| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Er der ikke noget med at en øvre FREKVENSBEGÆNSNING giver FASEDREJ i bassen
|
|
|
´ Ja! Men det er næppe et issue i dette tilfælde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
|
Nu inden kurt von kvik ødelægger endnu en tråd med al sin søvndyssende teorier om hvad ice plejer at gøre og ikke plejer at gøre med hensyn til dybbas,så vil jeg da godt lige sige at jeg til forskel fra visse andre har lagt øre til dette 8´ende vidunder og den kan skam sagtens spille dyb bas og endda temmelig dybt.
Hvis man lige læse "anmeldelsen" igen står der jo også at den skulle kunne gå ned til 15Hz.
Det er muligt at det ik fungere på B&O og at disse ikke spiller dybt,men de er jo heller ikke kendt for at have 4 stk 10" basenheder siddende i deres speakers eller hva??.
Så hold lidt igen med lommeteorierne,indtil i har hørt hvad X5 har at byde på!.
Hellere halvdøv nørd end leve med båttende tinitus
mvh FB |
|
|
Hvis der er noget jeg er helt sikker på, så er det at 15 Hz er helt i skoven. 15Hz. kan alene lade sig gøre i kummefryser store kabinetter, ellers skal der bruges frekvenskorrektion. I sidste tilfælde bliver der i den grad brug for alle de 1.000 watt. Jo større membraner jo mindre dybbas, hvis alt andet er lige. Men nu vart der altså nogen der hævdede at ICE gik dybt, men det gør de ikke, og hvis de gjorde blev de nok lavet om.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Kurt.
Det er ikke for at fornærme dig, men skal vi ikke bringe tråden tilbage til det den startede med, nemlig X5 og ikke så meget hvorledes et IcePower-modul er opbygget eller hvad B&O har til hensigt med deres design af netop ASP 1000.
Synes måske, at al den snak om Ice-teknologi og andre former for teoretisk debat digitale forstærkere bør debatteres i en tråd om netop IcePower og dens forskellige anvendelsesmuligheder.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK Flex
I rest my case. Jeg kunne ikke lade være med at tage "tråden" op med Kurt.
Tilbage til tv-byen!!!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
|
Nu inden kurt von kvik ødelægger endnu en tråd med al sin søvndyssende teorier om hvad ice plejer at gøre og ikke plejer at gøre med hensyn til dybbas,så vil jeg da godt lige sige at jeg til forskel fra visse andre har lagt øre til dette 8´ende vidunder og den kan skam sagtens spille dyb bas og endda temmelig dybt.
Hvis man lige læse "anmeldelsen" igen står der jo også at den skulle kunne gå ned til 15Hz.
Det er muligt at det ik fungere på B&O og at disse ikke spiller dybt,men de er jo heller ikke kendt for at have 4 stk 10" basenheder siddende i deres speakers eller hva??.
Så hold lidt igen med lommeteorierne,indtil i har hørt hvad X5 har at byde på!.
Hellere halvdøv nørd end leve med båttende tinitus
mvh FB
|
|
|
Hopla FB
Ja, vi har da i det mindste lyttet på monsteret og ved at den ved gud kan spille bas, og det endda ganske dybt. Men ikke nok med det. Der er tale om en præcis og nuanceret bas, som ikke mange højttalere formår, og da slet ikke en grand diva. Divaén virker nærmest som en transistor-radio til sammenligning...
Det med bas-formidling er iøvrigt noget der kendetegner hele Raidhos X-serie. Der er ikke mange htér der formidler en bas i så høj klasse. Jeg husker stadig demoén hos Raidho, hvor der blev "spillet" bas i verdensklasse, og det samme skete forleden..........Imponerende godt...
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert en fed højttaler...
Det er, desværre, som med andet ultra-high end så svinedyrt, at der er rigtig mange, der ikke engang får MULIGHED for at høre det!!!
Men Flex mfl. gør dog hvad I kan for at promote dyret. Skulle det ikke have været under "annoncer"?
mvh
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
Det er, desværre, som med andet ultra-high end så svinedyrt, at der er rigtig mange, der ikke engang får MULIGHED for at høre det!!!
Men Flex mfl. gør dog hvad I kan for at promote dyret. Skulle det ikke have været under "annoncer"?
mvh
|
|
|
Hej Copman.
En ganske upassende kommentar, du afslutter dit indlæg med. Hvis jeg havde økonomiske interesser i Raidho, så kunne jeg forstå dit spørgsmål.
Beskylder du også andre brugere af sitet, der synes godt om et produkt eller har haft en fantastisk god lytteoplevelse og gerne vil dele denne oplevelse med andre, for at drive skjult reklame på sitet?
Hvis ovenstående er tilfældet, så burde en vis procentuel del af de skrevne indlæg jo offentliggøres under annoncer.
Mvh.
Flex
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
copman skrev:
|
mvh
|
|
|
Hej Copman.
En ganske upassende kommentar, du afslutter dit indlæg med. Hvis jeg havde økonomiske interesser i Raidho, så kunne jeg forstå dit spørgsmål.
Beskylder du også andre brugere af sitet, der synes godt om et produkt eller har haft en fantastisk god lytteoplevelse og gerne vil dele denne oplevelse med andre, for at drive skjult reklame på sitet?
Hvis ovenstående er tilfældet, så burde en vis procentuel del af de skrevne indlæg jo offentliggøres under annoncer.
Mvh.
Flex
|
|
|
Hej Flex
Selvfølgelig kan man skrive godt om et produkt, uden at skulle få skyld for kommerciel interesse. Du får opbakning herfra, godt gået  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat fra "Hifi-musik":
| Kim Olsen skrev: |
Herligt Rune.
dejligt at folk selv kan tage initiativ når Eben ikke selv melder noget ud  |
Hil, hil...Kim.
Det skal nok komme. Jeg har bare fået lov til at tage forskud på glæderne. der skal nok komme en fyldig pressemeddelelse fra Raidho Acoustics, når vi kommer tættere på den oprindelige realese-date.
En sådan speciel og banebrydende speaker får ikke lov til at blive lanceret uden offentlighedens bevågenhed. Den gør simpelthen krav på al den omtale den kan få, thi den er i absolut verdensklasse.
Mvh. Rune
Citat slut.
Jeg synes du afslører en, ikke nødvendigvis økonomisk, vis tilknytning til Raidho. Og det bærer dit indlæg på herværende site også præg af. Det er også ok, men lad være at give indtryk af du bare en en ganske almindelig bruger/entusiast i forummet.
mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Hopla FB
Ja, vi har da i det mindste lyttet på monsteret og ved at den ved gud kan spille bas, og det endda ganske dybt. Men ikke nok med det. Der er tale om en præcis og nuanceret bas, som ikke mange højttalere formår, og da slet ikke en grand diva. Divaén virker nærmest som en transistor-radio til sammenligning...
Det med bas-formidling er iøvrigt noget der kendetegner hele Raidhos X-serie. Der er ikke mange htér der formidler en bas i så høj klasse. Jeg husker stadig demoén hos Raidho, hvor der blev "spillet" bas i verdensklasse, og det samme skete forleden..........Imponerende godt...
|
|
|
Se jeg har aldrig bestridt oplevelse n af præcis og nuanceret bas i det dyr, men jeg er helt sikker på, at det kan ikke komme fra ICE ASP modulerne. At jeg så bare i alle årene, har haft frygteligt svært ved at få en højttaler til at spille dyb og nuanceret bas, uden at det var forstærkeren der var - i det mindste - en del af årsagen, skal da ikke forhindre Raidho folkene i at hekse. Jeg bøjer mig i støvet for dem, der kan få 2 stk. 10" enheder i et kabinet af beskeden størrelse, som tilmed ser ud til at være lukket, til at gengive 15Hz som der bliver sagt. Og det med en amp, der ikke må yde mere end 40 A og så til 4 enheder - frekvenskorrektion eller ej. Det synes jeg er ret imponerende, om det er muligt.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
Citat fra "Hifi-musik":
| Kim Olsen skrev: |
Herligt Rune.
dejligt at folk selv kan tage initiativ når Eben ikke selv melder noget ud  |
Hil, hil...Kim.
Det skal nok komme. Jeg har bare fået lov til at tage forskud på glæderne. der skal nok komme en fyldig pressemeddelelse fra Raidho Acoustics, når vi kommer tættere på den oprindelige realese-date.
En sådan speciel og banebrydende speaker får ikke lov til at blive lanceret uden offentlighedens bevågenhed. Den gør simpelthen krav på al den omtale den kan få, thi den er i absolut verdensklasse.
Mvh. Rune
Citat slut.
Jeg synes du afslører en, ikke nødvendigvis økonomisk, vis tilknytning til Raidho. Og det bærer dit indlæg på herværende site også præg af. Det er også ok, men lad være at give indtryk af du bare en en ganske almindelig bruger/entusiast i forummet.
mvh.
|
|
|
Hej Copman.
Jeg kan fortælle dig, at jeg var inviteret til demo på den omtalte speaker... Derfor dette indlæg om min oplevelse Eben X5.
Hvis det at eje et sæt Emilie S3, der er købt og betalt af undertegnede selv, betyder at man har en tilknytning til Raidho, tjaa, så er jeg skyldig som anklaget. men, er vi så ikke mange brugere af dette site, der er "skyldige" i at være tilknyttet forskellige producenter.
Jeg postulerer på inegn måde, at jeg er objektiv i min betragtning, men entusiast er jeg ved Gud.
Mvh.
Rune
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Flex
Jamen så godt, da.
Fred på borgen.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
@Flex
Jamen så godt, da.
Fred på borgen.
mvh.
|
|
|
Lige over... Min fredspibe er allerede tændt.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hopla svende.
Så er bundbasen færdigdesignet og lakeret. Monsteret tager sig sq godt ud efter min mening, så nu er der blot at ønsker Raidho megen held med "invasionen" hos L.A. Audio.

|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ku´de ikke have lavet den bare lidt større.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da det ser godt ud, men måske LIDT for store efter min mening .... alting med måde*S*
Men flot er det sg
|
| Til top |
|
| |
buch73 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med vidunderet herfra!! Hold op den er flot og tør slet ikke tænke på hvor godt den spiller...  Ja, så lyder en X-3 nok pludselig lidt tam... :-)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
buch73 skrev:
Tillykke med vidunderet herfra!!
Hold op den er flot og tør slet ikke tænke på hvor godt den spiller... 
Ja, så lyder en X-3 nok pludselig lidt tam... :-)
|
|
|
Jeg tror at de spiller så godt, uden at vide det, at jeg ville være bange for ikke at komme uden for huset igen, hvis jeg var ejer af sådan et sæt 
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den må jeg simpelthen hører på et tidspunkt.
Den Mictor har lavet sammen med Raidho - Kokodan er mindre med opbygget efter lidt af det samme.
Og den lød super. Så denne må vi håbe er fabelagtig. Det bliver spændende og se udlandets interresse.
Held og lykke med den
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |