| Forfatter |
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du så er færdig med Belden og Canare så kan du jo fortsætte med Gotham og Mogami  Se her: http://www.redco.com/
shopdisplayproducts.asp?id=126
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Har lige været nødt til også at teste lidt 89259 kabler også. Hertil lidt Canare LV77. Så nu bliver der kørt til bunds i disse coaxér De burde komme indenfor en uges tid og med Canare stik på.
Finder helt klart Belden kablerne i besiddelse af den rigtige vildskab og voldsomhed,men jeg tror det er ledsaget af spektakkel i mild grad desværre, så de andre må prøves. Dog er der jo stadig chancer for, at det retter sig, selvom jeg næppe tror det sker.
|
|
|
, er det nogle værre spetakler ? Går de komplet amok på monsterorglet ? 
|
|
|
Du ville simpelthen få våde bukser af at høre dem på monsterorglet  De kan ryste ruderne løse og forårsage aborter og den slags.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Når du så er færdig med Belden og Canare så kan du jo fortsætte med Gotham og Mogami Se her: http://www.redco.com/ shopdisplayproducts.asp?id=126
/U. |
|
|
Det er jo det  . Men Belden og Canare er lidt specielle i audioretningen. De har interesseret sig for områdetog det er det. De er aldrig rigtig gået besærk, men har holdt sig til det man ved og ikke det man tror. Det er fornøjeligt efter min opfattelse. Derfor prøverjeg de 2 og ikke flere, men du er da velkommen.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
peterakastorm skrev:
Der er vist lidt delte meninger omkring 1505F så, eller hvad?
Jeg kan ikke helt tolke om du er glad for kablet, KvK, eller om du ikke kan lide det?
Og det er vist heller ikke et så dyrt kabel?
|
|
|
Der skal gå lidt tid før jeg kan sige noget endeligt. Lige nu gider jeg ikke, men sådan var det også da jeg fik de første. De er jo helt for nyligt crimpet sammen, ligesom kappen lige skal holde op med at irritere mig - tror jeg. Som det er nu, har det kvaliteter ledsaget af en vis kradsbørstighed. Der skal ske ændringer og så må jeg prøve igen igen igen. |
|
|
nu fik jeg lyttet lidt mere i går, på et gennem varmt setup med kabler der har været monteret i 2 dage. jeg kan slet ikke genkende det kradsbørstige element, men som tidligere skrevet så kan det meget vel være resten af mit beskedne setup der skjuler dette! men jeg har en vis tendens til en let opsvulmet mellembas, lidt CV lyd på kabelform en lille ændring af højttalerenes pos. fjernede dog det meste! jeg skal prøve at tune lidt ved at delvist lukke basportene for at se om det kan fjerne det helt. i øvrigt at har jeg dæmpet mine bagdiskanter en del, lidt toiletpapir gør underværker
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Kurt von Kubik skrev:
peterakastorm skrev:
Der er vist lidt delte meninger omkring 1505F så, eller hvad?
Jeg kan ikke helt tolke om du er glad for kablet, KvK, eller om du ikke kan lide det?
Og det er vist heller ikke et så dyrt kabel?
|
|
|
Der skal gå lidt tid før jeg kan sige noget endeligt. Lige nu gider jeg ikke, men sådan var det også da jeg fik de første. De er jo helt for nyligt crimpet sammen, ligesom kappen lige skal holde op med at irritere mig - tror jeg. Som det er nu, har det kvaliteter ledsaget af en vis kradsbørstighed. Der skal ske ændringer og så må jeg prøve igen igen igen. |
|
|
nu fik jeg lyttet lidt mere i går, på et gennem varmt setup med kabler der har været monteret i 2 dage. jeg
|
|
|
Kommer der en fortsættelse på den sætning.....jeg ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Kommer der en fortsættelse på den sætning.....jeg ?  |
|
|
NIX
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu hevet mineBelden banditter af igen. Jeg beklager meget, jeg tror næppe de bliver hentet frem igen foreløbig. De retter sig desværre ikke sådan. De vedbliver at have noget irriterende overshoot af en slags. Masser af kapow og slam, men de er helt klart ikke helt neutrale. Skam skam. I øvrigt er det mest påfaldende ved at skifte tilbage til mine VdH501, at neutralitet simpelthen er et must og så er der lige deres måde at behandle høje frekvenser på - du milde jeg hører gerne det der bare nærmer sig. Det er ikke bare vægtløst, men nærmest bare øhhhh! ingenting.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg har nu hevet mineBelden banditter af igen. Jeg beklager meget, jeg tror næppe de bliver hentet frem igen foreløbig. De retter sig desværre ikke sådan. De vedbliver at have noget irriterende overshoot af en slags. Masser af kapow og slam, men de er helt klart ikke helt neutrale. Skam skam. |
|
|
begge typer, eller kun 1505?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jeg har nu hevet mineBelden banditter af igen. Jeg beklager meget, jeg tror næppe de bliver hentet frem igen foreløbig. De retter sig desværre ikke sådan. De vedbliver at have noget irriterende overshoot af en slags. Masser af kapow og slam, men de er helt klart ikke helt neutrale. Skam skam. |
|
|
begge typer, eller kun 1505? |
|
|
Lige nu er de begge røget, men det er bare fordi jeg er hidsig. Digitalt har jeg nu Canares LV77 på. Analogt er det mine VdH kabler. Jeg har bestilt de andre typer også, altså Canare til analog og så den dersens 89259 fidus. Bare for at teste skidtet til bunds. Canare som digi virker foreløbigt som OK!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj!
Er deres bananstik noget ved mon?
Har du et link til hvor man kan købe Canare stik og laver de eventuelt bananstik?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Halløj!
Er deres bananstik noget ved mon?
Har du et link til hvor man kan købe Canare stik og laver de eventuelt bananstik?
Mvh. |
|
|
Nej!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det så bare det med de Belden banditter ? Godt ved første lyt, men irriterende i længden ?  Nå, men nu er det snart forår og gadens børn skal jo have det flossede sjippetov udskiftet __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Var det så bare det med de Belden banditter ? Godt ved første lyt, men irriterende i længden ? Nå, men nu er det snart forår og gadens børn skal jo have det flossede sjippetov udskiftet |
|
|
Mine 1505 gjorde det rigtig godt mellem DAC og Pre, men duede slet ikke mellem pre og effekt. Jeg vil dog bestemt ikke afskrive dem på forhånd, der er mange steder hvor de vil passe fint ind. De har et drive og en evne til at levere varen up front som er virkeligt fed. De kan få bragt gang i selv det sløveste elektronik og til prisen er uanset hvad et kæmpe hit.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige et par sidste iagttagelser mht. Belden kablerne.
Jeg har nu 1505F, 1694A og så lige Canares L77S i alle konfigurationer, så jeg kan bruge det både digitalt og analogt igennem hele set-uppet.
Ingen af dem har kunnet bide sig fast i mit line-up. Belden kablerne har som analoge kabler masser af kvaliteter, men desværre følger der noget ret bidsk med dem. De har alle som én noget irriterende i form af startskud på alt det de laver. Man får simpelthen varme ører af dem, så de er gemt og glemt her hos mig.
Så var det jeg også købte en dynge Belden 89259, som jeg knaldede på hele vejen, men med lidt af det samme resultat, bortset fra at det her var noget mere spiseligt end ellers fra de kanter. Det har jeg så testet på digisiden nu, og her ener jeg der er et "hold da helt kaje" kabel.
I mit line up, har det super 3D og en inciterende klanglig homogenitet. Intet overset og intet overdrevet synes at være det man tænker på. Det er befriet for den betoning som 1694 har i bassen, og så har det nuancering og finesse, som jeg ikke lige er stødt på tidligere. Kablet er en RG59 type, hvor der er brugt opskummet teflon (FEP) som dielektrikum. Kappen er også FEP. Leder og skærm materialet er rent kobber. Ingen fidelifut ved det. Lydmæssigt er det den største overraskelse i lang tid. Jeg er faktisk kommet til at holde af det, men jeg mener ikke det skal kombineres med lidt tyndbenede komponenter, dertil er det for stramt og nøgternt. Men nu skal man jo i øvrigt være varsom med 75 Ohm kabler, idet mange apparater slet ikke er designet med respekt for impedansens betydning, hvorfor digitalkabler kan give forskellige udslag her og der. Men det her kan testes uden ruin, jeg tror et digikabel på 1m kan købes for 25$.
|
| Til top |
|
| |