Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: EBEN X5 SER DAGENS LYS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

Er der ikke noget med at en øvre FREKVENSBEGÆNSNING giver FASEDREJ i bassen

´
Ja!
Men det er næppe et issue i dette tilfælde.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Nu inden kurt von kvik ødelægger endnu en tråd med al sin søvndyssende teorier om hvad ice plejer at gøre og ikke plejer at gøre med hensyn til dybbas,så vil jeg da godt lige sige at jeg til forskel fra visse andre har lagt øre til dette 8´ende vidunder og den kan skam sagtens spille dyb bas og endda temmelig dybt.

Hvis man lige læse "anmeldelsen" igen står der jo også at den skulle kunne gå ned til 15Hz.

Det er muligt at det ik fungere på B&O og at disse ikke spiller dybt,men de er jo heller ikke kendt for at have 4 stk 10" basenheder siddende i deres speakers eller hva??.

Så hold lidt igen med lommeteorierne,indtil i har hørt hvad X5 har at byde på!.

Hellere halvdøv nørd end leve med båttende tinitus

mvh FB

Hvis der er noget jeg er helt sikker på, så er det at 15 Hz er helt i skoven.
15Hz. kan alene lade sig gøre i kummefryser store kabinetter, ellers skal der bruges frekvenskorrektion. I sidste tilfælde bliver der i den grad brug for alle de 1.000 watt.
Jo større membraner jo mindre dybbas, hvis alt andet er lige.

Men nu vart der altså nogen der hævdede at ICE gik dybt, men det gør de ikke, og hvis de gjorde blev de nok lavet om.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

God aften Kurt.

Det er ikke for at fornærme dig, men skal vi ikke bringe tråden tilbage til det den startede med, nemlig X5 og ikke så meget hvorledes et IcePower-modul er opbygget eller hvad B&O har til hensigt med deres design af netop ASP 1000.

Synes måske, at al den snak om Ice-teknologi og andre former for teoretisk debat digitale forstærkere bør debatteres i en tråd om netop IcePower og dens forskellige anvendelsesmuligheder.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

OK Flex

I rest my case. Jeg kunne ikke lade være med at tage "tråden" op med Kurt.

Tilbage til tv-byen!!!

Mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Nu inden kurt von kvik ødelægger endnu en tråd med al sin søvndyssende teorier om hvad ice plejer at gøre og ikke plejer at gøre med hensyn til dybbas,så vil jeg da godt lige sige at jeg til forskel fra visse andre har lagt øre til dette 8´ende vidunder og den kan skam sagtens spille dyb bas og endda temmelig dybt.

Hvis man lige læse "anmeldelsen" igen står der jo også at den skulle kunne gå ned til 15Hz.

Det er muligt at det ik fungere på B&O og at disse ikke spiller dybt,men de er jo heller ikke kendt for at have 4 stk 10" basenheder siddende i deres speakers eller hva??.

Så hold lidt igen med lommeteorierne,indtil i har hørt hvad X5 har at byde på!.

Hellere halvdøv nørd end leve med båttende tinitus

mvh FB

Hopla FB

Ja, vi har da i det mindste lyttet på monsteret og ved at den ved gud kan spille bas, og det endda ganske dybt. Men ikke nok med det. Der er tale om en præcis og nuanceret bas, som ikke mange højttalere formår, og da slet ikke en grand diva. Divaén virker nærmest som en transistor-radio til sammenligning...

Det med bas-formidling er iøvrigt noget der kendetegner hele Raidhos X-serie. Der er ikke mange htér der formidler en bas i så høj klasse. Jeg husker stadig demoén hos Raidho, hvor der blev "spillet" bas i verdensklasse, og det samme skete forleden..........Imponerende godt...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Sikkert en fed højttaler...

Det er, desværre, som med andet ultra-high end så svinedyrt,  at der er rigtig mange, der ikke engang får MULIGHED for at høre det!!!

Men Flex mfl. gør dog hvad I kan for at promote dyret. Skulle det ikke have været under "annoncer"?

mvh

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Det er, desværre, som med andet ultra-high end så svinedyrt,  at der er rigtig mange, der ikke engang får MULIGHED for at høre det!!!

Men Flex mfl. gør dog hvad I kan for at promote dyret. Skulle det ikke have været under "annoncer"?

mvh

Hej Copman.

En ganske upassende kommentar, du afslutter dit indlæg med. Hvis jeg havde økonomiske interesser i Raidho, så kunne jeg forstå dit spørgsmål.

Beskylder du også andre brugere af sitet, der synes godt om et produkt eller har haft en fantastisk god lytteoplevelse og gerne vil dele denne oplevelse med andre, for at drive skjult reklame på sitet?

Hvis ovenstående er tilfældet, så burde en vis procentuel del af de skrevne indlæg jo offentliggøres under annoncer.

Mvh.

Flex

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
copman skrev:

mvh

Hej Copman.

En ganske upassende kommentar, du afslutter dit indlæg med. Hvis jeg havde økonomiske interesser i Raidho, så kunne jeg forstå dit spørgsmål.

Beskylder du også andre brugere af sitet, der synes godt om et produkt eller har haft en fantastisk god lytteoplevelse og gerne vil dele denne oplevelse med andre, for at drive skjult reklame på sitet?

Hvis ovenstående er tilfældet, så burde en vis procentuel del af de skrevne indlæg jo offentliggøres under annoncer.

Mvh.

Flex

Hej Flex

Selvfølgelig kan man skrive godt om et produkt, uden at skulle få skyld for kommerciel interesse. Du får opbakning herfra, godt gået

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Citat fra "Hifi-musik":

Kim Olsen skrev:
Herligt Rune.

dejligt at folk selv kan tage initiativ når Eben ikke selv melder noget ud Wink

Hil, hil...Kim.

Det skal nok komme. Jeg har bare fået lov til at tage forskud på glæderne. der skal nok komme en fyldig pressemeddelelse fra Raidho Acoustics, når vi kommer tættere på den oprindelige realese-date.

En sådan speciel og banebrydende speaker får ikke lov til at blive lanceret uden offentlighedens bevågenhed. Den gør simpelthen krav på al den omtale den kan få, thi den er i absolut verdensklasse.

Mvh. Rune

Citat slut.

Jeg synes du afslører en, ikke nødvendigvis økonomisk, vis tilknytning til Raidho. Og det bærer dit indlæg på herværende site også præg af. Det er også ok, men lad være at give indtryk af du bare en en ganske almindelig bruger/entusiast i forummet.

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hopla FB

Ja, vi har da i det mindste lyttet på monsteret og ved at den ved gud kan spille bas, og det endda ganske dybt. Men ikke nok med det. Der er tale om en præcis og nuanceret bas, som ikke mange højttalere formår, og da slet ikke en grand diva. Divaén virker nærmest som en transistor-radio til sammenligning...

Det med bas-formidling er iøvrigt noget der kendetegner hele Raidhos X-serie. Der er ikke mange htér der formidler en bas i så høj klasse. Jeg husker stadig demoén hos Raidho, hvor der blev "spillet" bas i verdensklasse, og det samme skete forleden..........Imponerende godt...

Se jeg har aldrig bestridt oplevelse n af præcis og nuanceret bas i det dyr, men jeg er helt sikker på, at det kan ikke komme fra ICE ASP modulerne.
At jeg så bare i alle årene, har haft frygteligt svært ved at få en højttaler til at spille dyb og nuanceret bas, uden at det var forstærkeren der var - i det mindste - en del af årsagen, skal da ikke forhindre Raidho folkene i at hekse.
Jeg bøjer mig i støvet for dem, der kan få 2 stk. 10" enheder i et kabinet af beskeden størrelse, som tilmed ser ud til at være lukket,  til at gengive 15Hz som der bliver sagt. Og det med en amp, der ikke må yde mere end 40 A og så til 4 enheder - frekvenskorrektion eller ej.
Det synes jeg er ret imponerende, om det er muligt.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Citat fra "Hifi-musik":

Kim Olsen skrev:
Herligt Rune.

dejligt at folk selv kan tage initiativ når Eben ikke selv melder noget ud Wink

Hil, hil...Kim.

Det skal nok komme. Jeg har bare fået lov til at tage forskud på glæderne. der skal nok komme en fyldig pressemeddelelse fra Raidho Acoustics, når vi kommer tættere på den oprindelige realese-date.

En sådan speciel og banebrydende speaker får ikke lov til at blive lanceret uden offentlighedens bevågenhed. Den gør simpelthen krav på al den omtale den kan få, thi den er i absolut verdensklasse.

Mvh. Rune

Citat slut.

Jeg synes du afslører en, ikke nødvendigvis økonomisk, vis tilknytning til Raidho. Og det bærer dit indlæg på herværende site også præg af. Det er også ok, men lad være at give indtryk af du bare en en ganske almindelig bruger/entusiast i forummet.

mvh.

Hej Copman.

Jeg kan fortælle dig, at jeg var inviteret til demo på den omtalte speaker... Derfor dette indlæg om min oplevelse Eben X5.

Hvis det at eje et sæt Emilie S3, der er købt og betalt af undertegnede selv, betyder at man har en  tilknytning til Raidho, tjaa, så er jeg skyldig som anklaget. men, er vi så ikke mange brugere af dette site, der er "skyldige" i at være tilknyttet forskellige producenter.

Jeg postulerer på inegn måde, at jeg er objektiv i min betragtning, men entusiast er jeg ved Gud.

Mvh.

Rune

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

@Flex

Jamen så godt, da.

Fred på borgen.Wink

mvh.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

@Flex

Jamen så godt, da.

Fred på borgen.Wink

mvh.

Lige over... Min fredspibe er allerede tændt.

Mvh. Flex

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hopla svende.

Så er bundbasen færdigdesignet og lakeret. Monsteret tager sig sq godt ud efter min mening, så nu er der blot at ønsker Raidho megen held med "invasionen" hos L.A. Audio.

Billede filnavn: 2k236f093fe0.jpg

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Ku´de ikke have lavet den bare lidt større.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Uha da det ser godt ud, men måske LIDT for store efter min mening .... alting med måde*S*

Men flot er det sg

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

buch73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Tillykke med vidunderet herfra!!

Hold op den er flot og tør slet ikke tænke på hvor godt den spiller...

Ja, så lyder en X-3 nok pludselig lidt tam... :-)

Til top Vis buch73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch73

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

buch73 skrev:
Tillykke med vidunderet herfra!!

Hold op den er flot og tør slet ikke tænke på hvor godt den spiller...

Ja, så lyder en X-3 nok pludselig lidt tam... :-)

Jeg tror at de spiller så godt, uden at vide det, at jeg ville være bange for ikke at komme uden for huset igen, hvis jeg var ejer af sådan et sæt

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Ja den må jeg simpelthen hører på et tidspunkt.

Den Mictor har lavet sammen med Raidho - Kokodan er mindre med opbygget efter lidt af det samme.

Og den lød super. Så denne må vi håbe er fabelagtig. Det bliver spændende og se udlandets interresse.

Held og lykke med den

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes