Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hva synes i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Angående sorteringer og fladskærmer leste jeg nettop en artikel om LG. De har 3 forskellige sorteringer hvor de bruger de bedste selv, neste sortering går til tv-produsenter i andre prissegmenter, og 3 sortering ender op i de fjernsynene som virker for billige til at man skulle tro det var muligt

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

hej igen.. nu har jeg sendt skærmen retur og får en ny meget snart. har tilbage-betalt de 650 for pixelfejlene. fandt ovenikøbet en anden fejl på skærmen som fik mig til at returnere den straks..

jeg bad forhandleren om at tjekke skærmen for fejl før de sender den til mig, så jeg ik får en med fejl igen og hvis jeg skulle gøre det alligevel er det tegn på meget dårlig service og så fortryder jeg købet.

jeg har dog et alvorligt problem med mit tv signal. da jeg tilsluttede skærmen til selector, fik jeg hele tiden signal problemer. jeg har et antennekabel sat til fra antennestik til selector og antennekabel fra selector til tv. jeg får nogle gange et godt signal men efter at slukke og tænke igen så går signalet til selector og jeg får sne på skærmen uden selector. når jeg tager antennekabel fra antennestik direkte til tv så er der ingen problemer. problemet opstod ikke kun på fladskærmen men også på mit gamle crt tv. hvad kan det skyldes? kan det være fordi at mine scartstik og antennekabel er for tæt på hinanden, og danner forstyrrelser i signal?

Til top Vis superman2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af superman2006

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:
Sokralex skrev:

Du kan jo gå i biografen for dine 650,- i den måned Samsung reparerer  

Han skal selv betale for fragt til værksted

AAAARgh ... ok  nu er det så at depressionen sætter ind      

Glæder mig du har fået lavet en ny aftale Superman

Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

superman2006 skrev:

hej igen.. nu har jeg sendt skærmen retur og får en ny meget snart. har tilbage-betalt de 650 for pixelfejlene. fandt ovenikøbet en anden fejl på skærmen som fik mig til at returnere den straks..

jeg bad forhandleren om at tjekke skærmen for fejl før de sender den til mig, så jeg ik får en med fejl igen og hvis jeg skulle gøre det alligevel er det tegn på meget dårlig service og så fortryder jeg købet.

jeg har dog et alvorligt problem med mit tv signal. da jeg tilsluttede skærmen til selector, fik jeg hele tiden signal problemer. jeg har et antennekabel sat til fra antennestik til selector og antennekabel fra selector til tv. jeg får nogle gange et godt signal men efter at slukke og tænke igen så går signalet til selector og jeg får sne på skærmen uden selector. når jeg tager antennekabel fra antennestik direkte til tv så er der ingen problemer. problemet opstod ikke kun på fladskærmen men også på mit gamle crt tv. hvad kan det skyldes? kan det være fordi at mine scartstik og antennekabel er for tæt på hinanden, og danner forstyrrelser i signal?

Godt du fik en ordning! Slap du for at betale transporten selv?

Mht. signal: Scart og antennekabler kan godt genere hinanden - jeg har selv haft problemer - blot med billedet via scart, men et bedre kabel løste problemet. Bedste billede burde du få ved at bruge scart (RGB) fra Selector til TV.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

jeg blev desværre selv nødt til at stå for forsendelsesomkostningerne som var 400 kr. den blev sendt som værdipakke med post danmark igår og forhandleren modtager den idag samt sender en ny som jeg så får imorgen. glæder mig og håber at den er fejlfri

mht signal så synes jeg d r underligt at jeg ikke får forstyrrelser med antennekabel sat direkte til tv. det er kun når signalet går via selector.. kan det være fordi de ligger for tæt på hinanden? kan vægbeslag give problemer?

Til top Vis superman2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af superman2006

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Som jeg har linket til længere oppe, er din forhandler - der jo reklamere med e-mærket - forpligtet til at betale forsendelsen, når det drejer sig om en reklamation - i modsat fald bør du klage til de, der administrerer e-mærket. Prøv at henvis til reglerne - han har nok ikke lyst til at miste sit e-mærke....

Mht. Selectoren: Hvad bruger du antennesignalet til - skal du ikke bare bruge Scart fra Selector?
(Jeg har selv parabol - så jeg kender ikke helt opsætningen)

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

hmm jeg synes ik rigtig jeg ka finde noget på forbrugersikkerhed.dk

har lige sendt en mail til dem. er du sikker på at den erhversdrivende skal stå for forsendelsesomkostningerne ved ombytning af vare? på deres hjemmeside står der at køber selv skal betale. laptops.dk

nej fordi man skal ha et antennekabel fra stikdåsen til selector og et fra selctor til tv. ellers komemr der ik signal til tv´et. der skal selvfølgelig også sidde et scart fra selctor til tv. men spørgsmålet er om de kan danne forstyrrelser ved at være for tæt på hinanden. jeg havde ikke dette problem da skærmen stod på bordfoden og kablerne var spredte. det sker efter jeg har monteret vægbeslag og samlet kablerne i en af de der kabel skjuler..

nu må jeg bare se hva der sker imorgen. håb det bedste for mig

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Læs på http://www.e-maerket.dk/sw159.asp 
Her står bl.a. "Hæver køberen handlen eller skal der ske afhjælpning, skal den erhvervsdrivende godtgøre køberens rimelige udgifter til at returnere ydelsen. "

I dit tilfælde skal der jo netop ske afhjælpning af en fejl - og derfor skal dine udgifter godtgøres.

Jeg forstår ikke, hvad du skriver: "et fra selctor til tv. ellers komemr der ik signal til tv´et" - signalet til TV'et kommer jo netop gennem Scart-kablet - som RGB - og dermed i langt bedre kvalitet end gennem antennekablet. Ellers var der ingen idé i at have scartkablet. Dermed skal du vælge den indgang, du har sat Selector'en til via RGB - og skifte kanal på Selectoren - ikke på TV'et. Du har vel intet at bruge et antennekabel til her?!?

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

har lige skrevet til dem angående det med forsendelsesomkostningerne.

jeg håber der er nogle andre herinde som kan hjælpe mig med at forklare det med selector.

HJÆLP!

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

der kommer ikke noget signal uden at der sidder antennestik fra tv til selector. antennesignalet går vel igennem selector og videre til tv. håber der er andre som kan forklare det bedre ..

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror egentlig ikke de skal dække transporten, da du jo ikke afhjælper men returnerer varen. Egentlig tror jeg du skal være rigtig glad for deres velvilje og fleksibilitet.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hvorfor du betalte de 650.- tilbage.. Kunne du ikke bare få dem til at lave det på garantien? Eller var det pga portoen?
Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Antennestikket skal i tv'et, for ellers kan man jo ikke bruge tv'ets tuner, og er derfor tvunget til altid at bruge selector, det er ikke så smart.

og ang. 650kr, så fik han dem jo som kompensation for pixelfejl, og han kan jo ikke både få kompensation og så samtidig få repareret.
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

hvis man ser logisk på det ,  

Du får noget mad på en restaurant der er fordervet , så skal du da heller ikke betale råvarerne eller kokkens løn for at få en ny portion

Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Jeg tror egentlig ikke de skal dække transporten, da du jo ikke afhjælper men returnerer varen. Egentlig tror jeg du skal være rigtig glad for deres velvilje og fleksibilitet.

Vrøvl! Samsung har garanti mod pixelfejl - så skal man da ikke "være glad for deres velvilje" når de (forhandleren) skal leve op til garantien! Selvfølgelig skal de da dække transporten, når det er en del af vilkårene for det e-mærke, de bruger i deres markedsføring!

Der er jo netop ikke tale om en returnering: Returnering er, hvis man afleverer varen og får pengene igen. Her er tale om at forretningen skal afhjælpe en fejl - og det kræver tilfældigvis at de får TV-et retur, men det er jo deres eget valg - og omkostning!

Man skal som forbruger kunne forvente, at firmaerne lever op til deres løfter - ikke være glad, hvis de blot - modstræbende - lever op til en del af løfterne!

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Men afgiver man ikke nogle af disse forbrugerrettigheder, når man køber et parrallel-importeret produkt,eller er jeg helt galt på den?
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Butikken reklamerer med e-mærket. For at opretholde dette, skal de følge reglerne for e-mærket - uanset, hvor de får deres produkter fra. Jeg ved iøvrigt ikke, om Laptops parallelimporterer, eller om de køber via importøren?

Mht. rettigheder ifht. loven, kan man ikke afgive dem på nogen måde - uanset, hvad man underskriver. Loven er altid gældende! I dette tilfælde, hvor det drejer sig om betaling af transportudgifter, er det dog e-mærket, der er gældende - se mere her:

http://www.tweakup.dk/article/372/dk/

Bemærk flg.:

"Transportudgifter :

Det har vist sig, at der har været lidt forskellig opfattelse på hvem der skal afholde omkostningerne til transport (forsendelse) af defekte varer indenfor reklamations fristen.
Som udgangspunkt påligger det køber selv at dække disse omkostninger.

Hvis vi tager de E-mærkede forhandlere, er disse forpligtede til at betale ”almindelige” fragt omkostninger inderfor reklamtions fristen, dog kun hvis varen er defekt.

I de E-handelmærkede butikker skal kunderne således blot gemme en kopi af PostDanmark fragtseddelen. Og viser det sig således at der ikke blev fundet en fejl, skal forbrugeren blot sende en fax eller E-mail med kopi af denne fragtseddel til butikken. Her skal man så skrive at man gerne vil have refunderet fragtomkostninger, og så opgive referance til fx. hvilken RMA sag det drejer sig om. Samt Sit navn, og det Bank regnr og konto nr pengene skal sættes ind på.... Og kommer pengene ikke inden rimelig tid, skal sendes blot en E-mail til post@e-handelsfonden.dk ,så skal de nok komme med mindre forretningen ønsker at miste mærket.

Som udgangspunkt opfordrer vi igen til at man vælger en E-mærket forhandler eller i det mindste sikre sig fx på skrift (via en mail) at den forhandler man ønsker at handle hos, lever op til disse krav, da det stiller en bedst som køber.
"

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Forbrugerrettigheder og parallel-import...

Som udgangspunkt er det selvfølgelig producentens retningslinier der er gældende, altså hvis vi foregiver at det er Samsung _fabrikken_ der giver nul-pixel-fejl garanti i et år, så er det selvfølgelig gældende i alle lande uanset hvem der har importeret.

Hvis det så er samsung _danmark_ der giver nul-pixel-fejl, men fabrikken foreskriver de ( ca 3 ) normale ikke voldsomt generende fejl, og forhandleren køber et parallelimporteret produkt fra for eksempel tyskland, hvor man kun bruger _fabrikkens_ garanti'er, så hænger man på en dårligere løsning med et parallel-importeret produkt!!!

Dog kan det kun lade sig gøre, hvis den danske importør har bedre vilkår en købeloven - den kan du ikke blive ringere stillet end!!! - Hvis forhandleren har købt skærmen i et land med dårligere vilkår end DK købelov, er det blot forhandleren der hænger på økonomi'en i afhjælpning...

Alle tal og fabrikater og tal heri er udelukende eksmpler, intet faktuelt heri.

Lars / Viborg 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes