle steder jeg har spurgt. Selvom de koster henholdsvis ca. 1000,- og 2000,- for et 1-meter sæt i Danmark - kan de skaffes fra udlandet til ca. det halve.
Red Dawn som er modellen højere end Blue Heaven til ca. 4000,- kan skaffes til en pris omkring $200-300. Så det kan godt betale sig at gå efter de dyreste.
Simon
Hello Simon.
Jeg kan godt forstå, at du er brændt varm på Nordost....Jeg synes, at det er nogle fantastiske kabler. Jeg har selv et sæt Black Knight monteret, men går og venter på et sæt Blue Heaven S.E., der efter sigende skulle være bedre end Red Dawn Rev. II.
Med de få erfaringer jeg har med Nordost, kan jeg varmt anbefale disse.
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
Hede skrev:
Hej Flex
Du siger du venter på et sæt Blue Heaven S.E er det en ny version ?
Mvh
Hej Hede.
Jep, det er en ny version af de kendte Blue Heavne. Kablerne er frysebehandlet, hvilket dkulle forbedre kablets konditioner væsentligt. Desuden sidder der nogle andre stik på kablerne, der også er af en anden beskaffenhed end de "gamle" stik.
Jeg har nu lyttet til kablet siden den 24. december og har kun lovord tilovers for dette interconnect. En klar forbedring i forhold til mit "gamle" Black Knight (har kun haft det i 7 uger)!!!!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum