Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedste lcd til prisen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Kaso

Jeg forkaster intet hvadenten det er plasma eller LCD, det tror jeg producenetrne vil løse. Men jeg anbefalede Leff at han køber Samsung eller LG - ud fra mine erfaringer. Disse mærker synes også at have stor anerkendelse i forum.
Sammenligninger i Plasma eller LCD og 50" skærme, vil jeg ikke bringe ind i debatten, og forkaste det ene frem for det andet, det tror jeg ikke vi skal gå ind i - og Leff spurgte om noget helt andet, og der mener jeg stadig at Samsung eller LG er et godt valg. 
Og mit råd er stadig, vælg den sidste nye model, da der er så store fremskridt hele tiden, det ville være forkert at vælge noget, der er den forrige model for at spare. Og jo længere man kan vente - bedre både for pris og kvalitet / forbedringer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:

Drenge, drenge, prøv nu at holde tonen, og lad os hjælpe Leff med at finde den bedste løsning til HAM frem for at I kaster mudder på hinanden.

MIN! opfattelse af LCD er, at du efterhånden godt kan få et godt tv til ca. 6k for 26" eller ca. 10k for 32". Personligt sværger jeg til Samsung, dels pga. det gode renomme de har herinde, og fordi de har et, i mine øjne, pænt design.

Selv har jeg modellen Le-32M51 B som har samme panel som LE-32R51B - du kan finde en laaaaang tråd om sidstnævnte her på forum. Det er et fortrinligt tv, hvis du parrer det med et ordenligt signal, dog skal man ikke sidde nærmere end 2,5 - 3,0 m fra skærmen ved 32" modellen - ellers begynder kvaliteten at være utilstrækkelig ( i hvert fald til mine standarder  ) - hvis du "fodrer" dette tv med et ordentligt signal fra en DVD (HDMI eller component fra en GOD dvd-spiller) kan du sagtens sidde 2 m fra skærmen og stadig synes godt om billedet. Fænomener som ghosting skal du kigge længe efter, det værste man finder er nogle pixeleringer af og til.

Jeg kan kun give toftlund ret i, at tyskland er en mulighed når der skal spares penge - tag dig dog i agt: Ofte er de store LCD-firmaer under ´pres og kan ikke levere tv'ene til forhandleren til tiden - i sådanne situationer er det MEGET nemmere at tale med en dansk forhandler.

Mit bud på "best buy LCD": Samsung Le-32R51B

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968

Skulle du ligge inde med 3.000 kr mere til formålet, bør du gå efter en nyere generation af samsungs prisbelønnede tv:

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=172705

Billedet burde være noget bedre på dette, men jeg har desværre kun set 40" modellen af samme tv.

mvh

Hej Rizzo,

Hvis du læser tråden igennem, så anbefaler jeg ham faktisk at købe 27R51B. Men min mening er at skærmene stadigvæk er for dårlige, så derfor anbefaler jeg ham at vente med at købe...

Jeg er helt enig i, at Samsung er det bedste på markedet p.t.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kaso

Jeg forkaster intet hvadenten det er plasma eller LCD, det tror jeg producenetrne vil løse. Men jeg anbefalede Leff at han køber Samsung eller LG - ud fra mine erfaringer. Disse mærker synes også at have stor anerkendelse i forum.
Sammenligninger i Plasma eller LCD og 50" skærme, vil jeg ikke bringe ind i debatten, og forkaste det ene frem for det andet, det tror jeg ikke vi skal gå ind i - og Leff spurgte om noget helt andet, og der mener jeg stadig at Samsung eller LG er et godt valg. 
Og mit råd er stadig, vælg den sidste nye model, da der er så store fremskridt hele tiden, det ville være forkert at vælge noget, der er den forrige model for at spare. Og jo længere man kan vente - bedre både for pris og kvalitet / forbedringer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg er helt enig!

Grunden til at jeg reagerede var, at du skrev at Pioneer var toppen - og det syntes jeg ikke var min entydige konklusion udfra, hvad jeg havde set.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Leff skrev:

Oki. Tak for svarende, tror jeg venter lidt så..
Men hvad betyder det der Responstid fx 8ms og 16ms?
Og tror i det bliver billiger eller dyrere når Hd kvali kan ses via antenneforeningen?

Har du har fået svarene på dine spørgsmål?

I andre som har kommenteret tråden, har i givet brugbare svar til ovenstående spørgsmål fra Leff?

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Det bedste i øjeblikket må være Sharp LC-26/32/37P50E da det er brugtbart lige nu. Se den her: http://www.sharp.dk/produkter/produkt.asp?id=995&kat=35& amp; amp;hkat=6 . Den har opløsning via antenne indgangen nogenlunde det samme som et alm. tv og det gør, at det kan bruges nu med pæne billeder tilfølge. Og det er fremtidssikret til HD(720P) via komponent eller HDMI indgangen. Det er set til omkring 6500-7000,- på nettet for 26" modellen.

Så vidt jeg husker er responstiden den tid en pixel er om, at finde ny farve. Og priserne kan kun blive billigere da der udvikles hele tiden. de nye produkter vil nok altid være dyre men sådan er det jo.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Sikkert et fint tv det LCD fra Sharp, men opløsning på 960x540 har nu ikke meget med 720P at gøre ;)
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Angle skrev:
Sikkert et fint tv det LCD fra Sharp, men opløsning på 960x540 har nu ikke meget med 720P at gøre ;)

Det har du helt ret i, at det er det ikke. Som jeg skrev er det forberet til dette gennem Component eller HDMI indgangen.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

David skrev:
kaso skrev:
David skrev:

Medmindre du simpelhen bare MÅ ha' et LCD TV, vil jeg anbefale dig at vente.

Alle (incl. Pioneer, Panasonic og Samsung) LCD-TV står simpelthen for dårligt, der er for meget støj, for meget ghosting (for langsom opdateringshastighed), farverne er dårlige, den hvide farve skriger/skærer i øjene, og den sorte er grå med et hvidt skær.

En gang gedigent vrøvl!

1: Pioneer laver slet ikke LCD - så dit grundlag for udtalelsen er lidt "tvivlsomt"

2: Prøv at kaste et blik på de gode skærme (f.eks. Samsung LE40M61B) - den står imponerende godt.

Ja - et CRT-tv kan på mange måder være flottere - og Ja - der kommer hele tiden bedre skærme - også om 10 og 20 år, så man kan altid vente på noget bedre, men LCD er idag kommet så langt, at de gode skærme bestemt er værd at se på.

Hvis nu jeg synes at de allesammen, HD-plasma som LCD, står af helvede til, så er det vel op til mig.

Jeg tror på at det nok skal komme, men vi skal have opløsningen op (en 2048x1536 standard er et bud) og opdateringshastigheden skal meget længere ned. Der er på alle skærme stadig tydelig pixelering, og prøv at se en fodboldkamp - det er lige til at brække sig over...

ja eller osse trænger du til briller

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Angle skrev:

Det har du helt ret i, at det er det ikke. Som jeg skrev er det forberet til dette gennem Component eller HDMI indgangen.

Men skærmen kan ikke vise et HD signal, så hvad skal man bruge det tl? ;)i
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Angle skrev:
Toolate skrev:

Angle skrev:

Skærmens opløsning er 960x540 og umiddelbart er det du siger rigtigt. Om tvet så tager signalet 720p og nedscalerer det til 540p gennem komponent/hdmi aner jeg ikke. men forberedt til HD er det i alle tilfælde. Og det jeg syntes er vigtigt er, at det virker nu og så kan bruges når HD kommer.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
Angle skrev:
Toolate skrev:

Angle skrev:

Skærmens opløsning er 960x540 og umiddelbart er det du siger rigtigt. Om tvet så tager signalet 720p og nedscalerer det til 540p gennem komponent/hdmi aner jeg ikke. men forberedt til HD er det i alle tilfælde. Og det jeg syntes er vigtigt er, at det virker nu og så kan bruges når HD kommer.

Jeg tilføjer lige et link der måske kan hjælpe min forklaring. http://www.sharp.co.uk/pseriespal.aspx .

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Der blev også spurgt til, hvilken skærm som er god når der kommer HDTV via antenneforeningen og fra DR. Det er så langt ude i fremtiden, at det er svært at regne med, fx 2010 for DRs vedkommende.

Altså udover det banale, at det er smart at få een, der er HD Ready, så er det svært at sige hvilken een der er bedst til at vise HDTV

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes