Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snydt, hvad kan man gøre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Undskyld mig XenoCypraZ jeg kan se du har 720 indlæg her på forummet! betyder vel at du kikke på det ret tit?? og det med at passe på i privat handler, er et emne det er oppe engang imellem.

Hvordan kan du være så naiv, at overføre penge, blot efter et par SMSèr..???

Nogle skal lære på den hårde måde.

Hun er smart....hvad er du..??

Det var dog en ualmindeligt ubehagelig måde at udtrykke sig på.

Hvad med at tale ordenligt?

Har DU lært det?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvis Admin eller moderator ser dette, får CPH-R forhåbentlig en advarsel!

Hvad tænker folk på når de udtrykker sig sådan. Et forum er til at hjælpe folk, ikke udstille dem som id*ter.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Er enig med dig Brian. Det er en ualmindeligt ubehagelig måde at udtrykke sig på.

Uanset hvad er der ingen undskyldning for at svindle og jeg håber svindleren bliver knaldet.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Sådan, så skal i da lige have og vide hvor langt jeg er.

Jeg nåede desværre ikke på politistationen i dag, da jeg skulle isolere lidt herhjemme, men....

Jeg har snakket med min bankdame, hun kunne ikke hjælpe, men ville gerne prøve og ringe til "Christina´s" bank for mig.

Hun finder ud af at banken slet ikke ligger i Århus, men i København. For fat i en bankmand, og snakker lidt. Kontoen har slet ingen Bank Rådgiver tilknyttet, min bankdame spørger om pengene er gået ind, og det bekræfter han. De snakker lidt mere, og det viser sig, at der flere gange er gået 450.- Kr ind, alle med overskriften "Samsung" som var den telefon jeg havde købt. (Den går faktisk lidt ind under Hifi, for der er Mp3 afspiller i)...

Altså er der flere som har overført penge, og som ikke har fået noget for dem.
Min bankdame spørger til lidt mere, men han siger at han jo allerede har fortalt mere end han må, så de stopper her.

Jeg er altså ikke den enste der har dummet mig...
Spørgsmålet er om jeg står bedre når jeg kontakter politiet, nu hvor det faktisk er flere der er blevet bedraget ?

Det var status..... God weekend.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:

Jeg nåede desværre ikke på politistationen i dag, da jeg skulle isolere lidt herhjemme, men....

Jeg har snakket med min bankdame, hun kunne ikke hjælpe, men ville gerne prøve og ringe til "Christina´s" bank for mig.

Hun finder ud af at banken slet ikke ligger i Århus, men i København. For fat i en bankmand, og snakker lidt. Kontoen har slet ingen Bank Rådgiver tilknyttet, min bankdame spørger om pengene er gået ind, og det bekræfter han. De snakker lidt mere, og det viser sig, at der flere gange er gået 450.- Kr ind, alle med overskriften "Samsung" som var den telefon jeg havde købt. (Den går faktisk lidt ind under Hifi, for der er Mp3 afspiller i)...

Min bankdame spørger til lidt mere, men han siger at han jo allerede har fortalt mere end han må, så de stopper her.

Spørgsmålet er om jeg står bedre når jeg kontakter politiet, nu hvor det faktisk er flere der er blevet bedraget ?

Ingen tvivl om at damen ikke har lavet en fejl, men begået bedrageri helt bevidst.
Man kan ikke 'komme til' at sælge den samme telefon flere gange, ved et uheld.

Meld det til politiet som bedrageri, så kommer hun til at brumme for det.
En bøde slipper hun næppe med, for økonomisk svindel af den karakter.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Det er jo det, nu skal jeg bare have politiet til at tage sagen... Jeg er bange for de ikke gider blande sig, men det skal da prøves.

Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Det lader til du har fået hul på en større sag XenocypraZ...

Du skal helt sikker gå til politiet som Spencer siger, når du nu har bevis for at hun har begået bedrageri op til flere gange.

Det er nogle af de straffe der kan falde hårdt tror jeg.

Håber du og de andre der er blevet snydt får jeres penge igen...

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

nu har du jo hendes tlf nummer,og du ved at du ikke er den eneste,du skal da bare kontakte hende fra en anden tlf og skide på at "hendes vendinde" tager tlf og true hende(ikke koporligt eller vold),jo mere du ved om hende jo bedre,hvis du har hendes mobil nr kan du sikkert få fat i adressen hvis det ikke taletidskort eller hemmeligt nr,prøv sonofon's hjemmeside eller tdc oplysningen online,har selv været ude for noget lignende i køb/salg herinde,lidt oplysninger om personen og at jeg ikke lader det ligge fik personen til lommerne efter 1,5 mdr,men ok da du ikke er den eneste kan det jo være en eller anden narkoman.Selvom jeg bor i skagen havde jeg taget til københavnstrup og fået ordnet den sag,selvom transporten løber det skider jeg på sådan en biiip skal sgu stoppes ej hvor kan jeg blive tosset over sådan nogetmen husk vold kommer du ingen vejne med tværtimod.

sig i er nogle stykker hun har snydt og i vil have pengene + lidt x-tra for ulejligheden bare smør tykt på,hun får nok et sjok når hun finder ud af at du ved du ikke er den eneste og i har snakket sammen(igen smør tykt på så hun føler sig trængt),uha det blev langt er er en smule tosset og så er det ligemeget at det kun er 450,-

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

nu har du jo hendes tlf nummer,og du ved at du ikke er den eneste,du skal da bare kontakte hende fra en anden tlf og skide på at "hendes vendinde" tager tlf og true hende(ikke koporligt eller vold),jo mere du ved om hende jo bedre,hvis du har hendes mobil nr kan du sikkert få fat i adressen hvis det ikke taletidskort eller hemmeligt nr,prøv sonofon's hjemmeside eller tdc oplysningen online,har selv været ude for noget lignende i køb/salg herinde,lidt oplysninger om personen og at jeg ikke lader det ligge fik personen til lommerne efter 1,5 mdr,men ok da du ikke er den eneste kan det jo være en eller anden narkoman.Selvom jeg bor i skagen havde jeg taget til københavnstrup og fået ordnet den sag,selvom transporten løber det skider jeg på sådan en biiip skal sgu stoppes ej hvor kan jeg blive tosset over sådan nogetmen husk vold kommer du ingen vejne med tværtimod.

sig i er nogle stykker hun har snydt og i vil have pengene + lidt x-tra for ulejligheden bare smør tykt på,hun får nok et sjok når hun finder ud af at du ved du ikke er den eneste og i har snakket sammen(igen smør tykt på så hun føler sig trængt),uha det blev langt er er en smule tosset og så er det ligemeget at det kun er 450,-

Det er lidt et problem hvis hun senere begynder at påstå at man har truet hende med ditten og datten.

Politiet skal have sagen nu, da hun ellers bare vil fortsætte, og kun betale pengene tilbage til halvdelen af dem der sender penge. Så er det jo stadig en god forretning for hende, hvis den anden halvdel giver op.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej igen, Begge numre jeg har er er taletids kort, så vidt jeg ved.... Desværre...
Jeg kan ikke få adressen ved banken, det kan kun politiet, og de tager ikke telefonen længere, og har prøvet fra et par stykker.
Tror også politiet er næste stop.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

ja hvis policen kan få fat på hende og stoppe hende ville det jo være det bedste,ærgeligt med sådan en snylter der udnytter andres tro på deres medmennesker
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Hej igen, Begge numre jeg har er er taletids kort, så vidt jeg ved.... Desværre...
Jeg kan ikke få adressen ved banken, det kan kun politiet, og de tager ikke telefonen længere, og har prøvet fra et par stykker.
Tror også politiet er næste stop.

Det er helt klart politiet der er næste stop! Selvtægt vil sandsynligvis ikke bringe dig nærmere dine penge - men blot få dig til at fremstå værre end tilsigtet.
Som jeg ser det er der ingen grund til at "smøre tykt på", blot orientér om politianmeldelsen. Alt andet kan have en truende effekt og få hende til at gå helt i baglås..
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:

OK.. jeg har prøvet noget af det samme. Da jeg i nov. 2004 blev udsat for svindel. Jeg havde en købsannonce på en effektforstærker og fik en henvendelse af en Tommy fra i Arendal i Norge. Det endte med, jeg aftalte en handel med Tommy og overførte et større beløb til Tommy's konto i Norge.

Det viste sig så, det var svindel og jeg kontaktede min bank, som så kontaktede banken i Norge. Det viste sig, at kontoen tilhører en Terje fra Ålgård syd for Stavanger. Og sangen blev anmeldt til politiet. Det endte med, jeg fik alle mine penge tilbage og Terje fik en bøde. I kan læse hele min historie her: http://avforum.no/forum/showthread.php?t=13361

Nikolaj, når du anmelder sagen til politiet, så husk at give dem de seneste oplysninger. Når politiet får at vide, at "Christina" har lavet dette svindelnummer flere gange. Er der større chance for, at de vil gøre noget ved det.

Jeg vil følge sagen, så forsæt med at holde os opdateret.

Mvh. Thomas.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
jdg1 skrev:
Bass skrev:

Forbrugerklagenævnet som behandler forbrugerklager har en bagatelgrænse på kr 800,-.

Er ikke jurist og kender derfor ikke fortolkningerne af købeloven, så hvis der sidder en kyndig der kan oplyse os om vores rettigheder i privat handel ville det være fedt.

§1a siger at: Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom. Og nævner derefter en række forbehold.

Stk. 2. §§ 72-87 gælder dog kun i forbrugerkøb.

Stk. 3. §§ 5, 10 og 11, § 17, stk. 2, § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb.

Stk. 4. Loven gælder ikke for køb, der er omfattet af den internationale købelov.

I §4a fastslås hvad et forbrugerkøb er: Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.

Spørgsmålet er så om om §1a er nok eller §4a stk.2 kommer ind i billedet eller om det i givet fald skal være et civilt søgsmål.

Købeloven gælder for civilkøb, dog undtaget de særlige forbrugerkøbsbestemmelser - så simpelt er det

Der er også bestemmelser vedrørende handelskøb i Købeloven.
Derudover er det slet ikke Købeloven der skal på banen da der ret beset endnu ikke er foregået et køb. Derimod skal man kigge i Aftaleloven.
Og hér er det så spørgsmålet om en sms-korrespondance kan anses for at være retligt bindende tilbud og accept af tilbud. Hvis ikke har du såmænd blot overført 450 kr...
hvilket er sur røv!

Din "frie" fortolkning er ikke korrekt.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

jeg ønsker dig al mulig held. Jeg har desværre oplevet noget lign. Idioten havde snydt flere end mig for det samme. Derfor stod min sag bedre. Fjolset blev meldt, pengene kom retur, men den oplevelse tærer på det hele. Så du klør bare på, så kællingen kan få sig en lærestreg.

Til sidst, når man er helt nede i kulkælderen, har man IKKE brug for kommentarer som dine, CPH-R.

Good luck

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Det er meget enkelt, faktisk.

Man indgiver en anmeldelse til politiet, og de klarer resten.
Herefter må man være vedholdende, og kræve sine penge, med renter, og muligvis en slags bod.

Hvor meget man tror at der er chance for at få pengene, skal ikke være afgørende.
Reagerer man ikke, er man selv medansvarlig for at personen fortsætter, og snyder andre.

Hvis man dropper besværet, grundet at man syntes at beløbet er lille, så er det motiverende for svindleren at lave samme nummer med andre.

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Mortus skrev:
jdg1 skrev:
Bass skrev:

Forbrugerklagenævnet som behandler forbrugerklager har en bagatelgrænse på kr 800,-.

Er ikke jurist og kender derfor ikke fortolkningerne af købeloven, så hvis der sidder en kyndig der kan oplyse os om vores rettigheder i privat handel ville det være fedt.

§1a siger at: Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom. Og nævner derefter en række forbehold.

Stk. 3. §§ 5, 10 og 11, § 17, stk. 2, § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb.

Stk. 4. Loven gælder ikke for køb, der er omfattet af den internationale købelov.

I §4a fastslås hvad et forbrugerkøb er: Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.

Spørgsmålet er så om om §1a er nok eller §4a stk.2 kommer ind i billedet eller om det i givet fald skal være et civilt søgsmål.

Købeloven gælder for civilkøb, dog undtaget de særlige forbrugerkøbsbestemmelser - så simpelt er det

Derudover er det slet ikke Købeloven der skal på banen da der ret beset endnu ikke er foregået et køb. Derimod skal man kigge i Aftaleloven.
Og hér er det så spørgsmålet om en sms-korrespondance kan anses for at være retligt bindende tilbud og accept af tilbud. Hvis ikke har du såmænd blot overført 450 kr...
hvilket er sur røv!

uden at tage tråden helt off topic (sorry), hvad præcis ved min "frie" fortolkning er forkert???
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
jdg1 skrev:
Mortus skrev:
jdg1 skrev:
Bass skrev:

hvilket er sur røv!

uden at tage tråden helt off topic (sorry), hvad præcis ved min "frie" fortolkning er forkert???

Jeg antager, at du ikke er jurist?

Der er er ingen grund til at tage tråden off-topic - det gavner ikke Xeno. Blot kan jeg spørge hvordan i alverden du først kan sige, at købeloven ikke finder anvendelse, for derefter at disukutere aftaleloven?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Nu er udstyret ikke super hifi relateret, så det giver ikke noget og udstille dem her.

Ja for ellers kommer HiFi4All betjenten og lukker tråden.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hvilken telefon var det? Hvis hun har gjort det før, med samme beløb osv, er der vel chance for at hun prøver igen i dba, blot med et andet tlf-nummer, og så kan du jo prøve at ringe på det nummer og fremføre politianmeldelse mv. for hende.
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes