| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Jeg kan se, at der efterhånden spørges en del til prisen og jeg vil da gerne løfte sløret for prisen. Lad mig slå fast, de er IKKE billige, men kostprisen er også voldsom på disse højttalere.
De lander på 100.000$ pr. sæt og den kommende sub, der skal følge disse skønne søjler, primært til det ameriaknske marked, vil lande på ca. 30.000$.
Mvh. FLEX
|
|
|
Av av....
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende ser det ud! Jeg sidder her og bliver helt stolt når jeg tænker på alle de grandiøse højttalerkonstruktioner der efterhånden er blevet udviklet i lille Danmark  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har en ide om hvad jeg skal stille op, hvis jeg ønsker at offentliggøre nogle flere billeder af Eben X5, nu hvor jeg kun har billederne liggende på min egen computer og ikke en ekstern server?
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fy for pyffer...Sådan et sæt vil farmand gerne have fat i...Og med en sub der går ned til 10Hz..Namnam 
Desværre er prisen på den forkerte side af 100kr 
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX, kan www.peecee.dk bruges?
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| FLEX, kan www.peecee.dk bruges? |
|
|
øøøh...nu er jeg ikke helt med?
Skal jeg flytte mine billeder til en anden server og derefter uploade dem fra netop dette link: www.peecee.dk
Ok, nu er jeg med... Men, det virker sgu ikke helt efter hensigten p.t. Jeg leger lige lidt med programmet og ser hvad jeg kan finde frem til. I øvrigt, tak for hjælpen.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send dem til mig på ronni@hifi4all.dk så smider jeg dem på for dig, hvis du ikke selv kan  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Send dem til mig på ronni@hifi4all.dk så smider jeg dem på for dig, hvis du ikke selv kan  |
|
|
Halopsa Ronni.
Takker for tilbudet, men jeg prøver lige at lege lidt med det, inden jeg smider noget afsted.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Jeg kan se, at der efterhånden spørges en del til prisen og jeg vil da gerne løfte sløret for prisen. Lad mig slå fast, de er IKKE billige, men kostprisen er også voldsom på disse højttalere.
De lander på 100.000$ pr. sæt og den kommende sub, der skal følge disse skønne søjler, primært til det ameriaknske marked, vil lande på ca. 30.000$.
Mvh. FLEX
|
|
|
Ok, ikke just en billig højttaler 
Det er vel i klasse med Gryphon's Trident
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Imponerende ser det ud! Jeg sidder her og bliver helt stolt når jeg tænker på alle de grandiøse højttalerkonstruktioner der efterhånden er blevet udviklet i lille Danmark  |
|
|
Meget enig. Vi kan være særdeles stolte over lille Danmark. Jeg har netop været i Vegas, og må sige at danske producenter gør et glimrende stykke arbejde, både på elektroniksiden og på PR-siden. Danske producenter følger så glimrende med på verdensmarkedet, og selv lille "EBEN BY RAIDHO", havde højttalere ved 4 stande på CES. Ganske godt gået vil jeg mene, og nu lancerer Raidho X5 som er deres absolutte top-model...En på alle måder imponerende htèr er det:
Som Flex har beskrevet fik vi en lydoplevelse langt ud over det vanlige. Der var dynamik og båndbredde så vi sad med storsmil og blot ønskede mere musik Det fik vi, og der blev spillet særdeles varieret og højt, netop for at afprøve X5 på næsten alle leder og kanter. Når jeg skriver næsten, er det fordi at der ikke var spændt det helt store elektronik for htén. Cdén var en ældre Diva 200, forforstærkeren var Børresens prototype, forstærkeren en ældre Adyton, så på bundlinien manglede der noget særdeles kraftig og velydende elektronik, som virkelig kunne bringe X5 på top-performence. Men det kommer i USA, hvor VTL´s reference- elektronik spændes for disse imponerende htér. Imponerende er de, med et flot sammenhængende lydbillede, hvor der ikke er "huller" i lydbilledet. Bas og mellemtone hænger fornemt sammen, og ligeledes gør mellemtone og diskant, så når man lytter på musikken, får man et totaltbillede som sjældent hørt. Dette krydret med solid dynamik gør lydoplevelse unik, og langt ud over det vanlige, selv i dagens danmark
Det bliver spændende at høre om "konkurrencen" mod Wilsons Alexandria x2, som foregår sidst i februar i L.A. Jeg er sikker på at Flex vender tilbage med resultatet, men held og lykke herfra
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
FLEX skrev:
| ..., men selve kabinettet er afstemt således, at de svinger med stort set samme hastighed som musikken. |
|
|
Hvilken hastighed har musikken da? 
|
|
|
De er efter sigende afstemt til et sted mellem "andante cantabile" og "allegro moderato".
Storytelling er altid vigtigt i marketingsøjemed og vi skal åbenbart lægge ører til mange violette armbevægelser hver gang et nyt produkt kommer frem.
Ikke desto mindre er det godt skuldret af konstruktørerne, og produktet selv ser ud til at kunne tåle dagens lys og tage kampen op i den tunge ende af markedet. Flot!
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Meier skrev:
FLEX skrev:
| ..., men selve kabinettet er afstemt således, at de svinger med stort set samme hastighed som musikken. |
|
|
Hvilken hastighed har musikken da? 
|
|
|
De er efter sigende afstemt til et sted mellem "andante cantabile" og "allegro moderato".
|
|
|
He-he 
Boye skrev:
|
Storytelling er altid vigtigt i marketingsøjemed og vi skal åbenbart lægge ører til mange violette armbevægelser hver gang et nyt produkt kommer frem.
Ikke desto mindre er det godt skuldret af konstruktørerne, og produktet selv ser ud til at kunne tåle dagens lys og tage kampen op i den tunge ende af markedet. Flot!
|
|
|
Ja - som jeg har sagt før: Jeg gad godt at give dem et lyt 
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med at de udnytter kabinet-resonans, er det ikke lige som på de gamle Snell?
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
| Det der med at de udnytter kabinet-resonans, er det ikke lige som på de gamle Snell? |
|
|
Jeg må jo i skrivende stund tilstå, at jeg ikke kender meget til de forskellige principper, men kan kun henvise til min oploevelse med at læne kinden og øret forsigt ind til kabinetterne, hvor det var tydeligt, at hele kabinettet ligesom var "levende".
Men, en egentlig teknisk forklaring kan jeg ikke gøre rede for. Det må vi vist hellere spørge konstruktøren ad.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle egentlig havde været en lang række billeder af X5, men jeg er altså ikke PC-nørd No. Uno, så jeg har måtte "kalde" på Ronin, så I ikke skal snydes for flere billeder i denne omgang.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må nok hellere sende de billeder til Ronni
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Du må nok hellere sende de billeder til Ronni  |
|
|
Det tror jeg sgu også...Den er helt gal med den gamle mand bag skærmen... Tror, der er tale om en "fejl 40" .
Jeg kaster dem afsted til Ronni, når jeg lige får lidt mere tid til at vælge de helt rigtige fotos ud.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Annoncering på HIFI4ALL.DK |
 | | |
|
Internet er et dynamisk medie, og derfor er annonceringsmulighederne det også. HIFI4ALL.DK er den oplagte mulighed for dig, som ønsker branding af produkter eller din virksomhed.
Ambitioner... Ambitioner på HIFI4ALL.DK har fra lige fra start i 2001 været, at skabe en rammerne om en spændende og levende hjemmeside, hvor målet er at tilbyde læsestof, information og interaktive muligheder over en meget bred vifte til brugerne såvel som annoncørerne på HIFI4ALL.DK
Det tilbyder vi… Annonceringsmulighederne på HIFI4ALL.DK er mangfoldige over en brede vifte alt fra banner til interaktive services.
- Bannerannoncering
- på alle sider på HIFI4ALL.DK. Vi tilbyder forskellige løsninger, samt muligheden for at bestille bannerplads i hele sektioner – f.eks. Nyheder, AV_Guide, Anmeldelser…
- Annoncørlogin
HIFI4ALL.DK´s nye system hvor vi har samlet Tilbudsavisen, Arrangementer, PluskLink profiler i én samlet pakke, så det er blevet nemt og hurtigt at styrer sine interaktive aktiviteter.
Det får du med annoncørlogin:
Tilbudsavisen - vore annoncemarked for kommercielle annoncører, hvor du har frie hænder til at oprette annoncer med et utal af muligheder, f.eks. kan du angive tilbudspris, førpris, uploade billede, slette og rette annoncerne efter behag! Du må have et ubegrænset antal af annoncer!
Arrangementer - adgang til at oprette kalenderarrangementer, herunder produktdemonstrationer mv. Som noget nyt kan brugere nemt og enkelt nu tilmelde sig arrangementer direkte via HIFI4ALL.DK
Ligeledes tilføjes dine aktuelle tilbud på vores landsdækkende forhandlerindex og vises også på vores populære Køb Salg Bytte marked - kort også godt stor eksponering!
- SponsorLink
bal bla bal...
- Sponsor
– vi mangler altid en god sponsor for vore konkurrencer på siden. En sponsor aftale i kombination med en eller flere af de øvrige annonceringsmuligheder, kan være den optimale løsning, naturligvis sammensat, så det matcher dine behov!
Kontakt os for yderligere information og priser via vores kontaktformular, som du finder her, så sender vi dig en fyldestgørende brochure. | | |  | | | |
N.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ, hæ...Nilau... Humor har du sq også .
Hvis, man stadig betvivler min beskrivelse vedr. kabinettet, der ligesom svinger med, men ellers er totalt lyddødt, så synes jeg lige at man skal klikke på følgende link, thi her forklarer konstruktøren af Eben X5 om sammenhængen samt tilblivelsen af mellemtonen:
http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=565&a mp;a mp;postdays=0&postorder=asc&start=60
NB: Man skal læse de svar som brugeren med navnet Raidho skriver, hvis man ellers er interesseret i en mere teknisk forklaring.
Mvh.
Flex
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey broder FLEX...
Broder Holberg blev helt henrykt over eders aldelses medrivende og og uddybende anmeldelse/indtryk af denne imponerende højttaler. Ser virkelig ud som en seriøs og gennemtænkt konstruktion. Kan også forstå på dine lovord at X5 rykker seriøse munkesten lydmæssigt og musikalsk..... Det behager som bekendt hele broderskabet at høre sådanne ord...
Håber jeg får fornøjelsen af at lytte til vidunderne en skønne dag... Spændende !! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |