| Forfatter |
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det min tur til at opleve at en næsten helt ny Panasonic PT-AE900E projektor gik i stykker . Projektoren starter op men tænder ikke pæren og efter et stykke tid begynder den at blinke i lampen for pæren og projektoren starter på at køle pæren ned. Har prøvet at tage strømmen helt fra og tændt den flere gange men der sker der samme hver gang.
Jeg har kigget i et svensk & et engelsk forum og desværre viser det sig at Panasonic har en del problemer med deres nye PT-AE900E.
- Starter projektoren men pæren tænder ikke(det problem jeg har)
- Flere klager over at den larmer når man har sat Iris på ON.
- Flere som har oplevet døde pixel 3-15 stykker efter kun 25-60 timers brug.
Er der nogle her på Hifi4all som har oplevet nogle af disse fejl eller måske noget helt andet med deres PT-AE900E ?.
PT-AE900E er rigtig god projektor så det er da lidt synd hvis det der er så mange problemer med den.
Min projektor bliver sendt til rep på tirsdag og så bliver det spændende at se hvor lang tid det tager at få lavet den.
PS overskriften er ændret den 28/2-06
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, sikke noget møj. Har du læst om hvad der forårsager fejlen? Umiddelbart ville jeg have gættet på at pæren var sprunget.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I manualen til min gamle PT-AE100 står der at projektoren skal være jordforbundet. Jeg ved dog ikke hvor kritisk det er, men i forbindelse med en HTPC, kan der jo snildt stå 110V på PC'ens stel.
Bruger du en HTPC eller en alm. DVD-afspiller ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
| Øv, sikke noget møj. Har du læst om hvad der forårsager fejlen? Umiddelbart ville jeg have gættet på at pæren var sprunget. |
|
|
Jeg har ikke læst hvad fejlen var. Men håber ikke det er pæren som er sprunget efter brugsanvisninger kan det måske være en fejl i det elektriske kredsløb til pæren. Hvis det nu viser sig at pæren allerede er gået istykker er det lidt tideligt da den kun har kørt ca 93 timer .
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Bruger du en HTPC eller en alm. DVD-afspiller ?
|
|
|
Jeg køre med et HDMI kable fra min Onkyo TX-NR5000E receiver til projektoren.
Det der er i ( ) er indgangssignalet til receiveren
Denon dvd 1920(HDMI) + Laserdisc(S-VHS) + PS2(S-VHS)
PS bruger et scart fra video til projektor
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
| Jeg køre med et HDMI kable fra min Onkyo TX-NR5000E receiver til projektoren.
Det der er i ( ) er indgangssignalet til receiveren
Denon dvd 1920(HDMI) + Laserdisc(S-VHS) + PS2(S-VHS)
PS bruger et scart fra video til projektor |
|
|
Har du noget Stofanet, eller andet fællesantenne koblet på ? Det kan nemlig somme tider også lave ballade på et setup der ikke er jordforbundet. Jeg går ud fra at dit anlæg ikke er jordforbundet. (?)
Der er dog nok en defekt komponent i projektoren. Det bør være dækket af garantien.
Vær obs på at manglende jordforbindelse kan forkorte levetiden på pixels. Et kraftigt spike på lysnettet kan gå ind og slå pixels ihjel.
Jeg har dog et køleskab der laver afbrydergnister, og stadig nul døde pixels på min Panasonic. Blot er det altså nævnt i manualen at den skal være jordforbundet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Har du noget Stofanet, eller andet fællesantenne koblet på ? Det kan nemlig somme tider også lave ballade på et setup der ikke er jordforbundet. Jeg går ud fra at dit anlæg ikke er jordforbundet. (?)
Der er dog nok en defekt komponent i projektoren. Det bør være dækket af garantien.
Vær obs på at manglende jordforbindelse kan forkorte levetiden på pixels. Et kraftigt spike på lysnettet kan gå ind og slå pixels ihjel.
Jeg har dog et køleskab der laver afbrydergnister, og stadig nul døde pixels på min Panasonic. Blot er det altså nævnt i manualen at den skal være jordforbundet.
|
|
|
Min video får tvsignal fra TDC kabletv og nej mit setup er ikke jordforbundet. Da min gamle Panasonic PT-AE300 projektor blev solgt havde den kørte 600 timer uden nogle problemer. Så jeg håber at det er et defekt komponent i projektoren som du skriver og at garantien dækker .
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Spencer skrev:
|
Har du noget Stofanet, eller andet fællesantenne koblet på ? Det kan nemlig somme tider også lave ballade på et setup der ikke er jordforbundet. Jeg går ud fra at dit anlæg ikke er jordforbundet. (?)
Der er dog nok en defekt komponent i projektoren. Det bør være dækket af garantien.
Vær obs på at manglende jordforbindelse kan forkorte levetiden på pixels. Et kraftigt spike på lysnettet kan gå ind og slå pixels ihjel.
Jeg har dog et køleskab der laver afbrydergnister, og stadig nul døde pixels på min Panasonic. Blot er det altså nævnt i manualen at den skal være jordforbundet.
|
|
|
Min video får tvsignal fra TDC kabletv og nej mit setup er ikke jordforbundet. Da min gamle Panasonic PT-AE300 projektor blev solgt havde den kørte 600 timer uden nogle problemer. Så jeg håber at det er et defekt komponent i projektoren som du skriver og at garantien dækker . |
|
|
Ja, når AE300 kan køre så længe uden fejl, så her du nok ikke et alvorligt problem i din elinstallation.
Så er det bare at vente, og så ikke håbe at det er en børnesygdom i AE900 som gentager sig efter reparation.
Jeg husker et problem i strømforsyningen på AE100, som blev løst på fabrikken, og ikke viste sig efterfølgende på de modeller der var efter en vis dato. Man må håbe at de løser problemet permanent på AE900. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, når AE300 kan køre så længe uden fejl, så her du nok ikke et alvorligt problem i din elinstallation.
Så er det bare at vente, og så ikke håbe at det er en børnesygdom i AE900 som gentager sig efter reparation.
Jeg husker et problem i strømforsyningen på AE100, som blev løst på fabrikken, og ikke viste sig efterfølgende på de modeller der var efter en vis dato. Man må håbe at de løser problemet permanent på AE900.
[/QUOTE]
Jeg har læst om en svensker som havde nogle problemer med faverne på sin PT-AE900E og derfor blev den sendt til rep. Panasonic byttede den til en ny med det samme men for at være sikker på at den nye ikke var ramt af samme fejl ville Panasonics tekniker i sverige først lige checke den. De 2 første havde samme fejl men den 3 kørte uden problemer men ikke lang tid da kunde fik den begyndte den efter et stykke tid at havde samme fejl som min projektor .
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Biojensen
Det er surt når det går i stykker, jeg har ellers fulgt din bio hjemmeside med den største fornøjelse, jeg har selv en lille hjemmebio, så det er altid rart med nået inspiration. Og til resten af jer hjemmebio nørder, det er kanon fedt at se alle ´jeres flotte billeder af jeres hjemmebio projekter da det er til meget inspiration.
Biojensen har du haft problemer med din Denon 2910 dvd?
jeg har problemer at nogle gange vil min ikke tænde, så er jeg nød til at slukke for strømmen for den vil starte
Mvh.
Christian
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
Biojensen har du haft problemer med din Denon 2910 dvd?
jeg har problemer at nogle gange vil min ikke tænde, så er jeg nød til at slukke for strømmen for den vil starte
Mvh. Christian
|
|
|
Hej Christian
Jeg har ikke en Denon 2910 men en Denon 1920 og den virker uden nogle problemer, men har læst om flere som har haft problemer med deres Denon 2910.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry
jeg mente også 1920
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
Sorry
jeg mente også 1920
|
|
|
Ok 
Du må nok heller sende den til rep måske skal den bare opdateres.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskellig software version på dem der er her i landet?? __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Er der forskellig software version på dem der er her i landet?? |
|
|
Jeg ved ikke om der nyt software til 1920 men det kan jo være . Men har vist læst om ejer af 2910 som har fået opdateres deres dvd.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@biojensen
Har du fået nogen tilbagemeldinger fra forhandleren, om hvilke børnesygdomme din projektor kan lide af ?
Der er jo gerne en tendens til at Panasonic ændrer på nogle detaljer løbende. Den med den defekte strømforsyning i de tidlige udgaver af PT-AE100, blev jo rettet. Det gjorde bl.a. at projektoren ikke ville tænde. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@biojensen
Har du fået nogen tilbagemeldinger fra forhandleren, om hvilke børnesygdomme din projektor kan lide af ?
Der er jo gerne en tendens til at Panasonic ændrer på nogle detaljer løbende. Den med den defekte strømforsyning i de tidlige udgaver af PT-AE100, blev jo rettet. Det gjorde bl.a. at projektoren ikke ville tænde.
|
|
|
Jeg har afleveret min projektor idag og fik at vide at det nok var strømforsygningen som var defekt. Efter søgene på flere svenske/norske/engelsk forums ser det ud som om at de 3 ting jeg har nævnt i mit første indlæg er de fejl/børnesygdomme som PT-AE900E har lige nu.
Det tager mindst 14.dage før min projektor kommer fra rep .
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Spencer skrev:
|
@biojensen
Har du fået nogen tilbagemeldinger fra forhandleren, om hvilke børnesygdomme din projektor kan lide af ?
Der er jo gerne en tendens til at Panasonic ændrer på nogle detaljer løbende. Den med den defekte strømforsyning i de tidlige udgaver af PT-AE100, blev jo rettet. Det gjorde bl.a. at projektoren ikke ville tænde.
|
|
|
Jeg har afleveret min projektor idag og fik at vide at det nok var strømforsygningen som var defekt. Efter søgene på flere svenske/norske/engelsk forums ser det ud som om at de 3 ting jeg har nævnt i mit første indlæg er de fejl/børnesygdomme som PT-AE900E har lige nu.
Det tager mindst 14.dage før min projektor kommer fra rep . |
|
|
Tjae, Panasonic retter nok alle fejl, og har så en perfekt model, lige på det tidspunkt hvor næste model sendes på markedet.  Det er samme måde Bill Gates arbejder på. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Luffe Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt med din Panny.
Har også en 900, købt for ca 14 dage siden, og det er første gang jeg hører der har været problemer med dem.
__________________ "Hvis svaret ikke er gaffatape, så stiller du det forkerte spørgsmål."
|
| Til top |
|
| |
rolf Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn. Jeg har i forvejen en mandagsudgave af en pc og en Mp3 afspiller. Nu tør jeg ikke købe en projektor med kendte fejl. Selvom om det kun er problemer med 1 ud af 1000000000 (som man tit for at vide) så plejer jeg at ende op med netop den 
Og det at den larmer når den vender på hovedet gør det ikke bedre! 
Håber de fixer fejlen!
Mvh
Rolf
|
| Til top |
|
| |