Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PT-AE900E virker igen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Så blev det min tur til at opleve at en næsten helt ny Panasonic PT-AE900E projektor gik i stykker. Projektoren starter op men tænder ikke pæren og efter et stykke tid begynder den at blinke i lampen for pæren og projektoren starter på at køle pæren ned. Har prøvet at tage strømmen helt fra og tændt den flere gange men der sker der samme hver gang.

 

Jeg har kigget i et svensk & et engelsk forum og desværre viser det sig at Panasonic har en del problemer med deres nye PT-AE900E.

  • Starter projektoren men pæren tænder ikke(det problem jeg har)
  • Flere klager over at den larmer når man har sat Iris på ON.
  • Flere som har oplevet døde pixel 3-15 stykker efter kun 25-60 timers brug.

Er der nogle her på Hifi4all som har oplevet nogle af disse fejl eller måske noget helt andet med deres PT-AE900E ?.

PT-AE900E er rigtig god projektor så det er da lidt synd hvis det der er så mange problemer med den.

Min projektor bliver sendt til rep på tirsdag og så bliver det spændende at se hvor lang tid det tager at få lavet den.

 

PS overskriften er ændret den 28/2-06

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Øv, sikke noget møj. Har du læst om hvad der forårsager fejlen? Umiddelbart ville jeg have gættet på at pæren var sprunget.

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

I manualen til min gamle PT-AE100 står der at projektoren skal være jordforbundet.
Jeg ved dog ikke hvor kritisk det er, men i forbindelse med en HTPC, kan der jo snildt stå 110V på PC'ens stel.

Bruger du en HTPC eller en alm. DVD-afspiller ? 


 



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Øv, sikke noget møj. Har du læst om hvad der forårsager fejlen? Umiddelbart ville jeg have gættet på at pæren var sprunget.

Jeg har ikke læst hvad fejlen var. Men håber ikke det er pæren som er sprunget efter brugsanvisninger kan det måske være en fejl i det elektriske kredsløb til pæren. Hvis det nu viser sig at pæren allerede er gået istykker er det lidt tideligt da den kun har kørt ca 93 timer.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:


Bruger du en HTPC eller en alm. DVD-afspiller ? 

Jeg køre med et HDMI kable fra min Onkyo TX-NR5000E receiver til projektoren.

Det der er i ( ) er indgangssignalet til receiveren

Denon dvd 1920(HDMI) + Laserdisc(S-VHS) + PS2(S-VHS)

PS bruger et scart fra video til projektor

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Jeg køre med et HDMI kable fra min Onkyo TX-NR5000E receiver til projektoren.

Det der er i ( ) er indgangssignalet til receiveren

Denon dvd 1920(HDMI) + Laserdisc(S-VHS) + PS2(S-VHS)

PS bruger et scart fra video til projektor

Har du noget Stofanet, eller andet fællesantenne koblet på ?
Det kan nemlig somme tider også lave ballade på et setup der ikke er jordforbundet.
Jeg går ud fra at dit anlæg ikke er jordforbundet. (?)

Der er dog nok en defekt komponent i projektoren.
Det bør være dækket af garantien.

Vær obs på at manglende jordforbindelse kan forkorte levetiden på pixels.
Et kraftigt spike på lysnettet kan gå ind og slå pixels ihjel.

Jeg har dog et køleskab der laver afbrydergnister, og stadig nul døde pixels på min Panasonic.
Blot er det altså nævnt i manualen at den skal være jordforbundet.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Har du noget Stofanet, eller andet fællesantenne koblet på ?
Det kan nemlig somme tider også lave ballade på et setup der ikke er jordforbundet.
Jeg går ud fra at dit anlæg ikke er jordforbundet. (?)

Der er dog nok en defekt komponent i projektoren.
Det bør være dækket af garantien.

Vær obs på at manglende jordforbindelse kan forkorte levetiden på pixels.
Et kraftigt spike på lysnettet kan gå ind og slå pixels ihjel.

Jeg har dog et køleskab der laver afbrydergnister, og stadig nul døde pixels på min Panasonic.
Blot er det altså nævnt i manualen at den skal være jordforbundet.

Min video får tvsignal fra TDC kabletv og nej mit setup er ikke jordforbundet. Da min gamle Panasonic PT-AE300 projektor blev solgt havde den kørte 600 timer uden nogle problemer. Så jeg håber at det er et defekt komponent i projektoren som du skriver og at garantien dækker.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Spencer skrev:

Har du noget Stofanet, eller andet fællesantenne koblet på ?
Det kan nemlig somme tider også lave ballade på et setup der ikke er jordforbundet.
Jeg går ud fra at dit anlæg ikke er jordforbundet. (?)

Der er dog nok en defekt komponent i projektoren.
Det bør være dækket af garantien.

Vær obs på at manglende jordforbindelse kan forkorte levetiden på pixels.
Et kraftigt spike på lysnettet kan gå ind og slå pixels ihjel.

Jeg har dog et køleskab der laver afbrydergnister, og stadig nul døde pixels på min Panasonic.
Blot er det altså nævnt i manualen at den skal være jordforbundet.

Min video får tvsignal fra TDC kabletv og nej mit setup er ikke jordforbundet. Da min gamle Panasonic PT-AE300 projektor blev solgt havde den kørte 600 timer uden nogle problemer. Så jeg håber at det er et defekt komponent i projektoren som du skriver og at garantien dækker.

Ja, når AE300 kan køre så længe uden fejl, så her du nok ikke et alvorligt problem i din elinstallation.

Så er det bare at vente, og så ikke håbe at det er en børnesygdom i AE900 som gentager sig efter reparation.

Jeg husker et problem i strømforsyningen på AE100, som blev løst på fabrikken, og ikke viste sig efterfølgende på de modeller der var efter en vis dato. Man må håbe at de løser problemet permanent på AE900.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Ja, når AE300 kan køre så længe uden fejl, så her du nok ikke et alvorligt problem i din elinstallation.

Så er det bare at vente, og så ikke håbe at det er en børnesygdom i AE900 som gentager sig efter reparation.

Jeg husker et problem i strømforsyningen på AE100, som blev løst på fabrikken, og ikke viste sig efterfølgende på de modeller der var efter en vis dato. Man må håbe at de løser problemet permanent på AE900.

[/QUOTE]

Jeg har læst om en svensker som havde nogle problemer med faverne på sin PT-AE900E og derfor blev den sendt til rep. Panasonic byttede den til en ny med det samme men for at være sikker på at den nye ikke var ramt af samme fejl ville Panasonics tekniker i sverige først lige checke den. De 2 første havde samme fejl men den 3 kørte uden problemer men ikke lang tid da kunde fik den begyndte den efter et stykke tid at havde samme fejl som min projektor.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hej Biojensen

Det er surt når det går i stykker, jeg har ellers fulgt din bio hjemmeside med den største fornøjelse, jeg har selv en lille hjemmebio, så det er altid rart med nået inspiration. Og til resten af jer hjemmebio nørder, det er kanon fedt at se alle ´jeres flotte billeder af jeres hjemmebio projekter da det er til meget inspiration.

Biojensen har du haft problemer med din Denon 2910 dvd?

jeg har problemer at nogle gange vil min ikke tænde, så er jeg nød til at slukke for strømmen for den vil starte

Mvh.

Christian

Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:

Biojensen har du haft problemer med din Denon 2910 dvd?

jeg har problemer at nogle gange vil min ikke tænde, så er jeg nød til at slukke for strømmen for den vil starte

Mvh. Christian

Hej Christian

Jeg har ikke en Denon 2910 men en Denon 1920 og den virker uden nogle problemer, men har læst om flere som har haft problemer med deres Denon 2910.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Sorry

jeg mente også 1920

Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:

Sorry

jeg mente også 1920

Ok

Du må nok heller sende den til rep måske skal den bare opdateres.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Er der forskellig software version på dem der er her i landet??

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Er der forskellig software version på dem der er her i landet??

Jeg ved ikke om der nyt software til 1920 men det kan jo være. Men har vist læst om ejer af 2910 som har fået opdateres deres dvd.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

@biojensen

Har du fået nogen tilbagemeldinger fra forhandleren, om hvilke børnesygdomme din projektor kan lide af ?

Der er jo gerne en tendens til at Panasonic ændrer på nogle detaljer løbende.
Den med den defekte strømforsyning i de tidlige udgaver af PT-AE100, blev jo rettet.
Det gjorde bl.a. at projektoren ikke ville tænde.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@biojensen

Har du fået nogen tilbagemeldinger fra forhandleren, om hvilke børnesygdomme din projektor kan lide af ?

Der er jo gerne en tendens til at Panasonic ændrer på nogle detaljer løbende.
Den med den defekte strømforsyning i de tidlige udgaver af PT-AE100, blev jo rettet.
Det gjorde bl.a. at projektoren ikke ville tænde.

Jeg har afleveret min projektor idag og fik at vide at det nok var strømforsygningen som var defekt. Efter søgene på flere svenske/norske/engelsk forums ser det ud som om at de 3 ting jeg har nævnt i mit første indlæg er de fejl/børnesygdomme som PT-AE900E har lige nu.

Det tager mindst 14.dage før min projektor kommer fra rep.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Spencer skrev:

@biojensen

Har du fået nogen tilbagemeldinger fra forhandleren, om hvilke børnesygdomme din projektor kan lide af ?

Der er jo gerne en tendens til at Panasonic ændrer på nogle detaljer løbende.
Den med den defekte strømforsyning i de tidlige udgaver af PT-AE100, blev jo rettet.
Det gjorde bl.a. at projektoren ikke ville tænde.

Jeg har afleveret min projektor idag og fik at vide at det nok var strømforsygningen som var defekt. Efter søgene på flere svenske/norske/engelsk forums ser det ud som om at de 3 ting jeg har nævnt i mit første indlæg er de fejl/børnesygdomme som PT-AE900E har lige nu.

Det tager mindst 14.dage før min projektor kommer fra rep.


Tjae, Panasonic retter nok alle fejl, og har så en perfekt model, lige på det tidspunkt hvor næste model sendes på markedet.

Det er samme måde Bill Gates arbejder på.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Luffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Surt med din Panny.

Har også en 900, købt for ca 14 dage siden, og det er første gang jeg hører der har været problemer med dem.




__________________
"Hvis svaret ikke er gaffatape, så stiller du det forkerte spørgsmål."
Til top Vis Luffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luffe
 
rolf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Damn. Jeg har i forvejen en mandagsudgave af en pc og en Mp3 afspiller. Nu tør jeg ikke købe en projektor med kendte fejl. Selvom om det kun er problemer med 1 ud af 1000000000 (som man tit for at vide) så plejer jeg at ende op med netop den

Og det at den larmer når den vender på hovedet gør det ikke bedre!

Håber de fixer fejlen!

Mvh

Rolf

 

 

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes