Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Elektronisk deling. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 November 2003 kl. 05:41 | IP-adresse registreret  

til Poul (super bruger):

Denne Trad begyndte med et sporgsmal om "har nogen erfaringer"...det var ikke "har nogen fornemmelser" eller "har nogen overbevisninger" eller "har nogen forudanelser" eller "har nogen lyst til at klapre op om noget de ikke ved noget om"......da du ikke lader til at have noget af det forste..kan jeg ikke rigtig se hvad du laver i denne trad. Det er selvfolgelig altid rart at blive hort, men vel ikke for hvad som helst? Det er meget muligt at din super bruger status har en selvintoksikerende virkning og antallet af indlag kan have en imponator effekt pa nye brugere....men come on..det her er ikke forste trad hvor du giver dit besyv  om noget du ikke ved noget om.

Hvis du har noget konkret og faktuelt at bidrage med, sa kom endelig med det!

alt sagt og ment i den venligste tone

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2003 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Hvis det kan være til nogen hjælp, er der jo også behringer, de laver også ganske fine aktive filtre, det biligste koster 1300 kr, og har muligheder som de andre ikke har.

efter sigende ganske god kvalitet til prisen.

Og så er det monarcor jo også med jack stik til 995 kr.

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 02 November 2003 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

til Poul (super bruger):

Denne Trad begyndte med et sporgsmal om "har nogen erfaringer"...det var ikke "har nogen fornemmelser" eller "har nogen overbevisninger" eller "har nogen forudanelser" eller "har nogen lyst til at klapre op om noget de ikke ved noget om"......da du ikke lader til at have noget af det forste..kan jeg ikke rigtig se hvad du laver i denne trad. Det er selvfolgelig altid rart at blive hort, men vel ikke for hvad som helst? Det er meget muligt at din super bruger status har en selvintoksikerende virkning og antallet af indlag kan have en imponator effekt pa nye brugere....men come on..det her er ikke forste trad hvor du giver dit besyv  om noget du ikke ved noget om.

Hvis du har noget konkret og faktuelt at bidrage med, sa kom endelig med det!

alt sagt og ment i den venligste tone

1 jeg har nu en del erfaring

2 jeg gider ikke bruge tid på et ensrettet crown fjols som dig. hvis crown PA udstyr med jack stik og blæser køling  virker hjemme hos dig, så fint med mig !

3 til spørgsmålet med de aktive deling. Der er en grund til at næsten alle laver subs med deciderede sub moduler. i prislejer fra 100 kr PC subs, til 10 tusinde vis af kroner. Det er fordi de lavet til det, virker og virker godt til det. = man kan få rigtige fede resultat med et sub. modul.

Hvis er Mr. Crown mener et 800W hypex modul, med bånspass filter, bass boost osv osv er noget L. så siger det vist mere om ham og crown, end om Hypex. og prisen, -Ja for de samme penge som ét Hypex modul koster, kan man få et Crown stereo PA tirn og et mon. stereo PA aktivt filter. Men så for man altså også, både jack stik og rackmoterings bøjler med i købet

mvh, og til ham Bay watch stjernen

ps: i det indlæg du lige har skrevet, hvor er det lige du kommer med gode råd og erfaringer ?

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 02 November 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

til R.P :  Yes Behringer laver nogle virkelig gode filtre ogsa,klart vard at overveje.

Til Poul :

1 jeg har nu en del erfaring

Det er meget muligt du har det, men ikke om det her emne. Du talier imod crown og monacor, men du har ikke provet det, og du ved ikke grundlaggnede noget om det.

2 jeg gider ikke bruge tid på et ensrettet crown fjols som dig. hvis crown PA udstyr med jack stik og blæser køling  virker hjemme hos dig, så fint med mig !

Hvorfor bliver du sa ved med  at skrive nedladende ting om noget du ikke kender? Jeg er ikke ensrettet,men skulle jeg anbefale ting jeg ikke har god erfaring med bare for at fa en diversitet i mine indlag? come on. Crown har bade jack stik og Xlr, hvad er der galt i det ? Hypex har ogsa blaserkoling.

3 til spørgsmålet med de aktive deling. Der er en grund til at næsten alle laver subs med deciderede sub moduler. i prislejer fra 100 kr PC subs, til 10 tusinde vis af kroner. Det er fordi de lavet til det, virker og virker godt til det. = man kan få rigtige fede resultat med et sub. modul.

Endnu engang undlader du at komme med noget  konkret,og det er svart at tolke det som andet end mangel pa viden. Der er masser af "sub" moduler derude der er gode,men hypex og thommesen er ikke iblandt dem. Det er ikke kun den professionelle verden der bruger Crown, SVS som af mange anses for at lave nogle af de bedste subs anbefaler udelukkende Crown for kompromislost resultat.  Crown laver ikke kun desiderede PA amps,men ogsa studie og live amps.

Hvis er Mr. Crown mener et 800W hypex modul, med bånspass filter, bass boost osv osv er noget L. så siger det vist mere om ham og crown, end om Hypex. og prisen, -Ja for de samme penge som ét Hypex modul koster, kan man få et Crown stereo PA tirn og et mon. stereo PA aktivt filter. Men så for man altså også, både jack stik og rackmoterings bøjler med i købet

Nej det betyder du ikke har provet en Crown! og at du ikke har laest mine indlag ordentligt. Jeg siger ikke crown eren losning hvergang. Hvis lydkvali er din 1.prioritet har jeg ikke oplevet noget der overgar Crown, men hvis det afgorende er om der er rack handtag pa eller ej, sa er det en anden sag. Du kan fa Crown amps med indygget aktivt delefilter (pip modul) og alle crown amps kan brokobles.

mvh, og til ham Bay watch stjernen

Hvis det mest konkrete og faktulle du kan bidrage med er jokes ang mit Nick...sa burde du maske starte en trad under "andet".

ps: i det indlæg du lige har skrevet, hvor er det lige du kommer med gode råd og erfaringer ?

Det primare rad var til dig,om ikke at ydmyge dig selv ved at komme med indlag om ting du ikke ved noget om.

Igen alt sagt om ment yderst venligt.

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 02 November 2003 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

jeg kunne godt forsætte på dit lave plan Hasselhof, men vil lade dig om være der. men forstår ikke hvorfor du skal svine mig til, og laterlige gøre mig. du aner INTET om hvad jeg ved om hifi ! blot at jeg mener ting skal bruges til det de er designet til. men lad nu dig ligge.

råd vedr. elektronisk deling:

1. hvis der er penge nok: Dynamic Presision aktivt filter. 2 x momoblokke fra ML eller Krell.

2. hvis man er til DIY, og ikke har kassen: LC audio filter, designet til ens formål. en Zap pulse til sub. eller en NAD/Rotel, som senere kan ganges med 2 og brokobles.

3. hvis det skal være let/hurtigt. Sub modul, fra f.eks. Hypex !

jeg kan ikke se hvorfor man skulle købe noget PA grej, og bruge det til hj. hifi. det er designet med helt andre ting for øje. og man betaler derfor for ting man aldrig for brug for.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 02 November 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Til Poul :

Lad nu vare med at stikke halen mellem benene pa en sa ynkelig made! Hvis du laser traden igennem vil du opdage at jeg hverken har svinet eller latterliggjort dig! Jeg har provet at holde dig fast pa noget af det du har sagt, men du er ikke i stand til at konkretisere/kvalifisere den negative kritik du har givet af monacor og Crown. Jeg synes det er yderst useriost at kritisere noget man ikke ved noget om. Du har en "formodning" om at crown ikke er bedre end et prissvarende hypex modul, men du har ikke nogen reel viden herom. Du har ret i at jeg ved intet om hvad du ved om hifi,men du har tydelig demonsteret at du intet ved om Crown og monacor. Denne trad ramte ikke et lavt niveau for du begyndte at gore grin med mit Nick vel nok af mangel pa reelt indhald i dit reply. Hvis du laser efter har jeg ikke pa noget tidspunkt angrebet dig personligt, men det konkrete/faktuelle indhald, eller mangel pa samme i dine indlag.

Det er jo en fin liste,men har du reel erfaring med noget af det du forslar ?

råd vedr. elektronisk deling:

1. hvis der er penge nok: Dynamic Presision aktivt filter. 2 x momoblokke fra ML eller Krell.

2. hvis man er til DIY, og ikke har kassen: LC audio filter, designet til ens formål. en Zap pulse til sub. eller en NAD/Rotel, som senere kan ganges med 2 og brokobles.

3. hvis det skal være let/hurtigt. Sub modul, fra f.eks. Hypex

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2003 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

er det børnehaven vi er i hold da op med at skab jer sådan  i er for fanden 2 voksne men

og vis i bliver ved hvad så med at opret en anden tråd hvor i kan svine hinanden til i

ham der startede tråden han kan skuda ikke bruge jeres fis til en skid

hvorfor skriver i ikke lidt mere info om jer selv i jeres profiler så man kan se hvem i er og eventuelt se hvad baggrund i har for jeres udtalelser  vad i har af spille dåser osv.

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 02 November 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Til Poul :

Lad nu vare med at stikke halen mellem benene pa en sa ynkelig made! Hvis du laser traden igennem vil du opdage at jeg hverken har svinet eller latterliggjort dig! Jeg har provet at holde dig fast pa noget af det du har sagt, men du er ikke i stand til at konkretisere/kvalifisere den negative kritik du har givet af monacor og Crown. Jeg synes det er yderst useriost at kritisere noget man ikke ved noget om. Du har en "formodning" om at crown ikke er bedre end et prissvarende hypex modul, men du har ikke nogen reel viden herom. Du har ret i at jeg ved intet om hvad du ved om hifi,men du har tydelig demonsteret at du intet ved om Crown og monacor. Denne trad ramte ikke et lavt niveau for du begyndte at gore grin med mit Nick vel nok af mangel pa reelt indhald i dit reply. Hvis du laser efter har jeg ikke pa noget tidspunkt angrebet dig personligt, men det konkrete/faktuelle indhald, eller mangel pa samme i dine indlag.

skal vi ikke bare stoppe her ?

Finderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hmm... det er jo sjældent at alle er enige om alle ting, hvilket også gør sig gældende i denne tråd!

Uenighed er for mig ikke noget problem. Jeg har (iflg. mig selv) lidt sund fornuft. Jeg kan nok godt finde ud af at trække lidt fra og til. Jeg kan se fornuftige ting i begge synspunkter. Dog er jeg næsten sikker på, at jeg i sidste ende ikke vælger en modul-løsning, da det giver færre muligheder for opgradering senere hen, samt at det kræver 2 moduler til 2 subs. Dermed ryger man op, hvor prisen ikke er så konkurrencedygtig mere...... ka der ik være en pointe i det?????

Umiddelbart bliver udgangspunktet (den dag bank-kontoren tillader det) at invistere i et aktivt filter (endnu ikke besluttet hvilket!) og en ældre effektblok til at starte med. På et senere tidspunkt kan jeg så gå hen og invistere i en bedre/ kraftigere effektblok....muligvis Crown.  Jeg er fuldt overbevist om, at en Crown har bedre styr på en bas end en alm. Hi-Fi-blok. Mht. til lydkvalitet er det naturligvis svært at forudsige, men det afhænger vel af budgettet man lægger i den! Spørgsmålet er om jeg har behovet for en Crown de næste år?!?!?!? Kun tiden vil vise det efter jeg har forsøgt mig i det billigere område.....hvor jeg som studerende arbejder i.

Jeg ser positive ting i indlæggene fra alle debattører.....lad der endelig komme flere, hvis nogen ligger inde for lidt viden, eller for den sags skyld holdninger eller anelser. For mig er generelle holdninger også brugbare!

Tilsidst vil jeg imidlertidig lige opfordre til en lidt pænere tone. Det er fint nok med mig, at der bliver lagt lidt følelser i indlæggene og at emnet blilver trukket lidt..... tror ikke jeg eller andre bliver dummere af det....tvært om! Bare alle behandler hinanden med den respekt man nu engang bør have overfor andre individer.....uanset om man er enig/ uenig.....ligesindet eller ej.....eller om den anden snakker med en anden accent (off topic!).

LC audio, Monacor, Thommessen, Behringer er vist de producenter, der endnu er blevet nævnt. Fin start!  Filtre i alle prisklasser! Økonomien må nok i sidste ende afgøre hvilket et det bliver.

En ting undrer mig imidlertidig! Det er min opfattelse, at mange benytter sig af aktive filtre netop mellem bas og mellemtone. Hvorfor er der ikke flere konkrete erfaringer frajer der benytter sig af disse. Er det diy der bliver brugt,  har folk ikke lyst til at dele deres erfaringer, eller er filtret i manges øjne bare af sekundær betydning???? Er der nogen der tør give et gæt på dette?

Mht. blokken der skal trække skidtet, så er jeg absolut åben for forslag. Det drejer sig (i starten) kun om 2 subs af 10", så mindre end Crown kan nok også give et resultat jeg kan leve med fuldt ud. Er stadig ikke deroppe hvor det bliver rigtig sjovt rent lydmæssigt!

Til top Vis Finderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finderup

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 November 2003 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

Til Finderup :

Hvilket prisleje er aktuelt for dig mht forstærker ?

Hmm... det er jo sjældent at alle er enige om alle ting, hvilket også gør sig gældende i denne tråd!

Uenighed er for mig ikke noget problem. Jeg har (iflg. mig selv) lidt sund fornuft. Jeg kan nok godt finde ud af at trække lidt fra og til. Jeg kan se fornuftige ting i begge synspunkter. Dog er jeg næsten sikker på, at jeg i sidste ende ikke vælger en modul-løsning, da det giver færre muligheder for opgradering senere hen, samt at det kræver 2 moduler til 2 subs. Dermed ryger man op, hvor prisen ikke er så konkurrencedygtig mere...... ka der ik være en pointe i det?????

Jeg er virkelig glad for du ikke blev skræmt væk Jeg kan godt blive lidt "enthusiastisk" når nogen taler ned om noget de ikke har personlig erfaring med.

Hvis du planlægger to seperate subs, falder den økonomiske fordel der måske kunen være i en modul løsning ihvertfald væk

Umiddelbart bliver udgangspunktet (den dag bank-kontoren tillader det) at invistere i et aktivt filter (endnu ikke besluttet hvilket!) og en ældre effektblok til at starte med. På et senere tidspunkt kan jeg så gå hen og invistere i en bedre/ kraftigere effektblok....muligvis Crown.  Jeg er fuldt overbevist om, at en Crown har bedre styr på en bas end en alm. Hi-Fi-blok. Mht. til lydkvalitet er det naturligvis svært at forudsige, men det afhænger vel af budgettet man lægger i den! Spørgsmålet er om jeg har behovet for en Crown de næste år?!?!?!? Kun tiden vil vise det efter jeg har forsøgt mig i det billigere område.....hvor jeg som studerende arbejder i.

Jeg vil støtte dig i din overbevisning . Hvis du har mulighed for at kigge et smut forbi odense vil jeg med glæde demo nogle Crown amps for dig. Om du har behov for en Crown er noget nemmere at afgøre efter man har hørt en. Min erfaring er at når man først har hørt stram precis bass kan man ikke holde alm slap brumme bass ud. Til alle der siger til dig at et hypex/thommesen modul er "godt nok"..spørg dem om de har hørt en Crown.

Jeg ser positive ting i indlæggene fra alle debattører.....lad der endelig komme flere, hvis nogen ligger inde for lidt viden, eller for den sags skyld holdninger eller anelser. For mig er generelle holdninger også brugbare!

Tilsidst vil jeg imidlertidig lige opfordre til en lidt pænere tone. Det er fint nok med mig, at der bliver lagt lidt følelser i indlæggene og at emnet blilver trukket lidt..... tror ikke jeg eller andre bliver dummere af det....tvært om! Bare alle behandler hinanden med den respekt man nu engang bør have overfor andre individer.....uanset om man er enig/ uenig.....ligesindet eller ej.....eller om den anden snakker med en anden accent (off topic!).

LC audio, Monacor, Thommessen, Behringer er vist de producenter, der endnu er blevet nævnt. Fin start!  Filtre i alle prisklasser! Økonomien må nok i sidste ende afgøre hvilket et det bliver.

En ting undrer mig imidlertidig! Det er min opfattelse, at mange benytter sig af aktive filtre netop mellem bas og mellemtone. Hvorfor er der ikke flere konkrete erfaringer frajer der benytter sig af disse. Er det diy der bliver brugt,  har folk ikke lyst til at dele deres erfaringer, eller er filtret i manges øjne bare af sekundær betydning???? Er der nogen der tør give et gæt på dette?

Stort set alle der har surround bruger det indbyggede delefilter der er i deres resciver/preamp. De deler typisk ved 120hz eller derunder. Hvis du vil have aktiv deling til bassen, så er en surround preamp måske en god løsning for dig. Jeg har bedst erfaring med deling ved  ca 100hz 24db pr okt. Deler man over 150 bliver det en jungel at få det til at lyde godt. Et system der skal være aktivt delet højere end 150hz skal designes fra grunden til det. Alle de diy/halve løsninger jeg har hørt med aktiv deling højere i freq båndet var meget uhomogene

Mht. blokken der skal trække skidtet, så er jeg absolut åben for forslag. Det drejer sig (i starten) kun om 2 subs af 10", så mindre end Crown kan nok også give et resultat jeg kan leve med fuldt ud. Er stadig ikke deroppe hvor det bliver rigtig sjovt rent lydmæssigt

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 06 November 2003 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Thommessen subwoofer amp's. Proteus 6.0, testet i Hobby HiFi september 2003. De skrev bl.a: "Denne forstærker rykker ind i den højeste liga med den gode forarbejdning, omfangsrige udstyr og med målinger der gør indtryk". 600 VA trafo!

B&W laver 20 modeller med sub. moduler

selv de aller dyreste laver med sub. moduler

men de er nok alle dumme. fordi de ikke har Hasselhofs indsigt i PA trines formidable kunnen samme med et monacor filter.

det må være svært at være så misforstået, og omgivet at højtaler fabrikanter der ikke har fattet en meter.

og jo, jeg er også så dum at jeg har lavet sub's med moduler. og alle med samme resultat = godt, og lavet til det rigtige formål. hifi sub. film sub. klassisk sub osv !

Finderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2003 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke noget konkret..... Er væk hele ski-sæsonen, så indtil nu er det bare et tanke-eksperiment!

Mine forestillinger lyder på et budget på ca. 4-5K for filter og effekt-blok! Ved godt det ikke er alverdens, men ideen er jo, at jeg vil opgradere med tiden!!!

Til top Vis Finderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finderup

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Lige en ting til poul ved du hvad det er for nogle moduler B&W bruger jeg gør ikke men jeg tror ikke de er ens i alle klasser

For mig at se så er der nogle ting der helts skal være på plads i en amP der er god til at gengive BASS 

Punkt 1 = lav udgangs impedans

Punkt 2  =  god slew-rate evnen til at komme fra 0 V til max spænding

Punk3   = en god stærk strøm forsyning og hurtig da den skal kunne lever når der bliver bedt om det

Der er sikkert flere ting idet end lige de 3 ting

Men den vigtigste ting er nok punkt1

Derfor undre det mig lidt at jeg har hørt folk her inde snakke om at klasse D forstærker ikke har så god bund

Men man kan jo også komme godt der ned af med en normal AB amp med en masse parallel transitere i udgangen  

Men jeg kunne forestille mig at der er nogle andre folk inde i det her forum der er meget mere kompetente til at forklare om det her end mig   

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 November 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Martin N skrev:

Lige en ting til poul ved du hvad det er for nogle moduler B&W bruger jeg gør ikke men jeg tror ikke de er ens i alle klasser

For mig at se så er der nogle ting der helts skal være på plads i en amP der er god til at gengive BASS 

Punkt 1 = lav udgangs impedans

Punkt 2  =  god slew-rate evnen til at komme fra 0 V til max spænding

Punk3   = en god stærk strøm forsyning og hurtig da den skal kunne lever når der bliver bedt om det

Der er sikkert flere ting idet end lige de 3 ting

Men den vigtigste ting er nok punkt1

Derfor undre det mig lidt at jeg har hørt folk her inde snakke om at klasse D forstærker ikke har så god bund

Men man kan jo også komme godt der ned af med en normal AB amp med en masse parallel transitere i udgangen  

Men jeg kunne forestille mig at der er nogle andre folk inde i det her forum der er meget mere kompetente til at forklare om det her end mig   

1) Jeg vil også mene at en lav udgangs impendans er vigtig. Man kan få en lav udgangsimpendans ved konventionelle forstærkere ved brug af modkobling. Så det er ikke nødvendigt at køre med mange i parallel.

2) Alle forstærkere som er beregnet til at afgive fuld effekt i det hørbare frekvensområde vil have en slew rate som er hurtig nok. Så der stilles ikke specielt store krav til slew rate.

3) En stærk forsyning er også vigtig for at udgangen har kræfter til at levere den fornødne effekt til subben. men hvor stor betydning den har afhænger stærkt af konstruktionen. Men en stærk forsyning hænger ofte sammen med en strømvillig udgang. 

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 November 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

poul skrev:

Thommessen subwoofer amp's. Proteus 6.0, testet i Hobby HiFi september 2003. De skrev bl.a: "Denne forstærker rykker ind i den højeste liga med den gode forarbejdning, omfangsrige udstyr og med målinger der gør indtryk". 600 VA trafo!

Hobby hifi? Jeg har aldrig hørt om det blad.

Jeg har ikke sagt at submoduler er skod uanset hvad, kun at thommesen/hypex er. Sunfires sub moduler er suveren. BASH laver ogsa nogle virkelig gode nogen. SVS bruger dem. Tjek SVS hjemmeside, som jeg har linket tidilgere. De bruger udelukkende Crown til deres topmodeller.

Ja men som sagt er thommesen/hypex ikke iblandt.

men de er nok alle dumme. fordi de ikke har Hasselhofs indsigt i PA trines formidable kunnen samme med et monacor filter.

Prøv nu at vær lidt nuanceret i dine udtalelser.

det må være svært at være så misforstået, og omgivet at højtaler fabrikanter der ikke har fattet en meter.

og jo, jeg er også så dum at jeg har lavet sub's med moduler. og alle med samme resultat = godt, og lavet til det rigtige formål. hifi sub. film sub. klassisk sub osv !

Nej dit problem er at du ikke har nogen kontrast. Lyd er noget relativt, hvis du kun har prøvet een ting kan du ikke kvalifiseret udtale dig om det er godt eller ej, for hvad er det godt i forhold til?

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 November 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Til Finderup :

Når det bliver aktuelt for dig så kvalifiser dit valg. Spørg Poul om en lytte session på hans modul sub. Derefter er du velkommen til en demo med en Crown dc3000a og monacor filter. Det er i prisklassen ca 5k. Så kan du selv afgøre hvad du synes er bedst.

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

1) Jeg vil også mene at en lav udgangs impendans er vigtig. Man kan få en lav udgangsimpendans ved konventionelle forstærkere ved brug af modkobling. Så det er ikke nødvendigt at køre med mange i parallel.

(ja glemte lige det med modkobling men næsten alle effekt forstærker er jo modkoblet og man kan vel kun forbedre udgangs impedansen med at sætte flere i parallel til en hvis grænse modstanden bliver jo halveret i transistoren hver gang man sætter en ekstra på  parallelt over

2) Alle forstærkere som er beregnet til at afgive fuld effekt i det hørbare frekvensområde vil have en slew rate som er hurtig nok. Så der stilles ikke specielt store krav til slew rate.

(det kan godt være det er lidt en tanke bøf det her men jeg vil stadigvæk mene at støre bånd brede også burde give bedre bund

når man køre store spændinger

3) En stærk forsyning er også vigtig for at udgangen har kræfter til at levere den fornødne effekt til subben. men hvor stor betydning den har afhænger stærkt af konstruktionen. Men en stærk forsyning hænger ofte sammen med en strømvillig udgang. 

Kan kun sige hmm ja  her

Jeg vil lige slutte af med at sige at jeg ikke har den store erfaring med at bygge forstærker 

Har faktisk kun bygget en effektforstærker i mit liv  den var rimeligt stærk i udgangen må man sige det lød sådan men den manglede måske lidt kontrol men jeg bruger den ikke rigtigt fordi  den havde nogle mis lyde  nogle overtoner eller noget forvrængning af en eller anden slags   såå den blev skubbet til side

Har også engang rodet med noget klasse D men kom aldrig rat langt blev bare ved ideen og så lidt info opsamling osv.men aldrig nogen prototype

Men det er nogle år siden mens jeg gik i skole og der  var min kunde ikke så skide god inde for elektronik og teori men man bliver jo bedre hele tiden så det kan da godt være jeg kaster mig over det en gang i frem tiden

Har også engang haft gang i en digital forforstærker men gik også død hen af vejen som så mange andre ideer man har

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 17 November 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:
poul skrev:

det må da være en fejl !!!!!! du ved jo alt

Jeg har ikke sagt at submoduler er skod uanset hvad, kun at thommesen/hypex er. Sunfires sub moduler er suveren. BASH laver ogsa nogle virkelig gode nogen. SVS bruger dem. Tjek SVS hjemmeside, som jeg har linket tidilgere. De bruger udelukkende Crown til deres topmodeller.

9 ud af 10 er lavet i Kina, af samme komponenter, med samme grund spec. osv.

hvad ved du om det ?

Nej dit problem er at du ikke har nogen kontrast. Lyd er noget relativt, hvis du kun har prøvet een ting kan du ikke kvalifiseret udtale dig om det er godt eller ej, for hvad er det godt i forhold til?

dit problem er at du tror du ved bedre, at du kender til alt og hvad alle har brug for !

vågn dog op, så erkend at behov er forskellige, og dermed også bedste løsninger.

PA til PA, osv

skidt fra kanel, om man vil

xlarti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Til Poul:

Handler det her ikke om at få den optimale løsning?

God bass er indiskutabel. Den her tråd handler om at få den bedst mulige bass for få penge.  Hvad er der nu galt med PA? Og at kalde en DC300 for PA er måske lige voldsomt nok.. Det er en klassisk forstærker fra midten af 70'erne der stadig sparker røv den dag i dag! Det der high end Lexicon (anmeldelse: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=553&zoneid=3 ) bruger forstærkermoduler der er bygget af Crown som i det store og hele ikke er andet end DC300 kanaler. Get your facts straight før du udtaler dig om hvad der er det bedste!

Til top Vis xlarti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xlarti

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 November 2003 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Damm Poul, jeg troede du var stoppet :) Det sagde du ellers du ville :)

Jeg er nu glad for at den afklapsning du fik  i den hade tråd du startede om mig og Crown ikke har skræmt dig ud af forumet. Jeg ville dog ønske at du havde lært lidt af det.

poul skrev:
Hasselhof skrev:
poul skrev:

det må da være en fejl !!!!!! du ved jo alt

Der er jo så beviset :) Hvor mange kender det blad ? jeg har aldrig set det. Har du et link ?

9 ud af 10 er lavet i Kina, af samme komponenter, med samme grund spec. osv.

hvad ved du om det ?

Vær konkret! Hvilken highend sub bruger thomemsen/hypex ? Kom med links.

dit problem er at du tror du ved bedre, at du kender til alt og hvad alle har brug for !

Jeg udtaler mig om ting jeg har prøvet.Det gør du ikke,derfor ved jeg bedre end dig i det her tilfælde. Det kan du vel ikke mod argumentere. Tænk hvis du hørte en Crown amp og var enig med mig?

vågn dog op, så erkend at behov er forskellige, og dermed også bedste løsninger.

Hvis du læser tråden igen vil du opdage at jeg ikke siger at Crown er løsningen hvergang, kun når lydkvali er 1. prioritet.

PA til PA, osv

Hvis du rent faktisk vidste hvad du snakkede om ville du vide at de amps jeg konkret har forslået her ikke er fuldblods PA amps, men Studie og live amps. Hvis du vil påstå at de amps  dine Cder blev masteret på ikke kan spille musik trænger du virkelig til at få skyklapperne af.

skidt fra kanel, om man vil

He he start med at kvalifisere dine udtalelser. Du har endnu ikke formået at komme med et eneste konkret svar på noget jeg har spurgt dig om i denne nu meget lange tråd..det er faktisk ret imponerende..man skulle tro du var politiker

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes